km:n jälkeen kuumeilevat...


Tosta vuodon kestosta, niin mulla sen päivän kun sikiö tuli spontaanisti ulos niin vuosi tosi paljon, mutta sen jälkeen vaan neljä päivää ja niinku tavalliset menkat ois ollu. Oikeen ihmettelinkin kuinka "helpolla" pääsin...

Meillekin lääkäri suositteli odottamaan yhet menkat, mutta malttamaton kun sitä on ja sitä lasta haluaa niin paljon niin ei sitten olla ootettu. Mullakaan ei tarvittu kaavintaa eikä lääkkeitä. Ja olen myös ajatellut silleen, että jos kroppa ei oo vielä valmis niin ei uus raskaus alakaan. Nyt keskenmenosta aikaa jo reilu viisi viikkoa eikä menkkoja oo vielä näkyny. Yhtään ei kyllä oo menkka olokaan, mutta toisaalta ei kyllä tunnu että voisin olla raskaanakaan. Enemmänkin koko ajan ootan vaan että ne menkat tulis niin pääsis kunnolla taas yrittämään. En ees uskalla vielä testiä tehä kun oottelen vaan niitä menkkoja...
 
Mulla vuoto jatkui vajaat kaksi viikkoa, vuoto oli sellaista tuhrua ja sitten yllättäen välillä enemmän vuotoa. Sitten huomattiinkin, että kohtu ei ollut tyjentynyt kunnolla ja sain tyhjennyslääkkeet. Niiden jälkeen vuoto kesti tuhruna viikon verran. Mutta kait sekin on yksilöllistä, siis vuodon kesto, niin kuin tuntuu olevan kaikki muukin raskauteen liittyvä...

Me odotettiin ne yhdet menkat keskenmenon jälkeen, niin lääkäri kehotti, ja luultavasti oltaisiin odotettu joka tapauksessa. Omituisen paljon vaihtelee neuvot.

Ja täällä sitä sitten odotellaan, oviksesta ei varmaa tietoa, mutta eipä ollut siinäkään kierrossa, josta raskauduin. Ikävää tässä, että on jo kerran ollut raskaana on se, että osaa tarkkailla niitä "oikeita" oireita itsessään. Vai onko se nyt ikävää vai ei...

Mitenköhän on, voiko eri raskauksien oireet alkuvaiheessa vaihdella? Siis saman ihmisen kohdalla, vai onko oireet joka kerta samat?
 
Heipä taas...

Rupes kiinnostamaan, et miten sulla Viuhtis tuli ilmi,että kohtu ei ollutkaan tyhjentynyt kunnolla...kävitkö jälkitarkastuksessa vai huomasitko jotenkin itse?
Tiedän kyllä että toi vuodon määrä ja kesto on yksilöllistä,mut koko ajan epäilyttää onko normaalia... Mulla on nyt muuttunu sellaseks normaaliks kuukautisvuodon tapaseks tää vuoto,aluks oli selvästi niukempaa ja myös jotain "tavaraa" on tullut ulos parina päivänä :ashamed:
Jostain kuulin että tolla vuodolla ei olis kauheesti tekemistä sen kans onko kohtu tyhjä vai ei ja että jos vuoto jotenkin haisee tai on kipuja yms. niin sitten ois vasta syytä huoleen,mutta mutta.... Jotenkin vaan oletin,että kun sen kerta pitäs olla ihan tyhjä,niin oisin jo voiton puolella,mut tää vaan jatkuu... Lekuri oli kyllä hyvä ja ammattitaitonen,et siinämielessä luotan kyllä,mutta...
Ja niistä raskausoireista,kyllä ne voi olla ihan erillaiset joka raskaudessa,esim.siskollani 3 lasta,ja joka kerta erillainen raskaus :)

Näissä tunnelmissa poistuu hän koulutehtävien pariin.....
 
Repa:Tuosta vuodosta... Mun mielestä papereissa luki silloin, että jos kestää yli 2 viikkoa, pitää ottaa yhteys lääkäriin. Mulla kesti vain 5 pv ja muistutti menkkoja (paitsi kivut kovemmat ja istukka tuli seuraava päivänä) ja sen jälkeen kierto ollut ihan säännöllinen eli keskenmenosta seuraavat menkat tuli tasan 30 päivän päästä ja siinä on pysynyt. Toivottavasti tuo sun tilanne alkaa helpottamaan pikkuhiljaa!
 
Ahaa,no toi olikin ihan uus juttu...Mulle ei puhuttu kestosta mitään,siis vuodon,et mihin mennessä pitäs loppua :(
Kuitenkin oon paljon kuullut,et on kestäny kolmesta viiteen viikkoon...
Noh,täytyy tarkkailla tilannetta... täytyy sit ainakin soittaa ja kysyy mitä lekuri mieltä,kun se kaksviikkoo ylittyy (jos ylittyy,toivottavasti ei)...
 
Repa: ihan kun oisin omaa tekstiä lukenu, eka oli niukempaa vuotoa ja aattelin et tässähän pärjää pikkarinsuojilla. No, eipä taida enää pärjätä kun vuoto on nyt runsaampaa. Runsaantu siinä vaiheessa kun oli viikon kestäny. Tänää kävin siinä verikokeessa ja huomenna soittelen tuloksia onko laskenu arvot. Vähän hirvittää että jos ei ookaa laskenu niinku ois pitäny :/

Mulle ne ei sanonu mitään että pitäis yhet menkat oottaa (edellisellä kerralla sano et heti vaan uutta yrittää) ja aattelin et ne ootellaan, mut... malttamaton oon ja ootan vaa et nää vuodot loppuis. Odottavan aika on pitkä ;)
 
Repa, mulla huomattiin se että kohtu ei ollut kokonaan tyhjä lääkärissä, ultralla. Itseasiassa se oli se lääkäriaika, jota varten laitettiin lähete sillon ennen joulua, kun löytyi kohdusta vain kuollut sikiö. Sattui vain lähete viipyilemään matkalla vähän kauemmin, ja ehdin siinä vuotaa jo vaikka mitä ennen sitä ajan saamista... Mulla tuskin olisi kaikki loput tulleet ulos ilman niitä tyhjennnyslääkkeitä. Toivottavasti sulla vuoto loppuu pian, luulisi nyt ainakin, kun on kohtu todettu tyhjäksi!

Hyvä tietää, että oireet voi vaihdella samalla ihmisellä raskauksien välillä, en siis vaivu epätoivoon, vaikka ei kaiken ruoan haju vielä alakkaan ällöttää... :D
 
Oon taas naimisissa tän palstan kanssa :D

Mutta kun nyt niin paljon mielenkiintoista asiaa pukkaa...
Vinja,kerro heti mitä ne sulle sai selville verestä,toivottavasti arvot tippunu...
Vaikka väitin ruskein silmin tossa edellä että ei lekuri sanonu vuodon kestosta mitään,niin mieheni mulle sano kun asiaa ihmettelin,että hänen mielestään se sanoi että kolmisen viikkoa voi vuoto kestää. (oli mukana ultrassa). En sit vaan ollu rekisteröiny tota kun olin niin pihalla kaikesta...
Mutta odotellaan....
 
Minulle sanottiin, että vuoto voi kestää kaksviikkoakin mutta sen pitäs alkaa vähenee jo muutaman kunnon vuotopäivän jälkeen ja muuttua rusehtavaksi. Oon nyt päättäny että oottelen rauhassa ne yhet menkat ja sitten vasta uutta yritystä. Ajattelin, että syyttäisin sitten kummiskin itseäni, jos tulisinkin nyt heti raskaaksi ja menisi taas kesken, kun en noudattanut lääkärin ohjeita. Lääkäri sanoi lisäksi että oottele kuus viikkoa kuukautisia, jos eivät ala niin alota sitten terolut-kuuri. Elikkäs meillä on nyt täällä pikkasen taukoa tässä vauvaprojekstissa, mutta toivottavasti se tässä kevään mittaa tärppäis jossain vaiheessa. Nyt joutuu lähtee töihin....
Kirpsakkaa pakkaspäivää kaikille!!! :wave:
 
Noniin, sain sitten labrasta tulokset ja arvo oli tippunu (jostain 500 oli laskenu 120) mutta vielä täytyy ensiviikolla käydä uudelleen verikokeessa että tippuuko kokonaan...Että jos tota tahtia putoo ni eiköhän aika nollissa oo jo viikon päästä :D Toivotaan!

Ei muuta uutta auringon alla, vuotaa vaihtelevasti välillä enemmän, välillä vähemmän. Mutta ei tosiaankaan niiden muutaman ekan päivän lailla kun lorisemalla pönttöön tippu :whistle:

Ei auta kun odotella loppumista.
 
Kauas sulla Vinja on nyt yhteensä vuotoa kestäny? Mulla oli hormonia silloin viikko sitte 115 joten oiskohan mulla sitte jo nollilla pikkuhiljaa :p
Minäkin vuodan edelleen vaihtelevasti,mut ikäänkuin hiukan vähempi kuin paripäivää sitten...tai sit on toiveajattelua...mene ja tiedä :/
Alkais oleen sellanen fiilis että olis ihan kiva olla vähän intiimimminkin ton puoliskon kanssa,kun tästä alkaa oleen jo aikaa kun viimeksi sellasta läheisyyttä ja muutama päivä takaperin ei kyllä vielä tehny mielikään... :)

No toivotaan jos vaikka huomenna menis hanat kiinni....
 
Heippa!Juu on minua tutkittu, verikokeet otettu ja lapsettomuuspolilla päästään käymään asian tiimoilta..verikokeessa ei ollut mitään poikkeavaa.Mulla ei ole vieläkään alkanut kuukautiset ja km oli jo viikko ennen joulua, joten terolut pitäis aloittaa. Vaan ei millään viitsis kun olen jo yhden 10pvän kuurin syönyt sillon tammikuussa eikä ne siltikään alkaneet \|O taidan taas ensivikolla testata menee omaisuus noihin raskaustesteihin!!! :headwall:
 
Nasu: tiedän miten tuskaista se on odottaa menkkoja ja testailla turhaan. Mä tosiaan odotin 10 viikkoa, kunnes ne alkoi ja ehdin sitä ennen vissiin 5 testiä tekemään (turhaan).... Toivottavasti tulevat pian! Tsemppiä ja jaksamista odotteluun!

Ja joku kyseli siitä, et millaista vuoto oli. Mulla oli tosi vaihtelevaa.. Aluksi tuli noin viikon verran hieman menkkoja runsaampaa veristä vuotoa hyytymillä. Sit alkoi pikkuhiljaa vähenee.. Välillä luulin jo et ohi on, mutta sit yhtäkkii sellasii mustempia hyytymiä tuli ja paljon. No sit taas välillä ei juuri mitään, vähän rusehtavaa tai pari tippaa verta. Joten kyllä hermoja koetteli. reilu kolme viikkoo tuollaista ja sit loppui kuin seinään.
 
No mulla tulis pe kaksviikko ja niukkaahan tuo taas on,mut ei kyl näytä siltä et olis loppumassa :headwall:
En tiiä onko mahollista,mut ihankun oisin jotenkin superväsyny koko ajan yms. heikottaa,verenpuute? Tuskin kovin vakava sellainen,mut ei kai se tavatonta oo et johtuis siitä,kun viikkotolkulla valuu... :/

Toivokaamme Vinja,et sun osaltas vuodot tässä :wave:

Voikun joku kohta kertois,että on tärpänny...se antaa aina toivoa :heart:
 
Tällä kertaa en usko olevani se, joka kertoo pian tärpistä. Jotenkin en usko raskauteen näin pian keskenmenon jälkeen. Tai mistäs näistä tietää... Tällä hetkellä parasta maailmassa olisi plussa! Sitä odotellessa siis.

Ei kyllä tunnu yhtään siltä, että menkat alkaisi, eikä kyllä yhtään raskauteneeltakaan. Toivossa on silti hyvä elää. Mies on ensi viikon reissussa, joten testaan aikaisintaan ensi viikon sunnuntaina, kun ollaan molemmat paikalla. Siis jos edes päästään sinne asti, nyt on kp28.

Toivottavasti muutkin saisitte kaiken kuntoon ja pääsisitte jännäilemään pian!
 
odottelua ei vieläkään menkkoja, ei merkkejä kumpaankaan suuntaan kp on nyt 76. viimeviikolla olin tuntevani oviksen kun oli vuotoa paljon mutta onhan tuota ollut muinakin viikkoina niin se voi olla kyllä hormonien oikkuiluakin..kaksi testiä on tulla odottamassa jos huomenaamulla tekisin toisen :LOL: ja aloitan kyllä sitten jo kohtapuoliin ne terolutit..saapa nähä kuka meistä plussailee seuraavaksi :) toivottavasti kaikki :heart:
 
Hei! Kymysys...

En oo nyt ihan varma onko tästä ollu aiemmin puhetta,mut siis..voiko menkat alkaa heti ton km vuodon perään,sillee et sitä ei ees huomaa et kyse onkin menkoista? Mietin vaan kun just nyt olis normaalisti alkanu,tai oikeestaan eilen,mut ota selvä kun koko ajan vuotaa,et mitä se sitten on.
Tosin nyt näyttäs olevan hiipumaan päin,ehkä....
Eli ei ihmeempiä tänne,samaa vanhaa... parin tunnin päästä saunaan ja sitten viinilasillisen ajattelin nauttia,siitä onkin aikaa kun viimeks on alkomahoolia maistellu :)
 
mahtuuko tänne pinoon vielä?? :whistle:

en ekaksi meinannut uskaltaa edes kurkistaa vauvakuumetta otsikkoon kun vasta suru koettu.
mutta jostain se on lähdettävä taas rakentamaan eteenpäin elämää ja tämä tuntui nyt juuri tällä hetkellä hyvältä idealta..

"kiva" lukea muitten ajatuksia kun omissani vielä työstämistä. :ashamed:

saimme siis tämän viikon tiistaina 13+1 ultrassa nähdä että vauvamme oli kuollut mittojen mukaan päivää aikaisemmin eli viikolla tasan 13 kohtuun.
suru oli aivan sanaton siinä tutkimustuolissa kun sydäntä ei näkynyt, ei verenkiertoa ja sikiö oli paikoillaan kohdun pohjassa.. :'(
voi sitä itkun määrää, luulin että hesperiaan saavat soittaa :ashamed:

onneksi sain pyynnöstäni heti lähetteen lääkkeelliseen tyhjennykseen ja pääsin siis vain 4 päivää sitten sy6nnyttämään vauvamme (sikiön) ulos.
näin hänet ja miten täydellinen pikku kaveri, jäi harmittamaan tosi paljon että miten niin kävi. ulkoisesti täydellinen vauva oli viety meiltä pois..

nyt tuosta on pari päivää kulunut ja olo aika hyvä. jotenkin sitä vaan on jatkettava elämää ja mies onneksi toiveikas, sanoo että heti kun vaan lupa saadaan- trkoittaa jälkitarkastusta niin yritetään saada vauvaa meille..
aion kyllä ainakin menkat odottaa ja sitten.. :heart:

jotenkin tuntuu ikävältä kuumeilla vauvaa kun vasta menettänyt pienen :ashamed:
 
Jonttu

Moikka!

Mulle kävi ihan samanlailla kun alkuun kirjoittaneelle pippurille :'(

Mentiin 12 vko ultraan 17.1.07 ja saatin tietää, ettäsikiön kehitys on pysähtyny viikolle 8+5. Kyllä siinä itku tuli, kun tosiaan kuukaus oltiin eletty niin, että vauva tulee :'(
Nyt vasta on ruvennut helpottamaan, eli nyt on keskenmenosta 5 viikkoa aikaa. Vuoto lopu vähän uli 2 viikon kohdalla, mulle tehtiin kaavinta. Ja tänään huomasin, et on tainnu menkat alkaa =)
Ikinä en oo varmaan olla näin onnellinen menkoista. Kyllä me ollaan aateltu, että ruvetaan yrittää vaan uudelleen, kerran sitä vauvaa halutaan. Ajattelen samanlailla kun Repa, et täytyy uskoo siihen, että kaikille on vauva tarkoitettu tai ainakin siitä oletuksesta lähteä.

En haluais ottaa mitään stressiä yrityksestä, mutta arvaatte varmaan miten käy, et sitä miettii kuitenkin :p

Alkuun oli vaikea ajatellakkaan, et yrittää nopee uudelleen, mut ei kai niiden pelkojen ehdoilla voi loppu elämää elellä!

Tsemppiä ja voimia meille kaikille :wave:
 
Taidan tulla tänne teidän pinoon, jos tänne vaan mahtuu ;) Meidän pieni poika syntyi auto-onnettomuuden seurauksena joulukuussa rv28+ ja eli kaksi viikkoa. Tässä sitä pikku hiljaa ollaan toipumassa niin monessakin mielessä. Varovasti kurkistelen tänne osioon...vaikka en varsinaisesti vielä tiedäkkään milloin vois ton ehkäsyn laittaa syrjään...Mutta hetki kerrallaan. Uskotaan, että sekin päivä vielä tulee.Auringon säteitä teille kaikille täällä!

T: Luhtalemmikki B)
 
Voi luhtalemmikki,suru on varmasti suunnaton... :hug: Tänne mukaan mahtuu ilman muuta, tervetuloa myös pulttibois ja jonttu,iso :hug: myös teille...

Sydän on aina niin raskas kun lukee näitä kohtaloita...mutta onko se sitten niin,et kenellekkään ei anneta enempää taakkaa kuin pystyy kantamaan,mene ja tiedä... Mut tiedän et meillä kaikilla on toivoa koska pystytään asioista puhumaan :)

Oon aika kiinni siinä ajatuksessa,että yritetään heti uudestaan,se pitää mielen virkeenä...elämä rullaa tällä hetkellä normisti eteenpäin tän arjen keskellä,mutta kun jään yksin,niin ajatukset alkaa pyörimään...tulee ikävä sitä tunnetta ,raskaana olevan tunnetta. Ennen pidin yksin olemisesta,viihdyin aika hyvin itteni kanssa,mut nyt oon alkanu pelkäämään sitä :/ nooh,tänään on taas tällänen päivä,ehkä huomenna parempi :\|

Jotain mahdollisesti positiivistakin ilmassa,eli vuoto alkais oleen loppumaan päin, tositosi niukkaa ollut paripäivää,joten jokohan tästä päästäis vihdoin :)

Hyvää sunnuntain jatkoa ja voimia sisaret!!! :heart:
 

Yhteistyössä