Kivoja lautapelejä?

Mitkäs on teillä niitä lautapelisuosikkeja tai uutuus-lautapelejä, joita aiotte mahdollisesti hankkia pukinkonttiin?

Suuri eläinpyramidi-pelin mie oon jo päättänyt hankkia, mutta jotain toistasellaista mieluusti vaikka vähän isompien lasten / koko perheen peliä mietin.
 
Mie en muistanut ollenkaan koko Trivial Pursuittia :) - siitähän on se sellainen perheversiokin, jossa on kysymyksiä sekä aikuisille että lapsille.
Alankin harkita sitä :)

Ja kiitos muillekin, noi Afrikan tähdet, Labyrintti, Carcassonne, Monopoly jne on jo ennestään tuttuja ja todella hyviä ja paljon pelattuja meillä :)
 
gffg
Meillä teinitkin tykkää pelistä, jonka nimi on Loiskis. Ei kylläkään ole lautapeli.
http://www.lautapeliopas.fi/peliarvostelut/loiskis/

Afrikan tähdestä on oma versio Pohjanmaan tähti, ja siitäkin on tykätty.
 
Ttppii
Ei mitään Monopolyä ainakaan. sen suosion saisi katkaista. Se on suositte vain koska on vanha, ja monet ovat lapsena itse pelanneet sitä. Pelinä se on kammottavan huono. Ansaitusti äänestetty noin 5200 sijalle pelien arvojärjestyksessä. Vaikka joku Menolippu on ziljardi kertaa parempi.
 
"vieras"
Meillä sellainen Disney aiheinen trivial pursuit. Nyt kun molemmat lapset osaa lukea on jo helpompi pelata. Viime jouluna ostin Muuttuva labyrintti pelin ja siitä tykkäsin minäkin tosi paljon.
 
"Minerva"
Mun mies pelaa jonkun kaverin kanssa jotain aivan ihme lautapelejä. Jotain sotaa ne kai sitten on, aina se sitä yhden kaveri kans pelaa. Sitten se peli on sen "työhuoneessa" pöydällä ja sitä ei saa hipaistakkaan. En tiedä kuinka helkkarin kauanyksi peli kestää, mutta kaipa ne aloittaa aina uutta. Välillä pelaa paljon, välillä vähempi.

Ei oo mikään Carcassone vaan joku sotapeli. Hirveen iso pelilauta jolla miljoona pelinappulaa.

Tekis mieli ostaa sille lahjaks jotain vastaavaa, mutta en oo semmosia pelejä nähny tavallisssa kaupoissa. Tietokoneella mies pelaa kans, mutta ei niin paljon.
 
"höpsis"
Ei mitään Monopolyä ainakaan. sen suosion saisi katkaista. Se on suositte vain koska on vanha, ja monet ovat lapsena itse pelanneet sitä. Pelinä se on kammottavan huono. Ansaitusti äänestetty noin 5200 sijalle pelien arvojärjestyksessä. Vaikka joku Menolippu on ziljardi kertaa parempi.
Höps, ei se ole suosittu pelkästään siksi, että se on vanha. :) On totta, että se ei ole arvostettu peli peleihin perehtyneiden keskuudessa ja toki kiinnostusta lisää se, että se on tuttu jo omasta lapsuudesta.

Edelleenkin lapset siitä tykkää ja silloin on ihan sama, mille sijalle se on äänestetty ja missä. Varmasti suositumpia, enemmän pelaamista kestäviä ja mukavampiakin pelejä löytyy, mutta meillä Monopoly on kyllä kaikesta parjaamisesta huolimatta säilyttänyt paikkansa, ja tärkeintähän onkin just se, että pelaajat itse tykkäävät. :) Useimpia lapsia taitaa houkuttaa enemmän myös nauravat einesnakit kuin kaviaari tai kunnon pihvi, vaikka jälkimmäiset kuinka olisivat parempia ja laadukkaampia.

Menolippu on mainio peli ja sitä ollaan pelailtu vain aikuisten kesken, mitenköhän se sujuu nuorimmilta? Taitaa siis olla 8+ -merkitty?
 

Yhteistyössä