Kissan p.erse haisee

  • Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti
The titityy
Meidän 5kk kissa ei ilmeisesti ymmärrä pestä hanuriaan.
Haju on hirveä, eikä tosiaankaan haluta ottaa sitä syliin tai olla aina edes sen lähellä.

Oppiikohan se pesemään sen vielä joku päivä vai raahaanko hanan alle?

:x
 
The titityy
Kisu tuli meille 4kk vanhana, eli ei liian aikaisin erotettu.
Matokuuri oli annettu talossa jossa syntyi.

Miten sen pesee?
Kissahan raapii minut hengiltä jos menen sen kanssa hanan alle..

Säälittää tuo kissa, olisi mielellään sylissä ja seurallinen on, mutta kun en vaan voi pitää sylissä. Haisee ihan aikuisten oikeasti. :x :x :x
Yöllä tulee minun kainaloon/naaman viereen ja taas :x

Pitäisiköhän vaivihkaa ohi kulkiessaan pyyhkäistä rätillä sen peffaa?


Minulla on ollut kissoja ennenkin ja tämä haju on uutta, en siis kuvittele tuota.
 
The titityy
Jos minä vielä antaisin matokuurin.
Kissa ei vaikuta sairaalta, syö hyvin ja leikkii.

Olen seuraillut sitä ja hyvin vähän tuntuu pesemistä harrastavan, jos se ei vaan olekaan vielä ymmärtänyt itse tuota kissojen pesuvimmaa..?
 
Kyllä kuulostaa siltä että veisin kissan eläinlääkärille tarkastukseen,jos vaikka johtuu tuo kamala haiseminen jostain vaivasta :/
Voit yrittää pestä kissan varoen vaikka aluksi jossakin pienessä vadissa ja vähällä vesimäärällä tai sitten tosiaan vaan yrität pyyhkiä pyllyä hieman ;)
 
Hajuun voi olla monta syytä. Haiseeko kissa kakalle vai anaalirauhaseritteelle?

Kokeile tyhjentää anaalirauhaset kevyesti puristamalla (muovihanskat ja paperi kädessä ;) ). Jos eritettä valuu jatkuvasti ja se on syynä hajuun, tarkista ruokavalio. Jos ulosteet ovat löysähköjä ja/tai vaaleita, rauhaset eivät pääse tyhjentymään normaalisti kakkaamisen yhteydessä ja silloin eritettä purskahtelee liian täysistä rauhasista jatkuvasti (myös kissan pestessä itseään). Eli yritä muokata kakkaa ruokavalion avulla kovemmaksi. Sama juttu, jos haju johtuu kakan jäämisestä takapuoleen. Pitkäkarvaisen kissan peppukarvoja voi vähän lyhentää, jos ongelma on niissä. Ellei vaiva häviä ruokavalion muutoksella, käytä kissa lääkärissä.

Tuosta madotuksesta vielä sen verran, että pentu pitäisi madottaa aika lailla heti kotiutumisen jälkeen viedä se siitä parin viikon kuluttua rokotettavaksi. Sitten taas uusi madotus kahden viikon kuluttua rokotuksesta ja siitä parin viikon kuluttua tehosterokotus. Seuraava rokotus on vuoden iässä ja kissa pitäisi taas madottaa pari viikkoa ennen sitä. :)
 

Yhteistyössä