Kokemuksia levodopasta?

Mulle määrättiin tänään levottomiin jalkoihin levodopaa, mutta vähän arveluttaa syödä sitä edellisten dopamiiniagonistikokeilujen vuoksi. Olisiko jollain kokemuksia tästä lääkkeestä? Kuinka nopeasti on alkanut toimia tai onko tullut jotain sivuvaikutuksia?
 
"Lähettäjä"
Sori että vastaan ohi kysymyksen, mutta miksi levodopa, eikä pramipeksoli? Jos et ole kuullut jälkimmäisestä, niin suosittelen heti ottamaan selvää ja kertomaan sitten lääkärillekin. Itse vedän kohta kymmenettä vuotta pramipeksolia ja edelleen pienimmällä 0,088mg annoksella. Vaikutus on hyvin mustavalkoinen ja yksiselitteinen. Jos unohdan lääkkeen = levottomat jalat. Kun otan lääkkeen n. 1,5h ennen nukkumaan menoa = oireet ovat poissa. Aikoinaan tulostin itse omalääkärille tietoa pramipeksolista, että sain sitä. Tuolloin kauppanimi oli Sifrol, mutta nykyään on patentti vanhentunut ja edullisia korvaavia valmisteita on useampia.
 
[QUOTE="Lähettäjä";29432979]Sori että vastaan ohi kysymyksen, mutta miksi levodopa, eikä pramipeksoli? Jos et ole kuullut jälkimmäisestä, niin suosittelen heti ottamaan selvää ja kertomaan sitten lääkärillekin. Itse vedän kohta kymmenettä vuotta pramipeksolia ja edelleen pienimmällä 0,088mg annoksella. Vaikutus on hyvin mustavalkoinen ja yksiselitteinen. Jos unohdan lääkkeen = levottomat jalat. Kun otan lääkkeen n. 1,5h ennen nukkumaan menoa = oireet ovat poissa. Aikoinaan tulostin itse omalääkärille tietoa pramipeksolista, että sain sitä. Tuolloin kauppanimi oli Sifrol, mutta nykyään on patentti vanhentunut ja edullisia korvaavia valmisteita on useampia.[/QUOTE]

Se ei sopinut mulle, eikä vienyt kipuja pois. Halutti koko ajan olla kännissä ja olla holtiton.. toivon, ettei tästä levodopasta nyt tule samanlaisia oireita.
 

Yhteistyössä