Kodinhoitotuki?

  • Viestiketjun aloittaja esikoinen
  • Ensimmäinen viesti
esikoinen
Huomenta!

Miten teillä on mennyt tämä kela raha, oletteko menneet töihin kun lapsi on 9kuinen? Vai otatteko kodinhoitotuen? Milloin kannattaa viim.laittaa hakemus menemään? En millään raaskisi laittaa niin nuorena tarhaan, onko kokemusta? Ajattelin että jos pyydän työnantajalta iltavuoroa, eli olen päivät kotona lapsen kanssa ja kun mies tulee kotiin niin menen töihi, onko teillä tuostakaan mitään kokemusta? Itse en yhtään vielä tiedä mitä tekisin ja mikä olisi järkevintä.. Kiitos etukäteen kaikille !!
 
perusturvallisuus
Alkuperäinen kirjoittaja esikoinen:
Huomenta!

Miten teillä on mennyt tämä kela raha, oletteko menneet töihin kun lapsi on 9kuinen? Vai otatteko kodinhoitotuen? Milloin kannattaa viim.laittaa hakemus menemään? En millään raaskisi laittaa niin nuorena tarhaan, onko kokemusta? Ajattelin että jos pyydän työnantajalta iltavuoroa, eli olen päivät kotona lapsen kanssa ja kun mies tulee kotiin niin menen töihi, onko teillä tuostakaan mitään kokemusta? Itse en yhtään vielä tiedä mitä tekisin ja mikä olisi järkevintä.. Kiitos etukäteen kaikille !!
jos mahdollista jää pienen kanssa kotiin. Rankkaa myös tuo iltavuoron teko. Tee välillä keikkaa. Itse ollut kotona kohta 6v. lapsia 3. Vakityö odottaa.
 
Huomautus
Se on kotihoidontuki, ei kodinhoitotuki. Sillä on väliä siksi, että sulle maksetaan siitä, että hoidat lasta kotona, ei siitä, että hoidat kotia. (Voit miehelles huomauttaa, kun hän naputtaa siitä, miksi hänkin joutuu tekemään kotitöitä vaikka sulle maksetaan siitä.)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huomautus:
Se on kotihoidontuki, ei kodinhoitotuki. Sillä on väliä siksi, että sulle maksetaan siitä, että hoidat lasta kotona, ei siitä, että hoidat kotia. (Voit miehelles huomauttaa, kun hän naputtaa siitä, miksi hänkin joutuu tekemään kotitöitä vaikka sulle maksetaan siitä.)
Aijaa, kyllä meillä' hoidetaan kotihommat sillä aikaa kun mies on töissä. Ainuet mitkä mies tekee omalla vapaa-ajallaan on lasten hoito ja ulkotyöt.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja Huomautus:
Se on kotihoidontuki, ei kodinhoitotuki. Sillä on väliä siksi, että sulle maksetaan siitä, että hoidat lasta kotona, ei siitä, että hoidat kotia. (Voit miehelles huomauttaa, kun hän naputtaa siitä, miksi hänkin joutuu tekemään kotitöitä vaikka sulle maksetaan siitä.)
Aijaa, kyllä meillä' hoidetaan kotihommat sillä aikaa kun mies on töissä. Ainuet mitkä mies tekee omalla vapaa-ajallaan on lasten hoito ja ulkotyöt.
Hyvä niin, mutta noin yleisesti varsinkin vanhemmat ihmiset puhuvat virheellisesti kodinhoidontuesta ja päivittelevät kun siitä nykyisin maksetaan. Joten voihan tuo asenne miehiinkin tarttua, varsinkin jos omat äidit heitä aivopesevät.
 
Minä olen illat töissä ja en koe sitä kauhean raskaaksi...Ja me saadaan siltikin tuo kodinhoidontuki,koska lapset ei ole kunnallisessa hoidossa...Jos vain mahdollista niin kysy sitä iltavuoroa,ainahan voit sitten jäädä sille pelkälle kodinhoidontuelle,jos tuntuu et käy liian raskaaksi!
 

Yhteistyössä