Kokemuksia ehkäisyrenkaasta?

aika jees
Alkuperäinen kirjoittaja Naamakala:
menkat "kuuluu" tulla kerran kuukaudessa, sen vuoksi vaihtoväli ei oo niin et 4 viikkoo ja tauko, 4 viikkoo ja tauko. mutta tuota voi pitää sen yhden ylimääräsen viikon, jos on tarvetta silloin tällöin menkkoja siirtää.
Tavallaan joo, tavallaan ei. Jatkuva kerran kuussa vuotaminen on sikäli epänormaalia, että luonnon mielestähän naisen kuuluisi olla suurimman osan ajasta joko raskaana tai imettää. Näin mulle lääkäri selitti kun ihmettelin, kuinka voi olla hyväksi antaa vain joka toisten tai kolmansien menkkojen tulla. Että sikäli kyllä uskon tuohon renkaanvalmistajan rahastukseenkin;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmilotta:
Hmmm.. ehkä menen apteekkiin ja testaan, sit jos ei sovi niin onpahan kokeiltu. Mulle menkat on ihan painajaista, viimeksi koski niin että melkein oksensin ja vuoto on ihan hillitöntä. Lisäksi ennen menkkoja tiputteli viikon ruskeaa vuotoa. Plääh.

Pillerit ei mulle sovi, olen ihan kärttyinen ja haluton. Mut lääkäri oli sitä mieltä, että tuo voisi sopia paremmin, kun hormoni tulee tasaisempana ja vähäisempänä kuin pillereissä.
ota se 3kk, se yks rengas ei kerkiä koko tehoa tuomaan, eikä hyötyä. on myös halvempi ottaa kolmen paketti :)
=) kiitos kun vastailit niin mukavasti!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmilotta:
Mulla on ollu vuotohäiriöitä ja tosi kivuliaat kuukautiset, olisiko tuosta apua niihin?
Tuohon voin kokemuksella suositella hormonikierukkaa.
Mikään muu ei ainakaan mulla auttanut ja kokeilin kaikkea mahdollista.
Ehkäsyiden (hormoni) kanssa se vaan on niin henkilökohtasta mikä auttaa ja sopii kenellekin.

Rengas oli näppärä, mutta mulla ainakin oli vuotohäiriöitä ja paljon.
 

Yhteistyössä