kirppareita?

onko ketààn muuta italaissa asuvaa mammaa???

tarvisin vinkkejà kirppareista tai muista vastaavista. mulla on kohta komerot ja paikat pullolaan hyvià lasten vaatteita ja varusteita. suomeen en saa tuotua vaikka muuten kannattaisi kirpparimeininki (minusta ihmiset pyysivàt aika korkeitakin hintoja. kàvin heinàkuussa muutamassa paikassa).

italiassa ei ole oikein tuota kirpparikulttuuria eikà viitsisi heittàà pois hienoa ja kallista kamaa. kaipaan vinkkejà, thanks.
 
Meillä kanssa sama vika täällä Espanjassa. ei kirppari "kulttuuria". markkinoilta, kun saa uusia vaatteita niin lapsille kuin aikuisille alkaen 3 euroo tai 3kpl/5 euroo, todella hyvää tavaraa.
Minä oon aina Suomeen mennessä raahannut vanhoja vaatteita sinne myyntiin tai annellut niitä sukulaisille, tutut(espanjlaiset), kun eivät käytettyjä vaateita huoli.
 
Ei kun pakkaat pahvilaatikkoon vaatetta ja pistät suomeen postin kautta. Laitat sit täällä ollessasi itsepalvelukirppikselle myyntiin tai värväät jonkun tutun. Ite oon tehnyt noin englannista tulevien lastenvaatteiden kanssa ja hyvin on mennyt vähän paikallisesta poikkeava lastenvaate kaupaksi. Helposti kattaa postikulut. Jos siis tosiaan haluat vaatteet myyntiin ja kiertoon. Vaikka luulisi italiastakin tosiaan löytyvän jokin taho, mikä välittää käytettyjä vaatteita hyväntekeväisyyden nimissä.
 
No laita huutonettiin myyntiin, ei kai se postimaksu niin suuri ole Suomen postimaksuihin verrattuna. Siellähän on ainakin Englannista vakiomyyjiä ja tavara tuntuu menevän kuumille kiville. Ei muuta kuin valokuvia kehiin ja kauppaamaan huutonettiin...

 
Huutonettiä minäkin ehdotan..

Sielä moni ulkomailla asuva mamma kauppaa just esim. vaatteita.

Ostaja maksaa ylensä postikulut.

Onhan siitä hommaa kun niitä laittelee myyntiin ja postittelee, mutta jos tekee jotain paketteja joissa myynnissä useampia vaatteita kerralla .. helpottaa hommaa!
 
No seuraileppa tuolta aikasi http://www.huuto.net/fi/

ja lueskele ohjeita. Siellä on myös se keskusteluosio jos kaipaat ohjeita. Täältä plussan sivuiltakin löytää ohjeita esim. kuvien liittämiseen. Minä olen myynyt mammavaatteita tuolla ja meni hyvin kaupaksi, vauvan vaatteita on paljon liikenteessä, mutta jos on erikoisenpaa tarjolla, menee kyllä kaupaksi ja lähtöhinta kun on kohdallaan, niin eiköhän niistä eroon pääse. Postin sivuilta voit käydä vertaamassa postimaksuja, suurin osa kaupasta tapahtuu kuitenkin lähettämällä tuote kotiin. Kunhan odotat ensin, että ostaja on maksanut huutonsa (toivottavasti sinulla on suomalainen pankkitili), ei tuossa sitten riskejä ole, vaivaa on, kun ensin opettelee systeemin, mutta minä tykkään käyttää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 11:03 Footballers Wife kirjoitti:
Millaista vaatetta ja kuinka paljon sulla on? Voisin olla kiinnostunut laittamaan ne täällä kirppikselle. Ota yhteyttä y-viestillä, jos asia kiinnostaa =)
kiitti vastauksesta.

olen sààstànyt kaikki tytòn vaatteet ja varusteet syntymàstà asti. on potkupukua, paitaa, housua ja mekkoa. jossain vaiheessa tulee luovuttua myòs upeasta pinnasàngystà kaikkine varusteineen ja vauvakaukolaoineen, plus saman sarjan lipasto.

minun ongelmani on làhettàminen tààltà italiasta. minusta se on aika kallista kuitenkin ja tavaraa on aika paljon, pussitolkulla. olen làhdòssà lomalla mutta palailen syyskuussa taas :) . pitàà miettià tulisinko joskus tytòn kanssa autolla ja màttàisin koko farmariauton plus kattoboxin tàyteen. kun koko perhe làhtee reissuun mitààn ylim. ei kyllà mahdu.

p.s muillekin.. tààllà on myòs vaatekeràyksia, mutta en laita nykyisin sinne paljon kun paikalliset mustalaiset, romanialaiset ym penkovat laatikoita ja eivàt viitsi laittaa loppuja takaisin keràyslaatikkoon. on sààlittàvàn nàkòistà kun hyvà tavara lojuu vaikka kuralàtàkòssà. kerran tuli teheranin rekkareilla kuorma-auto ja kolme ukoa màtti tavaraa mukaansa (myytàvàksikò? aika moraalitonta mielestàni)
 
hyväntekeväisyyteen
niistä keräyslaatikoiden vaatteista menee myös osa ja monesti esim. kaikki myyntiin ja rahat sitten sille (hyväntekeväsyys) järjestölle. telkkarista tuli just joku aika sitten ohjelmaa että esim. punaisen ristin merkki kontissa ei merkkaa mitään, sillä järjestö vain "ostaa/vuokraa" merkin punaiselta ristiltä eli tämä pikkuraha vuokra tms. menee pun. ristille, mutta itse vaatteiden myynnistä saatu raha vaatemyyntiyritykselle.

vaatteitahan kuskataan myyntiin useimmiten Afrikkaan asti, joten menevät "tarvitseville", mutta eivät kuitenkaan ilmaiseksi, vaan ihmiset joutuvat maksamaan niistä...

jos haluat olla varma että vaatteet menevät perille voit käydä kysymässä /soittaa esim. paikalliseen CARITAS- järjestöön. heillä on myös niitä keltaisia keräyslaatikoita.

terv. Rooman mamma

P.S. täällä on muistaakseni jotain lasten tarvikkeiden ja vaatteiden second hand-kauppoja, mutta hyvin vähäistä on kirppistoiminta.
 
Meillä tuntuu olevan samalaista touhua noilla romanialaisilla ja mustalaisilla ja sitten on vielä nuo narkkarit, jotka penkovat vaatekeräyslaatikoita ja sitten se ympäristö onkin sen näköista. alussa laitoin sine vaatteita sun muita kodintekstiilejä. mutta en enään vuosiin, kun se ei ole sitä hyvän tekeväisyyttä, kun tossa edellinen juuri kirjoitti.
Sama menisikö Venäjälle tai Afrikkaan niin joku niistä aina rahat repii itselleen.
 
jazu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2006 klo 19:18 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Meillä kanssa sama vika täällä Espanjassa. ei kirppari "kulttuuria". markkinoilta, kun saa uusia vaatteita niin lapsille kuin aikuisille alkaen 3 euroo tai 3kpl/5 euroo, todella hyvää tavaraa.
Minä oon aina Suomeen mennessä raahannut vanhoja vaatteita sinne myyntiin tai annellut niitä sukulaisille, tutut(espanjlaiset), kun eivät käytettyjä vaateita huoli.
hei, missäpäin espanjaa asustelet? mäkin asun espanjassa.
 
Vau! *hyppii innoissaan*
Mä asun täällä kataloniassa. Tarragonan lähellä 80 kilsaa Barcelonasta etelään.
entäs itse?? :wave:
Olen asunnut täällä vuodesta 98 tosin alussa Mallorcalla josta muutimme tänne mantereelle -04. Puolisoni on espanjalainen ja meillä poika-04.
Oletko asunnut kauan jo täällä Españassa?ja missähän päin?<br><br>
 
jazu
Vau! me asutaan mallorcalla, palmassa. meilläkin on -04 lapsi, tosin tyttö! harmi kun ei asuta samalla paikkakunnalla, olis niin ihana saada seuraa, Mun mies on myös espanjalainen, kotoisin teneriffalta:) Missäs päin mallorcaa te asuitte? Missä kuussa teidän poika on syntynyt?
 
Me asuttiin Santa Ponsassa jossa meillä vieläkin asunto. Poikani syntyi 9. huhtikuuta- 04 Son Duretassa.
Toi on kyllä tosi harmi, että muutimme ois ollut niin kiva tutustua suomalaiseen jolla saman ikäinen lapsi. Tosin käymme vielä siellä aina silloin tällöin, kun avokkini sisko ja veli asuvat siellä.
avopuolisoni on kotoisin Santanderista.
Voidaanhan me ainaa vaihtaa puh. numeroita yv:n kautta ja jos ollaan tulossa sinnepäin tai työ tänne Barcelonaan niin ois kiva nähdä. Meiltä ei oo Barcelonaan kuin 40-50 minsaa matkaa ilman hirveitä ruuhkia.
Miten sinä tänne Espanjaan päädyit?

Mä olin ennen purjehtija ja veneen kyydissä päädyin Mallorcalle ja sitten vähän myöhemmin tutustuin avokkiini.
Niin ja unohtui, kun just juttelin siskoni kanssa hänkin asui siellä , mutta muutti vuoden alusta Englantiin.
Oletko käynnyt Pepe ja Piian baarissa El Terrenossa?
Kävin siellä aina silloin tällöin juttelemassa Piian kanssa, kun sai puhuu Suomee. Siellä oli ainakin ennen sellanen ilmoitus taulu, missä jotain suomalais-juttuja ja kesäin sieltä sai ostettua ilta-sanomat, kun Finnair tekee lentoja sinne eli olisko ollut huhtikuusta lokakuuhun lauantaisin=)
Ja kunnia konsulaatin rouva (nyt ei tuu nimi mieleen) on kanssa kiva tuntea.
Ja sitten kerran markkinoilla Consell:issa tutustuin suomalaiseen taiteilijaan (hänenkään nimi nyt ei tuu mieleeni) naishenkilö hänkin. Siinäpä ne mun suomalais tuttavuudet sieltä Mallorcalta olivattenkin.
Ruotsalaisen kirkon myyjäisissä käytiin ostoksilla (joulusin) pipareita sun muita skandi-herkkuja.<br><br>
 

Yhteistyössä