Kimurantti kysymys huutavasta vauvasta. Toiminko oikein?

  • Viestiketjun aloittaja "Paula"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Minkä ikäinen vauva?Ei minusta vauva tuttiin kiinny niin kovin jos sitä käyttää tyynnyttämiseen. Parempi tutti kun tuollainen kyseenalainen keino! Meilläkin vauvat saaneet tutin kovaan itkuun, se on auttanut ja molemmat ovat tutista luopuneet viimeistään 1v4kk.
 
"Paula"
[QUOTE="Vieras";28535950]Minkä ikäinen vauva?Ei minusta vauva tuttiin kiinny niin kovin jos sitä käyttää tyynnyttämiseen. Parempi tutti kun tuollainen kyseenalainen keino! Meilläkin vauvat saaneet tutin kovaan itkuun, se on auttanut ja molemmat ovat tutista luopuneet viimeistään 1v4kk.[/QUOTE]

5kk on vauva nyt.
 
"Vieras"
Höpöphöpö, anna tutti sille vauvalle jos se kerran auttaa! Tai oletko koittanut vaikka sormella sivellä vaan vauvan huulia, jos se auttaa tyyntymään. Meillä auttoi tyynnyttelyksi kovassa itkussa ainoastaan hiljainen hyminä joka lähtee ihan vatsasta asti.
 
"mami"
Mitä haet aloituksellasi? Tiedätkö, että vauva ei itke turhan päiten? Hänellä on jokin hätä, josta haluaa kertoa sinulle, mutta sinä katkaiset kommunikaation tukahduttamalla. Soita aamulla neuvolaan ja pyydä apua! On ihan normaalia tuskastua välillä vauvan itkuun, mutta se että miehesi ei kestä sitä ollenkaan ja sinä taltutat sen kyseenalaisella keinolla, ei todellakaan ole normaalia tai hyväksyttävää.
 
päiväkodista päivää
Kysyt toimitko oikein, mutta et kuuntele vastauksia. Miksi ihmeessä edes kysyit?

Minun vastaukseni kysymykseesi on että et toimi oikein. Lapsen hengitys hankaloittuu eikä hän saa tarvitsemaansa lohtua. Lakkaa ehkä itkemästä, koska hengitys itkun aikana on vaikeaa kun kätesi on suun edessä.

Ota lapsi syliin, silittele selkää ja hyssyttele. Läheisyys auttaa parhaiten.

Joku tekee sinusta vielä lastensuojeluilmoituksen jos näkee tuon, näyttää ja kuulostaa tukehduttamiselta. Todella vastenmielistä.
 
Teet väärin. Tykkäisitkö itse jos itket, että sun suun eteen laitetaan käsi? Itse pidän halauksesta ja rauhoittavista sanoista, niitä olen lapsellenikin tarjonnut, on samanikäinen kuin sinun vauvasi.
 
"Paula"
[QUOTE="mami";28535996]Mitä haet aloituksellasi? Tiedätkö, että vauva ei itke turhan päiten? Hänellä on jokin hätä, josta haluaa kertoa sinulle, mutta sinä katkaiset kommunikaation tukahduttamalla. Soita aamulla neuvolaan ja pyydä apua! On ihan normaalia tuskastua välillä vauvan itkuun, mutta se että miehesi ei kestä sitä ollenkaan ja sinä taltutat sen kyseenalaisella keinolla, ei todellakaan ole normaalia tai hyväksyttävää.[/QUOTE]

En usko, että neuvolan täti voi auttaa. Olen tehnyt kaiken voitavani lapsen hoidossa, mutta silti se jaksaa huutaa. En voi hyssytellä ja pitää sylissä lasta, joka huutaa korvan vieressä. Olen tainnut saada pelätyn ja vihatun koliikkivauvan.
 
Huonohuonompi
[QUOTE="Paula";28536034]En usko, että neuvolan täti voi auttaa. Olen tehnyt kaiken voitavani lapsen hoidossa, mutta silti se jaksaa huutaa. En voi hyssytellä ja pitää sylissä lasta, joka huutaa korvan vieressä. Olen tainnut saada pelätyn ja vihatun koliikkivauvan.[/QUOTE]

Hanki ne peltorit ja lopeta valitus. Harva vanhempi vihaa koliikkilastaan vaan samaistuu lapsen tuskaan.

Olet huono äiti ja miehesi on toivottoman huono isä.
 
"Paula"
[QUOTE="vieras";28536024][QUOTE="Paula";28535903]Mies ei hoida lasta, koska se huutaa.

Mutta silti haukkuu sut huonoksi äidiksi, sanot aloituksessa? Tää on niin provo.[/QUOTE]

Mies halusi lapsen ja nyt hän ei edes hoida sitä. Olen mieheni mielestä huono äiti, koska käytän kyseenalaisia hoitamistapoja ja koska en saa pidettyä lasta hiljaisena.
Isäni käytti samaa tekniikkaa minun ollessa pieni.
 
[QUOTE="Paula";28536054][QUOTE="vieras";28536024]

Isäni käytti samaa tekniikkaa minun ollessa pieni.[/QUOTE]

Tuo selittääkin jo jotain..siirrät siis tuon ahdistavan ja väärän tavan omalle viattomalle lapsellesi?
Eikös tuon koliikin pitäis olla kohta jo ohikin..
Teetkö tuota menetelmääsi, anteeksi, isäsi menetelmää ihan julkisestikin vai vain salassa?

Btw. sekö on miehesi mielestä hyvän vauvan perusta että hän on hiljaa? :x
 
Viimeksi muokattu:
"Uskomatonta"
[QUOTE="Paula";28535903]Mies ei hoida lasta, koska se huutaa. Ahdistavalta? Tämä keino toimii, koska en halua itsekään kuuroutua.[/QUOTE]

Kuinka paljon miehelläsi ja sinulla oli kokemusta vauvoista ennenkuin saitte oman.

Tiesittekö, että vauvat itkevät tai luulitteko, että vauvaelämä on sitä, että vauva juo maitoa ja makoilee vaunuissa kattoa tillittämässä vaunun kuomuun kiinnitettyä lelua.
Sitten vauva laitetaan nukkumaan ja nukahtaa kauniisti.

Teidän vauvanne on normaali vauva. Vauvat itkevät.
Oma vauvani itki paljon ja välillä tuli olo, että en jaksa tätä huutoa enää, olin väsynyt kun kannoin vauvaa yöt ja aamuyöllä nukahdin nojatuoliin vauva sylissä.

Mutta kanniskelemalla ja hyssyttämällä vauvaa rauhoitetaan, ei laiteta kättä suun eteen.
Vauva on ihminen, aivan kuten sinäkin. Tunteekin. Ei ole pieni huutava nukke.

Pyydäpä miestäsi laittamaan kätensä suusi eteen joka kerta kun hermostut jostain ja äänesi kohoaa tai olet kiukkuinen. Miltä se tuntuu.

Olisiko mahdollista, että antaisitte lapsen silloin tällöin yökylään äidillesi tai miehesi äidille.
Saisitte rauhassa miettiä asioita ja hengähdystauon ja voisitte lukea vauvanhoito oppaita.

Ja huomenna menet ostamaan tutin.
Jos vaihtoehtona on tutin syöminen tai vauvan ahdistaminen henkisesti, sillä, että vauvan elämässä tärkeänä oleva ihminen OMA ÄITI laittaa suun eteen käden, silloin kun vauva itkemällä ilmaisee pahaa oloa ja pyytää APUA äidiltä

Tutti on parempi lapselle tässä tilanteessa
 
[QUOTE="Paula";28536034]En usko, että neuvolan täti voi auttaa. Olen tehnyt kaiken voitavani lapsen hoidossa, mutta silti se jaksaa huutaa. En voi hyssytellä ja pitää sylissä lasta, joka huutaa korvan vieressä. Olen tainnut saada pelätyn ja vihatun koliikkivauvan.[/QUOTE]

Meillä ei esikoinen itkenyt oikeastaan ikinä. Tämä toinen vauva onkin sitten toista maata. Kyllä minä ainakin voin hyssytellä ja pitää sylissä vaikka huutakin korvan vieressä sillä ei se vauva tahallaan itke. Meillä on ainakin paljon vatsavaivoja ja nukahtamisvaikeuksia (niihin auttaa hieman kun vauva on kyljellään ja heiluttelen sen peppua pikkuisen).
 
"Paula"
[QUOTE="Paula";28536054]

Tuo selittääkin jo jotain..siirrät siis tuon ahdistavan ja väärän tavan omalle viattomalle lapsellesi?
Eikös tuon koliikin pitäis olla kohta jo ohikin..
Teetkö tuota menetelmääsi, anteeksi, isäsi menetelmää ihan julkisestikin vai vain salassa?
Vain kotona ollessa. Julkisella paikalla työnnän tutin suuhun tai annan huutaa.
 
lastenpsyk. sh
Teet väärin.

Tutti on pienelle vauvalle täysin turvallinen ja oiva keino rauhoitteluun, samoin syliin ottaminen, lempeällä äänellä puhuminen jne, kanniskelu, kantoliinta. Vauvat huutavat usein paljon.

Keskustele neuvolassa tavastasi, jotta voit saada käytännön keinoja itkun rauhoittamiseen.

terv. 3 kuisen vauvan äiti
 
"nessu"
[QUOTE="Paula";28535830]Mies, anoppi, oma äitini ja siskoni ja veljeni ovat kaikki haukkuneet minut jo ihan lyttyyn ja huonoksi äidiksi. Tämä riittää jo!

Heidän kaikkien mielestä teen väärin, kun vauva huutaa, sillä laitan käden lapsen suun eteen ja hyssyttelen jotta huuto loppuu. Pidän käden hellästi lapsen suun edessä enkä mielestäni toimi väärin.[/QUOTE]

no teet väärin! se on vauva!

eriasia jos joku ekaluokkalainen huutelis läskiksi ohikulkevia ihmisiä niin sittte tajuaisin jos toimis noin joskus..mutta vauva? miks?
 
"Uskomatonta"
:( Lasten tekeminen on liian helppoa hommaa käytännössä.
Kontit auki, mieheltä lasti sisään.
Sen jälkeen on käsissä elävä ihminen, mutta valitettavasti joiltakin se tekovaihe sujuu paljon paremmin kuin sen tuotoksen hoito.

On niin paljona lasten kaltoin kohtelua ja tietämättömyyttä.
Harjoitellaan pienellä lapsella kaikkia kummia lastenhoitotapoja.

Miksi ei tehdä ajokorttia lapsen hankkimiselle.
Jokaisen pakko ensin kokea mitä on lapsen kanssa eläminen ja jos sen läpäisee saa tehdä maailmaan pienen elävän ihmsen.

Sinä ap tukahdutat kotona, ulkona ollessa on tutti tai annat huutaa.

Missä on rakkaus ja sylitys, silität lasta hellästi, puhut hellästi kun huutaa.
Älä tee tuota omalle lapsellesi

Missä on äidin rakkautesi

TUO LAPSI EI PYYTÄNYT PÄÄSTÄ TEILLE, te teitte hänet omasta tahdostanne
 
  • Tykkää
Reactions: Rosabella
_ÄÄÄ
Neuvolan kautta saa kyllä apua, kun kertoo siihen olevan tarvetta. Jos tuntuu vaikealta kestää vauvan itkua, voi keskustella tästä neuvolan terkkarin kanssa, tai hän laittaa teille lähetteen tarvittaessa johonkin jatkohoitoon vauvan kanssa, perhetyöntekijälle tms.

Onko sinusta hankalaa kestää vauvan itkua? Tuntuuko arki muuten sujuvalta?
 
"Vieras"
Voi saada apua neuvolasta!Ja apua kannattaa hakea ajoissa!Jos ei itse jaksa tai on keinot vähissä, niin pitää hakea apua!Se tekee sinusta huonon äidin että yrität selvitä yksin kyseenalaisten hoitomenetelmien kanssa. Hyvän äidin sinusta tekee se, että haet apua, jotta vauvallasi on mahdollisimman turvallinen, rakastettu olo.
Oletko ajatellut että sinulla saattaa olla synnytyksen jälkeinen masennus?Siinä ei ole mitään hävettävää, vaan siihen pitää tajuta hakea apua.
 

Yhteistyössä