Koiraperheet, kuinka usein imuroitte tms? Miten selviätte järjissänne karvoista???

Meillä tummat lattiat joten vaalean koiran karvat näkyvät tosi hyvin. Meillä isokokoinen kultsu jolla tolkuton karvanlähtöaika. Meillä vauva 7kk ryömii joka puolelle. Tällä hetkellä imuroin vähintään kerran päivässä (aamulla) ja toisen kerran iltapäivällä/illalla otan imurilla tai staattisella pölyliinalla kaikki pölyt ja karvat. Vähintään joka toinen päivä myös luuttuan. Onneksi koira oleilee vain keskikerroksessa (3 kerrosta) mutta on tässä silti hommaa kun neliöitä se reilu 50 siivottava VÄHINTÄÄN 2 kertaa päivässä. Päälle kaikki muut kotityöt ja tietenkin se tärkein, eli neljän 0-6v lapsen hoito.

Alan olla hulluuden partaalla, kun tuota karvaa on koko ajan lattialla vaikka kuinka jynssää päivät pitkät. Kohta en jaksa enää ja sitten lähtee koira tai minä... ja siis koira on vasta pari vuotias, aikaisemminkin kyllä olen koiria omistanut. Jotenkin vaan tuntuu, että 1 iso koira tiputtaa tuhatkertaisesti karvoja verrattuna mun aikaisempiin kahteen pieneen... vai olenko vaan seonnut vaatimuksissani? Miten muut lemmikinomistajat selviätte jatkuvasta imuroinnista???
 
"vieras"
Hih, meillä on rotu, joka ei pudota karvaa :D Joten hyvin pärjäillään. Tosin tuo "ominaisuus" ei ollut ollenkaan se syy, miksi tuon rotuinen hankittiin.. Toki kun nyt miettii, niin onhan se ihan hyvä bonus :) Tsemiä imurointiin!
 
  • Tykkää
Reactions: takkuinen ameeba
maissihiiri
Meillä on koira, josta ei juurikaan lähde karvaa, joten sinänsä en voi auttaa... Mutta tuli mieleen, että harjaatteko koiraa tarpeeksi? Jos päivittäin harjaa irtokarvat pois niin kyllä se varmaan auttais. Ootteko kokeilleet furminaattoria?
 
Meillä on koira, josta ei juurikaan lähde karvaa, joten sinänsä en voi auttaa... Mutta tuli mieleen, että harjaatteko koiraa tarpeeksi? Jos päivittäin harjaa irtokarvat pois niin kyllä se varmaan auttais. Ootteko kokeilleet furminaattoria?
Furminaattoria en ole kokeillut mutta harjaan koiran iltaisin, lähes joka ilta tuossa pihalla. Sitä karvaa lähti eilenkin harjaamalla lasten iso hiekkaämpärillinen.
 
"vieras"
Meillä saku ja rottis. Sakemannilla karvanlähtö just ja harjataan usein, niin säilyy sisätilatkin niin, että joka toinen päivä riittää imurointi. Lastalla vetelen välipäivinä.
 
tsiipa
No, mulla kaks koiraa, iso sekä pieni. Imuroin vähintään joka toinen päivä ja lattiat pesen 2x viikossa. Kyllähän noista karvoja lähtee juu, mutta sen oon tiedostanut koiria ottaessani. Toki, jos lapseni olis vielä pienempi(ryömisi, työntelis karvoja suuhun) olis siivottava useemmin..
 
"alma"
Oih, niin tuttua! Täältä lähtee tuhat sympatiapistettä.
Meilläkin koiralle osui ihan järjetön karvanlähtöaika, kun lapsi oli tuon ikäinen. Juu, aamuin illoin siivosin minäkin, mutta kun koira kerran ravisti, niin kämppä oli kaamean näköinen.
Ehkä vähän auttoi asiaa, kun harjasin koiraa jatkuvasti ulkona, mutta vain vähän.
Mutta muista nyt, että se karmein karvanlähtö on kuitenkin vaan pari kertaa vuodessa. Ja kohta kun lapsi kävelee, niin ainakaan ne kaikki karvat ei ole heti hänen naamassaan.
 
Ok, mä oon vaan monelta kuullut että tuo furminaattori on oikeesti hyvä, kun sillä saa nimenomaan sitä pohjavillaa pois, kultsuilla se taitaakin olla aikamoinen?
Tuolla karstallakin lähtee tosi hyvin, tuntuu nyt tosiaan tiputtavan kaikki karvansa pois tai jotain. Ihan silmissä pölisee kun koira kävelee ohi. Kyllähän sitä kavoihin tietty varautuu kun koiran ottaa, mutta aikaisemmilla koirilla (perhoskoira ja spanieli) ei moista karvanlähtöaikaa ollut koskaan... kai tuo loppuukin joskus, eikai se voi aina tiputtaa kourallista karvaa kun vähän hipaisee? Tuntuu kuin yksikään karva ei olisi kiinni tuossa elukassa!

Pitää tuota furminaattoria kokeilla ja sitkeesti vaan jaksaa imuroida 2-4 kertaa päivässä...
 
vcxvxv
Koiran sukupuoli ja ikä? Pahin on leikattu uros kultainen noutaja. Ei lopeta karvan pudottamista ikinä. Oikeasti. Sterilisaation jälkeen alkaa tuolla rodulla ikuinen karvaaminen.
 
Koiran sukupuoli ja ikä? Pahin on leikattu uros kultainen noutaja. Ei lopeta karvan pudottamista ikinä. Oikeasti. Sterilisaation jälkeen alkaa tuolla rodulla ikuinen karvaaminen.
Apua! Siis leikkaamaton uros kyseessä, mutta leikkausta harkittu. Nyt vajaa 2v ISOKOKOINEN uros, siis oikeasti massiivinen (ei lihava tai pulska, vaan hoikka ja nätti)... tilasin just furminator deluxe L...
 
"vieras"
Meillä kääpiövillis, ei pudota juuri lainkaan karvaa. Sitten on tuo chihuahua, josta lähtee paljon karvaa... imuroin joka päivä tai joka toinen. Lattioiden imuroiminen ok, mutta vittumaisempaa on käydä sohvat ja sängyt läpi ym. tekstiilit.
 
[QUOTE="vieras";24336547]Meillä kääpiövillis, ei pudota juuri lainkaan karvaa. Sitten on tuo chihuahua, josta lähtee paljon karvaa... imuroin joka päivä tai joka toinen. Lattioiden imuroiminen ok, mutta vittumaisempaa on käydä sohvat ja sängyt läpi ym. tekstiilit.[/QUOTE]

Meillä ei koira onneksi oleile kerroksessa jossa makkarit ja sohvalle tai tuoleille ukko ei saa tulla. Eli lattiat on meillä se murhe, kevyesti lähtee toki mutta tuntuu kyllä aikamoiselta imuroida pari kolme kertaa päivässä... ihan kuin neljän lapsen hoidossa ei olis tarpeeksi :D
 
meillä on
Meillä on leikattu uros kultainen noutaja.. karvaa tosiaan riittää :/ argh.. meillä kanssa pitäis siivota jatkuvasti karvan ja hiekan takia, mut mie en jaksa ku 1krt päivässä tai joka toinen päivä imuroida.. meillä 1v ja 3v lapset.. me ollaan totuttu karvoihin silleen, että ne ei minuu nyt niin älyttömästi häiriste ja kuivausrumpu auttaa vaatteiden kanssa että ovat ees kaapissa suht karvattomia :D
 
meillä on
Ja harjaamista pitäis harrastaa enemmän :D mut meilläkään koira ei pääse sänkyihin enää.. sohvalla loikoilee kyllä. Miusta vaan tuntuu et sitä karvaa lähtee silti, vaikka kuinka harjais... mut ehkä sitä lähtis vähemmän jos jaksais harjata joka päivä tai ees muutaman kerran viikoon :D
 
Meillä pitkäkarvainen estrelanvuoristokoira ja toistaseksi karvaa ei ole kamalasti. Päivittäin silti saa olla imurin varressa, mutta kissojen takia :D

Toisaalta, kun tuo pentu tosta kasvaa, niin karvaakin alkaa lähtemään.
 
"hmm"
No, mulla kaks koiraa, iso sekä pieni. Imuroin vähintään joka toinen päivä ja lattiat pesen 2x viikossa. Kyllähän noista karvoja lähtee juu, mutta sen oon tiedostanut koiria ottaessani. Toki, jos lapseni olis vielä pienempi(ryömisi, työntelis karvoja suuhun) olis siivottava useemmin..
No ei kai se vauva pienestä karvamäärästä kuole. Vastustuskyky vaan kasvaa :D
 
"pölyhousu"
Otan osaa:D Mulla on husky/collie sekotus ja arvaa sitä karvan lähtöö keväisin ja sykysin.Tuo furminaattori oli kyllä meijän pelastus ja koira on mahdollisimman paljon pihalla.
Toisen hyväksi havaitun keinon keksin,että vie koiran karvanlähdön aikaan koirapuistoon.Siinä kyllä karvat pöllyy,kun pääse leikkimään toisten koirien kanssa:D
Mutta kyllä mä joudun kanssa pahimman karvanlähön aikaan imuroimaan kaksikertaa päivässä.Mut muuten toista elukasta ei irtoo karvaa.Meillä on kolme lasta ja nuorin on 5 kk:tta.
 
"mmm"
Meillä kääpiösnautseri josta ei juuri karvaa lähde kun on tuollainen nypittävä rotu mutta roskaa sekin tuo tassuissaa tolkuttomasti. Eli imuroidaan alakerta jossa koira asuu kerran päivässä ja mopataan kerran viikossa. Oletko harkinnut sellaista robotti-imuria? Pyöris pari kertaa päivässä yksinään karvojen perässä...?
 
Eihän ne ole kuin karvoja vaan. Ei mitään eritejätöksiä.
Tietty ei ne ole kivat vauvojen käsissä ja suussa, mutta kyllä vähempikin puunaaminen riittää.

Meidä porolla on nyt tällä hetkellä karvanlähtöaika ja vetelen furminaattorilla 1-2 krt päivässä isoja kourallisia pohjavillaa ja karvoja pois.
Tuo furminaattori on muuten ihan mieletön keksintö! :) Samoin sellainen karstamallin harja myös, silläkin lähtee aika hyvin.
 
"vieras"
meillä kanssa koirasta on lähtenyt koko kesän aivan mielettömästi karvaa, epätoivo oikeesti jo iski kun sai joka päivä jynssää kaikki paikat. harjaan päivittäin ja annan nutrolin ravintoöljyä, se on vähän auttanut :) furminaattori on seuraavaksi kokeilussa. talvella ei kyllä lähtenyt lähellekään näin paljoa karvaa. toivottavasti tulis talvi nopeesti :D
 

Yhteistyössä