ketipinor unilääkkeenä?

  • Viestiketjun aloittaja ?????????
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on ollu.

Tosi pienellä annostuksella, 25 mg illalla. Parin tunnin päästä tulee niin älytön väsy että pakko päästä nukkumaan. Seuraavalle päivälle tekee aika tökkyräisen olon ja meillä ku oli viel yöheräämisiä tytön takia ni ne oli yhtä tuskaa.

Mut kaiken kaikkiaan hyvä se on unilääkkeeksi jos pystyy rauhassa nukkumaan :)
 
mymis
on, 50-200mg, toimii hyvin, väsyttää sopivasti eikä ole aamulla tokkurassa kuten varsinaisista unilääkkeistä ja itse helppo säätää tuota annostusta sopivaksi.
Yleensä jo 50mg toimii hyvin.
Mulla murheet, ajatustoiminta pörrää täysillä ja olen levoton enkä pysty nukahtamaan, niin tuo rauhottaa aivoja mutta ei kuitenkaan vedä sekavaks. Eikä aiheuta riippuvuutta.
Tosin väsyttää aika lailla eli missään tapauksessa en ottais jollen aio unillle muutenkin.
 
Minä vaan
Mulla on toi lääke ollut sekä rauhoittavana, mieltä tasaavana, sekä unta parantavana lääkkeenä. Nyt se aloitettiin uudelleen, tällä hetkellä 25-100mg:n annoksella. Mutta aikaisemmin tosiaan ollut jopa 1000mg:n annoksella. Pienemmällä annoksella eli tolla 25-75mg sitä käytetään nimenomaan unilääkkeenä.
 
mie
Minulla on Ketipinor 50mg illalla. Auttaa saamaan ajatukset nollille ja sitten riittää yksi Tenox tuomaan unen. Joskus puolikaskin Tenox riittää. Mutta ilman Ketipinoria joudun ottamaan kaksi Tenoxia, eli tämä koktail toimii minulla hyvin, on toiminut jo pitkään. Mutta mainittakoon vielä, että olen ollut unettomuuden kanssa ongelmissa jo vuosia, Tenox on kulkenut matkassa jo 10 vuotta ja Ketipinor sopivasti "alustaa" Tenoxille paremman toimivuuden.

Jotkut sanovat, että Ketipinor väsyttää pienemmillä annoksilla enemmän, kuin suuremmilla. Tuota lääkettähän käytetään aika isolla annosvälillä 25mg:sta yli tuhanteen. Siinä ei ole helppo löytää hetkessä omaa parasta annostaan.
 
v
Mä olen nyt syönyt niitä vuoden unilääkkeenä. Annostus on 50mg. Nukun tosi hyvin ja aamulla ei ole tokkuraa. Mutta tuossa jokunen aika sitten jouduin pakosta olemaan 2 viikkoa ilman niitä, enkä nukkunut oikeastaan ollenkaan tuona aikana, joten riippuvainen olen ja pahasti.
 
?????????
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä olen nyt syönyt niitä vuoden unilääkkeenä. Annostus on 50mg. Nukun tosi hyvin ja aamulla ei ole tokkuraa. Mutta tuossa jokunen aika sitten jouduin pakosta olemaan 2 viikkoa ilman niitä, enkä nukkunut oikeastaan ollenkaan tuona aikana, joten riippuvainen olen ja pahasti.
auts. mitä muita oot käyttänyt?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ?????????:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä olen nyt syönyt niitä vuoden unilääkkeenä. Annostus on 50mg. Nukun tosi hyvin ja aamulla ei ole tokkuraa. Mutta tuossa jokunen aika sitten jouduin pakosta olemaan 2 viikkoa ilman niitä, enkä nukkunut oikeastaan ollenkaan tuona aikana, joten riippuvainen olen ja pahasti.
auts. mitä muita oot käyttänyt?
Vuosia sitten vähän aikaa Tenoxia. Ei hyvä, koska antaa unta vain muutaman tunnin ja aamulla on tokkura. Opamoxia 30mg annoksella söin myös joskus, mutta aika sama vaikutus kuin Tenoxilla. Tämä Ketipinor on ihan parasta ja olen onnellinen että tuo lääkitys minulla on. Kuitenkin pelottaa että mitä sitten kun se joskus pitää lopettaa. :/
 
?????????
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ?????????:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä olen nyt syönyt niitä vuoden unilääkkeenä. Annostus on 50mg. Nukun tosi hyvin ja aamulla ei ole tokkuraa. Mutta tuossa jokunen aika sitten jouduin pakosta olemaan 2 viikkoa ilman niitä, enkä nukkunut oikeastaan ollenkaan tuona aikana, joten riippuvainen olen ja pahasti.
auts. mitä muita oot käyttänyt?
Vuosia sitten vähän aikaa Tenoxia. Ei hyvä, koska antaa unta vain muutaman tunnin ja aamulla on tokkura. Opamoxia 30mg annoksella söin myös joskus, mutta aika sama vaikutus kuin Tenoxilla. Tämä Ketipinor on ihan parasta ja olen onnellinen että tuo lääkitys minulla on. Kuitenkin pelottaa että mitä sitten kun se joskus pitää lopettaa. :/
mulla kahden vuoden riippuvuus stellaan..
 
Kokeilin
Minä oli ihan tokkurassa jo 25mg:n annoksesta. Nukuin kuin tukki, ja olisin kyllä voinut nukkua seuraavana päivänä pitkälle iltapäivään!! Muutenkin oli sit aamulla ja päivällä ihan pöhnäinen ja epätodellinen olo....
 
seroquel66
Itse olen käyttänyt ketiapiinia 6 vuotta ja vaikutus on säilynyt!! Mulla tuo ilta annos on tosin 400mg. hyvät 8 tunnin unet antaa ja ei mulla ole ainakaan mitään haittavaikutuksia ollut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kokeilin:
Onko teillä pieniä lapsia ketkä tuota lääkettä käytätte?? minä en ainakaan pystynyt herämään lapsen kanssa yöllä, kun olin ottanut 25mg ks. lääkettä.
Mä käytin vuosi sitten vuoden verran ketipinoria. Olin aivan sumussa aina aamupäivät, nukuttua tuli toki aika hyvin. Heräsin kyllä lasten itkuun silti vaikka nukkuvat omissa huoneissaan. Seksielämään vaikutti niin että orgasmia en voinut saada. Ja annostus oli ensin 25mg, lopulta 200mg. Kun aloimme yrittää lasta taas jätin lääkkeen ja vieroitusoireet oli helvetillisiä oikeesti. Enää en uskalla koskea eikä ole tarvettakaan ollut.

Minulle tuo lääke määrättiin mielialan muutoksia tasaamaan. Sitä se tosiaan teki mutta sillä tuloksella että elämän kaikista asioista lähti kärki eli en osannut enää iloita mistään tai olla surullinenkaan mistään. Elämästä tuli tasapaksua ja pitkäpiimäistä.
 
ev
erittäin hyvä lääke unettomuuteen. ekat 2vkoa olin tosin työkyvytön kun lääke väsytti aamuisin niin paljon etten kyennyt evääni liikauttamaan, ihan kuin olisi jossain aineissa ollut. ihan epätodellinen olo. mutta, se meni ohi ja tuo lääke ollut minulle pelastus. kärsin n. 10v unettomuudesta, joka vaikutti koko elämääni. olin väsynyt, masentunut, iloton. ketipinorin avulla nukun todella hyvin, ja tuntuu kuin olisin saanut elämäni takaisin. mitään sivuoireita ei alun jälkeen ole ollut. vuoden nyt syönyt sitä.
 
Pampolina
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minulla on Ketipinor 50mg illalla. Auttaa saamaan ajatukset nollille ja sitten riittää yksi Tenox tuomaan unen. Joskus puolikaskin Tenox riittää. Mutta ilman Ketipinoria joudun ottamaan kaksi Tenoxia, eli tämä koktail toimii minulla hyvin, on toiminut jo pitkään. Mutta mainittakoon vielä, että olen ollut unettomuuden kanssa ongelmissa jo vuosia, Tenox on kulkenut matkassa jo 10 vuotta ja Ketipinor sopivasti "alustaa" Tenoxille paremman toimivuuden.

Jotkut sanovat, että Ketipinor väsyttää pienemmillä annoksilla enemmän, kuin suuremmilla. Tuota lääkettähän käytetään aika isolla annosvälillä 25mg:sta yli tuhanteen. Siinä ei ole helppo löytää hetkessä omaa parasta annostaan.
Bentsodiatsepiinit on tarkoitettu lyhytaikaseen käyttöön ja toleranssi kasvaa jo parin viikon aikana. Jos todella koet edelleen, että tenox auttaa sinua nukkumaan. Toimii se kyllä psyyken kautta ja siihen auttaisi sitten vaikkapa lumelääkekin yhtä hyvin. Riippuvainen bentodiatsepiineistä olet ja sen vuoksi olisi ehdottoman tärkeää vaihtaa riippuvuutta aiheuttavat lääkkeet esim. sedatiivisiksi antidepressanteiksi. Todella kummallista ja ammattitaidotonta määrätä tenoxia 10 vuotta potilaalle. Ihanko yksi ja sama lääkäri sinulle näitä määrää?
 
Hämmentynyt
Itselläni on nyt tuo Ketipinor kokeilussa sillä kaksi edellistä eivät ole tehonneet minuun tavalla jona pitäisi. Joka kerta uudet reseptit koska ei toimi. Kuinka nopeasti teillä tuo lääke vaikuttaa illalla? Ja heräättekö ihan normisti aamulla herätykseen, entä onko teillä ollut päivällä tokkurainen olo ja vaikea keskittyä?
 
sh
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minulla on Ketipinor 50mg illalla. Auttaa saamaan ajatukset nollille ja sitten riittää yksi Tenox tuomaan unen. Joskus puolikaskin Tenox riittää. Mutta ilman Ketipinoria joudun ottamaan kaksi Tenoxia, eli tämä koktail toimii minulla hyvin, on toiminut jo pitkään. Mutta mainittakoon vielä, että olen ollut unettomuuden kanssa ongelmissa jo vuosia, Tenox on kulkenut matkassa jo 10 vuotta ja Ketipinor sopivasti "alustaa" Tenoxille paremman toimivuuden.

Jotkut sanovat, että Ketipinor väsyttää pienemmillä annoksilla enemmän, kuin suuremmilla. Tuota lääkettähän käytetään aika isolla annosvälillä 25mg:sta yli tuhanteen. Siinä ei ole helppo löytää hetkessä omaa parasta annostaan.
Tenoxilla on kuule enää psyykkinen vaikutus, jos kuvittelet sen auttavan vuosien käytön jälkeen.
 
vieras
Mulla ollut aiemmin ketipinor 200mg iltaisin. Nykyään 50mg iltaisin. Joskus menee tunti, joskus 1,5 h lääkkeen ottamisesta että alkaa vaikuttamaan. Aamulla väsyttää , mutta herään silti kyllä. Jos otan lääkkeen vasta myöhään illalla, en meinaa herätä aamulla.
 

Yhteistyössä