*Keväällä 2013 hoitoja aloittavat (ivf/icsi)*

miumau* Minisun Multivitamin Mama, sitä olen syönyt ties kuinka kauan. Lisäksi perinteiset greippimehut ja punaviinit on kokeiltu. Lääkäri ei puhunut mitään alkoholin käytöstä hoitojen aikana. Eikä tullut itsellenikään mieleen siitä kysyä, kun en juurikaan alkoholia käytä.

Piikitykset on sujuneet hyvin. Lievää pahoinvointia on kuitenkin ollut, lähinnä aamuisin. Huomenna ultraan tsekkaamaan mikä on tilanne. Mahassa ainakin on menkkamaisia tuntemuksia, että eiköhän siellä jotain tapahdu. Toivottavasti.
 
Viimeksi muokattu:
MiuMau
Mä syön jotain raskautta suunnitteleville tarkoitettavaa
monivitamiinia, tarkistin että siinä on foolihapot ja D-vitamiinimäärät kohdallaan.

Piikitysten alettua en aio käyttää alkoholia. Tuskin yhdestä lasista haittaa on. Mun on helppo olla ilman, kun olen usein muutenkin autolla liikenteessä.
 
Punktio on nyt ohi. Kävihän se kipeää, mutta kipulääkkeiden avulla täysin kestettävissä. Mun oman lääkärin ei pitänyt olla tänään töissä, mutta yllättäen hän olikin joutunut töihin ja teki sitten mulle punktion, mikä oli todella ihana yllätys. Seurannassa olin n. 2h toimenpiteen jälkeen. Kipujen vuoksi nukuin viime yön huonosti, joten nyt toimenpiteen jälkeen olen kotona vain nukuskellut. Me saatiinkin saaliiksi viisi munasolua eli yksi tuli bonuksena! Huomenna sitten soittelen klinikalle, miten ovat lähteneet kehittymään. Nyt pidän sormet ja varpaat ristissä ja toivon parasta! Perjantaina ois sitten siirto, jos sinne päästään.

Mulle on ollu hirmu tylsää tää kotona oleminen, kun oikein mitään ei kipujen vuoksi pysty tekemään. Oon katsonut telkkari, lukenu ja selannu nettiä. Netissä oon sitten katsellu kaikkia vauvatarvikkeita :headwall: Toivottavasti en tule alas täältä pilvilinnoista hirveällä rytinällä...

Noista vitamiineista: olen jo reilun vuoden syönyt ladyvita mama sekä lisäksi gynekologin suosituksesta foolihappo 1mg. Foolihappoa tulee siis enemmän kuin normaalisti, mutta se johtuu riskitekijöistä.

Alkoholista: Käytän tosi vähän alkoholia, joten erikseen asiasta en ole kysellyt. Ajattelisin, että ei kai sitä suositella. Nyt jostain syystä mun tekis hirveästi mieli punaviiniä... Jos vaikka huomenna yksi lasillinen, tai sitten ei...
 
Vihervaara Kiva kuulla, että punktio meni hyvin ja onnea ylimääräisestä munasolusta :) Mua on alkanut kyseinen toimenpide pikkuhiljaa jännittämään, mutta eiköhän siitä selvitä, sitten kun sen aika on. Eli ensi viikolla, jos kaikki hyvin menee.
 
Vihervaara hieno homma, että punktio on nyt ohi ja selvisit siitä kunnialla =) Ja mikä parasta, saalistakin tuli. Täällä peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin ja pääset perjantaiseen siirtoon =)

Enneliina kiva kuulla, että piikittelyt on sujuneet hyvin :)
Mua alkaa pikku hiljaa sekin jänskättämään, punktiosta puhumattakaan.
Kovasti tsemppiä huomiseen ultraan, eiköhän siellä hyvä saalis köllöttele =)

Olen nyt vähän pitänyt hiljaiseloo, kun jotenkin vaan ootan, että pääsen aloittaan tän touhun ja sitä mukaan alan tännekin kirjotteleen enemmän.
Lukemassa oon kyllä joka päivä käynyt :D
 
Vihervaara Toivottavasti ne lähtis hyvin kehittymään ja pääsisitte siirtoon huomenna! Mahtaa teillä olla jännät paikat odotella tietoa :)

Vitamiineista: mä syön tavallista monivitamiinia ja lisäksi foolihappoa. Poppakonsteista on yrityksen aikana täälläkin greippimehut ja punaviinit kokeiltu :)
 
Kiitokset tsempeistä.

Enneliina mitä näkyi uä:ssä? Varmasti selviät punktiosta, älä huoli.

Soittelin tänään klinikalle. 2 munasolua hedelmöittyi varmasti ja mahdollisesti kolmaskin vielä tulossa. Ainakin päästään huomenna siirtoon. :heart: Huomenna nähdään, jääkö mitään pakastettavaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler ja miumau*
Vihervaara Ihana juttu! Onnea kovasti siirtoon ja miljoonasti tarrasukkia :heart: Onko suunnitelmissa siis yhden alkion siirto? Sitä ainakin lääkäri meille suositteli. Tekis vaan mieli tuplata mahdollisuudet, mutta lääkäri päättäköön. Eiköhän siitä punktiosta tosiaan selviä, kun tietää mahdollisen palkinnon.

Ultrassa siis tosiaan tänään käyty ja munarakkuloita näkyi n. 12-15 kpl. Ei ihme, että on vähän turpea olo ja menkkamaisia tuntemuksia :D Mutta siis todella iloinen ja helpottunut olo on nyt, että lääkkeet on tepsinyt. Näillä näkymin tiistaina olis sitten punktio ja torstaina siirto. Jos kaikki hyvin menee.
 
Hieno saalis Enneliina! Toivottavasti punktiosta sitten saalista vähintään saman verran.

Mulle siirretään vain yksi alkio, eikä myöhemminkään siirrytä kahteen. Mulla kun on ne kiinnikkeet, niin ei uskalla riskeerata kaksosraskautta ja onhan se kaksosraskaus muutenkin aina riski.
 
Kirjoitin äsken, se hävisi taivaan tuuliin, saa nähdä ilmestyykö tähän ketjuun se myöhemmin :)

Olen siis 35-vuotias, ensimmäistä yritetään. Loppuvuodesta oli verikokeet, simppanäytteet ym, nyt käytiin ekaa kertaa ja kävi ilmi, että miehellä on matala määrä siittiöitä ja niistä vähistä 2% on normaaleja. Minulta löytyi ultralla vaan toinen munanjohdin ja myoomia. Magneettikuvaus ja myommaleikkaus edessä, sen jälkeen suoraan IVF tai ICSI :( Ottaa helvetinmoisesti päähän.

Onko ne hormonihoidot niin kamalia mitä puhutaan? Tunnustan, että minua #tuttaa myös se, että ne hoidot tehdään minulle, vaikka syy on miehessä. No, tehtäisiin ne minulle vaikka syy olisi minussa, mutta silti. Onko teillä muilla ollut itkupotkuraivaria tai muuta romahdusta? En millään meinää hyväksyä että luomulapset on meille aika lailla mahdottomuus.
 
Hei, laitan juttua tännekin. Hoidot alkamassa joko tähän kiertoon tai sitten seuraavaa. Kaksi inseminaatiota takana. Tiistaina lääkäri aika ja jännittää onko kp 23 jo liian myöhä sumutuksille. Hoitajan mukaan aloitetaan kp 21-23...riippuu varmaan omasta kierrosta tai voihan lääkäri olla ihan muuta mieltä. Sinänsä harmittaa että aloitus on muutamasta päivästä kiinni, kun olisin tajunnut vaatia jo vuoden lopulla aikoja kun kerran tiedettiin että ivf alkamassa tammikuussa...noh ei voi mitään, näillä mennään
 
  • Tykkää
Reactions: Tringa
Hei! Liitynpä mukaan keskusteluunne. Itselläni aloitettiin 1. lapsettomuushoito, IVF lyhyellä kaavalla 9.1.2013. Synarela sumutteet, menopur- ja gonal- pistokset ovat tulleet siis tutuiksi. Huomenna onkin jo ovitrelle irroituspiikin aika. Ultrassa näkyi 9 eri kokoista follia, pienempien toivotaan vielä kasvavan tiistain punktioon. Siirto on sovittu perjantaille ja toivottavasti alkion saisin kyytiin. Ihanaa olisi, jos jokunen jäisi pakkaseenkin.
Taustaa: 2011 alkaen on ollut raskaus toiveena, syksyllä 2011 oli keskenmeno. Syksyllä 2012 sitten menimme tutkimuksiin yksityiselle, kun mitään ei tapahtunut. Vikaa ei kummastakaan löytynyt, lähinnä minulla alkaa iän myötä hormonitasot laskea eikä aikaa kannata enää tuhlata.
Lyhyt kaava on tuntunut hyvältä ja ihmeen vähän ovat hormonit sekoittanut mieltä. Päänsärkyä (flunssaakin) ollut, (1. synarela suihkeen otettuani järkyttävä pääkipu reilun vrk:n) mutta muuten yllättävän hyvin mennyt. Huomenna lääkärin mukaan olisi odotettavissa paineen tunnetta ja kipua vatsassa, kun punktiopäivä lähestyy.
On ollut mukavaa lukea samankaltaisessa tilanteessa olevien tuntemuksia. Kiitos keskusteluista ja mukavaa lauantai-iltaa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa jälleen uusille!

M11su Ei nämä hormonihoidot niin kamalia ole, ainakaan näin lyhyellä kaavalla. Päänsärkyä oli ekan pistospäivän jälkeen, mutta se nyt on voinut johtua ihan jostain muustakin. Pahoinvointia on ollut aamuisin, oksentanut en kuitenkaan ole ja huono olo menee suht nopeasti ohi. Mulla siis iltapistokset, sopi mun aikatauluihin paremmin.

Venla74 Samanlaisessa aikataulussa mennään. Tänään pistän pregnylin ja tiistaina punktioon :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tringa
Tervetuloa uusille! :flower:

Vihervaara: Kyllä nyt jännittää sun puolesta! Hienoa että saitte kyytiläisen alun matkaan! Tsemppiä piinapäiviin... :)

Enneliina: Kiva kuulla että sielläkin asiat etenee hyvin! :)

Omaan napaan ei mitään uutta..kovasti vaan odottelen maaliskuuta ;) Onhan tässä vielä odottelua...pläääh.
 
  • Tykkää
Reactions: Tringa
Heissan, punktiosta kotiuduttu kotisohvalle lepäämään. Operaatio sujui hyvin & nopeasti ja lääkitys teki siitä kivuttoman. Saalis oli vain 10, joista 3 kelvollista, joten pienet ovat mahdollisuudet. Torstaina tullee tieto, jos ei alkiota ole siirrettäväksi. Toivottavasti kuitenkin siirtoon pääsisin. Nyt vain yritettävä levätä leppoisin ajatuksin... helpommin sanottu kuin tehty.
 
  • Tykkää
Reactions: Tringa
Enneliina miten punktio sujui?

Venla74 toivottavasti pääset siirtoon, pidän sormet ja varpaat ristissä!

Minä yritin maanantaina töihin, mutta jo matkalla alamaha kipeyty. Sain sovittua paperitöitä koko päiväksi ettei tarvinnut liikkua ja kotiuduin sitten työterveyshuollon kautta ja to saakka saikkua. Tarv. puhelinsoiton perusteella jatketaan viikonlopun yli saikkua, mutta varmaan loppuviikosta joudun klinikalta varmistamaan että uskallan vain odotella kotona kipujen loppumista. Oon edelleen aika kipeä, kipeämpi vrt su, joten nyt vaan lepäilen. Liikkuessa kipeydyn nopeasti lisää, joten olen varsinainen sohvanvaltaaja :popcorn: Toivottavasti tämä on kaiken arvoista (tosin olen jo ajatellut seuraavaakin kierrosta, mikäli nyt ei tärppää).
 

Yhteistyössä