Koira vai kissa...?

Tajusinpa tässä hiljattain että meidän poika (1v 3kk) luulee meidän koiraa kissaksi...! :LOL: Olen ihmetellyt että miksi hän niin paljon tykkää kissoista vaikka meillä ei sellaista ole. Katsoo mielellään kissojen kuvia ja naukuminen oli toiseksi ensimmäinen eläimen ääni mitä oppi matkimaan. Nyt kun äänivarasto on laajentunut, ei meidän koira sanokaan "vuh, vuh" niinkuin muut koirat vaan aina pitkään ja hartaasti "miaaaauuuuuuuu!!!". Ollaan tässä eilisestä lähtien yritetty selventää asiaa mutta poika pysyy kannassaan. :headwall:
 
Hauskaa! :D Teidän koirallahan oli ne pystykorvat vai muistanko väärin? Eikös sun nimimerkkikin juontanut koirarodusta? JOspa ne pystyt korvat hämäävät... =)

Tämän aloituksen otsake oli mulle ensin vähän hämäävä. Luulin, että tällä haettiin kissa- ja koiraihmisiä. Itse olen koiraihminen. =)
 
Muurahaisten haliminen olisikin aika jännä juttu. :D Meidän poika on niistä myös tosi kiinnostunut mutta yleensä lyttää ne hengiltä kun yrittää ottaa kiinni... :/

Meidän koira on tosiaan hieman kissamainen. Monet muutkin lapset luulee sitä kissaksi, mutta että meidän omakin poika! Kieltämättä hämärä otsikko, ei tullut parempaa mieleen silloin kun kirjoitin. :) Minä olen kanssa ehdottomasti koiraihminen, en ymmärrä kissojen sielunelämää. Yleensä ne ennemmin tai myöhemmin iskevätkin kyntensä minuun... Meidän isomummun kolli on tosin poikkeus. Se ei ole vielä pahalla minua raapinut, mutta leipoo ikävästi tassuillaan (kynnet ulkona) reisiä jos tulee syliin rapsutettavaksi.
 
Suloisia pikkuisia mspitzillä =) Teillä on kyllä niin pieni koira, ettei se ihan kumma ole tuo pojan erehdys.

Nyt voisin meille kissan ottaa - siis tilapäisesti. Autotallissa näin hiiren, enkä niitä suuremmin rakasta :whistle: Hyvin kasvatetut seurakoirat on ihan jees.
 
Hih, meillä myös tuossa vuoden iässä poika ei pitänyt pikkukoiria koirina, koiran piti olla iso, koirankokoinen =) Ei ihme, että poikanne pitää koiraanne kissana, tuolla koolla on lapselle merkitystä.
 
Kiitos kehuista. =) Kyllähän nuo aika söpö parivaljakko ovat. Siellä auton alla on (taas) niiden jalkapallo, sitä ne ihmettelevät. Poika kyllä tykkää tuosta papan autosta muutenkin kun saa siitä itse ovet auki. :whistle: Me myös tarvittaisiin kesämökille "lainaan" hyvä hiirikissa, siellä on hiiriä niin paljon että niitä ihan näkee juoksemassa pihalla päivittäin... :/

Ja meillä sekaannukset vain jatkuvat. Minulla on tyynyliinassa Karvisen kuva ja se on nyt sitten "vuh, vuh"... Poika vain katsoo kummissaan kun yritän selittää että se on ihan oikeasti kissa. :D
 
Meillä kyllä kissat on kissoja ja koiratkin koiria mikäli ovat riittävän isoja. Naapurissa on kaks kääpiövillakoiraa ja ne on pojan mittakaavassa miau vaikka kuinka olen yrittänyt sanoa et ei ne ole kissoja. Ovat vaan saman kokoisia kun meidän kissat... :D
 
Leikin tänään koiran kanssa "sirkusta" pojan nähden. Olen opettanut koiran "tanssimaan" eli teputtamaan takatassuillaan ympyrän kun sanon HOP ja poika tästä intoutui yrittämään hyppäämistä. Hupaisan näköistä kun pöydänkulmasta kiinni pitäen jannu nyki itseään tarmokkaasti ylöspäin ja ähellys oli sen mukaista. Varpaat eivät vielä irronneet lattiasta, mutta yrityksestä täyden pisteet! :D
 
Meillä kyllä koirat on koiria ja kissat kissoja, mutta se mistä uros koiran pissa tulee on ongelma.
Toissa päivänä, kun mentiin kävelylle niin naapurin koira lähti mukaamme. Poika alkoi silittää koiraa ja huomasi pistoolin jalkojen välissä ja kysyi minulta, että äiti mikä tuo on. No vastasin siihen, että se on koiran p.ippeli mistä se pissa tulee. Poika siihen ,että eihän pissa sieltä tule vaan tassusta. Oma koiramme on niin karvainen ettei pistoolia näy vaan ja näyttäisi kyllä siltä , että se pissa tulisi tassusta. Pientä sekaannuksen poikasta, mutta eiköhän tuokin asia joku päivä selkiä.
 

Yhteistyössä