Kokemuksia kuparikierukasta?

  • Viestiketjun aloittaja ----
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Vaihdoin toisinpäin, kun tulin kuparisen kanssa raskaaksi (kohdunulkoinen sit loppujen lopuksi). Nyt hormonikierukkakin poistettu sivuvaikutusten takia ja sterilisaatiojonossa. Kuparista tykkäsin enemmän vaikka vuodot olikin isommat, rautaa jouduin syömään ajoittain huonon Hb:n vuoksi.
 
Siskoni vaihtoi ehkäisypiikistä kuparikierukkaan. Kuulemma aluksi oli tosi runsasta vuotoa, mutta ajan kanssa tasoittui. Jossain vaiheessa oli muistaakseni myös kierron epätasaisuutta. Muusta en muista maininneen, joten kaiketi on ollut tyytyväinen :)
 
juuuu
tykkäsin. edullinen, huoleton ja sai pitää oman hormonitoiminnan. paras ehkäisy mikä itsellä ollut. nykyisin miehelle tehty vasektomia, joten ei enää tarvetta millekään muulle.
 
"Sadie"
Mulla ollu vasta kolmisen kuukautta, mutta tähän asti oon ollu tyytyväinem :) Vuodot on runsaammat ja nyt taas muistan miltä menkkakivut tuntuu :D Mutta silti tykkään tosi paljon, kunhan vielä saan taas kupin ottaa käyttöön niin hyvähyvä :)
 
Ennen raskautta käytin erilaisia hormonallisia ehkäisyjä reilut 5 vuotta. Raskauden jälkeen mulle laitettiin hormonikierukka, jonka poistatin 6kk jälkeen, kun vuoto ei vaan loppunut. Samalla mulle asennettiin kuparikierukka. Alkuun pientä tiputtelua kesti parisen kuukautta. Kierto on pidentynyt (32-35 päivää), eikä kipuja ole. Ehkä joitakin pieniä tuntemuksia päivää ennen kuukautisten alkua. Menkat on ehkä hieman tavallista runsaammat (tai mistä minä tietäisin, kun mulla ollut aina hormonallinen ehkäisy, jolloin vuoto ollut suht niukkaa), mutta kestää 2-4 päivää, joten sen kestää. :) Itselleni on sopinut kaikkein parhaiten. Mielialakin on parempi kun koskaan ennen, eikä oo tarvinnu mielialalääkkeisiin koskeakaan! :)
 
---
[QUOTE="Sadie";29249042]Mulla ollu vasta kolmisen kuukautta, mutta tähän asti oon ollu tyytyväinem :) Vuodot on runsaammat ja nyt taas muistan miltä menkkakivut tuntuu :D Mutta silti tykkään tosi paljon, kunhan vielä saan taas kupin ottaa käyttöön niin hyvähyvä :)[/QUOTE]

Eikö saa käyttää kuukuppia kierukan kanssa? :O
 

Yhteistyössä