Kokemuksia hormoonikierukasta? plussat ja miinukset?

+ auttoi lamaannuttavan koviin kipuihin
+ niukensi vuotoa

- pidensi tiputtelua kuukautisten aikaan, viime jakso oli 15vrk
- estää yhdynnän, langat pistää miestä.Niitä lyhennettiin, mutta kohdunsuu on kuulemma jossain asennossa niin että langanpäät sieltä törröttää ja edelleen yhdyntä on kivuliasta. Plussana tietysti se että ehkäisy on todella 100% :whistle:
 
ekan laitto koski enemmän ku synnyttäminen ilman kivunlievitystä. jatkuvaa alamahakipua ja kolmannen kohtutulehduksen jälkeen se poistettiin.
Toinen laitettiin sairaalassa antibiootti suojassa, sikäli kun antibioottien teho loppui tuli taas kohtutulehdus.
Toki se ehkäisi kun oli niin järkytttävät kivut ettei seksi käynyt mielessäkään.
 
suski
+ ei menkkoja, joskus tiputusvuotoa
+ ehkäisyteho 99,9 %:a
+ ei tarvinnut käyttää kortsuja

- iho alkoi kukkia
- migreenikohtauksia
- seksihalut katosivat hiljalleen
- yleinen ärtyisyys

Joo, otin pois enkä enää ikinä käytä hormonaalista ehkäisyä.
 
Huom harmaana
Minä en ollenkaan käsitä, että miksi sitä hormonikierukkaa ollaan kaikille naisille tunkemassa. Itsekin kävin juuri lääkärissä (mies yllättäen) eikä ottanut kuuleviin korviinsakaan sitä, että en halua.

Monella tutulla on laitto sattunut aivan älyttömästi ja tosi monelle on tullut siitä myös tulehduksia ja on jouduttu poistamaan.

Vertailun vuoksi: samalla idealla toimiva kapseli on itselläni ollut kaksi kertaa. Laitto ei satu yhtään eikä pois ottaminenkaan. Tulehduksen vaaraakaan ei ole.

En siis todellakaan käsitä miksi tuo kierukka on lääkärien mielestä se paras/ainoa vaihtoehto kaikille naisille...
 
nina
+ menkat jäi pois 2kk päästä laitosta
+ ei haittavaikutuksia
+ helppo ja ainakin tähän asti luotettava :D

- asettaminen sattui hiukan, koska en ole synnyttänyt alateitse (ota 600-800mg Buranaa tunti ennen toimenpidettä)
 
+kk-vuodot tosi niukat
+ei tarvi muistaa ottaa pilleriä, sillä tavalla huoleton
+mulla ei sattunut laittaminen yhtään, on pysynyt paikallaan eikä ole langat tms. häirinneet

-laiton jälkeen oli ekat 1,5 kk jatkuvaa tiputteluvuotoa
-naama kukki seuraavat pari vuotta laiton jälkeen, ja mulla kun ei normaalisti ole ollut finni/näppyläongelmia edes teininä (ainoastaan raskausaikoina). Tuo v*tutti sen verran paljon, että kun tämä joskus otetaan pois, uutta en laita.
 

Yhteistyössä