Kohdunkaulan hyvänlaatuinen limakalvokasvain?

Onko kellään täällä todettu sitä?

Haluaisin kuulla jotain siitä...sen hoidosta yms.

Olen raskaana viikkoja 30+6 ja äitiyspolilla kontrollissa, mulla havaittiin tällanen, en siinä huomannu kysyä lääkäriltä siitä enempää.

Vaikuttaakohan se jotenkin synnytyksessä? Onko kellään tietoa?

Ja voiko se myöhemmin aiheuttaa syöpää, voiko muuttua pahanlaatuiseksi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 20:47 kirsi kirjoitti:
Heippa!

Onko kyse myoomasta vaiko kystasta?Molemmat ovat ihan vaarattomia ja ei ole haittaa niistä ja kysta häviää itsekseen pois,mutta myoomat taas eivät.
Ei kumpikaan, mun mielestä lääkäri puhui jostain polyypistä.
Googlesta kyllä etsin tietoa ja siellä sanottiin, että on vaaraton...poistetaan ilmeisesti päiväkirurgiassa, mutta nukutuksella vai puudutuksella?
 

Heippa!

Mulla on poistettu polyyppi kohdunkaulan kanavasta ja ei mitään puudutusta eikä nukutusta tarvitse siihen,se ei tunnu ollenkaan.Nyt mulla on kohdunkaulan kanavassa kysta ja sitä seurataan.
Että älä turhaan pelkää,ei polyypin poisto satu ollenkaan.
 
Itsellä on myös kaksi kertaa poistettu polyyppi kohdun kaulasta. Toinen ilman mitään nukutusta (otin ennen toimenpidettä 2x400mg Buranaa) ja toinen nukutuksessa, koska tehtiin kaavinta varmuuden vuoksi.
Raskautta polyyppi haittasi sen verran että koko raskausajan oli veristä vuotoa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Raskauden aikana ei voitu tietysti polyyppia poistaa, joten aika jännittävää oli raskaus kun mietti tuleeko jotain komplikaatioita. Kaikki meni hyvin kuitenkin.
Yleensä polyypeillä on taipumus tulla uudelleen. Niistä voi kehittyä pahanlaatuinen syöpä, ja siksi ne poistetaan aina varmuuden vuoksi. Ja joillakin ne aiheuttaa veristä vuotoa yhdynnässä.
Mene vaan ne poistamaan, ja ota särkylääkettä reilummin ennen poistoa. Tuo Burana vaan ei ole paras mahdollinen, koska se saattaa lisätä verenvuotoa, mutta jotain muuta särkylääkettä esim. Panadol.
 

Yhteistyössä