Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Kuulostaa hyvältä teijän tilanne!! =) Ihanaa kun ootte tollain rennoin asentein, kyllä se tärppi sieltä tulee! Ja tosi mahtava juttu et heti annostus kohillaan, se oli niiiin rasittavaa kun tuntu ettei mikään annostus kasvata niitä folleja tarpeeks :/
 
Taitaa olla mun piinailut piinailtu tästä siirrosta. :(
pari päivää sit alkanu pikkutiputtelu on eilisestä lähtien voimistunu. Eli on vain ajan kýsymys et hanat aukee kunnol. Luulen että se lutinus lääke pitää vuotoa kurissa, ja hidastaa alkua...
Osasin kyl odottaa tätä ja aika harvinaistahan se on jos ekasta siirosta tärppäis!!! Mutta, nyt jännäilen et onko ne kaksi alkiota päässy pakkaseen, ma saan tietää.
Sillee ei ahista nii paljoo, olin niin varautunu tähä, vaisto oli taas oikeessa!! Mutta sama vaisto käskee myös uskomaan ettäjoskus onnistutaa ja saadaan oma pieni :)

Ja jos jotai muuta elämää kans..
Olin toissa iltan iltapissal meidän koirulin kans, ja tuo meijän piski tuppaa olemaan kovin energinen. Sain hieman neuvoja yhdeltä kokeneelta koiraihmiseltä joka neuvoi teettämään enemmän työtä sille. No, minähän oon tehny työtä käskettyä..
Meil on tääl kentän vieres kax puistonpenkkiä, ja niiden vieres iso savinen kukkauruukku. Siihen kukkaruukulle on vajaa m matka penkiltä, sellanen et iso koira pystyy siihen hyppäämään.
Namilla sit motivoin meijän piskii, ensin penkille, siitä kukkaruukulle. Tämä oli onnistunu hienosti saman päivän aamulla. Nyt illalla kaveri oli jotenkin niin täpinöissää, et hyppäs huolimattomasti, tömähti rintakehä sitä ruukkua vasten, ja etutassut oli ruukussa ja takatassut maassa. Hirvee tömähdys kävi :( Ja ihan ku ilmat olis tullu pihalle. Oli kaveri iteki ihmeissää et mitähän ny?? Mut saman tien "toipu" ja oli ihan oma itsensä eli ei käyny kuinkaan.
Kuitenkin olin ite vähä säikähtäny, nii soittelin elukkalekuriin, et ox jotai sisäisii vaurioita.. Hoitsu repes nauramaan mulle.. taidan olla vähän hysteerinen.. :LOL:
Mutta, toi on mulle eka elukka, nii en tosiaa tiiä ain millo kandee huolestuu. Parempi vaan selvittää. näin ainaki opin :)
Haluisin mennä jonneki tottelevaisuus- tai koirakouluun tai jotai. Tuntuu et toi meijän piski kiinnostuu nameistaki sillon ku sitä huvittaa!! Ei kuuntele, jos ei huvita.
Osaisittexte antaa jotaa vinkkii??? Se välil toimii ku unelma, mut heti ku tulee joku mielenkiintosempi juttu, nii käskyt menee ku kuuroille korville. :/
 
Oon tosi pahoillani TanZZZku:hug: Turha sitä on toiveissa elää mut jos kuitenkin tosiaan olis kyse kiinnittymisestä? Mut hyvä ettet masennu jos nega tulee, katse eteenpäin =) Mitä jos ne molemmat selvii pakkaseen ni siirretäänkö ne yhtäaikaa vai yks kerrallaan?

No aika outoo käytöstä siltä eläintenhoitajalta jos alko sulle nauraa?? Ite olisin ihan yhtä paniikissa tollasesta, kuullu kaikennäkösii mahalaukun kiertymisjuttui yms, mistä sit voi tietää mitä tollanen aiheuttaa... Eiks teijän koira ollu viel aika nuori? Minkä rotunen? En osaa sillai neuvoo tohon oikeen mitään... Tietyt rodut on tosikin itsepäisiä ja niitä pitää vaan jämäkästi käskee ja "kurittaa" pienest asti, muuten ne ei tuu koskaan kuuntelemaan muutaku omaa päätään :D Meilläkin tosi vahva rotu, sillä on ollu selkeet säännöt ja kuri ihan vauvasta asti, nyt reilu kaks vee ja pysyy vapaana ja kuuntelee. Tietty jos joku jänis juoksee nenän ohi ni sit ei välttämättä ihan heti kuuntele :D Ainakaan mua, miehen ääni on uskottavampi, sitä saattaa kuunnellakin.
 
No voihan Tanzzzku :( Toivotaan nyt että ei olis peli vielä menettetty ja olis sitä kiinnittymista. Tai jos näin on,niin ne 2 olisi selvinnyt pakkaseen!

Koirasta ja hoitajan käytöksestä sen verran, kun itse opiskelen kyseistä alaa ja useamman kuukauden eläinklinikalla töissä olleena niin voisin sanoa,että ei ollut kovin ammattimaista käytöstä, vaikkakin asia kuullostaa siltä että kyseinen tapaturma tuskin aiheutti mitään kun kerta "toipui" nopeasti tömähdyksestä. Sisäiset vauriot vaativat yleensä paljon suuremman iskun esim. kolarin yms.
Ja klinikalle kannattaa ja pitääkin soittaa aina jos itse on asiasta epävarma ja ilman muuta klinikalta pitäisi tarjota aikaa tarkastukseen jos omistajasta siltä tuntuu,mutta toki hoitaja sanoo oman arvionsa kuuleman perusteella,että onko tarvetta välttämättä tulla. Seurailu olisi varmasti tuossa kohtaan paras neuvo ja soittelee takasi,jos tilanne menee huonompaan jne.... :)

Koulutuksesta myös sen verran,että itselläni tosiaan on rottweileri ja sitä aika paljon kouluttanut sekä ollut mukana kouluttamssa "ongelmakoiria".
Muistaisin myös,että koirasi olisi alle vuoden?
Käytös vastaa hyvin murkkuikäisen käytöstä eli kaikki opittu ja uuden oppiminen menee kuuroille korville ja tuntuu siltä,että koira ei jaksa/pysty keskittymään, mutta älä huoli, se menee kyllä ohite ja kaikki opittu palautuu mieleen :)
Mutta tärkein neuvo olisi meilestäni se,että koiralta vaaditaan sitä kuuntelua! Koiraa pidetään hihnassa ja vaaditaan sitä,että koira reagoi nimeen/kutsuun esim. "katso", "tänne" yms. ja jokaisesta tottelusta palkitaan todella hyvällä herkkupalalla. Sitten se on vaan asian toistamista.... Sekä jos koiraa haluaa irti pitää niin kaikkein tärkein käsky minkä voi opettaa on TÄNNE ja tähän kutsuun koiran on aina reagoitava tavalla jota omistaja vaatii. Mutta kaikki tämä saavutetaan kärsivällisyydellä,johdonmukaisuudella ja sillä että koiralta tosiaan vaaditaan sitä käytöstä joka kerta!!
Sosittelen menemään koiran kanssa perustottelevaisuuskurssille, siellä omistajalle ja koiralle kehittyy erityinen suhde ja koira ymmärtää mitä omistaja haluaa ja tajuaa että herkun eteen pitää totella :D

Tulipahan pitkä luritus,mutta asia on todella lähellä sydäntäni ja mielenkiintoani! :D
 
Lurita vaan Supsu!!! Taisin selittää vähä hassusti tuon hoitajan käytöksen.. Eli hän siis räjähti nauruun mutta hyväntahtoisesti, ja selitti mulle kyllä et seuraile ja kyseli just miten oli ollu ton jälkeen yms. Mä vaan taidan ite olla nii hysteerinen lähes joka asiasta joka tohon meijän piskiin liittyy, joka on poikkeavaa, ku kaikki on mulle nii uutta. Mut mulle ei missää nimes jääny paha maku suuhun siitä hoitsusta, selitin fiiliksen vähä väärin. Mutta, meijän piski on tömäyksestä fine, ei hätää, oma energinen itsensä :)

Joo, meijän piski on nyt 9 ja puol kk vanha. Ja älkää ny järkyttykö, mitä kerron..(mua nolottaa jo valmiix..:()
Tuntuu et kaikki nykyää menee pentukouluun. Me ei menty meijän piskin kans ku se tuntu sillo pikkupentuna oppivan niin hyvin nää istu, maahan, tassu (ku kuivataan lenkin jälkeen) ja tempppujaki tietty :D Eihän se meistä huonoja omistajia tee, mutta joku vois sanoo et "itteenne saatte syyttää ku ette menny"..mut ei vaan tultu mentyy, se pikkupentuaikaki meni jotenki niiiiiin nopeesti ku olis sinne kurssille pitäny mennä..

Enivei, toi luoksetulo on kyl aina ollu hieman ongelma nyt ku tarkemmin mietin... :( Miestä se uskoo vähä paremmin mut ei sitäkään täydellisesti. Jos se on vapaana ja joku kiinnostava juttu tulee vastaan niin sinne ampastaan, teki tai sano mitä vaan!! Ittesä nolaaminenkaa ei auta. Sitte ku kaverin saa kiinni, ja toruu, nii korvat menee luimuun ja tietää tehneensä väärin, mut tääki vaan mun miehelle!! Mulle on käyny kerran noin, sillon syöksy toista koiraa kohden jeeeee leikkimääääääään, ja mä ku tulin hakee sitä, nii yritti vaan lähtee karkuun!! Prrkele!!! ja siinä ku toruin nii tuntu et ihan ku seinälle olis mäkättäny, ei oikee mitää reaktiota :( Eipä oo oikee ollu mul sen jälkeen vapaana.. Mä olen siis ihan täys nolla piskin mielestä aika ajoin :( Ai et mua oikee nolottaa kertoo teille mut haluun sen meijän kakaran kuriin ja nyt on pakko jotai tehä!!!

Oon just alkanu ny koittaa teettää sil niitä töitä, ja just motivoimaan, eli aina ku kutsun lenkillä, ja piski noteeraa mun kutsun, nii saa palkkiox namin. Tää toimi hienosti kax ekaa lenkkii. Nyt on vissii narttui juoksuis ja muutenki kaikkii hajui ja oha kaikki muu ny kiinnostavampaa ku mamma... Se ei vaan oo oikee enää toiminu, en tiedä mix :confused:
Ja varmasti tietää, et jos tekee mitä pyydetään, siit saa namin.
Mutta, sitte ku ei ole häiriötekijöitä, ja kaveri jaksaa keskittyy, niin osataan tulla hihnan päässä vierelle, osataan myös käsky tänne, ja myös seurataki siinä vierellä ku nami on riittävän kiinnostava. Ja luulen, et se on sille iha fine ku teetän niit hommii, koska se on pari kertaa kattonu mua katseella "mitä kivaa seuraavax?" :) Välillä toimii siis myöskin kuin unelma. huoh.

Ja eihän meijän tule unohtaa sitä et välil lenkil vedetää ja sännätään joka suuntaan ja välillä sit vaan jolkotellaan iha löysäs remmis rauhallisesti. Puhumattakaan siitä et vastaantuleva koira on huippujuttu!! Ihania leikkikavereita kaikki tyynni, jeeeee!! Niitä vastaan ku kävellään, nii korvat on superhörössä,ja vauhti hidastuu ja ku lähelle päästää ni pitää pomppaa toista päin suunnilleen et MOI, MÄ OON TÄSSÄ; LEIKITÄÄÄN!!! Toista koiraa toi uskoo, jos se komentaa, se ei oo tähän päivään mennessä ite sanonu kellekään mitään, pitää koputtaa puuta....Että koiramaailmassa hierarkia on kohdillaan, eli tervepäinen on ja yhden eläinhoitajan mukaan omaa hyvän hermorakenteen.

Ainut tapahtuma jossa tottelee täydellisesti, on kun on ruoka-aika :D jos ollaan näköetäisyydellä, ei koske omin päin, vaan odottaa aina lupaa. Ja välillä jos ilmeisesti olen epäselvä, niin jää vielä katsomaan että sainko nyt ottaa? jolloin toistan että saa ottaa ja sit vasta käy syömään. Ja tässä ruoka tilanteessa, on aina ensin joku tehtävä, yleensä vierelle tai istu ja maahan ja aina katsekontakti joka kestää vähän pidempään.
Ja vieläpä se että keskeyttää ruokansa, jos kutsun nimeltä ja katsoo silmiin. Ja pari kertaa on ollu niinkin että ei ole käyny syömään jos en ookaa ollu näköetäisyydellä..
Huoh...
Eli yhteenvetona: meijän piski on luupäinen, viksu, ystävällinen ja sympaattinen sekä superenerginen. Ja tietty vielä myös pentu :)
Mä oon yrittäny olla kaikkea noita Supsu mistä sanoit (jhdonmukaisuus ja vaatia kuuntelemaan), sekä Mila yrittäny ottaa luuloja pois pienestä lähtien mut jotain teen tosi väärin ku kaveri ei kuuntele. :(
Kaverissa on rotuina kuulemma Labbista/American Bulldog (emä) ja iskästä ei tietoa, mutta itse luulen et karhukoira tai joku karhukoira-sakemanni mix. Piski näyttää karhukoiralta jolla on sakemannin korvat. :)
Tulipa superpitkä txt, anteex. Kiitos jos jaksatte lukee ja viä vastaaki :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä sain just äsken puhelun polilta...
Hoitaja onnitteli että onneksi olkoon, olet raskaana!! Hcg oli 82,8, johon tokasin että en voi olla, et mul on mensut!! Hoitaja siihen et tää on sitten varmaan keskenmeno.. :'(
Seuraavan kerran verkokeeseen pe tsekkaamaan et ox arvo laskenu. Sillee ei o nii paska fiilis ku vois olla, mä en ees tienny kuitekaa et oon yrittäny tulla raskaax/ ollu raskaana, tai et siis et alkio on yrittäny kiinnittyä, ja tää oli kuiteki 1. siirto. Et jos jotai positiivista pitää löytää...
Molemmat alkiot oliat selvinneet pakkaseen ja ovat vissiin omissa oljissaan. Niitä sitten jossai kohti varmaa aletaa siirtää..
huoh. Kuulemma voi olla edelleen et oon raskaana mut ei hoitaja paljoo halunnu luvata. aika tyhjä olo... kirjaimellisesti.
 
TanZZZku :hug: Hyvä että tuli positiivisiakin uutisia ja että et oo ihan maassa vaikka menkat alkokin... Hyvältä siis vaikuttaa tulevaisuutta ajatellen jos ekassa yrityksessäkin oli kiinnittymisyritys!!
 
Hei Kaikille!

Täällä paino näytti maanantai-aamuna 111,5kg eli pari kiloa on pudonnut uudesta lähtötilanteesta, hyvä näin :) Painoindeksi on nyt siis 35,6.

Tästä on hyvä jatkaa.

Tein tuonne Keventäjiin uuden tavoitteen eli tavoite on painaa 1.5.2013 80kg. Nyt on jotain mitä oikeasti tavoitella niin painon pudotukseen löytyy puhtia varmasti enemmänkin kuin vain jos niin menisin, että kunhan joskus painaisin sen 80kg..
 
Nyt taidan minäkin olla valmis taas painon pudotukseen! Jos 1kg viikossa lähtisi
Näin alkuun ja sitten puol kiloa.. Oon siis aloittanut 2h vaunulenkit joten varmaan sen päälle 10km kerralla kävelen.. Pitäis ostaa sellainen mIttari josta näkis. Aloitan ruoka päiväkirjan ja kaloreita max 1300 päivässä mutta ei alle 1100!
 
Heipä hei... Täällä ollaan!!
Tää kierros siis päätty negaan :( Tai, mähän sain +, mut varhainen km.. Tää seuraava txt on kopioitu toisesta ketjusta...

"Mutta, kuten arvata saattaa, arvohan oli laskenu eilinen arvo oli vaan 25 ja rapiat..
Ens ke uusinta testiin, tsekkaamaan et arvo kansa laskee. Arvon pitää laskee nollaan, et jatkoo voi suunnitella.
Ja tää hoitsu meinas, et seuraavat mensut olis se välikierto, et sitä seuraavasta pystyis vast aattelee
PASsii. Ja oikeinpa näppärästi se olis heinäkuun alku.
Ja arvatkaas mistä mihin on kesätauko polil?? 9.7.-13.8.
Et voipi olla et menee syyskuulle mahdollinen pas. Mulla siis mensut tulee tosi tarkkaan, ja nyt näyttäs siltä et ne alkaa ain kuun alussa
Ihan tyhmää jos joutuu sinne asti oottaa. Ja ku julkisel ollaan, tuskin auttaa mitää toiveita esittää"

Että näin...

Mutta, jos siis joutuu syssyyn ootella, nii keskityn sitte taas tähän painon pudotukseen. Mulle onki tullu tässä muutamas kk 3kg takas. Ihme ettei enempää!!
En oo käytännös liikkunu yhtää 2kk!!
Mutta tästä se taas lähtee!!
Mitäs ootte mieltä rakkaat kanssasisaret, nostetaanko taas tää ketju henkiin?? :)
Kuka lähtee messiin????
 
Oon pahoillani TanZZZku sun puolesta...Kyllä se joku kerta tärppää kun nytkin oli jo yrittänyt!! :) Nyt sitte voit keskittyä taas hieman tähän projetkiin jatkoja odotellessa.

Mulla on ihan sama fiilis, painoa tullu kilo lisää kun koiralta leikattiin kohtu ni munkin lenkkeilyt jääny hänen "sairasloman" ajaks :D Eilen oltiin ekaa kertaa pitkällä lenkillä ja koirallakin energiaa enempi ku aikoihin, pari viikkoo nyhjöttäny pedissään :) Mut joo todellakin, nyt herätetään henkiin tää palsta, kk aikaa saada viimeset kilot pois ennen kesää!! Mäkään en oo jaksanu nyt palstailla ku ollu kaikennäköstä, oltiin tos vähän reissussa ja ollu paljon töitä, ajatukset ollu muualla. Mut nyt oisin valmis taas painonpudotukseen =) Otetaanko ens ma lähtöpunnitus?
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Tanzzzku, oon tosi pahoillani sun tilanteesta :(

Itse teen varovaisen ilmoituksen plussasta! Tänään siis aamulla tein testin,kun 2 viikkoa oviksesta ja luomuyrittämisestä on aikaa ja kyllä siihen testiin tosi selkee viiva ilmestyi,vaikka ei ihan yhtä tumma ollut kun testiviiva. Illalla teen uuden testin ja vielä huomenna aamulla ennen kun soitan polille ja varaan aikaa labraan :)

Niin kovasti toivon,että tämä olisi nyt totta vihdoin ja viimein!!
 
Voi Supsu, ihanaaaaaa!!! varovaiset onnittelut!! :) :hug: pidetään peukkuja että olisi nyt tosiaan totta, ja että pikkunen tarraisi lujaa kiinni ja pysys kyydis loppuun asti!!!

Mä en muistanu punnita iitteeni aamul, mut täs on mun eilinen paino: 96,3kg :O
N. 3,5kg tullu takas!!
Eli yhteispudotus: 5,5 kg BMI: 32,8.
Mulle vois Mila päivittää uuden tavoitteen.. Eli tätä vois pitää,siis 96,3kg uutena lähtöpäinona, ja tavote olis 16kg.
joo-o.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!
No, eipä oikei muutakaa voi odottaa tällä meiningillä mitä on ollu.... Mutta, koitetaan suunnata se alaspäin :)
 
Tanzzzku kiitos paljon :) Tänään labrassa käyty ja huomenna saa tuloksen. Kotona tein myös tänään testin ja kyllä se vaan plussaa näyttää,jopa selvempää mitä eilen jos se on edes mahdollista kun eilenkin oli niin selkee :) Niin toivon,että tämä on 6,5 vuoden jälkeen totta!!

Paino on täällä myös noussut sen 2 kiloa ja pistän ihan näiden 2 viikon oireiden piikkiin, kun tekee vaan mieli syödä koko ajan :D
Koko ajan on tunne,että menkat alkaa mutta ehkä tämä tunne kuluu myös tähän :)
Paljon myös muitakin oireita,joten varovasti uskalsin toivoa testin tulosta,mut en siltikään anna itseni vielä täysin uskoa ja iloita. Niin paljon voi vielä tapahtua!!

Tanzzzku, juu nyt vaan uuteen laskuun. Itsekkin oli tarkoitus tällä viikolla aloittaa paasto,mut taitaa jäädä mun laihkarit nyt seuraavaks 9kk :) Saa nähdä kuin hääpuku istuu,jos tämä kyytiläinen malttaa kasvaa tuolla masussa. Meidän suvun naisilla kun tuppaa maha olemaan 4 kk sen kokonen kun monella vasta 9kk :D

Ihanaa kesän odotusta kaikille ja paljon plussatuulia, tulen ilmottelemaan kuinka tämä tulos tästä varmistuu ja jos sopii niin mielelläni jatkossa myös kävisin seuraamassa teidän tilannetta, jos tuolla masussa nyt joku on? :)
 


Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-8,4kg

Aniit................27v...............................37…..-10kg...-1,6kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm.......36,2...-34kg...

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg....-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30,8...-17kg...-8,3kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

TanzZzku…......29v....96,3kg/171cm.....32,8....-16kg...-5,5kg

Tuuska............27v....96kg/170cm.........33,2...-10kg........




+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg



 
Onnea Supsu!! :heart: Ihana kuullua plussauutisia! :)

Täällä aamupaino tänään 83,9kg eli oli tullut vaan sit loppujenlopuks 100g plussaa, oli se tos jossain vaihees kilonkin enempi mut nyt päässy taas ruotuun, suunta alaspäin tästä eteenpäin, uus alku! :) Päivitin TanZZZku listaa, nyt on hyvä alottaa puhtaalta pöydältä vähän niinkun, ollu niin pitkään hiljasta tällä palstalla!

Lähteekö muut mukaan uudelleen pudotukseen? =) Päivitelkää tilannetta niin muokkaan tota listaa... Ihanaa uutta viikkoa kaikille! <3
 
Heippa taas! :)

Hoitaja juuri soitti eilisen hcg-hormonin tulosta ja varmistusta sille,että olenko raskaana! Ja kyllä se niin on,että meillä odotetaan!! :D Arvo oli päälle 300,joten kuulemma vahvasti raskaana oltas sen perusteella. Kuun lopussa menen ultraan,kun 7 viikkoa on tullut täyteen :)

Nytten vaan toivotaan,että kyytiläinen tarraa lujasti kiinni ja pysyy loppuun asti matkassa, ja että kaikki sujuu hyvin!! :heart:
 
Mä en oo kadonnu Mila!! :wave: on vaan ollu niin paljon kaikenlaista hommaa että jotta!!
Tänään kävin verikokees, huomen soittavat onko arvo laskenu. Samal saan vissii tietää et millon päästään jatkaa!! Mut luulen et se menee syksyyn.

Mun varsinainen laihis alkaa ens viikol kunnol!!!
Oon nyt täl viikol koittanu syödä vähä järkevämmin. Ens viikol viel järkevämmin ja ens viikol astuu myös jumppa kuvioihin :)

Mites sun viikko???
 
Jee, kiva kun ei ihan ole kuollut tää ryhmä :D Mitä sitten jos arvo ei laskenut, tehdäänkö sit jotain? Ja hyvä kun pääset taas pikkuhiljaa kiinni kuntoiluun yms! :) Mä en oo liikkunu yhtään tällä viikolla kun ollu pelkkää iltavuoroa ni en oo jaksanu tehdä ennen töitä mitään :/ Mut kyl tää taas tästä pikkuhiljaa :p Pitää ottaa kunnol itteään niskasta kiinni!!
 
Hcg pitää saada nollaan, ennen ku mitää jatkoja voi suunnitella. Mua kävi itseeni mietityttää, et en ole kertaakaan nähnyt tän vuodon aikana yhtäkään lääkäriä, on vaan otettu tota verikoetta. Kai tää sit vissii iha normii on, et jos mulle olis tullu jotain komplikaatioita tms ni sit vasta lekuriin.
Tänään ku hoitsu soittaa, pitää kysyy siltä, et ox normii, et mult tulee vuotoo vieläki aika ajoin, tosi vähän mut kuiteki. Ja toissapäivänä oli tällane vika kipukohtaus, joka edelsi aina vuotoja. Eilen ei oo ollu oikeestaa kipui olleskaa, mut pikkusta vuotoa kyl...

Joo, tekee jo iha hyvää päästä jumpalle, harmi vaan ku täytyy alottaa taas alusta.. Ei auta, mitäs en oo liikkunu ny hetkeen. Nopsaanhan se kyl nousee...
 

Yhteistyössä