Kohdun limakalvon paksuus

Kuinka paksu kohdun limakalvon pitäisi olla, että kiinnittyminen olisi mahdollista? Ultrassa tänään kp 19 dpo 4 limakalvon todettiin olevan noin 4 mm. Taitaa olla liian vähän? En huomannut asiaa lääkäriltä tiedustella, eikä hänkään asiaa sen paremmin kommentoinut.
 
Minulle on sanottu että pitäisi olla yli 5 mm vähintään. Mulla oli folliultrassa 5 pv ennen ovista 4,7 mm ja silloin lääkäri sanoi ettei se oikein riitä, joten määräsi Gonal-F piikit jotka vahvistaa limakalvoa ja kasvattaa vielä folleja lisää. Sitten 4 pv:n pistelyn jälkeen oli 9,4 mm ja siitä lääkäri oli tyytyväinen.
 
Kyllä tuo 4mm kuulostaa todella ohuelta.
Mullahan lähetettiin tutkittavaksi limakalvosta koepala, kun se ei ilman lääkitystä meinaa millään kasvaa yli 7mm, usein jäi reilusti alle sen.

Kiinnittyminen on kyllä mahdollista ohuellakin limakalvolla, mutta kyllä se huomattavasti epätodennäköisempää on. Meidän lääkärin mukaan 8-10mm olisi optimi ovulaation aikaan, mieluiten lähempänä tuota kymmentä milliä.
 
toivounelma ja jadekivi, kiitos vastauksista! :) Epäilinkin, että tuo 4 mm saattais olla liian vähän ja tuskin ehtii enää kasvaa ennen mahdollista kiinnittymistä. Olen kuitenkin iloinen, että mahdollisesti nyt ensimmäisen kerran pillereiden lopettamisen 8/2011 jälkeen olen ovuloinut ja vieläpä luomusti. Eiköhän sen sitten parin viikon päästä nää miten kävi.
 
No mulla on ollut kp 9 4,6mm limis kahteen otteeseen ja silloin lääkäri oli sitä mieltä että ohuehko on. Mutta mulla oli kyllä noissa ovis vielä edessäpäin (ovis+ kp 14 ja kp 12). Kerran ultrattu ovis+ jälkeisenä päivänä kp 14 ja silloin oli limis 8mm. (Tämä oli taas eri kierto)
Että sanoisin tuon sinun 4mm limiksen olevan todella ohut. Mutta muistelen lukeneeni, että johonkin vastaavaan paksuuteen olisi joskus alkio kiinnittynyt.
(Vastasin nyt tällekkin puolelle :))
 
Viimeksi muokattu:
Pelkkä paksuus ei riitä, myös limakalvon rakenne on ratkaiseva. Jos limis on ns. kolmirakenteinen tai -kerroksinen (ultrassa näkee) niin 4mm paksuudellakin on tultu raskaaksi.

Jos limis on paksumpi, mutta rakenne huono, siihen ei voi alkio kiinnittyä tai lähteä kasvamaan kunnolla. TN sille, että myös rakenne on oikeanlainen on tietysti suurempi, jos paksuutta on kunnolla.
 
En tiedä johtuko limiksestä vai mistä, mutta plussaa ei tullut. Menkat eivät myöskään alkanut, joten lääkärin suosituksesta aloin ottaan teroja kp 31/dpo 16 ja nyt sitten odotetaan menkkoja alkavaksi muutaman päivän sisään.
 

Yhteistyössä