Koira puree, mitä ihmettä asialle voi tehdä? APUA!

  • Viestiketjun aloittaja todella epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailevatähti;22628697:
Sillä on murkkuikä ja menee ohi pian.
Jos koira muuten on luonteeltaan kiltti ja mukava (siis oli ennen tätä murkkuikää), en suosittele mitään erityistä kurittamista. Koettaa vaan kestää, niin se menee ohi.
Vältä tilanteita, joissa tuota puremista esiintyy.
Ei meidän koiralla vaan mennyt ohi, koira 5-vuotias ja tekee yhä tuota.
 
ok
Ai siis kun alistat sen selättämällä, niin se ei alistu vaan riehuu siinä? Alista paremmin, karjaise ja murise, pitkään. Ja muutenkin kaikki johtajuutta osoittavat jutut käyttöön.

Et kai villitä sitä ennen ulosmenoa? Älä puhu sille mitään äläkä katso sitä.
 
Tuo on yks, mitenkä käytät ääntäsi. Äänen on oltava terävä, luja käskevä ei korkea ja innostava.
Yksi on että joka kerta palaatte sisälle ja taasen uudestaan ulos, niin kauan että tajuaa idea... voi mennä aikaa mutta palkitsee kun jaksaa.
Meille koira tuli n.7kk ikäisenä ja harrasti tuota hyppimistä ja hälvimistä. Loppui kyllä lyhyeen. Kielsin kovalla ja käskevällä äänellä ja nostin kädet ristiin rinnanpäälle ja olin niin kuin en olisi häntä nähnytkään tai käänsin selkäni.
Loppui kyllä aika lyhyeen.
 
"aloittaja"
tuo koira vaan hyppää korkeammalle ja puree kun laitan kädet ristiin, huoh, mutta kaipa se tästä, jatkan siis tuota paikallaan oloa, olen niinkuin en huomaisi, ei vaan tunnu auttavan ku koira nauttii puremisesta ja hyppimisestä niin miksi se sen lopettaisi, ja aikuisten oikeasti, puhun matalasti ja terävästi, mutta luupää mikä luupää...
Kiitos kaikille!:)
 
hb35
minulla ollut 5 koiraa ja jokainen tehnyt tuota tuossa iässä. Loppunut kyllä parissa viikossa viimeistään. Siitä täytyy tehdä loppu. ole jämäkkä, käytä ääntäsi ja tee siitä loppu. Sinun täytyy olla se vahvempi osapuoli. Sinä määräät. Mikään lässytys ei todellakaan auta.
 
hvad
[QUOTE="aloittaja";22629109]tuo koira vaan hyppää korkeammalle ja puree kun laitan kädet ristiin, huoh, mutta kaipa se tästä, jatkan siis tuota paikallaan oloa, olen niinkuin en huomaisi, ei vaan tunnu auttavan ku koira nauttii puremisesta ja hyppimisestä niin miksi se sen lopettaisi, ja aikuisten oikeasti, puhun matalasti ja terävästi, mutta luupää mikä luupää...
Kiitos kaikille!:)[/QUOTE]

Minkä rotuinen koira? Selätätkö koiran kunnolla? Tuosta voi tulla todellakin ongelmia jos et saa tuota loppumaan!
 
Vierailevatähti
Mitä hauskaa voisit keksiä lenkille, jotain joka olisi koiralle hauskempaa kuin sinun repiminen?

Entäs jos vaikka laitat makupaloja ennen lähtöä maahan, niin että ensimmäiset löytyvät helposti, seuraavia pitää jo etsiä... kannustat äänelläsi etsimään niitä...

Mitä muuta voisi tehdä?
 
koirakko
Tuttavani berni uros käyttäytyi omistajilleen samalla tavalla eli yritti pomottaa heitä ihan 6-0. He käyttivät sitä ongelmakoirakouluttajan luona. Kouluttaja oli ensin sanallisesti kieltänyt ja kun se ei tehonnut oli hän ottanut ns.kolinapussin käyttöön eli sillä hetkellä kuin koira tarttui kouluttajaakin hampaillaan kiinni se sai pussista päin näköä.Tässä kolinapussissa oli kaikkea kolisevaa,purkkeja,muttereita yms pahan äänisiä tavaroita. Kerta oli riittänyt ja koira oli hoksannut ettei passaakkaan pullistella kenellekkään. Nykyisin,jos koira edelleen yrittää pomottaa ei omistajien kuulemma tarvitse enää kuin näyttää pussia niin koira "alistuu". Omistaja saa vaan käyttää tätä kolinapussia!
Oma lapinkoira uros yritti aikoinaan pomottaa minua samalla tavalla eli puremalla ja riehumalla jne. Kokeilin kaikkea,huomiotta jättämistä ja selättämistä ym ym. Pääsi siinä muutama ärräpääkin :) Liekkö aika teki tehtävänsä vai oppiko koira et kumpi se pomo onkaan,mutta ajan myötä,lähempänä vuotta koira oppi oikein mallikkaaksi nuoreksi mieheksi!
Toivottavasti saat pian ratkaisun puremiseen tavalla tai toisella!
 
"jooo"
Käännä selkä koiralle, kun alkaa hyppiä. Toinen mikä voi tehota on myös se, että nostat polvesi ylös niin, ettei koira pääse hyppimään vasten. Ja sanot tiukasti ei. Näin toimitaan myös, jos koira hyppii ketä tahansa päin.

Jos selätät koiran maahan, se saa vain kerjäämäänsä huomiota tai raivostuu enemmän.
 
dfdf
KAto koirakuiskaaja ohjelmaa!! Tulee joltain maksulliselta kanavalta.
Siinä puhutaan energiasta, sulla on liian alistunut energia ja ilmeisesti jo odotat koska koira puree ja koira sen vaistoaa ja toimii sun odotukses mukaan.

Ota tomera asento, oikein kukkomainen ja sanot koiralle että nyt se loppui!
Eikä koiralle tarvitse juurikaan puhua, se vaistoaa paremmin kuin ymmärtää.
Koirakuiskaaja tulee Liv-kanavalta, eikä se ole maksullinen. Siinä on hyviä vinkkejä, kun johtajuus on hukassa.
 
"aloittaja"
Kiitos kaikille :) Aika äkkiä tuli muutosta lenkkeihin. Eli kun koira alkoi riehua ja purra, sanoin tiukasti ei, joka kerta, ja puhkuin itsevarmuutta, olin rento mutta jämäkkä ja samalla laitoin käteni suoraksi ja ylös ettei koira päässyt lähelleni puremaan eikä hyppimään, niin muutaman kerran yrittää mutta äkkiä huomasi että jaa eipä tää räyhääminen kannata, siis kyllä se niin on että pitää itsekin uskoa siihen että minä olen kova ja pärjään koiralle, koira aistii sen eikä enää käy päälle. Vielä se yrittää hypätä päälle lenkillä mutta kiellän tiukasti ja kiristän hihnaa tai laitan hihnaa pois päin itsestäni niin koira lopettaa samantien. Huh, kohta saa tehdä kunnon tai ihania lenkkejä, ilman että joku pureksii vaatteet hajalle....
 
"minä"
Ja kameroiden ulkopuolella tuo koirakuiskaaja käyttää sähköä yms. epäilyttäviä keinoja koiriin. Osa koirista selvästi pelkää tuota "kuiskaajaa". Puhuu kyllä hyvin ja asiaa, mut toteutus on ehkä sit hieman kys.alainen
 
"heh"
[QUOTE="minä";22636166]Ja kameroiden ulkopuolella tuo koirakuiskaaja käyttää sähköä yms. epäilyttäviä keinoja koiriin. Osa koirista selvästi pelkää tuota "kuiskaajaa". Puhuu kyllä hyvin ja asiaa, mut toteutus on ehkä sit hieman kys.alainen[/QUOTE]

Tää on rapakon takaa tuotua mustamaalaamista, uskoo ken tahtoo.

Koirakuiskaajan perusohjeet on parhaat mitä olla voi, nimittäin koiralähtöiset eikä ihmislähtöiset. Jos koiran saa parhaiten tajuamaan asiat pelkällä olemuksella (ei äänellä, lahjonnalla ja kikkakolmosilla), niin ollaan jo tosi pitkällä.

Tosi moni nimittäin karjuu koiralleen. Tosi fiksua ja älykästä, eikö... koiriksen ohjein meillä kommunikoidaan lähinnä sanattomasti, esim. kiellettyä herkkua lähestyessään meidän koira kohtaa ihmisen itsevarman energian (ei tarvitse kuin olla liikkumatta ja puhumatta itsevarmana), ja se perääntyy. Ei se ole pelkoa! Se vain tajuaa jäävänsä kakkoseksi henkien taistossa. Eikä meillä ole edes nöyrä koira, vaan aika luupää ja silti tehoaa :)
 
Blue
[QUOTE="aloittaja";22636086]Kiitos kaikille :) Aika äkkiä tuli muutosta lenkkeihin. Eli kun koira alkoi riehua ja purra, sanoin tiukasti ei, joka kerta, ja puhkuin itsevarmuutta, olin rento mutta jämäkkä ja samalla laitoin käteni suoraksi ja ylös ettei koira päässyt lähelleni puremaan eikä hyppimään, niin muutaman kerran yrittää mutta äkkiä huomasi että jaa eipä tää räyhääminen kannata, siis kyllä se niin on että pitää itsekin uskoa siihen että minä olen kova ja pärjään koiralle, koira aistii sen eikä enää käy päälle. Vielä se yrittää hypätä päälle lenkillä mutta kiellän tiukasti ja kiristän hihnaa tai laitan hihnaa pois päin itsestäni niin koira lopettaa samantien. Huh, kohta saa tehdä kunnon tai ihania lenkkejä, ilman että joku pureksii vaatteet hajalle....[/QUOTE]

Hienoa!! Mukavia lenkkejä teille! :flower:
 
koiranomistaja
Jos koira puree ja riehuu niin sille pitää antaa kurinpalautus, sillä ihminen on koiran pomo. Koiran on helpompi olla kun hän tietää ettei tarvitse määrätä ja johtaa. Jos koiralla on liikaa energiaa sitä voi kuluttaa "aivojumpalla" esimerkiksi opettaa uusia temppuja tai piilottaa ruokaa ja koira saa etsiä ne. Voit ostaa koiran korjaus kirjan. Siellä on myös paljon vinkkejä.
 

Yhteistyössä