Kiinnostaako teitä miltä teillä kotona näyttää??? Miksi?

Mä taas ihan mielenkiinnostani kyselen :D Ja tarkoitan nyt sisustuksellisesti, että onko niin väliä esim. jos matto, verhot ja koristetyynyt eivät yhtään sovi keskenään?? Tai pistääkö silmään jos huonekalut ovat eri tyylisiä, erin värisiä, on koivua, pyökkiä, kirsikkaa, mäntyä jne.?
 
innostunut
:) Kiinnostaa koska mä en yksinkertaisesti viihdy ympäristössä jossa kaikki asiat on keskenään yhteensopimattomia. Kait tää periytyy kotoa ja olen selvästi siirtänyt asian myös omille tytöilleni. Toinen opiskelee sisustus-suunnittelua ja pienempi on myös hyvin mukana sisustus asioista.
 
Vierailija
Kyllä kiinnostaa. Itse olen hyvin tarkka kotona juuri väreistä ja niiden yhteensopimisesta sekä materiaaleista. Jos vierailen muilla niin ei se niin haittaa tai pistä silmään jos sisustusta ei ole suunniteltu sen tarkemmin, mutta oman kodin kanssa olen aikamoinen pilkunviilaaja :)
 
No mulla ei ole minkäänlaista sisustussilmää, ja kun olen vielä saitakin kaupan päälle, niin kyllä meidän sisustus on vähän mitä sattuu. Mutta väliäkös tuolla, enemmän katson sitä, että onko siistiä.
 
Kiinnostaa kovastikin, koska mä en viihtyisi kodissa, jossa huonekalut ja värit riitelevät keskenään.

Ei meillä ihan kaikki tipotop ole, mutta edes sinnepäin. Tytön huoneessa on valkoista ja kirsikkaa mikä rassaa mua, vaikka sinänsä ne sopivatkin yhteen...mä kuitenkin haluaisin heittää hevon tuuttiin sen kirsikanvärisen pöydän ja tuolin ja laittaa tilalle valkoiset.

Olohuoneessa meillä on 4 verhoa (2 ruskeaa, 2 turkoosia) ja samat värit toistuvat myös matossa, koristetyynyissä ja muutamassa kynttilässä/koriste-esineessä. Huonekalut ovat tummaa puuta. Ja tässä huoneessa siis viihdyn :)
 
Joo
Opiskeluaikana sillä ei ollut väliä. Kaikki oli lähinnä kotoa mukaan saatua. Varsinkin sitten kun muutettiin miehen kanssa yhteen niin sekamelska oli suloinen, oli pyökkiä, koivua, valkoista jne. :D Kun ostettiin oma talo myytiin kaikki vanhat pois ja ostettiin samaa sarjaa tai ainakin samaa sävyä olevat huonekalut.
 
qwe
Kyllä. Suosin tavaroita joilla on joku tarina, menneisyys jolla on minulle merkitystä =) mm lapsella isin vahna sänky, häämatkalta ostettu taulu, perintöhuonekaluja, mummin kutomia mattoja, miehen entisöimä lipasto, yms joista en luovu. Yritän vain sitten sommitella ne eri huoneisiin niin että sopivat kokonaisuuteen, ja verhoilla yms paikkailla yhteensopivuutta =)

Meillä ei ole paljon koriste-esineitä, mutta ne vähät on just matkamuistoja tai muuta jolla tunnearvoa. Mitään turhaa en osta vain siksi että se sopisi sisustukseen.
 
Liekki
Tottakai kiinnostaa! Haluan että mun kotona vallitsee HARMONIA ja saan voimaa ja energiaa ympäristöstäni. Sisustus sen mukaista. Heti jaksaa paremmin kun on mukava herätä huoneessa jossa tuntee olonsa kertakaikkiaan ihanaksi. Ja joo, olen supertarkka kaikenlaisissa sisustusjutuissa. Inhoan avohyllyjä jossei niillä ole tarkkaan valittuja esineitä esillä. Mapit ja lehtikasat piiloon.
 
kyllä!
Kotin on koti, paikka jossa ainakin meilä vietetään paljon aikaa. haluan kotimme näyttävän kaunnille ja viihtyisälle, paikalle jossa kaikilla on hyvä olla. Haluan kodin olevan esteettinen paikka ja siihen kyllä vaikuttaa tosi paljon kaikki! Esim meillä astiat on samat niin arjessa kuin juhlisskain, koska halauan tarjota ruuan kauniistio arkenakin, koska arki on silloin yhtä juhlaa. Kodin pitää olla myös aina siisti ja järestyksesää, jotta siellä on mielyttävää olla. Olen ehkä hiukan turhankin tarkkka, mutta rentouttavampaa on olla kotona jossa silmä lepää.. :)
 
Mun mies haluaa, että sisustus on harkittu kokonaisuus taulujen asettelua myöten. Itse rakastan kaikkia sisustusohjelmia ja -lehtiä, mutta silti meidän perheessä on päävastuu sisustussuunnittelussa miehelläni, sillä hänellä on luontaista silmää mua enemmän :)
 
4n äiti
olen erittäin tarkka mitä tavaraa kotonamme saa olla. täytyy olla energeettisesti ok kaiken ja kyllä värien ja tyylin täytyy olla yhteensopivia. tykkään kauniista ja uskon, että lastenkin esteettinen silmä kehittyy kivasti kun kotona on tyylikästä.
 
=0
oijoi, sisustaminen on intohimoni. Nyt harmittaa kun muutettiin ja ollaan tekemässä remppaa tässä "piakkoin" enkä ennen sitä voi sisustaa olohuonetta kuten haluan. nyt joudun tyytymään vielä kaikkeen vanhaan, tullut multa tullut mun mieheltä, ei oikein sovi keskenään enkä viihdy sen takia olohuoneessa ollenkaan... mutta niin, en kuitenkaan halua nyt ostaa sohvaa joka jäisi pieneksi kun muutamme seinien paikkaa, tilkitsemme toisen oven ym. joten yritän jaksaa asua "sekamelskassa"...
Mutta voi sitä palavaa intoa joka löytyy sisustamiseen... kun se valloilleen pääsee niin sitten toivon kukkaron olevan kunnossa :)
 
punkmamma
Todella paljon! Koti on paras paikka ja sen pitää olla oman näkönen. Mieädn koti ei ole mistään sisustuslehdestä, mutta ihan just meidän näkönen :)
Enkä tykkää että esim kaikki astiat ois samaa sarjaa ja muutenkaan..värejä on ja paljon mutta kaikki sopii yhteen.
 

Yhteistyössä