Kirjojen ystävät hoi! Suosikki kirjasi/kirjailijasi top 5

anna
Ei paremmuusjärjestyksessä, mutta hyviä:

- Myrskyluodon Maija, koko sarja aivan ihana. Kirjoittanut Anni Blom.. jotain...
- Täällä pohjantähden alla, Väinö Linnaa siis.
- Liza Marklundin kirjat myös hyviä, erityisesti "Uhatut" ja "Turvapaikka".
- Kari Hotalaisen tyylistä tykkään kovasti. Erityisen hyvä oli "Juoksuhaudantie".
- Maria Jotunin "Huojuva talo" teki ISON vaikutuksen aikoinaan.
 
Jean Untinen-Auelin Maan Lapset-sarja
Ilkka Remekset yllätti positiivisesti
Dan Brownit ihan jees
Deborah Spungenin Nancy, luettu ensimmäissen kerran teininä ja sittemmin muutamia kymmeniä kertoja.
Robin Cookit on takuuvarmaa viihdykettä, aivot narikkaan.

Luen paljon erilaista kirjallisuutta mutta näihin palaan aina. Eivät ole missään erityisessä järjestyksessä.
 
Tosi vaikea, vaan yritän.

Herman Hesse
Laila Hietamies
John Irving
Leena Lander
J.R.R.Tolkien

(aakkosjärjestyksessä )

Oikeasti vaikea, olisi paljon helpompaa nimetä viisi klassikkokirjailiaa, viisi dekkarikirjailijaa ja sitä rataa.


 
En osaa vastata. Mulla on ollut kausia, jolloin ahmin jonkun tietyn kirjailijan tuotantoa.. nyt on meneillään aikalailla kotimaisten kirjailijoitten kirjoja, nuorempana mut valloittivat aikanakin seuraavat

Mm. Milan Kundera :Olemisen sietämätön keveys
Naurettavien rakkauksien kirja
Pila

Kurt Vonnegutin kirjoja mm.. Teurastamo 5,Äiti yö, Kissankehto, Kalmasilmä

jne, muita nimiä ei tule mieleen, kaikki hänen kirjansa
olen varmaan lukenut

mulla on ollut Herman Hesse kausi, John Steinbeck kausi, Hemingway kausi
Tommy Tabermann kausi... nämä siis kaikki jo vuosia sitten, kun luin enemmän.

En tiedä iskisivätkö enää, mutta mainitsin, sillä kaikkia listan nimiä en ylempää bongannut.

Viimeaikoina olen lukenut:Leena Krohnia, Katri Tapolaa, Pirjo Hassista, Juha Itkosta,
Arto Salmista jne. kaikki sellaisia kirjailijoita, joiden teoksia kannattaa ainakin vilkaista.

 
UHU
Jane Austenin kirjoihin en ole vielä tutustunut ollenkaan. :ashamed:
Taitaa olla seuraavana vuorossa..
Mulla on ollut vähän sama kuin Ultramariinilla noiden kausien suhteen eli jonkun kirjailijan tuotantoa putkella. Pari viime vuotta on ollut niin kiirusta etten ole jaksanut paljon lukea mutta nyt olis taas kova hinku päällä.
 
ja kun lukee näitä listoja, niin tosiaan huomaa, että niiiiin paljon hyviä on jäänyt mainitsematta itseltä :D tsehovin novellit... :heart: niihin pitääkin palata mitä pikimmin =) ja tosiaan, täytyy sanoa, että aika paljon kausittain tulee munkin luettua kirjailijoita, eli putkeen tosiaan monia saman kirjailijan teoksia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
ja kun lukee näitä listoja, niin tosiaan huomaa, että niiiiin paljon hyviä on jäänyt mainitsematta itseltä :D tsehovin novellit... :heart: niihin pitääkin palata mitä pikimmin =) ja tosiaan, täytyy sanoa, että aika paljon kausittain tulee munkin luettua kirjailijoita, eli putkeen tosiaan monia saman kirjailijan teoksia =)
Minä aina lannistun venäläisten kanssa, kun jokaisella on niin monta nimeä,en pysy laskuissa kuka on kukin =)
 
Piika-äiti
Marques ja Sadan vuoden yksinäisyys
Anita Konkka ja erityisesti Hullun taivaassa, mutta muutkin
Andrei Makinen tuotanto, erityisesti ne ihan ensimmäiset suomennetut
Juan Ramón Jiménezin Harmo ja minä
Coelhon Alkemisti

Ja aikuisena Tolkienninsa löytänyt ei voi sivuuttaa häntä...
 
Tipu Topakka
Diana Gabaldonin kirjat :heart: , Stephenia Meyers (Bella & Edward-sarja), Nora Roberts (varsinkin se vampyyri sarja), Catherine Cookson (imelää kartano romantiikka hömppää)..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
ja kun lukee näitä listoja, niin tosiaan huomaa, että niiiiin paljon hyviä on jäänyt mainitsematta itseltä :D tsehovin novellit... :heart: niihin pitääkin palata mitä pikimmin =) ja tosiaan, täytyy sanoa, että aika paljon kausittain tulee munkin luettua kirjailijoita, eli putkeen tosiaan monia saman kirjailijan teoksia =)
Minä aina lannistun venäläisten kanssa, kun jokaisella on niin monta nimeä,en pysy laskuissa kuka on kukin =)
se on sitten varmaan mun ammattitaitoa :D opiskelen siis yliopistolla venäjän kieltä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
se on sitten varmaan mun ammattitaitoa :D opiskelen siis yliopistolla venäjän kieltä :D
Minä luin suht nopeasti Anna Kareninan, Saatana saapuu Moskovaan ja jonkun Tsehovin, taisi olla Lokin, mutta jos vähänkään piti taukoa, piti miettiä että kuka tämä Serjoza nyt onkaan :D
 
villitulppaani
Nuoruusaikojen lempikirja oli Kuin surmaisi satakielen (Harper Lee)

Nykyisin tykkään lukea kotimaista.
Esim.Sari Malkamäki, Laura Honkasalo, Maarit Verronen, Tuula-Liina Varis, Mirjami Hietala, Leena Lehtolainen, Anna-Leena Härkönen, Merete Mazzarella, Marko Leino, Leena Lander, Märta Tikkanen, Hellevi Salminen, Arto Salminen, Annamari Marttinen . Nämä tulee nyt mieleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
No niin, mä unohdin Douglas Adamsin... Ja ajanvietteenä rakastan Agatha Christietä, menneen maailman tunnelmaa ja mitä mainiointa imetyslukemista :)
Elopompelo, Kertomus sokeudesta on myös mun lemppari Saramagon kirjoista =)
Kas, joku muukin on sen Kertomuksen sokeudesta lukenut. Kivaa :)!
Kertomus sokeudesta oli hyvä. Mutta tämä uusi Oikukas kuolema ei oikein missään vaiheessa lähtenyt minulle rullaamaan :/ Pitää ehkä yrittää myöhemmin uudelleen.
 
En tiedä osaanko laittaa vain viittä :ashamed: Todennäköisesti en.

Ensinnäkin kiitos palstalle, en muista kuka kehui tätä kirjailijaa, mutta palstan ansiosta tulin häntä lukeneeksi. Aikaisemmin olen jättänyt aina väliin, koska hänen nimestään tuli minulle mielleyhtymä erääseen toiseen ihmiseen.

Eli Maarit Verronen oli tämä ilahduttava minulle uusi tuttavuus. Huomasin muuten muutama päivä sitten kirjastossa miettiväni, että mikä olikaan sen Heidin sukunimi, jota Elopompelo on täällä usein kehunut, olin ajatuksissani jo suunnittelemassa tekstiviestin laittoa Elopompelolle kun tajusin, ettei minulla tietenkään ole hänen numeroaan :xmas:

Mutta muutamia suosikkejani.

Oscar Wilde, itkin kun luin De Profundista. Se oli niin ihanan pateettinen.

Leena Krohn, odotan innolla jo maaliskuuta jolloin ilmestyy seuraava uusi teos.

John Steinbeck, erityisesti Taipumaton tahto ja Tuntemattomalle Jumalalle.

Mika Waltari kosketti minua Neljällä päivänlaskulla, se oli niin viehättävän absurbi.

Helena Sinervon Runoilijan talossa oli minusta kaunis.

Noin, sain listaan vain viisi :saint: (sivulauseessa puolihuolimattomasti mainitsen lisäksi Maarit Verrosen, Katri Tapolan, Douglas Adamsin, Stanislaw Lemin, Erlend Loen, Ray Bradburyn, mutta lopetan tähän jotten jaarittelisi enempää )
 

Yhteistyössä