kkm ja lääkkeellinen tyhjennys. Onko tämä normaalia?

Eli eilen np-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno (vastasi viikkoja 8+1, ei sykettä). Sain kotiin lääkkeet, jotka nappasin heti kotiin päästyäni. Parin tunnin kuluttua hulahti verta 2-3kertaa oikein kunnolla (seassa 2-3 pienen pientä hyytymä). Sen jälkeen tullut vain muutama pieni tippa rusehtavaa vuotoa. Eilen jomotteli alavatsa ja alaselkä. Nyt ei enää kipuja.

Mietityttää kovin, kun papereissa lukee, että jälkivuoto pitäisi kestää n.2vko ja mulla sitä vuotoa ei juurikaan ole. Pitäisikö ottaa jo yhteyttä sairaalaan, vai odotella vielä? Mullla ei siis ole ennen ollut minkäänlaista keskenmenoa, joten en yhtään tiedä, miten tämän pitäisi hoitua..:ashamed:
 
"vieras"
Kannattaa soittaa sairaalaan ja kysäistä. Itselläni tehtiin lääkkeellinen tyhjennys kkm:n takia sairaalassa viikolla 10, keskeytynyt viikolla 7+ ja ihan kunnolla vuosin verta seuraavat päivät. Ja alkio tuli sellaisessa kananmunan kokoisessa hyytymässä ulos. Tosin voihan olla yksilöllistä tuo vuotelu, mutta kannattaa varmistaa.
 
hjooop
Eli eilen np-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno (vastasi viikkoja 8+1, ei sykettä). Sain kotiin lääkkeet, jotka nappasin heti kotiin päästyäni. Parin tunnin kuluttua hulahti verta 2-3kertaa oikein kunnolla (seassa 2-3 pienen pientä hyytymä). Sen jälkeen tullut vain muutama pieni tippa rusehtavaa vuotoa. Eilen jomotteli alavatsa ja alaselkä. Nyt ei enää kipuja.

Mietityttää kovin, kun papereissa lukee, että jälkivuoto pitäisi kestää n.2vko ja mulla sitä vuotoa ei juurikaan ole. Pitäisikö ottaa jo yhteyttä sairaalaan, vai odotella vielä? Mullla ei siis ole ennen ollut minkäänlaista keskenmenoa, joten en yhtään tiedä, miten tämän pitäisi hoitua..:ashamed:
Heippa,

Mulla ei ole ollut km mutta tehty abortti 2 kertaa elämäni aikana. ja viikkoja ollut kutakuinkin saman verran.

Molemmat tehty lääkkeellisesti.
Ekassa jälkivuoto kesti 4viikkoa ja toisessa tuli verta kerran ja siihen loppui. Toisessa tuloksena oli että kohtuun oli jäänyt materiaalia edelleen ja jouduin kaavintaan (kohtu tulehtui) joten kannattaa ottaa yhteyttä ajoissa ettei sitten vaikuta myöhemmin lapsensaantiin yms.
Ja jos sairaalassa ei suostuta tutkimaan (kuten ei mulla) niin kannattaa maksaa yksityisestä sen verran että ei sitten tulevaisuus uus yritys kaadu siihen ettei sairaala viitti tarkistuttaa ultralla
 
Pahoittelut kokemastasi!

Minä sain juuri km:n, viikkoja olisi ollut pian 7 kasassa, mutta veikkaan että alkio ei ollut kehittynyt enää ainakaan viikkoon. Tuli ihan kunnon möykky (kanamunan sisuksen kokoinen), hyytymiä ja riekaleita vuodon mukana.

Kaksi edellistä keskenmenoa olivat vielä varhaisempia, mutta niissäkin vuotoa selkeästi enemmän kuin kuukautisissa ja paksuuntunut limakalvo tuli kunnon riekaleina ulos.

Kokemus myös keskeytyneestä keskenmenosta, alkio oli kehittynyt viikoille 8+3, huomattiin np-ultrassa. Vuodosta erotin noin parin cm pituisen, katkaravunnäköisen alkion, lisäksi tuli kananmunan kokoinen möykky ja paljon verta.

Joka kerta vuoto kestänyt päälle viikon, ehkä noin 10-14 päivää.

Anteeksi yksityiskohtaiset kuvailut, pointtini kuitenkin, se että pitäisi tulla muutakin kuin verta ja hyytymää. Voithan sinä tämän päivän odotella, miten tilanne etenee.
 
Kiitos vastauksista!

Ajattelnikin, että varmaan vähän enemmän pitäisi vuodella ja tulla hyytymiä ym. Taidan katsella vielä tämän aamupäivän ja jos ei muutosta tapahdu, niin soitan iltapäivällä sairaalaan. Voi sitten mies olla lasten kanssa kotona, jo lähtö sinne tulee :-/
 
Soittelin iltapäivästä sairaalaan ja sain ohjeeksi odotella vielä. Jos ei to aamuun mennessä ala tapahtumaan, niin sitten uudestaan yhteyttä sairaalaan. ja luultavammin uudestaan ultraan tarkistamaan tilanne... (laitan nyt tämän vastauksen tänne, jos joku muukin joskus sattuu saman ongelman kanssa painimaan ja kaivaa tämän keskustelun uudestaan esiin)
 
sanio
Mulla toisella kertaa, kun oli kkm niin lääkkeillä ei tapahtunut muuta, kuin hieman vuotoa. Joten sitten päädyttiin muutaman päivän yrittämisen jälkeen kaavintaan.
Jaksamisia sulle.
 
yksilöllistä
Mulla ei ole ollut pitkää jälkivuotoa abortin, keskenmenon eikä synnytyksenkään tapauksessa. Synnytyksen jälkeen vuotoa kesti pari viikkoa, abortin jälkeen vajaa viikko. Keskenmeno (spontaani, alkuraskaus) kesti sen yhden päivän + tiputtelua seuraavan.

Tosin olen muutenkin sellainen mallia "kestävä", leikkauksenkin jälkeen ei huipannut tai ollut paha olo, vaan kyselin heti ruokaa ja puudutteet lähtivät jo salissa. :D
 

Yhteistyössä