Ketään vauvakuumeista, joka ei halua kuitenkaan "jouluvauvaa"

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
mm
Jotenkin muutenkin hassua ajatella tota ettei halua jouluvauvaa. Sillä synttäripäivällä on ehkä jotain merkitystä ne kouluvuodet (9 vuotta, tai ehkäpä vaan ala-aste 6 vuotta) ja silloin kun täyttää 18. Jos ihminen elää 70-80 vuotta niin aika pieni aika siitä elämästä kuitenkin eli mitä väliä sillä päivällä nyt oikeesti on? Ihan sama onko syntynyt alku- vai loppuvuodesta.
 
kolmen äiti
ymmärrän kyllä ap'ta, ja itseasiassa olen itse vähän samoilla linjoilla. Meidän keskimmäinen on syntynyt marraskuussa, ja täytyy toivoa että on sitten 6-vuotiaana koulukypsä. Muut lapset (myös nyt odotettu) ovat kevät-vauvoja. Itseäni oikeastaan hirvittäisi enemmän tietoisuus loppuraskaudesta ja heinä- elokuunhelteistä....
JOS meillä jouluvauva olisi/tulisi, niin kyllä synttäreitä vietettäisiin ihan normaalisti, eikä ainakaan yhdistettäisi lahjoja tai juhlintaa!
 
Täällä tulossa Jouluvauva, (LA 15.12.) - eikä sitä mietitty silloin kun ehkäisy pois jätettiin. Tottakai kävi mielessä sitten kun muu hämmennys laantui plussasta - ei niinkään se Joulunaika vaan loppuvuoteen sijoittuminen.

Mutta asia on tässä jo unohtunut, ja se on aivan sama :heart: . Esikoinen on syntynyt tammikuussa, ja hän aina odottaa loogisesti omia synttäreitään pian Joulun jälkeen... mikäs sen mukavampaa kuin kohta on tämä kolmas järjestyksessä ensin, odottamassa omia synttäreitään juuri Joulun tienoilla :)

....ja tottakai itse toivon että tämä haluaisi tulla ulos ennen aattoa, mutta vain siksi että olisi niin paljon mukavampi ehtiä pienimmän kanssa Jouluksi kotiin - syntymäpäivällä ei muutoin ole väliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ois kyl kauheeta saada vauva vuoden viimeisenä päivänä...Istusin vaikka jalat ristissä, kunhan syntyy tulevan vuoden puolella. Ja kyl joulukin ois pilalla jos sairaalassa joutus olemaan.
Mä olen siis mennyt tekemään jotain ihan kamalaa kun tyttöni on syntynyt 31.12 ja vieläpä käynnistyksen voimin... Mutta kun oli jo pari päivää käynnistelty ja kokoakin pelättiin olevan lähemmäs viisi kiloa niin en halunut enään pitkittää yhtään tuota odottamista....
Ja tytärparkani syntyi siis vain 7 tuntia vanhan vuoden puolelle....

 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täh. Niinku niitä lapsia nyt vois tilata noin vain... Ärsyttävä ja lapsellinen olet.
Kyllä ne toiset voi tilata, mitäs väliä sillä on sitten. Jos toiset raskautuu herkästi ja voi valita haluamansa ajankohdan milloin yritetään vauvaa. Vaikkakin syy olisi se "vain", että haluaa vauvan tiettyyn vuodenaikaan. Ei oo sulta pois eikä vaikuta keneenkään millään muotoa :)
 

Yhteistyössä