klamydiasta

kyllä ne täällä ottaa testit, sanovat vielä sen ja muistan kun terkka sanoi että näytteet puhtaat.. Ja jos verestä otetaan hivit ja kupat niin miksei sisänäytteestä klamydiaa.. Mutta kysyn tietty asian huomenna kun käyn siellä. ja sinä jolla samantyylinen juttu niin laitatko vaikka yksärinä, tai kerro tänne, minä kun oon vaan ihan satavarma ettei mies ole pettänyt. Ja eihän klamydia aina aiheuta mitään oireita tai komplikaatioita edes synnytyksessä, eli se on voinut jo olla minulla aijemmin? No onko kellään ollut testi tulos väärä?
 
[QUOTE="Mustalammas";24945725]Se voidaan ottaa siihen pumpulitikkuun tai pissanäytteestä. eli sisätukimus tai virtsanäyte[/QUOTE]

Ahaa, tää oli uus tieto, mä en ymmärrä miks ne sit juoksuttaa virtsatestiin jos sen kerta voi kattoo puikollakin..
 
"jep"
Tän verran vielä.. En usko, että testitulos on väärä. Samalla lailla silloin itse panikoin. Olin itse vasta synnyttänyt kun tuli ilmi, eikä olisi edes tullut ilmi jos en olisi kipujen takia menny lääkäriin ja 3kk edelliset testit raskauden aikana olivat negoja. Kummallista vaan..
 
"pah"
[QUOTE="jep";24945787]Tän verran vielä.. En usko, että testitulos on väärä. Samalla lailla silloin itse panikoin. Olin itse vasta synnyttänyt kun tuli ilmi, eikä olisi edes tullut ilmi jos en olisi kipujen takia menny lääkäriin ja 3kk edelliset testit raskauden aikana olivat negoja. Kummallista vaan..[/QUOTE]

Se on tietääkseni kohtuullisen yleistäkin että testi näyttää negaa vaikka olisikin klamydia. Ja jos joku ihmettelee miten tiiän näin paljon klamydiasta, niin se johtuu siitä että mun exä oli kuspää ja kävi vähän väliä pettämässä mua oman exänsä kanssa, ja tartutti mulle kolme kuukautta putkeen sen klamydian aina uudelleen sen lääkekuurin jälkeen. Aluksi mullakin meni läpi kun hän väitti ettei lääkitys sitten varmaan oo häneen tarttunut, mutta sitten kuulin kiertotietä että kävi viikoittain polkemassa sitä exäänsä joka ei siis koko klampasta mitään tiennyt, ja tartutti täten mun exän aina uudestaan.
 
"hui"
Hui, täällä on ollut viimeaikoina tosi monta juttua, missä on joku sukupuolitauti tullut ihmisille, jotka on varmoja ettei mies ole pettänyt ja ovat varmoja etteivät itse ole pettäneet. Niin tuskin joka tapauksessa se mies ois pettänyt. Eli muhiiko nää taudit näkymättä tuloksissa, vai hyppääkö ne oikeesti sieltä julkisesta vessasta...hyi yöks. Lakkaan käymästä baareissa. Ihan oikeesti.
 
"hui"
Kyllä mulla kaveri sai poikaystävälleen lääkkeet. Ihan uus suhde ja oli tartuttanut miehensä, kuuli omalta exältä et tällä oli klamydia ollut. Joutui tosin maksamaan ne lääkkeet, kun muuten olis kai olleet ilmaisia tai halvempia jos se mies ois hakenut...
 
"pah"
Kyllä mä jouduin joka kerta menemään paikanpäälle syömään ne lääkkeet. Klamydia hoidetaan joo antibiooteilla, mutta ne on kaksi tablettia jotka syödään samalla kertaa ja sitten ootellaan viikko kontrollitestiä varten. Ainakin Helsingissä on käytäntö, että ne lääkkeet pitää ottaa hoitajan nähden, eikä niihin kirjoiteta reseptiä jotta vois itse hakea apteekista.
 
klappis
Maira: klamydia voidaan katsoa virtsasta tai sisätutkimuksella, tuo virtsatesti ei oo ollenkaan niin luotettava kuin tuo sisätutkimuksessa otettu testi, koska jos on alapään pessyt hyvin ennen klamydia näytteen ottoa voi näyte näyttää ettei sitä ole, vaikka olisikin.

Eli jos aplle ei oo ekan raskauden aikana klamydia testiä otettu kuin virtsasta niin silloin on mahdollisuus, että testi on ollut virheellinen.
 

Yhteistyössä