Köyhyys on yleensä oma valinta.

  • Viestiketjun aloittaja oma valinta
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Ai että rikkaaksi voi tulla opiskelemalla tai ottamalla rikkaan miehen? Miten ois ihan vasn se perinteinen työnteko?

Koulutetut ihmiset ei muuten mitenkään aina ole hyväpalkkaisia.
 
Olen samaa mieltä.

Oma vika, jos sattuu syntymään johonkin mitättömään köyhälistöön eikä tajua pyrkiä parempiin piireihin.
Naisena vieläpä erittäin helppoa.

Turha sitten inistä kun tilille tulee joku säälittävä kolmen tonnin orjapalkka kuukaudessa.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27466480]Entä jos on sairas? Tai niin ruma, ettei kelpaa varakkaille miehille? Tai on itse sairas, köyhä mies?[/QUOTE]

No kyllä varakkaan miehen saa vaikka ei nätti olisikaan.
 
"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="aloittaja";27466509]No kyllä varakkaan miehen saa vaikka ei nätti olisikaan.[/QUOTE]

Ai heteromieskin? Pitääkö vaan todeta, että nobody's perfect?
 
En minä sitä ihan noin yksinkertaistaisi (on paljon ihmisiä, joiden puolesta ovat edelliset sukupolvet tai esim. "kohtalo" tehnyt ison osan valinnoista valmiiksi), mutta tietty perä on toki siinäkin, että elämänvalinnoillaan voi hyvinkin ihan itse ja täysin tietoisesti sulkea tarinastaan pois materiaalisen varakkuuden.

Suurperheen valitseminen on yksi sellainen, merkittävä down-siftaaminen töissä toinen, tietyt henkisesti tyydyttävät mutta huonosti palkatut uravalinnat kolmas jne.

Kukin tavallaan ja sen mukaan mitä itse elämältä toivoo.
:)
 
"vieras"
Ai köyhyys on oma valinta? Mä oonkin ihmetelly, miks esim. kehitysmaissa nähdään nälkää, vaikka samaan aikaan ruokaa heitetään muualla roskiin. Joo, sehän on niiden köyhien oma valinta!! Vittu oot fiksu ap! :D
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27466573]Ai köyhyys on oma valinta? Mä oonkin ihmetelly, miks esim. kehitysmaissa nähdään nälkää, vaikka samaan aikaan ruokaa heitetään muualla roskiin. Joo, sehän on niiden köyhien oma valinta!! Vittu oot fiksu ap! :D[/QUOTE]

Kyllä köyhyys suomessa on oma valinta.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27466581]Kyllä köyhyys suomessa on oma valinta.[/QUOTE]

Entä ne sairaat? Pitäiskö heidänkin jaksaa lähteä metsästämään sitä rikasta miestä? Entä jos se rikas mies köyhtyy?
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27466604]Entä ne sairaat? Pitäiskö heidänkin jaksaa lähteä metsästämään sitä rikasta miestä? Entä jos se rikas mies köyhtyy?[/QUOTE]

No kyllä sitä sairaanakin löytää varakkaan miehen ja pitää ottaa sellainen mies jolla on omaisuutta ja mielellään varakkaat vanhemmat niin ei hetkelliset notkahdukset näy.
 
poxi
No jos päättää opiskella niin opiskeluaika on aika köyhää, eikä sille mitään voi.... (Paitsi jos ottaa sen rikkaan miehen :D ) Että mulla on vielä edessä ainakin 7 köyhää vuotta.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27466611]No kyllä sitä sairaanakin löytää varakkaan miehen ja pitää ottaa sellainen mies jolla on omaisuutta ja mielellään varakkaat vanhemmat niin ei hetkelliset notkahdukset näy.[/QUOTE]

Meinaatko että se varakas mies löytyy sairaalasta tai vaikka psykiatriselta osastolta? Pitäisikö ottaa joku pappa hyväksikäytettäväksi vai mitä ehdotat?
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27466634]Meinaatko että se varakas mies löytyy sairaalasta tai vaikka psykiatriselta osastolta? Pitäisikö ottaa joku pappa hyväksikäytettäväksi vai mitä ehdotat?[/QUOTE]

Löytäähän sitä netin kautta ihan nuoriakin varakkaita miehiä eikä ne kaikki tuijota ulkonäköä tai sitä että olisi terve.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27466650]Löytäähän sitä netin kautta ihan nuoriakin varakkaita miehiä eikä ne kaikki tuijota ulkonäköä tai sitä että olisi terve.[/QUOTE]

Netistä? Meinaatko että kaikilla on läppärit ja mokkulat ja luuletko että joka paikassa saa edes nettiä käyttää? :D Sun suunnitelmat kusee aika pahasti. En sanonut, ettei mies ottaisi sairasta vaan sitä, että vakavasti sairas tuskin jaksaa etsiä deittiä.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27466678]Netistä? Meinaatko että kaikilla on läppärit ja mokkulat ja luuletko että joka paikassa saa edes nettiä käyttää? :D Sun suunnitelmat kusee aika pahasti. En sanonut, ettei mies ottaisi sairasta vaan sitä, että vakavasti sairas tuskin jaksaa etsiä deittiä.[/QUOTE]

Kyllä mä ainakin olen sairaana jaksanut etsiä.Sairaanakin voi laittaa esim.cahattiin deitti-ilmoituksia ja puh.numeron ja sitä kautta löytää miehen.Omaa laiskuutta jos haluaa aina olla köyhä.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27466718]Kyllä mä ainakin olen sairaana jaksanut etsiä.Sairaanakin voi laittaa esim.cahattiin deitti-ilmoituksia ja puh.numeron ja sitä kautta löytää miehen.Omaa laiskuutta jos haluaa aina olla köyhä.[/QUOTE]

Olet maannut sairaalassa ja viimeisillä voimillasi etsinyt deittejä? Taidetaan puhua hieman eri sairauksista :D Ja kun joka paikassa ei saa olla läppäriä niin mikä sitten neuvoksi..? Hoitajien lähentely?
 

Yhteistyössä