kokemuksia Elisa Viihteestä

  • Viestiketjun aloittaja tikitiki
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meille myytiin, mokoma. Myyjä tarkisti tiedoistaan, että kaistan piti olla toimiva ja taloon sopiva. Otettiin laitteet käyttöön ja alettin ihmetellä, kun netti toimii huonosti ja tv-lähetyskin pätkii kaiken aikaa. Selvittelyjen jälkeen (ei Elisan, vaan omien) selvisi, että luvattu 20 megan laajakaista lähtee Elisan jakopisteestä vain 5 megaisena. Pelkkä telkkarin laajakaista olisi tarvinnut 11 megaa toimiakseen kunnolla. Laitetoimme laitteet pakettiin ja purettiin kaupat.
 
"Vieras"
Kotiin myydyn laajakaistan nopeus on teoreettinem, hyvissä olosuhteissa se kenties saavutetaan. Linjan nopeutta laskevat monet asiat. Leskuksen sijainti kodista, alueen puhelinjohtojen ikä, talon piuhojen kunto yms. Linjan todellisen nopeuden voi testata sivulla speedtest.net.
Elisa Viihde vaatii toimiakseen 13 megan nopeuden. Itsellä 20 megan linja ja tästä saavutetaan vain 8.
 
"viirus"
No ihan jees alku tappelun jälkeen.
Digiboxi siis jumitti ja jumahti koko ajan,oikeesti ITKIN jo :D Mutta sitte lähti toimimaan jostain kumman syystä,enää pari kertaa viikossa tekee jumin ja siihen auttaa johtojen irtiotto.
 
Meillä oli, yhden päivän. Reilut 10 vuotta sitten mulla oli melkein yhtä huono digiboksi. Mainostettu ajansiirto on täydellisen naurettava eikä ole mitään oikeaa ajansiirtoa nähnytkään. Valikot vastaavat 0,5-3 sekunnin viivellä ja sen yhden ainoan illan aikana kun boksi meillä oli, jouduin irrottamaan virtajohdon seinästä useaan kertaan jumittumisen vuoksi. Käynnistyminen jokaisella kerralla kesti minuuttitolkulla.
Ei maksukanavien tallennusta eikä kaikkia tallenteita voi katsoa muualta kuin siitä boksista. Eli ei siis esimerkiksi tietokoneelta.
Vaatii aivan mahdottoman käsittämätöntä pokkaa myydä kuluttajille moista paskaa!

Muoks. Ja ai niin, kun boksi tilttasi niin samalla se kyykytti koko lähiverkon himasta jolloin mikään nettilaite ei toiminut ennen resettiä.
 
Viimeksi muokattu:
"Zap"
Ennen kuin hankitte, niin huomioikaa yksi asia. Jos hankittee maksukanavia, niin niitä ei sitten voi tallentaa, ainoastaan suomalaisia ilmaiskanavia. Lisäksi mukana toimitettava digboksi ja adsl-purkki ovat totaalista sekundaa.
 
ovimikko
Elisa viihteen hyvät puolet oikeastaan rajoittuu tuohon tallennukseen etänä, vaikka kännykällä, sekä tallennustilan suuruus. Muuten onkin aika kömpelö käyttää. Esim tv-lähetystä et voi kelata taakse päin, kuten millä tahansa tallentavalla digiboksilla, tallenteiden kelaus tökkii... yms.
 
koomikko ovimikko
Elisa viihteen hyvät puolet oikeastaan rajoittuu tuohon tallennukseen etänä, vaikka kännykällä, sekä tallennustilan suuruus. Muuten onkin aika kömpelö käyttää. Esim tv-lähetystä et voi kelata taakse päin, kuten millä tahansa tallentavalla digiboksilla, tallenteiden kelaus tökkii... yms.
Ai jaa ? Olen käyttänyt palvelua noin neljä vuotta. Ajansiirto toimii tv-lähetyksiä katsoessa, tallenteiden kelaus toimii täysin hyvin..yms.
Sinulla taitaa olla vikaa omissa laitteissa ?

Myönnän kyllä, että ihan alkuun, kun ryhdyin tuota käyttämään, ensimmäinen vuosi meni lähinnä digiboxia buuttaillessa, mutta ei enää :)
 
ovimikko
Kysyin elisalla käydessäni että saako viihteeseen nykyisin toisen digiboksin. Yllätyksekseni myyjä vastasi että saa, ja hetikohta oli paperit tehtynä. Kiikutin tyytyväisenä hypähdellen uuden boksin kotiin ja asensin sen. Tyytyväisyys ja iloisuus loppuikin siihen paikkaan kun meidän tallennukset ei näykkään tämän digiboksin kautta. Sain siis toisen elisa viihteen tähän meidän nettilittymään, enkä rinnakkaisboksia, mitä olin kysynyt. Eikä Elisa halua ottaa nyt vastuuta tästä, ja purkaa sopimusta. Käytännön ratkaisu elisalta oli se, että tallenna samat ohjelmat molempiin bokseihin. Pyllystä tämmönen
 
jesse
Eilen tuli boxi ja tänään sain maksukanavat näkyviin. Kuvanlaatu täyttä paskaa ja lähetykset pätkii! Laitteet pakattu takaisin laatikkoon ja heti ma aamuna soitan ja Perun koko paskan.
 
vittumitäpaskaa
Omat kokemukseni elisa viihteestä on aina olleet negatiiviset ja tämä fiilis vahvistui entisestään kun muutin nyt maaliskuussa ensiasuntooni. Jo liikkeessä sanoin että netin tarvitsen,mutta viihdettä en halua vaikka sitä tarjoattekin. Myyjä sai kuitenkin ylipuhuttua mm.kaksi ekaa kuukautta ilmaiseksi, viisi ilmaisleffaa vuokraamosta ymsyms. Tartuin tähän koukkuun ja kadun sitä!! Myyjä lupasi minulle että jos viikon aikana laite temppuilee, saan tuoda sen takaisin. Noh, viikon tuo läjä toimi jonka jälkeen (nyt kahden kuukauden ajan) netti on katkennut joka päivä väh. tunniksi. Olen soittanut asiasta mm; asiakaspalveluun, tekniseen tukeen, oma gurulle sekä vieraillut liikkeessä josta tuon romun ostin. Mikään näistä ei ole tuottanut tulosta. Asunnossamme on käynyt asentajamies toteamassa että haaroitin on rikki, se vaihdettu. Ei auta. Soittaessa ohjataan aina seuraavalle taholle, samat kysymykset jokaiselta. Kyllä olen kokeillu liittää nettikaapelilla tietokoneen internetiin, kyllä johdot ja piuhat on oikein asennettu, kyllä olen kokeillut painaa reset-painiketta. En edes muista monta kertaa olen joutunut kertomaan mitkä valot modeemissa palaa. Tänään tein kolmannen vikailmoituksen, nyt jään jälleen odottamaan että joku ottaa minuun yhteyttä ja käydään taas samat asiat läpi. Lähes jokainen taho on sanonut että ongelma on taatusti modeemissa, mutta ilmeiseti niitä ei ihan noin vain uusia anneta. Olen jokseenkin väsynyt tähän touhuun. Tätä kirjoittaessani netti on poikki, käytän puhelimen mobiilidataa. Varoituksen sana sinulle joka harkitset viihteen ostamista. Älä osta.
 
waldemad
Alkuperäinen kirjoittaja en nyt tiiä;29823802:
Työkaveri sanoi, että aina kun hän on yrittänyt katsoa jonkun ohjelman Elisa viihteen kautta hän on päätynyt viettämään illan Elisan asiakaspalvelun kanssa.
Ei välttämättä pöllömmät treffit.
 
Max67_
Mulla ollut viitisen vuotta. Sain kolmannen boksin (ensin hopeinen, sitten valkoinen, nyt musta) viime viikolla. Merkittävästi (!) parempi kuin tuo valkoinen. Suosittelen kysymään, josko saisi vaihtaa vanhan uuteen. En osaa sanoa onnistuuko kaikissa tilanteissa maksutta, mutta mulle se tuli. Asennuskin oli sikahelppo ja nopia.

Kokonaisuudessaan olen ollut varsin tyytväinen.
Tallenteet ovat saaneet roikkua pilvessä 4ever (vs. Sonera, jolla ollut muutaman kk:n sääntö!).
Nyt joku tekijänoikeuslaki muuttui ja niihin tulee kai kahden (?) vuoden aikasääntö.
Toisaalta ei yli kahden vuoden takaisiin tallenteisiin juurikaan tarvitse koskaan palata.
Ne joko katsoo aikas pian tai ei lainkaan. Jos keräilee elokuvia, ei paras mahdollinen tapa.

Leffoja vuokraan harvakseltaan, mutta kiva ominaisuus. Voi ad hoc tsekata jonkun kohtuullisen uudenkin leffan. Suostun kyllä maksamaan saman hinnan kuin kampeasin itseni Makuuniin tms.

Maikkaria saa katsella HD:nä ilmaiseksi kanavapaikalta 513 (toki myös ylen kanavat), muutoin kai tarjolla toistaiseksi vain maksullisena.

Tallenteiden kansioiminen ollut aika kiva homma. saa kaikki sarjat menemään omiin paikkoihin ja helppo sitten pitää teemaviikonloppuja ja tsekata putekeen 10 jaksoa :S

Normihinta aika kova (40€?), mutta mulle duuni maksaa ADSL:n ja sain tän "liittymävapaana". Hinta on muistaakseni 13,90€, ei paha.

On sitä huonopiakin palveluita operaattorit yrittäneet myydä :D
 
Valitettavasti digiboksin vaihto ei ole kaikissa tapauksissa mahdollinen eli tapauskohtaisesti boksi vaihdetaan esimerkiksi valkoisesta mustaan uuteen. Tässä Max67_ tapauksessa boksi on vaihdettu, koska palvelu on muuttunut Elisa Viihde ilman laajakaistaa-palveluksi, joka tuon erilaisen digiboksin sisältää.

Elisa Viihde ilman laajakaistaa-palvelu maksaa 19,90 euroa kuukaudessa.

Susanna Elisan Palstatiimi
Elisa - Palsta
 

Yhteistyössä