Kissalle uusi koti

Tarvitsisin pikaisesti apuja kissalle uuden kodin löytämistä varten. Onko jollain kokemuksia? Miten uusi koti on löytynyt ja miten omistajanvaihdos meni?

Meillä on 13-vuotias ihana kissaherra, joka on ollut minulla koko ikänsä. Nyt koko ajan paheneva astmani (puhkesi pari vuotta sitten) ja tulossa oleva vauva ovat saaneet päätymään tällaiseen ratkaisuun. Kissa on muuten aivan ihana, todella persoonallinen ja kultainen, mutta pieniä lapsia (ennen kuin alkavat ymmärtää miten eläimiä kuuluu lähestyä) pelkää todella.

Olen nyt lähettänyt Facebookissa joukkosähköposteja, käynyt tuttavapiirin läpi ja ottanut yhteyttä pariin eläinsuojeluyhdistykseen.

Muita ideoita?

Moderaattori muokkasi tekstiä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kissaihminen:
Mä ainaki pitäisin kissan astmasta huolimatta. Kissa on kuitenkin perheenjäsen!
Ja niin todella rakas perheenjäsen on ollutkin ja onkin. Astma minulla on ollut jo pari vuotta, enkä ollut aikonut luopua kissasta siksi. Nyt syitä onkin kaksi:

a. Meille tulee vauva, ja kissamme pelkää pieniä lapsia todella, ja suhtautuu heihin siksi aggressiivisesti. Sähisee ja yrittää käydä päälle, jos ei vahdi ihan joka hetki. Muuten on kultainen, tosin uusille ihmisille varautunut. En ole varma onko vanhaa kissaa inhimillistä totuttaa pelkäämäänsä asiaan (vauvaan), ja onko inhimillistä alkaa rajoittaa aina täysin vapaasti elänyttä kissaa esim. ei saa tulla enää makuuhuoneeseen.

b. Mun astma pahenee koko ajan, ja olen todella tukossa nykyään. Sen kestäisin itse, mutta kun nämä kummatkin syyt on olemassa, niin siksi yritämme etsiä uutta kotia rakkaalle kissalle.
 
killi
Niin että kissallekko on rankempaa se ettei se pääse enää makuuhuoneeseen vai se että se joutuu pois tutusta ja turvallisesta kodista ja ihmisistä. tuosta paistaa niin läpi että haluat sen vain nurkista pois haisemasta. ole armollinen ja lopeta se kissa jos et meinaa sitä enää pitää, ei se enää uuteen paikkaan opi. eläisi vaan loppuajan onnettomana :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soveltuuko lapsi perheeseen? Meillä kaksoset 5kk ja esikoinen 2v!:) Mistäpäin olette?
Valitettavasti eipä taida. Kissa on aivan ihana, mutta tosi arka lapsia kohtaan. Meillä käy kummilapsia melko usein, ja kissa kyllä pelkää ihan pieniä aika lailla. Siksi on sähissyt kummilapsillekin useampaan kertaan, kun ihan pienet tietysti eivät vielä osaa lähestyä eläintä varovasti. On lisäksi tosi iso, 7 kg (ei niinkään lihava vaan todella pitkäjalkainen ja suuri).

Onko teillä paljon tilaa kotona? Olemme turun seudulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soveltuuko lapsi perheeseen? Meillä kaksoset 5kk ja esikoinen 2v!:) Mistäpäin olette?
Ei kait nyt helvetti joku kysele oikeasti kissaa itselleen joka on 16V. vanha.
Kissahan oli 13v ja itse voisin tarjota eläkepäivien viettoon sen ikäiselle kodin, 12-vuotiaalle aikanaan tarjosinkin ja neljä vuotta hän ehti eläkepäiviä perheessämme viettääkin. Mieluummin itse hankkisin 13-vuotiaan kissan kuin pennun, olen vähän noita ilmoituksia sillä silmällä katsellutkin :whistle:
 
oot poro
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soveltuuko lapsi perheeseen? Meillä kaksoset 5kk ja esikoinen 2v!:) Mistäpäin olette?
Valitettavasti eipä taida. Kissa on aivan ihana, mutta tosi arka lapsia kohtaan. Meillä käy kummilapsia melko usein, ja kissa kyllä pelkää ihan pieniä aika lailla. Siksi on sähissyt kummilapsillekin useampaan kertaan, kun ihan pienet tietysti eivät vielä osaa lähestyä eläintä varovasti. On lisäksi tosi iso, 7 kg (ei niinkään lihava vaan todella pitkäjalkainen ja suuri).

Onko teillä paljon tilaa kotona? Olemme turun seudulla.
Niin että laittaisit lapsia vihaavan kissan lapsiperheeseen syyllä ettei sovellu teidän tulevaan lapsiperheeseen =DD
 
Ap, voi olla että kissa sopeutuisi tilanteen tullen lapsiinkin. Yksi kissoistani ennen aina murisi kun kuuli lasten ääniä ja oli arka mutta hyvin tottui kun vauva syntyi ja nyt perheessä on 2- ja 4-vuotiaat vauhtipäät, tosin toki lapset on opetettu siihen ettei kissoja saa häiritä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja killi:
Niin että kissallekko on rankempaa se ettei se pääse enää makuuhuoneeseen vai se että se joutuu pois tutusta ja turvallisesta kodista ja ihmisistä. tuosta paistaa niin läpi että haluat sen vain nurkista pois haisemasta. ole armollinen ja lopeta se kissa jos et meinaa sitä enää pitää, ei se enää uuteen paikkaan opi. eläisi vaan loppuajan onnettomana :/
No joopa joo. Syitä oli kaksi: pelkää lapsia ja suhtautuu heihin siksi aggressivisesti, sekä todella pahentunut astma. Se ei todellakaan "haise nurkissa". Luet nyt vain mitä itse haluat.

Kissa on ollut mulla 13 vuotta ja on todella rakas. Tämä ei tosiaankaan ole helppoa. Olen kysynyt eläinsuojeluyhdistykseltä ja eläinlääkäriltä mielipidettä asiaan, ja niiden mielipide oli että kissat sopeutuvat yllättävän hyvin.

Yritän todella ajatella lemmikin parasta tässä vaikeassa tilanteessa, mutta mä voin tosi huonosti (astma), jonka puhkeamista en todellakaan voinut ennustaa 13 vuotta sitten, enkä sitä että kissa pelkäisi lapsia niin paljon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja no haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soveltuuko lapsi perheeseen? Meillä kaksoset 5kk ja esikoinen 2v!:) Mistäpäin olette?
Ei kait nyt helvetti joku kysele oikeasti kissaa itselleen joka on 16V. vanha.
Kissahan oli 13v ja itse voisin tarjota eläkepäivien viettoon sen ikäiselle kodin, 12-vuotiaalle aikanaan tarjosinkin ja neljä vuotta hän ehti eläkepäiviä perheessämme viettääkin. Mieluummin itse hankkisin 13-vuotiaan kissan kuin pennun, olen vähän noita ilmoituksia sillä silmällä katsellutkin :whistle:

Jos olet ilmoituksia katsellut, niin olisitko kiinnostunut vaihtamaan yksityisviestejä asiasta? Onko sinulla ihan pieniä lapsia/suunnitteilla tehdä lapsia?
 
dfdf
Varmasti kissa sopeutuu vauvaan. Se on aivan eri asia kuin satunnaisesti vierailevat lapset. Meillä on myös arka kissa, joka pelkää lapsia. Omiin vauvoihin se sopeutui kyllä nopeasti. Esikoinen on jo 5 vuotias. Kissa pelkää edelleen vieraita lapsia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja oot poro:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soveltuuko lapsi perheeseen? Meillä kaksoset 5kk ja esikoinen 2v!:) Mistäpäin olette?
Valitettavasti eipä taida. Kissa on aivan ihana, mutta tosi arka lapsia kohtaan. Meillä käy kummilapsia melko usein, ja kissa kyllä pelkää ihan pieniä aika lailla. Siksi on sähissyt kummilapsillekin useampaan kertaan, kun ihan pienet tietysti eivät vielä osaa lähestyä eläintä varovasti. On lisäksi tosi iso, 7 kg (ei niinkään lihava vaan todella pitkäjalkainen ja suuri).

Onko teillä paljon tilaa kotona? Olemme turun seudulla.
Niin että laittaisit lapsia vihaavan kissan lapsiperheeseen syyllä ettei sovellu teidän tulevaan lapsiperheeseen =DD
No ehkä vähän epätoivoinen :ashamed: On hirveän vaikeata ajatella, mikä olisi viisainta ja sopeutuisiko kissa vielä lapsiin, ja kuinka pahaksi mun astma kävisi, kun tunteet on niin vahvasti mukana. Kai mä hetken ajattelin, että jos olisi paljon tilaa tällä perheellä, niin onnistuisiko se :( Kun olen jo pitkään etsinyt uutta kotia ja pähkäillyt tämän asian kanssa, niin alkaa käydä tosiaan epätoivoiseksi.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kokeiles lemmikkipalstat.net/apula ja annetaan osioon.
Kiitos Emilyn! Ja sulle kun ehdotin kissaa, niin huomasin vasta myöhemmin että teillä on myös aika pienet lapset.

Jatkan omaa ratkaisun pohtimista ja samalla koitan löytää kissalle kotia, että jos siihen päädytään niin onnistuisi tarpeen vaatiessa.
 
epeli
oletkos kysellyt vanhemmilta ihmisiltä?moni vanhus pitää eläimistä, mutta eivät raaski enää ottaa lemmikkiä, kun pelkäävät miten käy kun itsestä jättää aika.13-vuotias kissa voisi olla oiva seuralainen vanhukselle:)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja epeli:
oletkos kysellyt vanhemmilta ihmisiltä?moni vanhus pitää eläimistä, mutta eivät raaski enää ottaa lemmikkiä, kun pelkäävät miten käy kun itsestä jättää aika.13-vuotias kissa voisi olla oiva seuralainen vanhukselle:)
Tämä on itselläkin ollut mielessä! Muutamalta tutulta olen kysynyt, mutta heidän tilanteensa ei ole sallinut kissoja. Onko sinulla ajatusta siitä, mistä voisi kysellä tuttujen ulkopuolelta?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soveltuuko lapsi perheeseen? Meillä kaksoset 5kk ja esikoinen 2v!:) Mistäpäin olette?
mä en ainakaan ees harkitsit tälläistä ihmistä,joka ei osaa ilmoitusta lukea joko kokonaan tai on noin vaikea ymmärtää lukemaansa-
Vastasinkin jo aiemmin, että epätoivo iski hetkeksi :(
 

Yhteistyössä