Kiva kun päiväkodin tädit juoruavat

  • Viestiketjun aloittaja nytpä tiedän tämänkin
  • Ensimmäinen viesti
nytpä tiedän tämänkin
Oli sanonut lapselle että "Tiina vaihtaa Tähtösiin" ja minä tietysti aikuisena tiedän, että Tähtöset on päiväkodin integraatioryhmä.

Senkin tiedän ihan varmasti, että Tiina ei mene sinne tukilapseksi...
 
vieras
No kyllä mä ymmärsin, mutta kyllä ne lapsetkin voi juttuja keksiä. Voi olla et ne oli suunnitelleet vaan jotain mahdollisuuksia. Monesti kun päiväkodissa kiirettä pitää, niin ehkei ole ehtineet jutella päiväuniaikaan näistä asioista.
 
Hmh
Ja lapselle pitäisi sitten vastata mitä, kun hän kysyy, mihin se Tiina lähtee? Onko se suurikin salaisuus? Kaikkien pian havaittavissa oleva totuushan se on, enkä näe tuossa mitää väärää, jos ei lapsen henkilökohtaisista asioista (perusteet, syyt jne) mainita.
 
vv
No mikä tuossa nyt niin kauheaa on? Jos kerran jo tiedät, että Tiinalla on tarvetta erikoisryhmään, niin ethän sinä kuullut mitään mitä et ennestään jo olisi aavistanut. Ja todennäköisesti lapsesi on kuunnellut kun hoitajat ovat puhuneet keskenään tai Tiinan vanhemmalle, ei niin että lapselle itselleen olisi asiasta suoraan kerrottu.
 
vieras
En tajunnut. Ei meidän pk:ssa ryhmä vaihdokset ole mikään salaisuus vaan ihan luonnollista että lapset vaihtavat välillä ryhmiä. Auttaa myös lasta kun asiaa valmistellaan ja keskustellaan etukäteen.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Hmh:
Ja lapselle pitäisi sitten vastata mitä, kun hän kysyy, mihin se Tiina lähtee? Onko se suurikin salaisuus? Kaikkien pian havaittavissa oleva totuushan se on, enkä näe tuossa mitää väärää, jos ei lapsen henkilökohtaisista asioista (perusteet, syyt jne) mainita.
Oli suuri salaisuus tai ei, niin Tiinan ja Tiinan vanhemmat itse päättävät kelle kertovat ja koska. Vaikka lapset kysyvät mitä, niin vaitolovelvollisuus koskee tarhan tätejä.
 
kuu
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmh:
Ja lapselle pitäisi sitten vastata mitä, kun hän kysyy, mihin se Tiina lähtee? Onko se suurikin salaisuus? Kaikkien pian havaittavissa oleva totuushan se on, enkä näe tuossa mitää väärää, jos ei lapsen henkilökohtaisista asioista (perusteet, syyt jne) mainita.
Oli suuri salaisuus tai ei, niin Tiinan ja Tiinan vanhemmat itse päättävät kelle kertovat ja koska. Vaikka lapset kysyvät mitä, niin vaitolovelvollisuus koskee tarhan tätejä.
älä niuhota
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmh:
Ja lapselle pitäisi sitten vastata mitä, kun hän kysyy, mihin se Tiina lähtee? Onko se suurikin salaisuus? Kaikkien pian havaittavissa oleva totuushan se on, enkä näe tuossa mitää väärää, jos ei lapsen henkilökohtaisista asioista (perusteet, syyt jne) mainita.
Oli suuri salaisuus tai ei, niin Tiinan ja Tiinan vanhemmat itse päättävät kelle kertovat ja koska. Vaikka lapset kysyvät mitä, niin vaitolovelvollisuus koskee tarhan tätejä.
Se vaitiolovelvollisuus koskee hoitajan puhumisia vanhemmille, ei hoitajan puhumista lapselle. Tottakai lapsella on oikeus tietää mihin kaveri katoaa ja lohduttaa, että kyllä te pihalla vielä näette, kun ei Tiina vaihda kuin tuohon naapuriryhmään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kuu:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmh:
Ja lapselle pitäisi sitten vastata mitä, kun hän kysyy, mihin se Tiina lähtee? Onko se suurikin salaisuus? Kaikkien pian havaittavissa oleva totuushan se on, enkä näe tuossa mitää väärää, jos ei lapsen henkilökohtaisista asioista (perusteet, syyt jne) mainita.
Oli suuri salaisuus tai ei, niin Tiinan ja Tiinan vanhemmat itse päättävät kelle kertovat ja koska. Vaikka lapset kysyvät mitä, niin vaitolovelvollisuus koskee tarhan tätejä.
älä niuhota
Ihan kun se ei tulisi ilmi, että joku lapsi on vaihtanut ryhmää? Vaikka menisi erityislasten ryhmään, niin ei tuollainen asia ole mikään salaisuus.
 
Keittiönoita
Minäkin jäin miettimään, mikä tässä oli ongelma. Onko päiväkotirakennus sellainen, että näitä tähtösiä ei muut lapset näe? Ovat eri pihalla, eri tiloissa sisällä, eri paikassa joulujuhlat yms vai miten on salattu se, että muut lapset eivät pääse tietämään, keitä on Tähtöisissä?
 
No mun mielestä on ihan normaalia, että lapsille kerrotaan, että mihin joku päiväkotikaveri häviää. Näkeehän lapsi sen nyt muutenkin, että missä ryhmässä kukakin on. Meidän lasten päiväkodissa on ainakin ihan selvää, missä kukakin on. Nimet on ovissa jne.
 
samaa porukkaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tajunnut. Ei meidän pk:ssa ryhmä vaihdokset ole mikään salaisuus vaan ihan luonnollista että lapset vaihtavat välillä ryhmiä. Auttaa myös lasta kun asiaa valmistellaan ja keskustellaan etukäteen.
Viisas vastaus. Lapsillakin on korvat vaikka eivät aina kuulre. Eikä tuossa mitään salaista lapsille.
 
juupa juu
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minäkin jäin miettimään, mikä tässä oli ongelma. Onko päiväkotirakennus sellainen, että näitä tähtösiä ei muut lapset näe? Ovat eri pihalla, eri tiloissa sisällä, eri paikassa joulujuhlat yms vai miten on salattu se, että muut lapset eivät pääse tietämään, keitä on Tähtöisissä?
vähän samaa mietin.. Oikeesti. tosi kiva sille lapselle, jos vaikka ovat kavereita, ja kamu "joutuu" vaihtamaan ryhmää, niin sitten se kamu ei sais tietää asiasta. vallankin jos ovat eri pihalla, eivätkä toisiaan näe. Miksi sitä pitäisi salata?? Kaveri vaan katoaa. On se niin vaarallista sanoa lapselle, että ryhmäsi kokoonpano muuttuu :O pikkuisen haikahtaa jonkun ennakkoluulot..
 
ap
Korjataanpa nyt pari väärää olettamaa täältä.
1) Tiina ja minun lapseni eivät ole kavereita, sillä:
2) Tiina on kiusaaja ja kiusaa kaikkia lapsia päiväkodissa.

Lapsi ei tosiaankaan pahastu Tiinan vaihdosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minäkin jäin miettimään, mikä tässä oli ongelma. Onko päiväkotirakennus sellainen, että näitä tähtösiä ei muut lapset näe? Ovat eri pihalla, eri tiloissa sisällä, eri paikassa joulujuhlat yms vai miten on salattu se, että muut lapset eivät pääse tietämään, keitä on Tähtöisissä?
vähän samaa mietin.. Oikeesti. tosi kiva sille lapselle, jos vaikka ovat kavereita, ja kamu "joutuu" vaihtamaan ryhmää, niin sitten se kamu ei sais tietää asiasta. vallankin jos ovat eri pihalla, eivätkä toisiaan näe. Miksi sitä pitäisi salata?? Kaveri vaan katoaa. On se niin vaarallista sanoa lapselle, että ryhmäsi kokoonpano muuttuu :O pikkuisen haikahtaa jonkun ennakkoluulot..
Ja kun lapset päiväkodeissa on kuitenkin varsin usein puhetaitoisia ja saattavat jopa ihan ääneen osata sanoa, missä ryhmässä ovat. :whistle: Tai päiväkodissa voi nähdä "Tiinan" vanhempien hakevan "Tiinan" tietyn ryhmän tiloista. Onkohan sekin ap:n mielestä vaitiolovelvollisuuden rikkomista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Korjataanpa nyt pari väärää olettamaa täältä.
1) Tiina ja minun lapseni eivät ole kavereita, sillä:
2) Tiina on kiusaaja ja kiusaa kaikkia lapsia päiväkodissa.

Lapsi ei tosiaankaan pahastu Tiinan vaihdosta.
Riippumatta siitä mikä on Tiinan ja sinun lapsesi välinen suhde, vaitiolovelvollisuutta ei ole rikottu.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Ja kun lapset päiväkodeissa on kuitenkin varsin usein puhetaitoisia ja saattavat jopa ihan ääneen osata sanoa, missä ryhmässä ovat. :whistle: Tai päiväkodissa voi nähdä "Tiinan" vanhempien hakevan "Tiinan" tietyn ryhmän tiloista. Onkohan sekin ap:n mielestä vaitiolovelvollisuuden rikkomista?
Tätä mä just ajoin takaa. Eli jos Tiina nyt vaan siirtyy toiseen ryhmään ja muut lapset kyllä kuulevat tai ainakin näkevät asian, niin eihän se Tiinan siirtyminen Tähtösiin pysy silloinkaan salassa.

 
En oikein ymmärrä, missä kohtaa tässä se juoru tapahtui.
Lapsi ei myöskään liittäne Tiinan vaihtoon Tähtösiin ( vaikka sen helpotuksena saattaisikin kokea)
sellaisia mahdollisia" negatiivisia arvolatauksia" kuin aikuinen, vaikka kysessä olisikin integroitu erityisryhmä. Päiväkodissa lapset vaihtavat ryhmästä toiseen, joko pienten puolelta isommille tai isommasta ryhmästä pienempään. Ja jos lapsia tästä informoi, en kyllä näe sitä pahanluokan juoruiluna.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Ja kun lapset päiväkodeissa on kuitenkin varsin usein puhetaitoisia ja saattavat jopa ihan ääneen osata sanoa, missä ryhmässä ovat. :whistle: Tai päiväkodissa voi nähdä "Tiinan" vanhempien hakevan "Tiinan" tietyn ryhmän tiloista. Onkohan sekin ap:n mielestä vaitiolovelvollisuuden rikkomista?
Tätä mä just ajoin takaa. Eli jos Tiina nyt vaan siirtyy toiseen ryhmään ja muut lapset kyllä kuulevat tai ainakin näkevät asian, niin eihän se Tiinan siirtyminen Tähtösiin pysy silloinkaan salassa.
Niin. :D En ole kyllä koskaan kuullutkaan niin hyvin salatusta päiväkotiryhmästä. :D
 

Yhteistyössä