Kohtuun noussut tulehdus

En laita tätä keskenmenopuolelle, koska vielä ei olla siinä vaiheessa.

Olen raskaana 12+6.
Jouduin yöllä päivystykseen alavatsakipujen, alaselkäkipujen ja kokkareisen verisen valkovuodon takia joka oikein lorisi pönttöön. Tulehdusarvo ei ollut paljon koholla, mutta kohtu aristi tosi kovasti lääkärin kosketusta. Maha oli turvonnut ihan palloksi ja on ollut turvonnut jo pari päivää. Kävin Maanantaina yksityisellä ja siellä sanottiin, ettei merkkejä tulehduksesta ole?!

Sikiö oli elossa ja liikkuvainen. Niin ja valkosoluarvo oli koholla myös.

Onko ketään jolla olisi ollut näinkin kovia tulehdusoireita, mutta kaikki olisi päättynyt hyvin?
Vai onko peli täysin menetetty?

Minulla oli viimeraskaudessa kohtutulehdus jonka aiheutti iso hematooma. Jouduin antibioottitippaan sairaalaan ja raskaus meni kesken 13+2. Nyt on melkoinen deja vu fiilis. Historiako tässä toistaa itseään.
 
Varmaankin sinulla Crp eli tulehdusarvo vielä nousee tuon oirekuvauksen perusteella.Se nousee valkosoluarvoja (Leuk) hitaammin. Kai olet edelleen sairaalassa? En osaa ennustaa kuinka raskauden käy, mutta varmasti saat jälleen iv. antibiootit. Toivotaan parasta! :hug:
 
Hei, käsittääkseni kohtutulehdusdiagnoosi perustuu kliiniseen arvioon, ei tulehdusarvoihin, mun mielestä tulehdusarvot ei aina edes nouse kohtutulehduksessa, käyppä hakemassa huomenna tk:sta antibiootit. Jos kohtu voimakkaasti aristaa ja vuoto on haisevaa, märkäistä tai veristä kohtutulehdus on todennäköinen.
 
  • Tykkää
Reactions: HuutoYössä
Sori olen niin paniikissa, että en oo kirjoittanut kovin selvästi :(
Sain siis yöllä päivystyksestä antibioottipuikot, mutta lääkäri sanoi, että jos tulehdus on noussut kohtuun niillä ei voida raskautta pelastaa.
 

Yhteistyössä