Ketään muuta, joka ei osaa tehdä kääretorttua?!

Suututtaa, kun taas rohkenin yrittämään kääretortun tekemistä, ja olisipa taas kerran pitänyt jättää kokeilematta. Aina sama ongelma; en osaa rullata sitä torttua! Täyte luisuu sitä mukaa alta pois, kun sitä yritän kääriä. Niin käy aina, oli kyseessä sitten hilllo tai kermavaahtorahkaseos. Tortusta tulee sellainen"erittäin ilmava", ei ollenkaan napakka rulla niinkuin pitäis. Pidän aina varmaan vuoden tauon yrittämisessä, ja taas kokeilen josko onnistuu, mutta ei. Uskomatonta, kun jopa meidän isä osaa kääretortun tehdä, minä en. Lapset syö sitä mielellään, mutta tämän "helpon herkun"joudun aina ostamaan kaupasta.
 
Ootko rullanu sen leivinpaperin kanssa? En tiiä onko siit mitään apua mut mä taas onnistun tekemään yleensä vähän turhankin tiukan rullan...
Ja mikäli tykkäät kääretortun koostumuksesta mut rullaus ei onnistu niin voithan tehä sillai et leikkaat sen torttupohjan vaik kolmeen osaan ja kasaat päällekkäin, täytekakun tapaan... sama maku eikä tarvii tuskailla rullauksen kanssa. :D
 
Vähennä täytteen määrää ja sit rullaat sen leivinpaperin kanssa ja ku oot saanu rullattua niin kääri vaikka elmu-kelmuun..Kyl mulki yleensä siit tulee sellanen löysä mut jos teen sitä esim. vieraille niin siihen päälle voi laittaa kermavaahtoa tai muuta vastaavaa niin kukaan ei näe millanen se on.. Ja tosiaan ei se näkö vaan se maku! :p
 
Joo, leivinpaperin avulla yritän rullailla, enkä mielestäni liikaa laita täytettä. Mielessä on käynyt, että tekaisen seuraavan kerran tosiaan täytekakun tapaan koko jutskan. Ei varmaan jää syömättä, ei lapsilta, eikä varsinkaan äidiltä. :)
 
minä yritän tehä sillai että kun leivinpaperin avulla pyöritän sitä torttua niin samalla hieman nostan sitä niin että se tulis ylhäältä päin sen täytteen päälle eikä työntäis sitä alta pois. siis jos ymmärsitte... hankala selittää.
mutta kertokaapa te puolestaan miten sen pohjan saa pysyyn kuohkeana ja paksuna, kun joka kerta kun ottaa uunista niin se lätsähtää vaikka kuin yrittäis varovasti ottaa
 
Hanskin mamma harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 13:09 vieras kirjoitti:
minä yritän tehä sillai että kun leivinpaperin avulla pyöritän sitä torttua niin samalla hieman nostan sitä niin että se tulis ylhäältä päin sen täytteen päälle eikä työntäis sitä alta pois. siis jos ymmärsitte... hankala selittää.
mutta kertokaapa te puolestaan miten sen pohjan saa pysyyn kuohkeana ja paksuna, kun joka kerta kun ottaa uunista niin se lätsähtää vaikka kuin yrittäis varovasti ottaa
riippuu vähän siitä, millainen se pohjataikina on? joihinkin ohjeisiin tulee perunajauhoja (ja joihinkin hiukan lisään)... on helpompi rullata ja ei siinä halkea...
 
Kiva että löytyy joku muukin, joka onnistuu saamaan noinkin"helpon"leipomuksen epäonnistumaan. Joku kyseli mitä tarkoittaa nimimerkissäni tuo sh, niin kyllä se tuonne ammatin suuntaan viittaa, eli sair.hoitaja.
 

Yhteistyössä