Kissaihmisille kysymystä

jatko
[QUOTE="vieras";22372023]Meillä taisi olla 1-v synttäreiden maissa kun pötköttelivat vierekkäin päikkäreitä. Sitä ennen vain satunnaisesti valvotusti (eli jatkuvasti vahtien)[/QUOTE]

Meillä ei kissa ole koskaan (vielä... kopkop...) mennyt lapsen sänkyyn, vaikka meidän sängyssä nukkuukin.

Lapsella on sen verran pehmeä/pöyheä peitto että erottaisi kyllä jos olisi vaikka vaan käynyt, ennenkuin joku kysyy.
 
No meillä 6v kolli on nukkunu vapaasti samassa huoneessaki, kun siitä tiedän varmaksi ettei vauvan päälle mene tai tee sille mitään pahaa. Mietin vaan näitä nuorempia kissoja että mitenkähän niitä alkasin opettamaan. Vielä on nukkuneet eri huoneissa vauva ja nuo kissat. Vauva kohta 4kk eli ei sentään enää ihan pienen pieni ole.
 
Hihnakissan emäntä
Kissa säikähti kotiintullutta vauvaa niin pahasti että vasta kun lapsi alkoi olla kymmenvuotias, meni hänen luo. Eivätkä vieläkään ole ylimpiä ystäviä, mutta jos ihan paha rapsutustarve on niin sitten menee olohuoneessa syliin.
Lapsen huoneeseen ei yleensä mene. Kun lapsi oli pieni ja tuli omasta huoneestaan meidän sänkyyn, nousi kissa meidän sängystä ylös, kävi pissillä lapsen sänkyyn ja meni olohuoneeseen. Kun nykyisin on huoneet lämpimämmät, nukkuu kissa olohuoneessa, joten niitäkään kostokäyntejä ei ole ollut.
 
"kesis"
meillä oli katti no 1 jo 10v kun tuli eka lapsi. on tasan kerran löytynyt vauvan kanssa samasta sängystä silloinkin siistillä kerällä jalkopäässä.nostin vain hellästi pois ja sanoin että sänky on vauvan paikka.kissa no 2 oli 9v ja ei menny kertaakaan sänkyyn.nyt meillä 2lasta kissat jo 14 ja 15v. vanhempi ei ole lastenhuoneessa olleskaan ja nuorempi viihtyy pojan sängyssä päivisin ja lastenhuoneen lattialla öisin..ei ole tarvinnu murehtia.kissat tosin rauhallisia ja kilttejä muutenkin.
 
Ehkä mä kattelen tilannetta mitä tapahtuu. Tälleen ku vauva nukkuu sitterissä niin siihen ei noista kissoista mee yksikään. Mut en sit tiiä tahtooko ne tunkea sänkyyn ihan liki. On kaks noista kissoista vasta puol vuotiaita niin voivat sitte alkaa leikkimään keskenäänki eivätkä tajuu vielä mitään...
 
"Nipsu"
Ihan OT, mutta onko aloittaja kirjoitellut Kissamaailmassa tai Incatissa joskus? Nimimerkki vaan on jäänyt mieleen, vaikka onhan niitä Juicen faneja varmaan useampiakin.
 
En oo kissapalstoilla kirjotellu ollenkaan. En oo silleen edes kissaihmisiä.... vaikka noita kissoja tossa nyt onkin =) Ai JuiceFaneja on muitaki, höh. No ei ne samoilla palstoilla oo pyöriny ku mä ku en oo törmäilly.
 
"vieras"
Te joilla on kissa/kissoja ja pieniä lapsia/vauva, niin minkä ikäsen lapsen vieressä annatte kissan nukkua??? Vai annatteko ollenkaan samassa huoneessa nukkua kissan ja lapsen??
Miniällä oli rotukissoja kaksi. Odotuksen aikana poikani siivosi niiden laatikot ja karvoja oli joka paikassa. Sitten kun vauva syntyi (on nyt vuoden ikäinen) miniä päätti luopua kissoista.

Ne ovat kuitenkin rakkaita ja pääsivät tuttuun kotiiin ja niitä saa nähdä edelleen.
 
No meillä siis ei ole ongelma tämäkään että vauva ja kissat nukkuu erillään. Mietin vaan että miten muut toimii ja siksi kyselin.

Jotkut luopuu elikoista ja jotku sitte ei. Lueskelin tossa odotusaikana apulaa huvikseni ja siellä joku ekaa odottava yh oli luopumassa koirastaan kun ei ole aikaa. No sillon mä mietin että oonkohan mä outo ku oottelin sillon neljättä ja meille oli tulossa hevonen.... :xmas:
 
varoivaisuus kannattaa
Me ei päästetä kissoja samaan huoneeseen jossa nyt vuoden ikäinen lapsi nukkuu. Kissat on arvaamattomia ja voi aina mennä vauvan pään päälle ja tukehduttaa (etsivät lämpöä ). Tiedän tapauksen jossa 1,5 vuotias lapsi kuoli kun kissa meni päälle rattaissa. Siksi meillä on rattaissakin aina kissasuoja.
 
"Nipsu"
Olinkin tosiaan väärässä. Vuohifoorumiltahan minä muistan tuon nimimerkin. Pyörin niin monella eläinpalstalla, että menevät ihan sekaisin. :)

No niin anteeksi, kun tulin tänne sotkemaan. :D Nyt lopetan tämän aiheen vierestä höpöttelyn. Minulla itselläni kun ei ole lapsia niin en edes osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen. Kissoja tosin löytyy kaksi. Itse sain ensimmäisen kissani kun oli 4 vuotias ja se nukkui aina öisin vieressäni.
 
"Nipsu"
Käyn siellä vain lueskelemassa vuohellisten kuulumisia ja opiskelemassa kaikkea uutta juuston valmistuksesta kerppujen tekemiseen ja sorkkien leikkaamiseen. Itseltäni ei vuohia löydy... vielä.

Viime kesänä kävin kotieläinpihalla ja rakastuin vuohiin. Päätin, että tuollaisia minäkin otan. Nyt tänä kesänä olisin saanut kaksi vuohipukkia jos vaan olisin ottanut. Mutta tuskin raukat olisivat kerrostalon parevekkeella viihtyneet. :D Paluumuutto maalle toteutuu vasta vuoden parin sisään, joten sitä odotellessa. Olenpahan ainakin hyvissä ajoin opiskellut asioita.
 

Yhteistyössä