Kiva!!! Anoppi ei tuu ristiäisiin viikonloppuna JOS...

  • Viestiketjun aloittaja Ella
  • Ensimmäinen viesti
Ella
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Nimestä en pidä mutta eipä tarvi pitääkään eikä anopinkaan, ja anoppi on sika jos noin kiristää :O. Tollasta ei pidä sulattaa. Katkaisisin välit kokonaan! Miten aikuinen ihminen noin edes käyttäytyy. Ette tod taivu! Se on tiedän lapsi ja teidän antama nimi!!!! Jos annatte periksi niin mietippä vaan mitä seuraavaksi vaatii...?
Joo ollaan mietitty. Häissäkin se koitti vaikka mitä mielivaltaa käyttää mut tehtiin heti stoppi. Oli vielä kaasoille soittanut omia mielipiteitään, ja sanonut jostain hemmetin muutoksista, et minä olin käskenyt ilmoittaa. No, onneksi kaasot tiesi mikä on homman nimi ja soitti mulle.. :D

 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Ella:
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Nimestä en pidä mutta eipä tarvi pitääkään eikä anopinkaan, ja anoppi on sika jos noin kiristää :O. Tollasta ei pidä sulattaa. Katkaisisin välit kokonaan! Miten aikuinen ihminen noin edes käyttäytyy. Ette tod taivu! Se on tiedän lapsi ja teidän antama nimi!!!! Jos annatte periksi niin mietippä vaan mitä seuraavaksi vaatii...?
Joo ollaan mietitty. Häissäkin se koitti vaikka mitä mielivaltaa käyttää mut tehtiin heti stoppi. Oli vielä kaasoille soittanut omia mielipiteitään, ja sanonut jostain hemmetin muutoksista, et minä olin käskenyt ilmoittaa. No, onneksi kaasot tiesi mikä on homman nimi ja soitti mulle.. :D
:eek: Oikeastaan ehkä parempikin, että menee välit tuollaiseen anoppiin! Mieti miten se manipuloi teidän lapsia sitten myöhemmin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella:
vauvan nimi ei vaihdu :|

Tytöstä pitäisi tulla Jeena Julianna, ja sepäs ei anopille käy!

:whistle:
mun mielestä nätti ja erikoinen nimi :hug:
unohtakaa anoppi. kyllä leipomoista jotain kakkua löytyy vaikkei oo tilannukkaan tai sit kaupan pakastealtaasta tmv.
eikä ne vaikeita oo tehdä eli jos kysyt tulevaa kummia leipomaan tmv???
 
ohikulkija
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jääköön sitten pois. Mitä se sille kuuluu?
Niin, en tiedä sitten miten leipomusten käy, anopin piti tehä voileipäkakut sun muut.
No sitten väännät ite, tilaat jostain tai oot ilman
Jos sitten vaikka kertoisi vieraille, että anopin piti tuoda tarjoamiset, mutta niitä ei nyt ole, koska anoppi ei suostunut tulemaan juhliin lapsen väärän nimen vuoksi eikä tuonut lupaamiaan tarjottavia.
 
Ella
Alkuperäinen kirjoittaja ohikulkija:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jääköön sitten pois. Mitä se sille kuuluu?
Niin, en tiedä sitten miten leipomusten käy, anopin piti tehä voileipäkakut sun muut.
No sitten väännät ite, tilaat jostain tai oot ilman
Jos sitten vaikka kertoisi vieraille, että anopin piti tuoda tarjoamiset, mutta niitä ei nyt ole, koska anoppi ei suostunut tulemaan juhliin lapsen väärän nimen vuoksi eikä tuonut lupaamiaan tarjottavia.
:D :D :D :D tää oiskin huippu :p
 
Ella
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko nimi sinun ehdotuksesi?
Miehen ;) ja häämatkalla jo sovimme tuon nimen, vaikken ollut edes raskaana, n.3v sitten :)
Eikö miehen pitäisi itse keskutella asia äitinsä kanssa? Entä voisiko sinun äitisi leipoa juhlien leivonnaiset?
Äiti ei millään kerkiä, työelämässä vielä, leipomiset oli anopin harteilla kun hän itse HALUSI ne tehdä, ajankuluksi. Tunkekoot kakkunsa sinne mihin ei aurinko paista minun puolesta :whistle:
 
Saraldo
Mäkin olen sitä mieltä, että jos ruvetaan jotain sovintoa rakentamaan, niin se on miehesi asia hoidella äitinsä. Ainakin meillä on mennyt hyvin sillä periaatteella, että kumpikin hoitaa omat sukulaisensa. On kyllä hyvä, että miehesi on sinun puolellasi! Ja jos kerran yritti jo häissänne huseerata, niin ei ihme, että haluaa taas puuttua asioihin. Jos tosiaan nyt annatte periksi, niin anoppi määrää teillä sitten ihan hautaan saakka.
 
ratkaisu
Alkuperäinen kirjoittaja Ella:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Ompa aika "ihana" anoppi siulla :hug:
Nätti,vaikkakin vähän erikoinen nimi:)

Tuo olis aika paha,jos sanoisitte anoille että nimi vaihdetaan ja sitten ristijäisissä pappi sanosikin tuon aluksi päätetyn nimen :LOL:
En mä halua siellä mitään draamaqueen-kohtausta.
Jos se sen kehtaisi tehdä niin eikös se olis sen häpeä? Hänelle noloa, ei teille. Saisi kummia katseita myös muilta.
 
Ella
Alkuperäinen kirjoittaja ratkaisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Ompa aika "ihana" anoppi siulla :hug:
Nätti,vaikkakin vähän erikoinen nimi:)

Tuo olis aika paha,jos sanoisitte anoille että nimi vaihdetaan ja sitten ristijäisissä pappi sanosikin tuon aluksi päätetyn nimen :LOL:
En mä halua siellä mitään draamaqueen-kohtausta.
Jos se sen kehtaisi tehdä niin eikös se olis sen häpeä? Hänelle noloa, ei teille. Saisi kummia katseita myös muilta.
Hänen ei ole mikään pakko tulla ;) Meillä itketään ja valvotaan taas |O
 
Keittiönoita
Mitä yhdestä
särkyneestä anopista
mitä sen on väliä
kun olet niin lätkässä
että sinulle riittää
kun hänen poikansa tulee käymään
edes silloin kun tykkää
vaikka antaa paljon vähemmän
kuin sinä

minkä sinä sille voit
ettei anoppis enää
sinusta välitä
minkä sinä sille voit
ettei hän sinua nähdä halua

ettei hän enää
tule käymään
ettei hän soita enää keskellä päivää ja sano:
"Nukkuuko lapset?"

niin kuin sinä luulit löytäneesi äidin
äidin, joka sinua kuuntelee
äidin, joka sinua kuuntelee

mutta kymmenen pistettä miniyydestä
tahtoi se anoppi
kymmenen pistettä
sun miniyydestä
niin juuri siitä
se on aika vähän
siivotusta kodista
se on aika vähän
hemaisevasta sänkyseurasta

niin kuin sinä luulit löytäneesi äidin
äidin, joka sinua kuuntelee
äidin, joka sinua kuuntelee

mutta kymmenen pistettä miniyydestä
sai se anoppi
kymmenen pistettä
sun miniyydestä
niin juuri siitä

mitä yhdestä
särkyneestä anopista
mitä sen on väliä
kun olet niin lätkässä
että sinulle riittää
kun hänen poikansa tulee käymään
edes silloin kun tykkää
vaikka antaa paljon vähemmän
kuin sinä
 
vieraantunut täältä
Nimi on kaunis ja erikoinen, anoppi on oikea kävelevä puonsilmä.

Saitko leipomukset järjestyyn? Missä päin asut, jos lähellä niin olen kyllä valmis antamaan mailiosoitteen ja puhelinnumeron niin autan kyllä, mutta tosiaan sitten en auttamaan pysty jos välimatka on monta sataa kilometriä.
 
Vepasto
Silloin kun mun isosisko kastettiin, niin meidän mummo kuuli, että etunimeksi (ei kutsumanimi) tuli Floora. Mummon piti käydä nitropurkilla... Nimeksi tuli Noora, ei Floora.
Mä tiedän, että mun anoppi ei tykännyt kuopuksen nimestä, koska kun näki sen siinä sairaalakortissa, niin kysyi, ei kai tuo ole vauvan nimi?! En tiedä, joko se on nyt tottunut nimeen.
 
outoa et anopeilla on nuin paljon sanomista! meän suvussa ei oo tapana kyllä kenenkään ääneen kommentoida nimivalintoja tai muutakaan kasvatukseen liittyvää, vaan kunnioittaa niitä mitä vanhemmat haluaa.. jos joku kieltäytys tulemasta nimen takia, niin jäisin varmaan ihan sanattomaksi.

 
heh paitsi muistuu mieleen ristiäiset jossa pappi kastoi lapsen kahdella eri nimellä joista kumpikaan ei mennyt oikein ! sitten lopuksi lapsen isä yski et josko otettas se nimi viel kerran oikein..
 
Kyllä ihmiset on erikoisia.. ei voi muuta sanoa.
Mutta älä välitä, pitäkää kaunis tilaisuus ilman anoppia, tarjottavat kaupasta ja silleen.

Mutta älä vaan lähde sille tielle että alat mustamaalaamaan anoppiasi, vaikkakin se voisi tässätilanteessa tuntua hyvältä.
Ensinnäkin se olisi kovin lapsellista "marista" juhlissa että nyt ei ole sitä ja tätä koska anopin piti ne tehdä eikä hän suostu tulemaan koska vauvan nimi on "väärä"
Toisekseen se pilaisi aika suurella todennäköisyydellä tunnelman.
 
vieras
Minusta tuo on kamala nimi, mutta makuasiaoista on turha kiistellä.
Anopilla ei pitäisi olla mitään määräysvaltaa nimen suhteen, se on teidän valintanne. Toivomuksiahan hän voi esittää, mutta on eri asia, miten niitä sitten noudatetaan.

Jääköön anoppi tulematta, jos ei kerta hänelle sovi. Omahan on menetyksensä.
 
Vieras
Mun mielestä nimi on kaunis! Ja te vanhempina päätätte nimen, anoppi on saanut päättää nimet omille lapsilleen...

Onko tämä hänelle ensimmäinen lapsenlapsi? Meillä oli myös koliikkivauva ja huomattiin että anopille oli iso pettymys jo se että vauva ei toiminut niinkuin hän olisi halunnut. Emmekä mekään olleet "onnesta ymmyrkäisinä" kuukausien valvomisen jälkeen, vaikka hänen mielestään meidän olisi pitänyt olla. Nyt on tilanne tasoittunut kun lapsi on jo parivuotias, mutta alku oli hankalaa. Kai se sitten oli hänelle rankkaa huomata, ettei hän olekaan lapsen äiti vaan mummo.
 

Yhteistyössä