Kierukanpoistosta kysyttävää...

Mulla siis kuparikierukka. Sattuuko poisto? Onko kuinka nopee toimenpide?? Onko kierron vaiheella merkitystä? Missä se otetaan..tk?? ?Vai varaanko suoraan gynelle ajan?

Kuinka pian ootte tulleet raskaaks poiston jälkeen??

Ja kaikki muuta asiat mitä haluutte ko. asiasta kertoa:DKiitos!
 
"Jenis"
Mulla on ollut hormonikierukka, mutta tuskin se kovin erilaista on. Poisto siis. Ei kestä kuin pari sekuntia jos narut on kunnolla näkyvissä (mulla ei aina oo ollut...) ja tuntuu samalla tavalla epämiellyttävältä kuin laittokin. Mulla on 2 lasta, ja molemmat on saaneet alkunsa 1-2 kk:n sisällä kierukan poistosta, eli ainakaan mulla ei ole vaikeuttanut raskaaksituloa.
 
Otettiin pois multa puolen vuoden käytön jälkeen jatkuvien kohtutulehdusten johdosta. Oli siis Mirena, eli hormonikierukka. Ei tuntunut miltään. Odotin että ois kirpaissut - mutta en edes huomannut kun gyne sen jo poisti.
 
"hmm"
Oho, onpa avomielistä. Minulla vaan on muistikuvia että aina kysytään että mikset halua käyttää hormonaalista ehkäisyä, vaikkei sille (ehkäisylle) ole aina edes tarvetta ollut. Hyvä jos lääkärien asenteet ovat muuttumassa.
meillä ainakin on saanut itse valita ehkäisynsä, tietysti valintaan vaikuttaa monet seikat. mulla siksi kuparikierukka, koska hormonaalinen ehkäisy ei käy migreenin vuoksi.

itsellä nyt ollut kuparikierukka 5v. ja pitäisi vaihtaa uuteen.. kuinkahan nopeesti sen kierukan teho lakkaa sen ajan umpeuduttua? vauvoja ei tarttis tulla kyllä nyt enempää ja en ole aikaseksi saanut sitä vaihtoa varattua.
 
Ai lakkaako sen teho jotenki.. Huomaatko kuinka perillä olen laitteesta joka on sisuksissani ollu jo monta vuotta:D, mä olen luullut sen olevan tasan mekaaninen ja ajatellu, että se vaan pitää joskus vaihtaa..Hmm.

Mä taidan kyllä varata ihan omalle gynelle ajan, noi tk puoskarit on niin jäätäviä..
 
JONSERED Karhunkantaja
Nukutuksessa revittiin, oli kasvanut kiinni kohdunseinämään...

Mutta normaalisti se lähtee todella helposti, langoista kiinni ja nyps. 3-5 vuoden välein vaihto.
 
[QUOTE="hmm";25573035]meillä ainakin on saanut itse valita ehkäisynsä, tietysti valintaan vaikuttaa monet seikat. mulla siksi kuparikierukka, koska hormonaalinen ehkäisy ei käy migreenin vuoksi.

itsellä nyt ollut kuparikierukka 5v. ja pitäisi vaihtaa uuteen.. kuinkahan nopeesti sen kierukan teho lakkaa sen ajan umpeuduttua? vauvoja ei tarttis tulla kyllä nyt enempää ja en ole aikaseksi saanut sitä vaihtoa varattua.[/QUOTE]

Ehkä se oli vaan sit se yks aiemmin käyttämäni gynekologi, joka oli pillerihullu ja tuputtaja.
 
Ai lakkaako sen teho jotenki.. Huomaatko kuinka perillä olen laitteesta joka on sisuksissani ollu jo monta vuotta:D, mä olen luullut sen olevan tasan mekaaninen ja ajatellu, että se vaan pitää joskus vaihtaa..Hmm.

Mä taidan kyllä varata ihan omalle gynelle ajan, noi tk puoskarit on niin jäätäviä..
Eikös ne hormonit siinä vaan auta siten että kuukautiset jää pois pääasiassa? Mekaaninen ehkäisy varmasti toimii ilman hormonejakin.
 
Mullakin oli ilmanen kuparikiekura koska se laitettiin raskauden jälkeen ja oli eka kierukka. Mammalekuri laittoi ja vauvan terkka nappas pois. Kesti muutaman sekunnin ja ei oikeastaan edes tuntunu. Toisin kun asennus. Raskautumisesta en tie kun jatkoin toisella ehkäisyllä. Ei mua oo koskaan painostettu mihkää ehkäsymuotoon.
 
JONSERED Karhunkantaja
Minulla langat oli leikattu niin, että tulehdukset eivät voineet pesiä niissä.. Eli kohdussa sisällä. Muuten iski infektio. Olin siis asennoitunutkin "humauksessa" tapahtuvaan poistoon, vaan ei se ihan niin helppoa sitten tainnutkaan olla.
 
Mulla ollut molemmat, ensin hormooni ja sitten kupari. Hormoonikierukasta jouduin maksaa sen 160 (?) euroa ja kupari oli ilmainen.. Mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin nämä kaksi ja minipillerit koska aurallinen migreeni on. H-kierukan laitto sattu vitusti, runtattiin nimittäin kohdun seinämästä lävite. Poisto sattu myös järkyttävän paljon, molemmilla kerroilla itkua pusersin. Olin siis tosiaan synnyttämätön. Kuparikierukan laitto sattu hiukan mutta ei niin paljoa kuin tuo hormooni, koska tällä kertaa se laitettiin oikein.. Poisotto ei sattunut ollenkaan koska kierukka oli jo lähtenyt itsestään tulemaan ulos, langat oli heti th:n käsillä ja nopea nykäsy vaan ja se oli ulkona.. Nyt sitten pikkuinen mahassa, odottaa ulos pääsyä.

Raskauden jälkeen otan ehkäisykapselin, se kun on nyt minunkin valittavana.. :) Sisältäen siis pelkkää keltarauhashormoonia.. :)
 
"Kiraki"
TK ja suoraan lääkäri aika.. Puhelimessa varmasti neuvoo ku soitat millä asiallla :)
En muista mikä aika kuusta oli..
Ei sattunut otto, paljon vähemmän kuin laittaminen.
Raskauduin heti <3
 
Ei sattunut yhtään. Olin vasta henkisesti valmistautumassa siihen että kohta kirpaisee, kun gyne jo heilutteli kierukkaa edessäni sanoen että "no sattuiko muka?" :)

Käväisin yksityisellä gynellä koska halusin kierukan pois nopsaan.

Ja tulin raskaaksi 1-2 päivää kierukan poiston jälkeen :D, nyt ollaan viikolla 22.
 
  • Tykkää
Reactions: Toivoliini

Yhteistyössä