kohta 3 vuotias ruinaa korvakoruja!

  • Viestiketjun aloittaja mitäteen
  • Ensimmäinen viesti
mitäteen
Miten on, voiko tuon ikäiselle korvakoruja laittaa.? on ollut pienestä asti oikea hienohelma ja nyt on sitten keksinyt tämän korvakoruasian jota höpöttelee päivittäin..
Mietin että onko tyttö kuitenkin vielä liian pieni?
Sama juttu on kynsilakassa. jatkuvasti pitisi olla lakkaa laittamassa, tai hajuvettä ym.
rajoitan huudon seurauksella tämän pienen neidin kauneushommia sillä mielestäni esim. hajuvesi ei kuulu tuon ikäiselle lapselle.
samoiten kynsilakkaa pistän vain aniharvoin koska olen lukenut sen olevan haitallista lapsille..

Ja huom! minä olen äiti jolla ei ole korviksia ja joka lakkaa kyntensä ehkä kerran vuodesta joten ei hajuakaan mistä tuo tyttö tämän kaiken on keksinyt! :D
 
"vieras"
No en ottaisi tosissani tuonikäisen ruinauksia. Koska jos ottaisin, niin olisin viikon sisällä joutunut ostamaan Prismasta mm. ison maton, pattereita, jalkalampun, koiran piipittäviä leluja, polkupyörän ja ties mitä vielä. Koska lapsi 2v8kk "tarvitsee" niitä mielestään :)
 
En ihan noin pienelle itse antais reikiä laitattaa, mut kyllähän niitä liikkeitä on jotka laittaa vaikka vauvalle. En osaa paremmin kantaani perustella, kuin että reiät voivat aikuisena olla ihan vikapaikassa jos ihan pieniin korviin ne laittaa. Näin olen kuullut ja yks kokemuskin kertoo.
 
"Carelia"
Anna ruinata, sanot et saa sitten kun täyttää x vuotta. Eli mikä sun mielestä nyt on se sopiva ikä. Se on hyvä asia, et on juttuja mitä saa sitten vasta kun on tietyn ikäinen tai sitten kun aikuinen(siis asioita joista ei ole haittaa oli ne sitten korvikset, lukee joku kirja/katsoa filmi, ottaa tatska).
 
mitäteen ap
Joo toi tarrakorvis onkin hyvä idea, en hoksannutkaan :)

välillä tuo tyttö osaa olla niin turhamainen kyllä ettei tosikaan... mistäköhän tuollainen turhamaisuus tulee? kun itse en ainakaan anna minkäänlaista esimerkkiä kauneudenhoidosta ym?
en meikkaa kuin ehkä kerran viikossa ja pukeutumiseni ihan perus farkut ja huppari tyyliä.
silti tyttö on kuin huumattu jos pääsee lastenvaateosastolle katselemaan mekkoja ja koruja ym..

hyvinkin rasittavaa välillä tällaiselle äidille jolla ei niinkään ole viehtymystä moiseen touhuun :D
 
"vieras"
Mulla oli ajatuksena että tyttö saa korvikset sitten kun tajuaa pyytää ja ymmärtää että se sattuu koska korvaan tehdään neulalla reikä. Vähän päälle 3 vuotta oli kun niitä pyysi ja nyt ne on reilun vuoden ollut ilman ongelmia.
 
[QUOTE="vieras";29050647]3v ei osaa ruinata vielä mitään.[/QUOTE]

:LOL:
Mutta joo. Älä noin pienelle, ei malta pitää sormia poissa ja tulehtuu vielä.Meillä ovat saaneet 5v, niin tytöt kuin pojat. Poika aika nuori,haluaa nyt vaihdella korua jatkuvasti. 9kk ollut reikä.
 
23121
Alkuperäinen kirjoittaja mitäteen;29050589:
Miten on, voiko tuon ikäiselle korvakoruja laittaa.? on ollut pienestä asti oikea hienohelma ja nyt on sitten keksinyt tämän korvakoruasian jota höpöttelee päivittäin..
Mietin että onko tyttö kuitenkin vielä liian pieni?
Sama juttu on kynsilakassa. jatkuvasti pitisi olla lakkaa laittamassa, tai hajuvettä ym.
rajoitan huudon seurauksella tämän pienen neidin kauneushommia sillä mielestäni esim. hajuvesi ei kuulu tuon ikäiselle lapselle.
samoiten kynsilakkaa pistän vain aniharvoin koska olen lukenut sen olevan haitallista lapsille..

Ja huom! minä olen äiti jolla ei ole korviksia ja joka lakkaa kyntensä ehkä kerran vuodesta joten ei hajuakaan mistä tuo tyttö tämän kaiken on keksinyt! :D
En laittaisi. Korvakorut ovat lävistys, lävistyksessä on aina tulehdusriskit etc. Minä hankkisin tytölle klipsi/tarrakorviksia :) Sellaista lasten kynsilakkaakin on, mikä siis ei ole samanlaista kuin aikuisten, lähtee rapsuttamalla pois, ei haise jne.. Ja voisiko sen hajuveden korvata vaikka jollain hyväntuoksuisella pesuaineella mitä käyttää suihkussa? Sellaisia bodyspray suihkeitahan on lapsille, mutta en hommaisi sellaistakaan vielä 3-vuotiaalle.
 
iu
[QUOTE="vieras";29050721] -- Vähän päälle 3 vuotta oli kun niitä pyysi ja nyt ne on reilun vuoden ollut ilman ongelmia.[/QUOTE]

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29050752:
-- Meillä ovat saaneet 5v, niin tytöt kuin pojat. Poika aika nuori,haluaa nyt vaihdella korua jatkuvasti. 9kk ollut reikä.
Ja mä mietin taannoin tarkkaan ja huolella, annanko 11-vuotiaan teettää reiät! Tunnen itteni ihan hirviöäidiksi. :(

Tosin toinen rei'istä sitten tulehtui niin, että jouduttiin umpeuttamaan (kaverin kyynärpää pamati siihen trampoliinilla, ja tuommoinen seuraus siitä sitten), joten tällä perusteella vaikka olis myöhemminkin saanu...
 
Ja mä mietin taannoin tarkkaan ja huolella, annanko 11-vuotiaan teettää reiät! Tunnen itteni ihan hirviöäidiksi. :(

Tosin toinen rei'istä sitten tulehtui niin, että jouduttiin umpeuttamaan (kaverin kyynärpää pamati siihen trampoliinilla, ja tuommoinen seuraus siitä sitten), joten tällä perusteella vaikka olis myöhemminkin saanu...
No et todellakaan ole hirviö, vaan huolehtiva.
 
vvvv
[QUOTE="vieras";29050647]3v ei osaa ruinata vielä mitään.[/QUOTE]

Taatusti osaa!! Meillä sanotaan oikein sievällä äänellä "Äiti, kiltti." Kädet ristissä, silmissä anova katse. :)
 

Yhteistyössä