Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---





LASKETUT AJAT



:heart: Flora-79...................07.10.2009..................esikoinen :heart:
:heart: E-V-A ..................... 27.11.2009...................kolmas :heart:
:heart: delfis.......................01.12.2009...................esikoinen :heart:
:heart: piiuli82....................28.01.2010...................kolmas :heart:
:heart: äiti vm70.................11.03.2010...................neljäs :heart:
:heart: Filuuri......................28.03.2010...................toinen :heart:

SYNTYNEET

Flora-79...................16.10.2009...........poika
E-V-A.......................1.12.2009..............poika
delfis........................14.12.2009............poika
 
No niin, jospa nyt ehtis hieman naputella tähän meidän omaan pinoomme ;)
Lähdettiin kirppareilla ja rautakaupas käypään kun heti aamusta taas tuli vettä niin tiesi het et raksamiehet eivät tule hommiin, turha alkaa laittaa sateessa ruodelautoja ym. Kirpparilta löysin sellaisen vanhan pyykkilaudan, en tiiä muistatko E-V-A mitä tarkoitan, sellaisen missä puukehikossa aaltomainen pelti, vaikee selittää siis jotain 50-60luvun juttui.... meil oli aikanaan kotona sellaiset ja systeri sit tais napata ne molemmat enkä sit viittinyt kysellä perään eikä tuo maksanut kuin 12?, tarkistin kyl anopilt et paljonko ne oikeesti maksaa ja sano et vähintään 25-50?, sainpahan pihasaunaamme lisäkoristuksen kun siel entuudestaan sellainen "emännän apu" eli pyykkilaudasta kehittyneempi versio eli tynnyrimallinen pyykkikone jota käsin veivattu kahvasta :)
Lisäks löysin sit 20snt. muutamat sukkahousut pikkuneidille valmiiks siis 90cm ja hyväkuntoiset, muut ei sit mukaan tarttunutkaan ;)

Tuntuu jotenkin niin epätodelliselta vielä tämä raskaus, välillä miettii et onkohan sitä sittenkään et kun ei ole kunnon oireita :ashamed: vihlasuita ja nppailuita harvoin, viimeviikol oli rinnois jomotusta mut nyt ei sitäkään, ainoo et jännä paineen tunne ja pissal pitää ravata ja sen verran masu turvoksis et en pystynyt pitämään viikonloppuna työhousuni nappeja kiinni :ashamed: onneks on kokin takki ja essu et ei näkynyt. Ei mulla kyllä ollut ihan alussakaan pikkuneitiä odottaessa mitään muuta kuin olin väsynyt, olikohhan menkat silloin toista viikko myöhäs kun vein näytteen kun en oikein ollut muutenkaan peril kierrostani silloin. :ashamed:
Koska sulla alkoi "kunnon" oireet?

Jaahas, mua taas kaivataan, palaillaan

:wave:
 
Lisää idyllisiä mielikuvia teidän asuin ympäristöön.. ihan unohdin mainita pihasaunan ja koivun siinä vieressä ;) Varmaan ihana vanhanajan tunnelma kun oot löytäny vähän rekvisiittaa sinne. Tykkään itse käydä myös kirppareilla, tulee älyttömän hyvä fiilis kun löytää jotain kivaa tai sit juuri sitä mitä hakee :)

Muistan tuon alkuraskauden epävarmuuden ja vaikka mulla alko tässä raskaudessa oireet jo 5+2 (aikasemmissa 7+) niin silti kävimme alkuraskauden ultrassa, sen jälkeen olikin enää pelko kekenmenosta :( Kummaa miten sitä alkaa pelätä kaikkea enemmän kun ekassa raskaudessa, sillon kun plussa tuli niin se oli ihan selvää et vauva syntyy. Nyt sitä ajattelee hieman toisin, voisko olla niin et tieto lisää tuskaa :ashamed:

Huomenna se rakenneultra, ihanaa :heart: Lapset meni mammalle ja kun oikeen muistelin niin ovat viimex olleet yötä poissa 1.5 vuotta sitten. Pikkasen on outo olo, eikä tiedä mitä tekis. Mieskin viel töissä.

Löytääköhän tänne meidän pinoon muita? Tai sitten ovat jo päässeet niin kiinni uusiin ympyröihin. Mutta tänne voi sitten tulla muuten vaan kertomaan kuulumisia jos ei aktiivisesti jaksa kirjoitella.
 
Huomenta!
Ei teillä lapset "turhan" usein ole yökylässä, jos viimeeksi aikaa 1,5v ;) Asuuko mamma sit niin pitkällä vai eikö ole ollut tarvetta. Ei sen puolen, ei meilläkään isot likat olleet pieninä yökylässä mummolla ja vaarilla koskaan ilman meitä koska asuivat 150km pääs tai sit anopillani vaik se asuukin ihan 20km pääs :ashamed: Anopilla ei oikeestaan koskaan ole ollut ns. aikaa meidän likoille ja pikkuneitikin vielä niin "pieni" 1v10kk et en mä edes hentois antaa sitä vielä kenellekkään ja varsinkaan mun äiti ei pystyis edes vahtimaan kun sen verran vilkas, samoin anoppikaan ;)

Tuost sun mielikuvastas vielä; siitä koivusta olet oikeassa :) Saunan toises pääs iso koivu ja saunan takana tonttimme rajana kulkee koivurivi. Lisäksi pihapiirissämme oli paljon hopeapajuja joista jouduimme kaatamaan 3kpl, sekä vanhan tammen ja koivun tuon aittaprojektin takia :ashamed: mutta jäihän tähän pihaamme vielä vaik kuinka vielä puita :)
Mua illalla väsytti ja paleli ihan sairaasti ja eikös meidän keskimmäinenkin kysellyt et onks äiti tulossa kipeeks johon vastasinkin et voipi olla Menin mä sit nukkumaan jo 9 maissa illall.

Aamu näyttäisi ainakin lupaavalta, aurinkokin jo noussut. Taitaapi tulla ihana päivä tänään et pystyy pihallakin touhuamaan yht. sun toista ja eritoten pääsee pikkuneiti leikkimään hiekkikselle ja leikkimökkiin. Eilen oltiinkin vast illemmalla ulkona kurakamppeis ja vesilätäkkö tais olla se paras paikka ;)

Ihanaa kun pääset tänään näkemään pikku matkalaisesi, tulehan kertomaan ultrakuulumisesi sit kun sieltä palailet :wave:
 
Minäkin voisin liittyä tänne,olen siis entinen kujakatit :wave:

Eilen käyty np-ultrassa ja kaikki hyvin siellä,joten jokohan täst raskaudest uskaltais alkaa nauttimaan ja luottaa siihen et kaikki menee hyvin =) Nyt siis viikkoja 11+5 ja la 28.1.2010 ja kolmas ois tulossa

E-V-A Onnea rakenneultraan ja tuuhan sit kuulumisia kertomaan
 
Huomenta

Ihnaa meidät löysi joku muukin.. tervetuloa piiuli82 :wave:

Kiva piiuli82 että ultrassa kaikki oli hyvin :heart: Nyt vaan rennosti eteenpäin ja nauttimaan kasvavasta masusta. Ootko pahoinvoinnista jo päässyt eroon? Mikäli sulla sellasta oli..

äiti vm70 koskas meinaat isoille tytöille paljastaa masuasukin??? Ei meillä oikeestaan oo tarvetta ollu yökylälle lapsille, ovat toki päiväsaikaan olleet hoidossa jos jotain menoja ollut. Olen huono tuputtamaan lapsiani kellekkään ilman syytä, siis että saisin itse vaan olla. Niin sitten odottelen että itse haluavat ottaa. Mummi ja mamma asuvat ihan 30km säteellä että eivät kaukana. Isompi lapsista on välillä ollut mummilla yksin yökylässä tässä välissä, mutta todella että molemmat olis ollut poissa niin siitä on aikaa.

(.) nukuin pitkään,, siis mulle tää on pitkään jos ysiltä nousen. Koira halus ulos, ni pakko oli nousta. Ihana auringonpaiste ja fiilis hyvä kun niin innoissani odottelen että pääsen masukkia kurkkaamaan :heart: Tuun sitten myöhemmin kertomaan miten meni. Sukupuoli haluttais tietää mutta täällä meilläpäin sitä ei kerrota.

E-V-A ja nuppu 20+4
 
Ihanaa kun tämmöinen täältä löytyi! Huolittekos mukaan? =)
La on 1.12.2009 esikoinen. Huomista rakenneultraa jännätään kovasti....

Delfis ja pikkudee 20+0 POKS! :heart:

*muoks* Niin ja E-V-Alle kiitos tästä hienosta pinosta!
 
delfis tervetuloa mukaan :wave:

(.) nyt omaa napaa. Rakenneultra takana ja voi että aivan ihana lääkäri ultras. Vauva heilutteli ja taputteli käsiä :heart: Kaikki oli hyvin :heart: Ja minun suureksi yllätykseksi kysyi lopulta että haluanko tietää sukupuolen, no halusinhan minä ja sitten sain kuulla veikkauksen. Mutta kyllä tässä jännätään loppuun asti että kumpi, kun en tietenkään ihan satavarma luota siihen..

delfikselle onnea huomiseen rakenneultraan.
 
E-V-A ihania ultrakuulumisia! Kivaa, kun pääsitte veikkauksenkin kuulemaan. Täällä kans jännittää, josko jotain veikkausta johonkin suuntaan tulis. Tyttöolo ollu aika pitkään :)

Huomenna siis ollaan viisaampia :)
 
E-V-A ihanat ulltrakuulumiset :heart:
En ole puhunut isoille likoille vielä mitään ja yritän pitää vielä salassa niin kauan kuin mahdollista kun esikko edelleen sitä mieltä et meille ei enää vauvaa saa hankkia, otti silloin aika koville kun kerroin meidän pikkuneidin tulosta vaik olikin puhdas vahinko, olin jo silloin 5kk raskaana ennenkuin alkoi hyväksymään :/ vaikka onkin erittäin tärkeä ja rakas pikkusisko :heart: Meidän keskimmäinen jo pitkään puhunut et miks ei tehtäis vielä yhtä ja kerran sit totesinkin et kyllähän me yritetään mut tulosta ei vain synny ja kielsin kertomasta isosiskolleen et tiedän et alusta alkaen tulee olemaan tärkeetä tälle keskimmäiselle tuleva kun kerron, näinköhän taas ristii tuon "ihme erkikisi" niinkuin pikkusiskonsa :D

Piiuli82 ja delfis kiva kun löysitte pinomme ;) Tervetuloa minunkin puolesta :wave:
delfis Onnea huomiseen ultraan :heart:

Tänään sit soitin jo sitä ekaa neuvola-aikaa, sain sen jo 3vkon päähän ;) Ainoo et nyt siel on meidän neitin th kun 1.8 alkaen siirtyvät perhekeskeiseen tekemiseen, mä en vaan tykkää siit niin paljoa ja jotenkin tuntuu ihan hassult et eihän se ikinä ole äippäneuvolaa hoitanut et miten se sen oikein edes taitaa :ashamed: Mä olisin halunnut sen saman mikä ollut aikaisemminkin, höh :ashamed: Ja mä tietty nyt sit heti sen "ensimmäinen asiakas" :ashamed:

Nyt haettava iso neiti töistä, oli päivän mansikkapellol, keräs 66litraa ja nyt heitin sen aikaisemmin siivoomaan ja juuri soitti et valmis :)
Palaillaan :wave:
Äiti vm70 ja "pikkukakkonen" 5+5 :heart:
 
E-V-A kiva kuulla hyviä ultra uutisia ja onnea sukupuoli veikkauksesta :heart: kerrohan sitten pitikö paikkansa,jos et nyt jo halua paljastaa
Pahoinvoinnista täällä ollaan kyllä kärsitty,oksentaa ei oo tarvinu kamalan montaa kertaa mut etovaa oloa on senkin eestä ja jatkuu edelleen,no toivottavasti tääkin kohta helpottaa.

delfis onnea ultraan ja tuuhan sit kertomaan kuulumiset:heart:

Meilläkään ei toi isompi neiti vielä tiedä,innoissaaanhan se tulee olemaan ikää siis 5v,mut ku sit tietää kaikki ni en oo viel halunnu paljastaa ja tää nuorempi nyt ei viel mitää ymmärräkää 1v3kk,jos nyt jokusen viikon sais salailtua ennen ku maha mut paljastaa,tosin mulla tot painoa muutenki niin paljon et iso on maha ilman raskauttakin,eli ei ihan heti epäilyksiä herätä :D

piiuli ja toukka 11+6
 
No nyt niitä ultrakuulumisia :D (Laiskana kopioin saman mitä kirjotin toiseen pinoon) :D
viikot 20+1
pipo 47mm vastasi 20+2
reisiluu 33mm vastasi 20+3
Kaikki oli vauvalla kohdillaan. Uloke jalkovälistä bongattiin ;)
Sain ylimääräisen kontrolliajan 10.9 ja lääkäri ultraa. Istukka on edessä ja alhaalla. Kohdunsuulla. Kellään tietoa mitä merkkaa käytännössä? Suppareista kun kerroin, kehoitti ottamaan yhteyttä jos lepokaan ei auta. Saikkua eivät määränneet. Neuvolan pitäis tuommoset huolehtia.

Delfis ja mr(?) pikkudee :D
 
Delfis Onnittelut hienoista ultrakuulumisista :flower: Hmmm.... vai uloke ;)

Muo on tänään närästänyt, ehkä jokin ohimenevä juttu koska pikkuneidistä kärsin vasta loppuvaihees närästyksestä ja en kyllä ole kahviakaan normaalia enemmän juonut, päinvastoin :/
Huomenaamuna lähdetään "lomalle" Tampere kutsuu pariksi päiväksi, täytyy vielä illalla urakoida keittiö kondikseen ym. pientä.
Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
 
Löysinpäs minäkin tämän pinon :) Plussasin siis tammikuussa ja nyt mennään (jo) rv 28+2. Aika on menny nopeeta! Ihanaa kun sieltä vanhasta "kotipinosta" on niin moni päässyt tänne odottajien puolelle :hug:

Olo on ollut aika hyvä ainakin tähän asti ;) Pääsin aika vähällä raskauspahoinvoinnin suhteen ja närästyksiä tms ei ole ollut. Vähän alkaa tuntua nyt selässä ja lonkissa tämä kasvava kupu, mutta toistaiseksi en valita :) Raskausdiabetesdiagnoosihan mulla on ja verensokereita pitää nyt sitten seurata. Ei paha homma ollenkaan ja onneksi on arvot olleet alhaiset pelkällä ruokavaliohoidolla.
Äitiyspakkauksen sain tänään ja olipa ihana päästä hypistelemään niitä vaatteita, heh.
Niin ja meille on siis niin rakenne- kuin 4d-ultrankin mukaan tulossa poika.
 
Huomenta!
Flora tervetuloa, kiva kun löysit pinomme :wave: Upeeta että olet saanut pidettyä sokerisi kondiksessa" ruokavaliolla, mitä itse kuullut niin moni joutuu siihen pistelyyn, tsempppiä loppuun asti :hug:

Täällä kotiuduttiin eilen illalla puol 10 aikaan Tampere-lomalta ;) isot likat kun olivat tasan loppuun asti siel särkkikses mut mikäs kiire meil oli ja edellispäivänä kun eivät olleet päässeet moneenkaan laitteeseen kun 0,5h jonot lähes kaikkiin niin tulivatkin aikaisemmin sielt pois. Meillä tuli miehen kans käveltyy taas molempina päivinä 15-20km ympäriinsä :) Eilen käytiin Pyynikillä ja sen kesäteatterin jälkeen kun on joku uimaranta niin vietettiin siel tunnin verran et neiti pääsi uimaan vaik ei itteään kokonaan kastellutkaan, pienet aallokot oli siit kivoja, sit vietiin se särkkikseen ja isot likat kierrätti sitä sitl 2h ja loppuaika vietettiinkin pikkukakkospuistos ;) Mä kun en ns. jaksa shoppaila, en istua missään paikoillaan kauankaan niin sit meidön vaihtoehtona on vain kävellä ja katsella maisemia ;)
Mut kyl mä olinkin sit illal väsy, ei kauaa tarvii sängys pyörii.
Tänään pitäis mennä mustikkametsään, jospa tänävuonna saisi kunnon sadon kun pari vuotta ainakin kun niitä ei ole olut :/
Nyt lähdettävä aamupalalle kun tuli nukuttuu normia kauemmin, palaillallaan, jaksuja kaikille :wave:
 
Tervetuloa Flora-79 mukaan :wave:

Ollut nettipimennossa,, kun olin lasten kanssa reissussa. Mutta nyt kotona taas ja hyvä niin. En taida koko viikkoon tehdä mitään ku olla vaan. Kyllä toi reissaaminen väsyttää |O

Äiti vm70 teillä ollut mukava tampereen reissu. Mitenkäs muuten voidaan??

Flora-79 Laitappa laskettua aikaa ja monesko teille nyt oli tulossa?? niin lisään listaan. Ihanaa ku ollaan niin eriaikaa plussattu meidän pinosta ni saadaankin niitä vauva uutisia sitten pitkältä ajalta lukea..

E-V-A ja nuppu 21+3
 
Huomenta!
Kiitos E-V-A kysymästä, täällä pikkuhiljaa alkaa hiipimään ne kaivatut raskausoireetkin et alkaa tuntumaan todellisemmalta ;) Lievää väsymystä tai eilen ei kyl enää lievää, torkuin päivällä pikku unoset sohvalla, tasaseen pientä kuvotusta eli samanlaista ainakin täl hetkel kuin pikkuneitiä odotellessa :) Eilen taasen särkikin mahaa ja oli turvoksissa ihan kuin raskaana olevalla kun keskimmäinenkin totes kun valittelin et sun masu pömpöttää.

Eilen oltiin porukalla mustikassa, esikko tosin lähti jo 6.15 mansikkamaalle ja palasi vasta illalla 7 jälkeen et eipä sillekkään raha helpolla tule, tietääpi mikä on työnteko ;) Meidän saalis olikin sit mustikoita yht. 10litraa, minä keräsin sen 7 kun jouduttiin jäämään niin lähelle autoa ja syvemmäl ois ollut varmasti parempia apajia mut pikkuneitiä ei sit jaksa rahdata niin pitkää matkaa vaikka onhan mulla tuo Emman rinkka jonka huutiksesta sille ostanut, nyt pääsi autosta ihan kävellen siihen mustikoita syömään ja touhuamaan. viihty onneks tunnin verran siel metäs :) Anopilta haettiin samal reisuul mansikkalaatikot jotka oli ostanut mulle torilta edellisenä päivänä niin kyl oli iltapäiväl urakkaa putsaa mansikat 20L ja sit mustikat kun edelliseltäkin päivältä niin saatiin jo 15L pakkaseen sitäkin, onpahan talvella mitä herkutella :p
Esikko toi sit vielä kotiin tullessaan 20L mansikkaa, sellaista pientä mitä ei saa laittaa myytäviin niin se jäi kyl tän päivän urakaks ja lupas itsekkin niitä laittaa kun tänään ei poimintaa ja tehdään osasta ainakin hilloa et talvella saa lettujen kans ja kakkujen väliin ym.

Taidamme saada joukkoon vahvistusta, jos ette ole käyneet kurkkaamassa tuola kuumeilupuolella niin Filuuri saanut jo lupaavasti haamun testiin :heart:
Mut nyt tämän mamman lähdettävä aamukaffelle ja tekemään sämpylätaikinaa, eilen en jaksanut ja onneks pakkasessa jotain edellisiä ;) mut työmiehetkin saapuu pian niin on sit niillekkin tuoretta aamukaffen kanssa :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja voikaahan paksusti :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"6+4 :heart:
 
huomenta

Pino putoaa helposti tänne toiselle sivulle, joten nostoa.

(.) nyt tulee omaa napaa pikkasen, miten voi olla että väsymys tulee takaisin jo nyt! Monta viikkoa ollut niin hyvä ja energinen olo, vaan ei enää :| Suonta vetää öisin, uni on katkonaista ja liitokset vaivaa. Mahakin olevinas tiellä ;)

Sitten pientä galluppia: Miten suhtaudutte sikainfluenssaan?

Itse aika järjellä, mutta pelottaa sen puolesta kun olen raskaana, että jos kyseisen taudin saan niin miten käy minun pikkuisen. Jos en olisi raskaana, niin tuskin miettisin asiaa sen enempää. Toivotaan että jokainen meistä odottajista taudin välttää.

E-V-A ja nuppu 21+4
 
Mulla samoja ajatuksia ton sikainfluenssan kanssa, jos en ois raskaana niin tuskin sitä hirveästi miettisinkään. Kyllä se vähän huolettaa ja harmittaakin että tämmönen piti tulla just sopivasti kun olen raskaana...Mietin kans jo sitäkin että miten paljon mahtaa vaikuttaa sitten synnärillä vierailijoiden käymiseen....
 
Huomenta!

Täällä pahaolo pysynyt kuvotusasteella ja väsymyskin vielä lievää, toivottavasti pysyykin :ashamed: saapi nähdä kun ensviikolla töihin taas lomalta et miten sitä sit on väsynyt kun täs on voinut ne pikku päikkärit ottaa :ashamed: Eilenkin nukahdin pikkukakkosen aikaan ja hätkäähdin kun pikkuneiti huutaa korvanjuures et äiti, kato! tuli siis RÖLLI juuri telkust, isosiskonsa kanssa katsoi et en muuten olisi voinutkaan ottaa nit torkkuja jos oisi ihan mun vastuulla neitin tekemiset olleet ;)

Eilen tein 4kg mansikkaa hilloo ja sit mitä jäi kantoja ja huonoja niin keitin sit mehua raparperin kanssa. Esikko toi sit illalla lisää 24L mansikkaa pellolta kun nehän ei kelpaa myyntiin kun ovat liian pientä tai ylikypsiä eli hillon ja mehun keitto siis jatkuu tänään ;)

G: Jos en olis raskaana niin ihan sama mut nyt kun lukenut et voi aiheuttaa sikiövaurioita ja meikä näin alussa niin pelottaa, ehkä se tulee puheeksi heti ekalla neuvolakäynnillläkin jo, uskon ainakin. Sen olen päättänyt jos yhtään olen kipeä, kuumeinen niin en tasan tarkkaan töihin mene kun aikaisemmin kyllä tullu oltua kipeenä töissäkin :ashamed: Nyt en uskalla riskeerata mitään ylimääräistä ja kun tässä muutenkaan enää nuori olla et senkin puolesta. Eilen kuulin mut ei ihan varmaa et täällä jo paikallisessa varuskunnas sitä tautia olisi ja naapurin rouva kun siellä vielä sairaanhoitajana ja puhumattakaan kun koulut alkaa niin sithän se alkaa leviämään :ashamed: Toivotaan parasta, pelätään pahinta, näinhän tämä menee :ashamed:

Jaahas, sämpylätaikina odottaa taas leipojaa :) Jaksuja kaikille, palaillaan :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen"6+6 :heart:
 
Toivotaan äitivm70 että sullakin pysyy pelkällä kuvotusasteella. Mulla oli ehkä pahimmillaan toi kuvotus ja väsymys vasta joskus rv12 paikkeilla. Oltiin silloin sopivasti lomamatkalla New Yorkissa ja jet lag vielä siihen kun iski takasin tullessa niin ei ollu herkkua, mutta ilman oksenteluja lopulta selvisin minäkin :)

Flora + L-poika rv 29+0 :heart:
 
Josko sitä nyt hetkeks malttais täs koneel istahtaa,miten must tuntuu et meil on ollu aika lentoo nää viime päivät ja tänää on menny leipomises ihan hyvä aika ku huomen illal ois satunalle-kutsut ja nyt jäädykkeitä tehny pakkasee,huomen ois sit suolasten vuoro ja pikasiivous :whistle: kivaa se on kutsuja pitää,mut toho leipomisee tuppaa aina aikaa menee ja mä ku viel yleensä haluun kokeilla jotain uutta,enkä ees oo mikää mestarileipuri :ashamed: mut kyllä kai noi tekeleet on syötäviä ollu ku on hyvin kelvannu :p mullakin jo kuola valuu ja huomisee iltaa pitäs jaksaa ootella

Siellä oli delfis ja e-v-a saaneet hyviä uutisia ultrassa,onnea molemmille,ku en enää muista oonko jo onnitellu,mut ei kai se pahitteekskaan oo vaikka onnittelee useamminkin :ashamed: laiskana ku en ees jaksa sivua selata ylös.

Tänne ei mitään kummenpia,väsymys ja kuvotus jatkuu edelleen,piti jo keittää kahviakin jos se vaikka sen verran piristäis et jaksais iltaa asti ku tänää ei ehi päikkäreitä nukkumaan |O

Floralle :wave: sulla onkin viikkoja jo paljon kasassa

täytyykin lähteä filuuria onnittelemaan :D

piiuli ja toukka 12+6
 

Yhteistyössä