Kokemuksia Liikuntaleikkikoulusta 3-v lapsen kanssa?

Ja erityisesti jos lahtelaisia linjoilla, niin onko kokemusta Lasten Leikki ja Liikunta ry:n Liikuntaleikkikoulusta?

Mitä 3-vuotiaat tuolla leikkikoulussa pääsevät tekemään? Millaisia on ne lasten ja vanhempien yhteistunnit? (ainakin siis tuolla LaLeLi:ssa niitäkin on)
 
Meilläpäin järjestää MLL tätä liikuntaleikkikoulua. Vanhempi lapsi kävi 3-5vuotiaana. Nuorempi odottaa innoissaan, että pääsee touhuamaan. Aloittaa nyt elokuussa 3v ryhmässä. Monipuolisia juttuja tekevät ihan annetun ohjelman mukaan. lapset saavat myös tehtävävihot. Yhteistunnit ovat aina olleet kivoja, sellaisia vanhempi-lapsi parina juttuja aika pitkälle.
Ehkä suunnittelevia tahoja monia. Ainakin www.nuorisuomi.fi löytyy tietoa siitä, missä me olemme käyneet.
 
Olen itse liikuntaleikkikouluohjaaja ja voin kertoa kokemuksiani siltä pohjalta. (myö oma tyttö käynyt vuoden verran liikkaria)

3-4-vuotiaiden ryhmässä pääpaino on perusliikuntataidoissa ja ryhmässä toimimisessa. Tunneilla tehdään paljon toistoja (esim. jos on joku leikki, niin voidaan ja pitääkin leikkiä ainakin 4 kertaa peräkkäisillä tunneilla) ja perusliikuntataitoja (kävely, juoksu, hyppääminen, kieriminen, roikkuminen ym.) harjoitellaan eri tavoin.

Itse käytän tunneilla paljon välineiitä (palloja, huiveja, naruja, vanteita, vessanpaperirullia, tyynyj ym) sekä usein teline-ja välineratoja.

Yhteistunnit meillä on noin. kerran kuussa ja silloin vanhemmat otetaan mukaan liikkumaan. Juostaan yhdessä, hypitään, kävellään kottikärrykävelyä, tehdään temppuja (esim. kuperkeikka vanhemmat olan yli) ja annetaan vanhemmille vinkkejä myös kotona liikkumiseen. Välillä myös ulkoillaan, uidaan ja luistellaan (no luistelu meillä on ollut vasta 5-6v ryhmällä kylläkin). Lapset odottavat yhteistunteja aina innolla ja yleensä vanhemmillakin on tosi hauskaa.

Lisätietoa löytyy www.nuorisuomi.fi ja oman liikkarisi ohjaajalta kyselemällä saat parhaat tiedot.

Itse suosittelen liikkaria lämpimästi! :)
 

Yhteistyössä