Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Täällä yrittänyt pitää matalaa profiilia (eli siis vaan käynyt lukemassa, enkä ollenkaan kommentoimassa... :D ) mutta nyt oli ihan pakko tulla Hissukalle huikkaamaan esionnittelut haamusta! :hug: Kunnon onnittelut sit vasta plussasta, eli muutaman päivän päästä! ;) Hieno homma!

Täällä täti jo pakkaa laukkujaan, onneksi!, ja kovasti olen yrittänyt olla liikaa miettimättä raskautumista.. Ovistestit kuitenkin hommattu, ettei turhaan tarvi rehkiä :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Kiitos Ippu! =) Aloin itkeä kun luin sun viestin, eli kyllä jotain raskaushormoneja taitaa pääkopassakin jo pyöriä! :whistle:

Kyllä mä odotan huomiseen miehelle kertomista, saan varmisteltua vielä aamupissasta (ei varmaan ole vaikea huomenna päästä ylös sängystä aamulla!) ja saa mieskin rentoutua siellä. Jos nyt kertoisin niin kelaisi kuitenkin tätä uutista koko illan ja vaikka olisi hyvä uutinen kyllä, niin menisi silti varmaan reissu vähän "pilalle".

Taidan puhua sekavia... voi mahtava mikä fiilis! :D

Tuli sitten ne ovulaatiotestitkin ostettua...! :LOL:
 
Kiitokset Emminmammallekin! Nyt täytyisi pistää vain jäitä hattuun (joo onnistuu varmaan! :LOL: ) ja testata huomenna uudestaan...

Ippu olen juonut Valion greippimehua, aina aamulla pari-kolme lasillista aamupalan korvikkeeksi. Mä kun satun tykkäämään greippimehusta. :p Litran purkki kului ehkä kolmessa päivässä. Toivotaan että toimii teilläkin yhtä tehokkaasti! =)

Niin ja jos tässä ei täti yllätä, niin voin kyllä pistää sulle postiin ne ovistestit maanantaina... sovitaan paremmin vaikka yv:llä!<br><br>
 
pikkueppu pikana
:flower: :flower: hissukalle....
tiedän kyllä mitä meinasit sillä miettimisellä meillä tais isäntä miettiä tänään kanssa liikaa kun tuli ajoissa koulusta pois...
Laitoin näet textarilla sille tänään vasta viestin plussasta.....

 
Kävin välillä suihkussa jäähdyttelemässä... :D

Kiitos pikkueppu onnitteluista, tottahan se on että tuo menkkamainen juilinta voi hyvinkin johtua raskaudesta... olihan mulla sitä esikoisen raskausaikanakin. Pistää vaan hiukan hirvittämään, kun koko ajan on se tuttu kohta-hanat-aukeaa -tunne...

Mutta nyt nukkumaan =)
 
Kiitos nipsuli. =)

Testi on uusittu ja haamu sieltä tuli taas, mutta vieläkin kovin vaalea... tuntuu että pikemminkin vaaleampi kuin eilen, eikä tummempi. :/ Hiukan kyllä nyt epäillyttää...

No, ei kai auta kuin odottaa ja tehdä lisää testejä. Ajatukset kyllä pyörii nyt vain tässä yhdessä asiassa... olisin vaan odottanut loppuviikkoon niinkuin järki sanoi, niin olisin säästynyt tältäkin jännäilyltä! :kieh:

Huomisaamuna siis testaillaan taas... tänään en taidakaan koneelle päästä ennen iltaa, joten piiiitkä päivä tiedossa! :D
 
Huomenta vaan kaikille kuumeilijoille!!! Ja onnea niille jotka meinaapi testailla tänään!!

Ite oli kans pakko pissiä purkkiin, ja niinku arvasinkin, negahan sieltä putkahti... Nyt menossa siis dpo 20, kierrossa suurinpiirtein kp 48/40-56...

Eli raskaushaaveiden sijaan siirryn kiltisti odottamaan tätiä, ja unohdan koko aatteen, jos vaikka tää stressi tai kuvittelu siirtää sitä sitä tätiä, kun ei kuulu eikä näy...

Tätioireita ei sitte minkäänlaisia, että luultavasti saanen odottaa AINAKIN viikon ennenkuin se sieltä putkahtaa...

Blaah... tais mennä tähän päivään elämänilo ihan kaivosta alas...

Toivottavasti muilla käy paremmin...
 
Siksakki harmaana
Täällä kp 29 tänään ja fiilikset vaihtelee! Alkuviikolla olin AIVAN VARMA, että oon raskaana - siis niin selvät, samat oireet kuin alkaessana tuota esikoista odottaa: kuumotusta, rintojen aristusta, äklötystä, hajuaisti herkistynyt, mahan kiristelyä... Nyt taas loppuviikon on ollu sellanen olo, että kohta varmaan lorahtaa \|O Mulla ei oo ees testiä kotona, mies on reissussa ja esikoinen kipeänä, joten apteekkikäynti ja testaaminen jää maanantaihin, jos sinne asti päästään!! On tämä piinaavaa :ashamed:
 
Ippu pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 10:12 Daizy kirjoitti:
Ite oli kans pakko pissiä purkkiin, ja niinku arvasinkin, negahan sieltä putkahti... Nyt menossa siis dpo 20, kierrossa suurinpiirtein kp 48/40-56...
Valistakaa minua onnetonta, mikä ihme on dpo? :ashamed:
 
Täällä taas! :wave:

Lueskelin pitkät pätkät mitä mun poissaollessa on tapahtunut, ja ensiksi suuret ONNITTELUT pikkuepulle ja Hissukalle!! :D :heart: :D :heart:

Tädin yllättämille parempaa onnea uuteen kiertoon ja viikonloppuna testaaville toivottelen plussatuulia! Ja uusille tervetuloa!

Täälläkin täti pakkaili kamppeensa tossa viikolla ja tänään jo miehen kanssa touhouiltiin, tosin lähinnä kun ei oltu muutamaan päivään nähty. Olin työn puolesta poissa kaupungista. Enpä oo kauheesti nyt ajatuksia vauvakuumelle uhrannut, tuntuu että olen rauhoittunut huomattavasti. Tosin se voi olla väliaikaista, sillä ovishan vasta lähestyy..nyt on kyllä hankalaa tietää koska koko ovis on, koska kierto viimeksi venyi. Mutta koitan olla ottamatta stressiä aiheesta, ei se ainakaan auta mitään! ;)

Hauskaa olla taas mukana kuumeilemassa teidön kanssa. =)
 
Daizy :hug:

Ippu kyselit millä viikoilla olisin... eilen kun sain ekan haamun, viikkoja oli ruhtinaalliset 3+3 :D Eli ei ihme jos viiva on vähän vaalea... en varmaan silti täysin osaa luottaa siihen tulokseen, ennenkuin saan selvän tuloksen Apteekin omaan tai Predictoriin. Noista herkistä testeistä kun on välillä saanut lukea vääristä plussista... No, ei auta turhia murehtia vaan nauttia vaan plussasta, miten sitten lopulta käykin. On tässä kyllä alkanut jo raskausoireitakin ilmestyä, tänään iski päälle ihan mieletön väsymys ja koko ajan on jano. :whistle:

Tuosta dpo:sta, en tiedä tarkkaan mutta jos se yleisin kuukautiskierron pituus on 28 ja ovis on yleensä tällöin kp14, niin näin ajatellen dpo15 olisi se päivä kun menkkojen pitäisi alkaa. Eli silloin pitäisi ainakin jo näkyä testissä... mutta tuohon Aconin testiin sain siis arvioni mukaan haamun dpo12.

Testionnea muille piinailijoille ja plussatuulia kaikille! =) Tämä mamma painelee nyt nukkumaan...

Lisään vielä suurkiitokset ja :hug: kaikille onnittelijoille ja mukana eläville... tämä palsta on kyllä varsinainen henkireikä! =) <br><br>
 
Pikakäynnillä...

Uusi haamu testattu, nyt on Aconit lopussa. :whistle: Vaikea tuosta viivasta sanoa, onko vahvistunut vai ei... kaapissa on vielä yksi Apteekin oma, testaan sillä varmaan huomenna. Järkevämpää olisi säästellä, mutta taitaa olla myöhäistä järkeen vedota tässä vaiheessa... :LOL:

Nyt aamupuurolle... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 09:52 Ippu kirjoitti:
Otas Hissukka kuva siitä testistä niin me analysoidaan se ja päästetään sut piinasta! =)
Voi vitsi Ippu miksi en tuota aiemmin keksinyt... :D Testi on nyt jo roskissa eikä sitä saisi tulkitakaan enää yli 10 min. testauksen jälkeen, joten myöhäistä tämän päivän osalta. Mutta katsotaan josko seuraavassa testissä olisi jotain tulkittavaa... =)
 
Meillevauva
Onnea kovasti Hissukalle haamusta!

Bumbako se oli joka mainitsi jossain vaiheessa että ekassa yrityskierrossa on into kova ja yritystä tosi paljon? ja että into siitä laantuu..

Noh, mulla on nyt sellainen olo, toisaalta kauheasti kaikkea muutakin on tässä työkiireiden, opiskelukiireiden ja koiraharrastuskiireiden kanssa. Tottahan toki sitä jaksaa ja haluaakin touhuilla mutta ei niin paljon kuin ekalla yrityskierrolla..
Eikä mulla ole minkäänlaisia tuntemuksia että ois tärpännytkään, jotenkin tuntuu että nyt viikonlopun 4 alkoholilasin jälkeen meni vikat mahdollisuudet olla raskaana. Ei sitä etteikö se olisi mahdollista, onhan täälläkin puhuttu siitä että alkoholia saa nauttia ihan normaalisti (noh, 4 lasillista ei ole tosiaankaan se mun normaaliannos vaan reilusti paljon) mutta silti.. Miten sitä onkin käynyt niin että näillä yrityskierroilla on ollut juhlia!

Ens viikonloppuna pitäis menkat alkaa.. Siltikin toivoisin niin kovasti että niitä ei koskaan tulisikaan..

 
Titania
Heipsan!
Ilmoittauduin pinoon silloin ihan alussa, mutta olen siitä lähtien viettänyt hiljaiseloa.. Tosin melkein päivittäin olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta ei ikinä muka ole ollut aikaa jäädä kirjoittelemaan. :p

Nytpä sain aikaiseksi laittaa tietojani tuosta dposta. Toni Weschlerin kirja Taking Charge of Your Fertility on mun uusi raamattuni ja siellä sanotaan tuosta luteaalivaiheesta eli ovulaation jälkeisestä ajasta, että se on 14-16 päivää ja hyvinkin vakio kullakin naisella. Eli siis kirjan mukaan vaikka kierto vaihtelisi kovastikin, se tarkoittaa vain, että kussakin kierrossa on se ovulaatiota edeltävä osuus eripituinen ja kun ovis sitten tapahtuu, laskuri alkaa pyöriä ja sen 14-16 päivän päästä tulee menkat. Ellei sitten ole raskaana. Jos aamulämpöjään mittailee, niin oviksen jälkeen 18 päivää peräkkäin korkealla pysyvät lämpötilat on melko varma raskauden merkki. Tosin raskaustestihän voi näyttää plussaa reilusti sitä ennen, mutta onhan niitäkin tapauksia, jolloin testi ei näytä "ajoissa" ja silti on raskaana. Ja ovistestithän ei varmasti kerro, tapahtuuko ovulaatio, ainoastaan koska se LH-huippu sitä ennakoisi, joten tuo aamulämpöjen mittailu on aika hyvä tapa tutustua kiertoonsa ja varmistaa, tapahtuiko ovis todella.

Heh, mähän innostuin oikein esitelmöimään.. Mutta tuota kirjaa suosittelen lämpimästi kaikille kierron ihmeellisyyksistä kiinnostuneille. Amazon.de:stä kun tilaa, niin hintaakaan ei kerry paljon. ;)

Niin ja onnittelut kaikille plussanneille ja haamuilleille! Meillä on jo pillerit jätetty pois, mutta yritys ei ala ennenkuin ekat luomumenkat on koettu...
 
Titania, kiitos esitelmästä! Mulla on tuolla kassissa uuden karhee kuumemittari odottamassa, ehkäpä niitä lämpöjä hiukan voisi tarkkailla!

Meillevauva se on hyvä, että "yrittämisen" meininkiä ei ole. Varmasti siitä jää turha stressaaminen silloin pois.
Kyllähän sitä kieltämättä hiukan tarkkailee minä päivinä pupuilu olisi suotavaa, mutta käytännössä en kyllä sellaista toteuta. Mies ei ainakaan siitä innostu, jos väkisin yritän ja vetoan raskautumiseen. Sana "vauva" kannattaa jättää sanomatta jos haluaa meijän miehen touhuamaan...tiedä sitten mistä kertoo sekin.
 
Ippu pikaisena
Näin ihan kummallista unta viime yönä... Olin raskaana, ja mulla tuntui kyljessä, suunnilleen navan korkeudella, tosi iso vauvan jalka, ja tosi terävänä. Siis koko se sääri tuntui siinä. Ja sillai hassusti poikittain oli, että se olis voinu olla mun oma kylkiluu, mutta oli alempana, kuin kylkiluut. Se oli pelottavaa kun olin siinä ihan alussa raskauteni kanssa, ja jo tuntui iso vauvan sääri kyljessä... Hui. Halloween-meinikiä! ;)
Jospa olis enneuni, että raskaudun... mutta noin isoa jalkaa en kyllä heti alkuun kaipaisi.

Miltä näyttää Hissukan testi?
 
panikoija
Äh, taas tuli uusi paniikki, kun yks tuttu sai keskenmenon.
Vanhemmat (eläkeikäiset) ihmiset välillä sanoo, että ei niitä lapsia ennen tehty - niitä vaan tuli. Hmm, nykyajan ehkäsymenetelmät on liian hyviä. Äh, me ruvetaan yrittään lasta heti kun on mahdollista, eli varmaan joskus heinäkuussa, P)(/&#%/t jostain työsopimuksista. Mä vihaan menkkoja, täytyy hakee jostain reseptillä järeempiä särkylääkkeitä ennen ku lopettaa pillerit. Tai jos söis niitä heinäkuun loppuun.
 

Yhteistyössä