Kierukan laitto

Mulla ois kierukan laittoon aika keskiviikolle, ja nyt sit kävi niin et kierto heitti häränpyllyä ja menkat ehti loppua. Voiko sitä nyt sit laittaa vai pitääkö se aika siirtää seuraaviin kuukautisiin.
Miks se pitäis ylipäätään laittaa just kuukautisten aikaan?
 
Kumpi kierukka sulla on laitettavana. Kuparikierukan voi laittaa mihin aikaan kierrosta tahansa. Yleensä se vain on helpointa tuikata se kuukautisten aikaan, kun kohdunsuu on jo valmiiksi vastaanottavaisempi. Hormonikierukassa suositeltavaa ois, että se laitetaan silloin kun kuukautiset ois just loppunu. Hormonikierukan vaikutus alkaa heti, joten jos se laitetaan kuukautisten aikaan, niin on todennäköistä, että se tiputtaa kauan, koska se hormoni alkaa heti estämään sitä vuotoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Laura08098:
Juu ehkä mä suosiolla sitten siirrän aikaa, mulla kun papaakaan ei meinattu saada otettua pitkänkään ronkkimisen jälkeen kun kohdunsuu kuulemma jotenkin kallistunut piiloon...
Riippuu lääkäristä. Multa yritti kolme ottaa papa-näytettä ja lopulta piti tulla joukkotarkastuksia tekevä nainen se ottamaan. Kierukkaan kun laitettiin, niin lääkäri vain nappas sen kohdunsuun sieltä, eikä edes maininnu, että ongelmaa olis.
 

Yhteistyössä