Kipeä tyrä raskausaikana (kuva)

  • Viestiketjun aloittaja "pallomaha"
  • Ensimmäinen viesti
"pallomaha"
Mikä tähän auttais? Kysyin apteekista oisko niillä jotain (esim jotain sellasta "tukijuttua" minkä vois laittaa siihen päälle) mutta ei ne tienneet mistään sellasista. sama juttu kun mä soitin tk:n ja kysyin onko niillä mitään keinoa mikä auttais. Ei tiiä.
Mulla on siis navan yläpuolella tyrä tms, tullut ilmeisesti viimeksi synnytyksen aikana. Nyt rv 33+4 ja se on ruvennut olemaan kipeä, ei särje koko ajan mutta jos siihen ulkopuolelta joku vahingossa vähänki kolahtaa niin sattuu kyllä, ja jos vauva liikkuu just sillä kohdin niin tuntuu sellasta viiltävää kipua. Tyrän ympärille enimmäkseen sattuu ja tyrähän kun on siis syntynyt silleen että sieltä on revennyt jotain, niin tuntuu että sieltä repeisi lisääkin kohta. Mikä tähän auttaa?? Ja entä synnytys, eikö ponnistusvaihe voi olla aika tuskainen (ihan kuin ei muutenkin ois :D) kun välillä sattuu jos naurankin kauan, yskin tms...

pistän vielä kuvan jos joku ei tajunnut mikä on ja missä. Ja onko jollain ollut sama vaiva?

Tässä sivusta päin:
Aijaa.com - 10217872

Ja edestä:
Aijaa.com - 10217873
 
"Kahden äiti"
Mulla oli samanlainen, ei ehkä ihan noin iso/ulostyöntyvä, mutta mulla onkin noita vatsarenkaita vähän enemmän kuin sulla! :) Lääkäri sanoi suolityräksi. Ymmärsin että siis kun vatsanpeitteet antaa raskauden aikana periksi, niin "joku osa" suolistosta pääsee vähän työntymään ulospäin. Yöks, kuulostaa joo tosi kamalalta, muttei ilmeisesti ole mitenkään kummallista. Pirun kipeä se oli kyllä, kuopusta odottaessa vielä paaaljon kipeämpi, mutta raskauksien päätyttyä kipu lakkasi kyllä heti. Minäkin sain vain ohjeet ottaa kipulääkettä jos siltä tuntuu... :/
 

Yhteistyössä