Kissaihmiset HUOM! Mikä olisi sopiva markkinahinta näille sekarotuisille pennuille?

  • Viestiketjun aloittaja Hinta?
  • Ensimmäinen viesti
Hinta?
Emo lähes puhdas Somali (3/4 puhdasrotuinen), isä naapurin kolli eli tuntematon.
Pennut olisi madotettuja.

Katsoin netistä, että puolinorskeja myyvät n. 150? kppalehintaan, mutta norski onkin paljon yleisempi rotu kuin Somali.
Koska pennut ei ihan aivan puolisomaleita olisi, oisko 100? hyvä hinta? Vai se 150??
 
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
No jaa, kuitenkin "puolirotuinen" eli oikeammin ihan vaan kotikissa niin sanoisin että max 50e.
Voithan koittaa ensin jos joku olisi halukas maksamaan enemmänkin mutta tohdin epäillä.
Itse oon omasta kotikissastani maksanu 60mk, eli n. 10?... Viimesin saati ilmaiseksi. Mutta hyvähän se on edes jotain pyytää, ni ei ihan kuka tahansa sitten ota kissaa, kun ilmaiseksi saa.

Aattelen kans, et maksimissaan 50? o sopiva hinta.
 
no
jos emokaan ei täys rotunen ja isä vaan "kujakatti" niin 50 on max mitä kukaan maksaa..ja kun maatiaisia saa meijän kulmalla ilmasikskin niin 50 madotetusta on ok hinta..
 
Just ni
Ei millään pahalla, mutta tavismaatiaisia sunkin kissas pennut on. Sinun kissasi ei ole puhdasrotuinen saatikaan ilmeisesti sitten "naapurin kollikaan". Pyydä ihan rauhassa mitä lystäät, mutta turha kuvitella että joku maksaa sekarotuisesta kissasta mitään 100 euroa tai enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Myyvät kyllä ihan tavismaatiaisia tuohon 50? hintaan, joten enemmän pitäisi olla. Pennuille tulisi tod. näk. pidempi karva ja Somalin luonne on aivan erikoisen ihana.
No just joo, mutta kun ne sunkin kissan pennut on ihan vaan niitä tavismaatiaisia/kotikissoja. Vaikka niitten karva sitten olisi pidempikin.

Mutta niin kuin sanoin, voithan sä koitaa jos joku niistä enemmän maksaa mutta täälläkään ketään ei maksaisi yli 50e (jos sitäkään)
 
lissu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Myyvät kyllä ihan tavismaatiaisia tuohon 50? hintaan, joten enemmän pitäisi olla. Pennuille tulisi tod. näk. pidempi karva ja Somalin luonne on aivan erikoisen ihana.
Jos ihan rehellisiä ollaan niin musta sun kisun pennut on kyllä ihan tavis-maatiaisia. Ku ei se emäkään ole täysverinen somali.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Myyvät kyllä ihan tavismaatiaisia tuohon 50? hintaan, joten enemmän pitäisi olla. Pennuille tulisi tod. näk. pidempi karva ja Somalin luonne on aivan erikoisen ihana.
Jos ihan rehellisiä ollaan niin musta sun kisun pennut on kyllä ihan tavis-maatiaisia. Ku ei se emäkään ole täysverinen somali.
Samaa mieltä ku edellinen. Ja kyl maks 50 euroo maksaisin jos on rokotukset ja madotukset ok.
 
kinuski
No jokaisen oma asia mitä kissoistaan pyytää, tai mitä kukakin on valmis maksamaan. Mutta mun mielipide on se, että kun ne sun pennut on kuitenkin ihan tavis maatiaisia, niin en mä ainakaan maksais niistä kovinkaan paljon.
On kuitenkin hyvä että jotain pyytää. Mulla on 2 maatiaista, toinen ei maksanut mitään, ja toinen maksoi 40e (tämän olin valmis maksamaan koska halusin juuri sen värisen).
Itse kaavailin että teettäisin pennut tuolle meidän tyttökisulle, ja madotettuina hinnaksi laittaisin 10-15e ja tutuille ilmaiseksi.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Kissa:
Käytä pennut rokotuksilla ja tarkastuksilla ennen luovutusta, silloin hinta voisi olla 100e
Just. Mä en maksais sekarotuisesta taviskissasta rokotettuna ja madotettunakaan kuin maks 50e. Jos ois kahden rotukissan jälkeläinen, sitten ehkä maks 100e. Mutta apn kissan pennut on maatiaisia.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissa:
Käytä pennut rokotuksilla ja tarkastuksilla ennen luovutusta, silloin hinta voisi olla 100e
Just. Mä en maksais sekarotuisesta taviskissasta rokotettuna ja madotettunakaan kuin maks 50e. Jos ois kahden rotukissan jälkeläinen, sitten ehkä maks 100e. Mutta apn kissan pennut on maatiaisia.
Vai et maksaisi rokotetustakaan yli 50?. Johan noi rokotukset ja madotukset maksaa sen! Ilmaiseksiko kaikki pitäis saada??
 
auringonkukka-75
Samaa mieltä olen kuin edellisetkin. Rotukissalla on rotukissa ja sellaiset, joissa on puolet sitä ja emän isässä 1/4 tätä, ovat ihan vaan niitä sekarotuisia maatiaisia. Sitä en toki kiellä, etteikö ihan tavalliset kissat olisi ihania. Mullakin on ihan "vaan" niintä sekarotuisia maatiaisia ja ihania ovat.

Pennun hintaan mielestäni vaikuttaa se, kuinka pentu on hoidettu. Onko madotettu ja eläinlääkärin tarkistama. Jotenkin mulla kalskahti korvaan sun tekstistä se, että enemmän pitäisi saada hintaa... Meinasitko siis hyötyä pennuista vai onko sulle tärkeintä se, että kissat saavat hyvät kodit?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kissa:
Löytyykö kuvia pennuista?

Myös ulkonäkö varmasti vaikuttaa, erikoisen näköisistä pennuista saatetaan maksaa ennemmän kuin tavallisen näkösistä, mutta riippuu..
Ei löydy kun pentue on vasta harkinnassa. Tuo emokatti menisi kyllä ihan kympillä puhdasrotuisesta riistanvärisestä somalikissasta.
Voisihan sen tietty astuttaa somaliuroksellakin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissa:
Löytyykö kuvia pennuista?

Myös ulkonäkö varmasti vaikuttaa, erikoisen näköisistä pennuista saatetaan maksaa ennemmän kuin tavallisen näkösistä, mutta riippuu..
Ei löydy kun pentue on vasta harkinnassa. Tuo emokatti menisi kyllä ihan kympillä puhdasrotuisesta riistanvärisestä somalikissasta.
Voisihan sen tietty astuttaa somaliuroksellakin :)
Sekarotuisiahan ne silti olis vaikka sen astuttaisi somalilla...
Ihan rahankiilto silmissäsikö sä tällaista pentuetta olet suunnitellut vai? :/ :whistle:
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kissa:
Löytyykö kuvia pennuista?

Myös ulkonäkö varmasti vaikuttaa, erikoisen näköisistä pennuista saatetaan maksaa ennemmän kuin tavallisen näkösistä, mutta riippuu..
Ei löydy kun pentue on vasta harkinnassa. Tuo emokatti menisi kyllä ihan kympillä puhdasrotuisesta riistanvärisestä somalikissasta.
Voisihan sen tietty astuttaa somaliuroksellakin :)
Aa. No nyt selkis. Sä siis haluat tehdä rahaa kissallasi. Justjust.
Halvemmaksihan se sulle tulee, kun kissasi saa astua "joku kolli" jostain. Puhdasrotuisella jos astutat, tulee kuluja sullekin. Miten musta tuntuu, että sä et kyllä rikastumaan tällä ideallasi pääse..
 

Yhteistyössä