Kohta saa kenkää mun mies ja moni muukin perheelliinen :(

  • Viestiketjun aloittaja köyhäkirsi
  • Ensimmäinen viesti
isytlisyls
No kuule, murehdipa sitä nyt oikein olan takaa... so what? shit happens....

Mä en tajua ihmisten pelkoa potkujen saannista, ihan kuin elämä loppuisi, apua, potkuihin.
 
"vieras"
niin no, mitäpä ne työntekijöillä tekisi jos koko höskä menee kiinni. Ihan luonnollista siis että potkitaan ulos tuossa tilanteessa. Uutta matoa koukkuun vaan.
 
köyhäkirsi
No kuule, murehdipa sitä nyt oikein olan takaa... so what? shit happens....

Mä en tajua ihmisten pelkoa potkujen saannista, ihan kuin elämä loppuisi, apua, potkuihin.
No kyllä murehdin. Saa elää kädestä suuhun, kunnes löytyy ehkä miehelle duunia. Ja samalta alalta josta saa kenkää muutki kun mun mies ni hei haloo joku 100 tyyppii hakee saman alan hommia...

Yhyy.. kyllä kohta sullekki osuu pilkka nilkkaan.. Ellet ole joku sossusta saa aina tyyppi.. Mä en semmosta mainetta tuu itelleni samaan !!
 
Blue
No kuule, murehdipa sitä nyt oikein olan takaa... so what? shit happens....

Mä en tajua ihmisten pelkoa potkujen saannista, ihan kuin elämä loppuisi, apua, potkuihin.
No ei kas se olekaan jos jo valmiiksi elelee tuilla tai ei ole lainaa tai lapsia.

Mutta nille jotka a) haluavat tehdä töitä b) eivät halua jäädä tuille c) tarvitsevat palkan kokonaisuudessaan elättääkseen perheensä (esim juuri perheessä olevan poikkeustilan vuoksi kuten ap:n perheellä tässä) se on surullinen juttu
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkirsi;28317633:
No kyllä murehdin. Saa elää kädestä suuhun, kunnes löytyy ehkä miehelle duunia. Ja samalta alalta josta saa kenkää muutki kun mun mies ni hei haloo joku 100 tyyppii hakee saman alan hommia...

Yhyy.. kyllä kohta sullekki osuu pilkka nilkkaan.. Ellet ole joku sossusta saa aina tyyppi.. Mä en semmosta mainetta tuu itelleni samaan !!
ööööö, en ole se jolle tässä vastasit mutta otatkohan sä nyt vähän liian raskaasti? Miehesi ei ilmeisesti ole edes aloittanut vielä työnhakua, joten mistä sä nyt jo voit tietää ettei mitään töitä tule löytymään? Ja onhan se nyt jo jotain se että saa elää kädestä suuhun, ajattele jos ei olisi mitään mitä tulisi käteen ja mitään mitä laittaa suuhun... Ja onhan teillä on säästöjä pahan päivän varalle (jos kerta ette ennen ole eläneet kädestä suuhun).
 
"Vieras"
Murehdin ennemmin niitä perheettömiä, joilla ei ole taloudessa toista, joka voisi tuoda leivän pöytään eikä lapsia joista saa yhteiskunnalta vähän ruokarahaa.
Ei muuta kun äiti töihin ja isä muksun kanssa kotiin.
 
köyhäkirsi
Meillä mitää säästöjä ole. Mitä ny kotiäiti saa ja miehen palkka... Ei tarvi elää kädestä suuhun.. Mut on aika epätodennäköistä löytää vastaavia hommima (palkallisesti) jos nää kaikki 100 koittaa hakea samoja hommia joita on ehkä 20 vapaata paikkaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkirsi;28317633:
No kyllä murehdin. Saa elää kädestä suuhun, kunnes löytyy ehkä miehelle duunia. Ja samalta alalta josta saa kenkää muutki kun mun mies ni hei haloo joku 100 tyyppii hakee saman alan hommia...

Yhyy.. kyllä kohta sullekki osuu pilkka nilkkaan.. Ellet ole joku sossusta saa aina tyyppi.. Mä en semmosta mainetta tuu itelleni samaan !!
Kai miehes nyt jonkin sortin työttömyyspäivärahaa tulee saamaan? Kai kuuluu liittoon?
Ikävä tilannehan tuo on, mutta se on nykypäivää. Tsemppiä teille ja miehelle kovasti onnea uuden työn löytymiseen.
 
Blue
[QUOTE="Vieras";28317675]Murehdin ennemmin niitä perheettömiä, joilla ei ole taloudessa toista, joka voisi tuoda leivän pöytään eikä lapsia joista saa yhteiskunnalta vähän ruokarahaa.
Ei muuta kun äiti töihin ja isä muksun kanssa kotiin.[/QUOTE]

Näinhän ap tekeekin mutta vajetta jää silti tuloerojen takia. Joten ymmärrän kyllä sen että harmittaa.
 
"vieras"
en kyllä ymmärrä, miksi aina pitäisi enemmän sääliä perheellisiä. Miten se on kamalampaa, että moni muukin perheellinen saa potkut, kuin että ylipäätään moni muukin saa potkut. Kyllä niitten perheettömienkin on itsensä elätettävä, kyllä niitäkin vituttaa jos on just ostettu vaikka asunto eikä siinä enää olekaan varaa asua, kyllä niilläkin voi olla lainoja maksettavana ja kyllä niidenkin pitää ostaa vaatteita ja ruokaa. Sori, mutta ei multa ainakaan heru yhdellekään potkut saavalle säälipisteitä enemmän siksi että sattuu olemaan perheellinen. Vai olisiko se sun mielestä ap oikein, että kaikki sinkut/lapsettomat vaan pihalle ja perheelliset saisi pitää työnsä?
 
Blue
[QUOTE="vieras";28317695]en kyllä ymmärrä, miksi aina pitäisi enemmän sääliä perheellisiä. Miten se on kamalampaa, että moni muukin perheellinen saa potkut, kuin että ylipäätään moni muukin saa potkut. Kyllä niitten perheettömienkin on itsensä elätettävä, kyllä niitäkin vituttaa jos on just ostettu vaikka asunto eikä siinä enää olekaan varaa asua, kyllä niilläkin voi olla lainoja maksettavana ja kyllä niidenkin pitää ostaa vaatteita ja ruokaa. Sori, mutta ei multa ainakaan heru yhdellekään potkut saavalle säälipisteitä enemmän siksi että sattuu olemaan perheellinen. Vai olisiko se sun mielestä ap oikein, että kaikki sinkut/lapsettomat vaan pihalle ja perheelliset saisi pitää työnsä?[/QUOTE]

Ei tässä kukaan sääli enemmän lapsellisia.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkirsi;28317682:
Meillä mitää säästöjä ole. Mitä ny kotiäiti saa ja miehen palkka... Ei tarvi elää kädestä suuhun.. Mut on aika epätodennäköistä löytää vastaavia hommima (palkallisesti) jos nää kaikki 100 koittaa hakea samoja hommia joita on ehkä 20 vapaata paikkaa ;)
Siis ei ole säästöjä, mutta ette elä kädestä suuhun? Olisko kannattanut ehkä käyttää sitä pakollisten menojen jälkeen ylijäävää rahaa säästöihin, niin nyt ette olisi niin kusessa?
Ymmärtäisin, jos oikeasti tilanteenne olisi se että asumiseen, liikkumiseen, ruokaan ja laskuihin menisi se sun kotihoidontuki ja miehen palkka, eikä yli jäisi rahaa. Mutta jos kerta teillä jää ylimääräistä niin miksi oi miksi ei mitään säästöjä sitten ole?
 
"vieras"
Se on harmi, mutta se kannattaa ottaa mahdollisuutena. Jos miehesi kuuluu liittoon, voi hän saada ihan hyvät rahat työttömyyskorvauksista, joten ette jää ihan tyhjän päälle. Miehen kannattaa nyt jo hakea muita töitä, siis oikeasti MUITA. Jos on alalla jossa ei töitä ole tällä hetkellä niin siirtyä toiselle alalle, niin epäreilulta kuin se kuulostaakin, mutta voi siitä kehkeytyä vielä jotain parempaa. Ei kannata murehtia liikaa vaan tehdä asioille jo ennakkoon jotain. Ja voittehan tehdä niin, että sinä palaat juurikin töihin ja mies hoitaa lasta kotona.
 
Blue
Oi ihana palsta. Ei saa olla surullinen siitä mies saa potkut eikä huolissaan siitä että riittääkö rahat. Toisia vaan pitäisi sääliä koska aina löytyy niitä joilla asiat ovat huonommin...
 
köyhäkirsi
No jos nyt lähetään perheellisen ja perheettömän irtisanomisia vertaamaan, niinku minä otsikossa, ni kyl perheetön sinkku saa sen duunin helpommin kuin perheellinen mies jos katsotaan että perheellinen saattaisi olla enemmän sorvin äärestä pois omien ja lasten sairastumisien vuoksi..
Siis nyt kun menen töihin ja mieskin sitten kun saa töitä niin en minä enää kotiäidiksi palaa.. JOS halutaan näin pitkälle ajatella.
 
isytlisyls
hmm.... niin, mulla on kyllä lapsia, 4kpl... lisäksi mulla on asunto- ja autovelkaa ja mitäs muuta mulla on, NIIN, työtön mies!! Joka on nyt ollut työttömänä jo pidemmän aikaa (kuukausia) eikä vielä oo senttiäkään työttömyyspäivärahoja saanut.

Ja hups, elämä jatkuu silti! Nyt pihistellään sit vähän enempi mitä ennen, mikään huipputuloinen en todellakaan ole minäkään.
Sillon kun oli töitä, säästettiin. Nyt on eletty niillä rahoilla.

Sossusta en oo ikinä hakenut senttiäkään ja toivottavasti ei koskaan tarvitse hakeakaan.
 
köyhäkirsi
[QUOTE="vieras";28317712]Siis ei ole säästöjä, mutta ette elä kädestä suuhun? Olisko kannattanut ehkä käyttää sitä pakollisten menojen jälkeen ylijäävää rahaa säästöihin, niin nyt ette olisi niin kusessa?
Ymmärtäisin, jos oikeasti tilanteenne olisi se että asumiseen, liikkumiseen, ruokaan ja laskuihin menisi se sun kotihoidontuki ja miehen palkka, eikä yli jäisi rahaa. Mutta jos kerta teillä jää ylimääräistä niin miksi oi miksi ei mitään säästöjä sitten ole?[/QUOTE]

MISSÄ mä kirjoitin että jää ylimääräistä ????

mun tulot nyt ja miehen palkka menee kaikki elämiseen.
Nyt kun mies jää kotiin saa sen 30% palkasta liitolta ja mun pieni palkka 1100e kuussa ni joo sit eletään kädestä suuhun, tällä hetkellä me voidaan just ja just ostaa muutakin kuin tarjous ruokaa..
 
köyhäkirsi
No ehkä meil on asiat paremmin ku jollain muulla sillan alla asuvalla. Mutta kyllä mua saa ahdistaa, ei toisten huolia voi verrata. Tämä nyt on minun huoli.. Kyllä uskon että mies töitä löytää ja meillä ei ole kuin asuntolaina, onneksi...
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja köyhäkirsi;28317757:
No ehkä meil on asiat paremmin ku jollain muulla sillan alla asuvalla. Mutta kyllä mua saa ahdistaa, ei toisten huolia voi verrata. Tämä nyt on minun huoli.. Kyllä uskon että mies töitä löytää ja meillä ei ole kuin asuntolaina, onneksi...
Saat rauhassa olla ahdistunut, mutta kyllä te loppujen lopuksi selviätte hienosti. Tsemppiä!! :)
 
köyhäkirsi
Mulla oli tarkotus olla lasten kanssa kotona kunnes nuorin täyttää 3.
Nyt kun pääsen takas hommiin kun mies jää työttömäksi/lomautetaan niin sit kun mies ehkä hommia saa, niin lapset joutuu päiväkotiin, enkä olisi sitä halunnut, mutta en mä voi enää uudelleen kotiin jäädä, siitähän esimies innostuisikin...
 

Yhteistyössä