Kirppiksellä nähtyä

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siellä eräs nainen laittoi vaatteita myyntiin ja sellasella nypynpoistajalla suruutti joka vaatteen vielä pöydälle laitettuaan. Kattelin siinä vastapäisen pöydän luona tavaroita kun kuulin, että nypynpoistaja hirtti kiinni ja huomasin, että meandin turkoosit siilipyllyssä housut sai kipeetä.
Mamma kiroili ja manas ja kohta lähti pois. Ne haalarit se kyllä jätti siihen pöydälle ja oli oikein maalarinteipillä kiinnittäny joka nurkasta sen hintalapun reiän päälle :eek: kaikissa muissa vaatteissa lappu oli siististi hakaneulalla kiinni niskalapussa ja noissa haalareissa keskellä mahaa. Reikä näky ihan selvästi kun nurjalta puolelta katto.

Onko oikeesti tällanen tapana kirppiksillä?
 
"annika"
muutaman semmosen vaatteen oon ostanu missä hintalapun alla on ollu tahra. näkyvästi keskellä rinnusta. mutta ne on onneks ollu semmosia jotka on ollu 'ihmeen halpoja' eli se tahra on kuitenkin hinnoittelussa huomioita. ja toiseekseen oon saanu ne tahranpoistoaineella irti.

mutta oon tullu epäluuloiseksi, jos on joku kalliimpi tuote kyseessä niin kurkkaan kyllä aina sinne hintalapun alle..

Joskus törmää semmosiin idioottimaisuuksiin että sadetakkiin tai muuhun vedenpitävään vaatteeseen on kiinnitetty hintalappu hakaneulalla kiinni jolloin tuote ei tietty enää ole vedenpitävä.. voi elämä..
 
Ite mietin tota "virheitten paikkailua hintalapulla" juttua just viimeks kun kävin kirppiksellä, ja tulin siihen tulokseen että jos mulle sattuis tuommoinen tuote kohdalle, että kotona huomaisin hintalapun alla olevan vian, veisin kirppikselle takaisin ja antaisin palautetta. Kaiken järjen mukaan tälläinen kauppiashan pitäisi deletoida. Koska tuotteilla ei ole palautusoikeutta mutta minun mielestä ei pitäis myöskään ostajia harhaanjohtaa peittelemällä vikoja. Esim. pistää hintalappu reiän/tahran päälle niin että tuote näyttää virheettömältä.
 
"Fakta"
Kyllä muuten on palautusoikeus kirppistavaroilla, jotka on siis niitäet tavarat jätetään pöytään myyntiin, eli tavallaan kirppisfirma toimii välittäjänä. Ja tää on fakta. Jos ostaa myyjältä suoraan niin st ei ole kuin ns. Perävalotakuu.
 
no justiin
Ite mietin tota "virheitten paikkailua hintalapulla" juttua just viimeks kun kävin kirppiksellä, ja tulin siihen tulokseen että jos mulle sattuis tuommoinen tuote kohdalle, että kotona huomaisin hintalapun alla olevan vian, veisin kirppikselle takaisin ja antaisin palautetta. Kaiken järjen mukaan tälläinen kauppiashan pitäisi deletoida. Koska tuotteilla ei ole palautusoikeutta mutta minun mielestä ei pitäis myöskään ostajia harhaanjohtaa peittelemällä vikoja. Esim. pistää hintalappu reiän/tahran päälle niin että tuote näyttää virheettömältä.
buahhahhahhahhaaaaa...hintalapun alla oli tahra, tuon nyt tämän vaatteen takaisin tänne kirpputorille, deletoikaa myyjä!!
kamoon, kirppiksellä vastaat itse ostajana 100 % siitä, mitä sinne kassalle viet ja viat ja tahrat kuuluu hintaan. mene kauppaan, jos haluat virheetöntä.
 
fff
[QUOTE="Fakta";25869600]Kyllä muuten on palautusoikeus kirppistavaroilla, jotka on siis niitäet tavarat jätetään pöytään myyntiin, eli tavallaan kirppisfirma toimii välittäjänä. Ja tää on fakta. Jos ostaa myyjältä suoraan niin st ei ole kuin ns. Perävalotakuu.[/QUOTE]

no ei todellakaan ole.
 
ap.
Mä kyllä informoin myyjää tuosta asiasta ja laitto kassalle jonkun lapun muistutukset. Hinta ei nimittäin ollu mitenkään halpa, jätti sen alkuperäsen hinnan 33€ ja varashälyttyminen haalareihin kiinni. Täytyy käydä huomenna kattomassa vieläkö ne siellä on...

Ite oon alkanu vasta kiertelemään kirpputoreja ja ihan hyvä tietää tällasesta, niin osaa olla tarkempi. Ei olis kyllä tulla omaan mieleen...
 
Ei minunkaan mielestä ole palautusoikeutta ja minä en ala kurkistelemaan hintalappujen alle että onko siellä irti lähtemätön tahra vai reikä vai mitä kettua :) Totta kai oletan että ihmiset on rehtejä kauppakumppaneita kirppiksilläkin.
 
Ja siinä mielessä tahrat ja viat totta kai kuuluu kauppaan jos niitä ei aleta peittelemään. Mutta jos vikoja peitellään jollain hintalapuilla niin minusta se on huijausta! Ei siinä, en mä lähde jotain 1€ paitaa palauttelemaan mutta jos jaksaisin olla niin pissipää niin varmasti menisi :kieh:
 
Hkkf
[QUOTE="annika";25869541]muutaman semmosen vaatteen oon ostanu missä hintalapun alla on ollu tahra. näkyvästi keskellä rinnusta. mutta ne on onneks ollu semmosia jotka on ollu 'ihmeen halpoja' eli se tahra on kuitenkin hinnoittelussa huomioita. ja toiseekseen oon saanu ne tahranpoistoaineella irti.

mutta oon tullu epäluuloiseksi, jos on joku kalliimpi tuote kyseessä niin kurkkaan kyllä aina sinne hintalapun alle..

Joskus törmää semmosiin idioottimaisuuksiin että sadetakkiin tai muuhun vedenpitävään vaatteeseen on kiinnitetty hintalappu hakaneulalla kiinni jolloin tuote ei tietty enää ole vedenpitävä.. voi elämä..[/QUOTE]

Lindexillä näkyi kans kerran kun oli laitettu häly sadetakin selkään :D Kiva reikä oli siten siinä.
 
fff
[QUOTE="Fakta";25869654]Oletkos aivan varma? Luehan tämä.

K[/QUOTE]

luehan itte, myös te muut tollot, jotka luulette, että olisi olemassa joku laki, että kaupasta ostettua tavaraa saa ilman viallisuutta palauttaa. sellaista EI siis ole.

Ja koska kirppiksellä tavara on käytettyä, olet sinä, ostaja, vastuussa siitä, että tutkit sen haalarin ENNEN ostopäätöstäsi ja päätät, vastaako kunto ja hinta sinun mielestäsi toiiaan. Tämä siksi, että pääset sen tutkimaan siinä paikan päällä omilla kätösilläsi, eikä kyseessä ole etämyynti,jolloin yllätyksiä voisi tulla.

Kuluttajakauppa: Tavaran palautusoikeus - LAKI24.fi
 
"jahas"
Itse olin ostamassa Moccamaster -kahvinkeitintä kirpparilta. Kysyin myyjältä onko palautusoikeutta, jos se ei toimikaan. Myyjä sanoi ettei ole palautusoikeutta. Täähän ei sitten ole ihan lain mukaista toimintaa.. näin Oulussa. Ja tää on semmoinen kirppari, missä tavarat on pöydissä ja tavarat maksetaan kassalle.
No onneksi kahvinkeitin oli ihan ok.
 
Ei taida ollakkaan mielipidekysymys, monesti vaan kirppisten kassoilla on lappu missä sanotaan jotta ei oo palautusoikeutta. Toki jos jaksaa viedä asian kuluttaja-asiamiehelle asti niin so not. Minen ainakaan jaksaisi, palautetta antaisin kyllä myyjästä ihan kirppikselle itelleen ja rytkyllä viskaisin vesilintua :D
 
"Fakta"
luehan itte, myös te muut tollot, jotka luulette, että olisi olemassa joku laki, että kaupasta ostettua tavaraa saa ilman viallisuutta palauttaa. sellaista EI siis ole.

Ja koska kirppiksellä tavara on käytettyä, olet sinä, ostaja, vastuussa siitä, että tutkit sen haalarin ENNEN ostopäätöstäsi ja päätät, vastaako kunto ja hinta sinun mielestäsi toiiaan. Tämä siksi, että pääset sen tutkimaan siinä paikan päällä omilla kätösilläsi, eikä kyseessä ole etämyynti,jolloin yllätyksiä voisi tulla.

Kuluttajakauppa: Tavaran palautusoikeus - LAKI24.fi
Tässä olikin kyse siitä että myyjä oli peittänyt vian. Jos hintalappua ei irroteta kassalla, vaan ostaja huomaa reiän vasta kotona, niin tuotteessa ON virhe ja sen saa kuluttajansuojalain nojalla palauttaa. Sama juttu, jos ostaa sähkölaitteen joka ei toimikaan jne.
 
"Fakta"
luehan itte, myös te muut tollot, jotka luulette, että olisi olemassa joku laki, että kaupasta ostettua tavaraa saa ilman viallisuutta palauttaa. sellaista EI siis ole.

Ja koska kirppiksellä tavara on käytettyä, olet sinä, ostaja, vastuussa siitä, että tutkit sen haalarin ENNEN ostopäätöstäsi ja päätät, vastaako kunto ja hinta sinun mielestäsi toiiaan. Tämä siksi, että pääset sen tutkimaan siinä paikan päällä omilla kätösilläsi, eikä kyseessä ole etämyynti,jolloin yllätyksiä voisi tulla.

Kuluttajakauppa: Tavaran palautusoikeus - LAKI24.fi
FINLEX

Lue vielä tuolta pykälät 14 ja 15 niin johan aukenee.
 
fff
eli ihan samalla lailla, kun kyttäät siellä Lindexillä alerekistä niitä -70% vaatteita,joissa saattaa olla vaikka lappu: "nappi puuttuu, -70%" ja sinä ostat sen, niiin samalla hyväksyt ne viat, mitä siinä tuotteessa on, jos toteat hinnan ja kunnon sopivan toisinsa.

kirppiksellä olisi kai lienee aika kohtuutonta, jos joka puserossa pitäisi olla lappu: "käytetty, joten värihaalistumaa ja nyppyä on, nappi puuttuu ja helmassa pieni rispautuma, siksi hinta vain 3,-"
jos sinä ostajana et huomaa reikää tai puuttuvaa nappia kuin vasta kotonasi, se on oma vikasi, koska et tutkinut tuotetta ennen ostopäätöstä.

usiemmilla kirppareilla on teille "kuningaskuluttajille" lappu kassalla, jossa todetaan, että mitään palautusoikeutta ei ole.
olenkin ihmetellyt, keitä idiootteja varten sellainenkin on pitänyt sinne laittaa.
 
dmgd
[QUOTE="jahas";25869756]Itse olin ostamassa Moccamaster -kahvinkeitintä kirpparilta. Kysyin myyjältä onko palautusoikeutta, jos se ei toimikaan. Myyjä sanoi ettei ole palautusoikeutta. Täähän ei sitten ole ihan lain mukaista toimintaa.. näin Oulussa. Ja tää on semmoinen kirppari, missä tavarat on pöydissä ja tavarat maksetaan kassalle.
No onneksi kahvinkeitin oli ihan ok.[/QUOTE]

Huoh, no ei oo palautusoikeutta kirpparilla. Osta kaupasta jos haluut takuun & palautusoikeuden.
 
eli ihan samalla lailla, kun kyttäät siellä Lindexillä alerekistä niitä -70% vaatteita,joissa saattaa olla vaikka lappu: "nappi puuttuu, -70%" ja sinä ostat sen, niiin samalla hyväksyt ne viat, mitä siinä tuotteessa on, jos toteat hinnan ja kunnon sopivan toisinsa.

kirppiksellä olisi kai lienee aika kohtuutonta, jos joka puserossa pitäisi olla lappu: "käytetty, joten värihaalistumaa ja nyppyä on, nappi puuttuu ja helmassa pieni rispautuma, siksi hinta vain 3,-"
jos sinä ostajana et huomaa reikää tai puuttuvaa nappia kuin vasta kotonasi, se on oma vikasi, koska et tutkinut tuotetta ennen ostopäätöstä.

usiemmilla kirppareilla on teille "kuningaskuluttajille" lappu kassalla, jossa todetaan, että mitään palautusoikeutta ei ole.
olenkin ihmetellyt, keitä idiootteja varten sellainenkin on pitänyt sinne laittaa.
Jep, siltikin on ihan eri asia peittää vika ja näin harhauttaa ostajaa kuin että jättäisi sen rehdisti näkyville. Totta kai semmoisissa tuotteissa joissa reiät/muut viat ovat näkyvillä ostaja tekee itse valinnan ostaako vikaisen vaatteen/tuotteen vai ei.
 

Yhteistyössä