Kimurantti kysymys huutavasta vauvasta. Toiminko oikein?

  • Viestiketjun aloittaja "Paula"
  • Ensimmäinen viesti
"Paula"
Mies, anoppi, oma äitini ja siskoni ja veljeni ovat kaikki haukkuneet minut jo ihan lyttyyn ja huonoksi äidiksi. Tämä riittää jo!

Heidän kaikkien mielestä teen väärin, kun vauva huutaa, sillä laitan käden lapsen suun eteen ja hyssyttelen jotta huuto loppuu. Pidän käden hellästi lapsen suun edessä enkä mielestäni toimi väärin.
 
"Entinen Ksantippa S."
Äitinä joutuu ottamaan vastaan paheksuntaa yhdestä jos toisestakin asiasta. Veikkaisin, että useimmat ihmiset paheksuvat vähemmän vauvan huutoa kuin tuollaista vaimennustapaa. Minä ainakin.
 
Vauvat huutaa, se on tosiasia. Sanotaan etteivät kuitenkaan koskaan turhaan.
Sulla on iso käsi, vauvalla pieni suu. Jotenkin tulee mieleen tukahduttaminen, inhottaa vaan ajatella. taidat kuitenkin epäillä teetkö oikein kun täältä kyselet ja sukusikin on sitä mieltä että teet väärin.. Kysy vaikka neuvolasta niin huomaat mitä mieltä siellä ollaan..
 
Nyt on pakko kyllä sanoa, että ajatuksena tuntuu kyllä ahdistavalta.

Vauvalla on niin pienet kasvot, joten jos itse ajattelisin toimivan samoin. Luultavasti estäisin tai ainakin vaikeuttaisin vauvan hengittämistä. Ja etenkin itkiessä, vauva vetää ilmaa suun kautta.

Koita sitä hyssyttelyä ilman suun peittämistä. Jos et jostain syystä itse pysty kuuntelemaan itkua, anna esim. miehesi totuttaa vauva siihen, että hän rauhoittuu ihan vaan sylissä hyssyttelemällä.
 
"Vieras"
[QUOTE="Paula";28535860]Olen kokenut tämän tavan oikeaksi. En halua opettaa lasta kiintymään liikaa tuttiin. Mitä muita tapoja olisi enää jäljellä?[/QUOTE]

Niin, sen sijaan hän kiintyy tunehtumisen tunteeseen.
 
[QUOTE="Paula";28535883]Lapsi voi hengittää, koska en laita kättä tiukasti suun eteen.[/QUOTE]

Joka tapauksessa vaikka et laitakkaan kättä tiukasti suun eteen. Vaikeuttaa se hengittämistä. Kokeilehan vaikka itse. Itse näet testasin ihan itselläni äsken mielenkiinnosta tätä. Ja jo normaali hengitys vaikeutui. Saati sitten tilaanteessa missä itkee/huutaa ja samalla vetää ilmaa keuhkoihin.
 
"Paula"
Nyt on pakko kyllä sanoa, että ajatuksena tuntuu kyllä ahdistavalta.

Vauvalla on niin pienet kasvot, joten jos itse ajattelisin toimivan samoin. Luultavasti estäisin tai ainakin vaikeuttaisin vauvan hengittämistä. Ja etenkin itkiessä, vauva vetää ilmaa suun kautta.

Koita sitä hyssyttelyä ilman suun peittämistä. Jos et jostain syystä itse pysty kuuntelemaan itkua, anna esim. miehesi totuttaa vauva siihen, että hän rauhoittuu ihan vaan sylissä hyssyttelemällä.
Mies ei hoida lasta, koska se huutaa. Ahdistavalta? Tämä keino toimii, koska en halua itsekään kuuroutua.
 
[QUOTE="Paula";28535903]Mies ei hoida lasta, koska se huutaa. Ahdistavalta? Tämä keino toimii, koska en halua itsekään kuuroutua.[/QUOTE]

Ostappa mielummin vaikka kuulosuojaimet. Silloin et vahingossakaan vaikeuta vauvan hengitystä. Ja kuulosi säilyy myös :)
 
"Paula"
Joka tapauksessa vaikka et laitakkaan kättä tiukasti suun eteen. Vaikeuttaa se hengittämistä. Kokeilehan vaikka itse. Itse näet testasin ihan itselläni äsken mielenkiinnosta tätä. Ja jo normaali hengitys vaikeutui. Saati sitten tilaanteessa missä itkee/huutaa ja samalla vetää ilmaa keuhkoihin.
Testasin mutta ei lapsi tukehdu kun pidän käden suun edessä niin että hän saa vedettyä happea.
 
Jos mies ei hoida lasta koska lapsi huutaa ja sinä tukahdutat huudon tuolla tavoin niin kannattaisi ottaa oikeasti yhteyttä sinne neuvolaan. Tuo kuulostaa jo lastensuojeluilmoituksen paikalta.. Sun pitäis puhua siellä nlassa tuosta muta toisaalta sieltä saatetaan ottaa yhteyttä sossuun..
 
[QUOTE="Paula";28535915]Testasin mutta ei lapsi tukehdu kun pidän käden suun edessä niin että hän saa vedettyä happea.[/QUOTE]

Voit väittää mitä vaan. Mutta voin vannoa, että hengitys vaikeutuu. Ja se ei ole lapselle hyväksi.
 

Yhteistyössä