Kokemuksia Menopurista?

En löytänyt tältä palstalta ainakaan tähän liittyvää keskustelua, joten kyselisinkin että kuinka monella on kokemuksia Menopurista? Onko auttanut raskaaksi tulemiseen?

Itselläni on kovat toiveet lääkkeen toimimisesta. Söin tablettilääkitystä jonkin aikaa ja koska sillä ei saatu ovulaatiota aikaan, vaihdettiin Menopuriin. Nyt tämän viikon ultrassa olikin kaksi isoa kypsynyttä munarakkulaa ja tänään olisi tarkoitus ottaa Pregnyl ovulaation saamiseksi :)
 
"Kaisa78"
Hei,

Itse olen käyttänyt menopuria viisi kiertoa ja parhaillaan pistän menemään kuudetta kiertoa. Välillä alkaa tuntumaan siltä, että nämä lääkkeet ovat vain keino rahastukselle + ultrakäynnit yksityisellä tekee aikamoisen loven lompakkoon. Olisin toivonut, että yksityisellä käydessäni lääkäri olisi jotenkin muuttanut tätä lääkitystä, mutta ei...Eli, täällä ei ainakaan toivottua tulosta vielä. Ainakaan tällä menetelmällä. Olenkin miettinyt, että pitäisikö annostusta lisätä tms..? Olen myös kiinnostunut kuulemaan vastauksia.
 
Hei Kaisa78,

eikö lääkäri jo ole puhunut että siirtyisitte inseminaatioon jos lääkitys ei tuota tulosta?
Luulisi että annostusta ainakin lisättäisiin jos tuloksia ei näy. Vaikuttaa kyllä ihmeelliseltä :|

Minulla tämä lääke kyllä sillä tavalla ainakin auttaa että munarakkuloita kypsyy ihan minimiannoksellakin ja ovulaatiotestikin näytti tänään plussaa :) joten apua olen saanut juuri siihen mihin sitä tarvitsin, minulla kun ei aina ovulaatiota juuri tullut.

Onnea sinullekin matkaan!
 
"Kaisa78"
Hei Mappe,

Kyllä tämän kierron jälkeen täytyy kokeilla muuta vaihtoehtoa ja siitä ollaankin lääkärin kanssa jo sovittu.

Menopurilla olen saanut aikaan ovulaation ja pari rakkulaakin on kasvanut, mutta niin kuin lääkäri on kertonut, niin onnistuminen menopurilla ja tableteilla on 10-20% luokkaa. Joten aikamoista arpapeliä tämä on. Toivottavasti sinulla on enemmän onnea matkassa.
 
"elli82"
Hei,

Minullakin menossa jo toinen kierto menopuria. Mielellään kuulisin myös kokemuksia raskautumisista. Olisi kiva jos joku asiantuntijakin vastaisi. Miten teillä muilla? Onko onnistunut?
 
Hei kaikille,

minulle vaihdettiin viimeiseen ICSI-hoitoon lääkkeeksi Menopur, kun ongelmana oli aina huono alkioiden jakautuminen. Hoitomuodoksi vaihdettiin samalla pitkä kaava lyhyen sijaan. Tuokaan hoito ei raskauteen johtanut, mutta seuraavasta kierrosta tulin yllättäen luomuna raskaaksi. Lääkärit olivat kovasti sitä mieltä, että juuri Menopur olisi aktivoinut munasolujani tuon hoitokierron jälkeen. En ole kuulemma lainkaan ainoa, jolle näin on käynyt.

Kovasti tsemppiä ja toivoa kaikille, ihmeitä voi tapahtua!
 
hillamaaria
Hyvä että jollain lykästää. Harmi, ettei ammattilaiset vastaa tähän ketjuun. Tulee väkisinkin sellainen olo, että menopurilla harvoin onnistuu, koska missään onnistumisia ei hehkuteta.
 
"jepu"
Minulla aikoinaan oli kyseinen lääke käytössä kun pelkät clomit ei auttanut. Menopurilla saatiin kaksi kypsymään ja molemmat hedelmöittyivät, valitettavasti tuo raskaus päätyi keskenmenoon rv17.. Tämän jälkeen luomuihme:)
 
"Kaisa78"
Hei Jepu,

Olisin enemmän kuin kiitollinen jos kertoisit, että kuinka pitkään käytit menopuria? Monta kiertoa ja kuinka pitkään jatkoit lapsettomuushoitoja? Kiinnostaisi tietää myös minkä ikäinen olit kun tämä ihana ihme tapahtui. Hillamaarian ja Ellin tavoin haluaisin kuulla lisää onnistumisista menopurilla. Tuntuu todellakin siltä, että ihmiset eivät kauheasti kerro näistä lapsettomuushoidoista ja ilmeisen vähän olen löytänyt keskustelua nimenomaan menopurista.

Etukäteen vastauksistanne kiitollinen :)
 
Moi taas!

Minä plussasin nyt toisesta kierrosta mitä käytin Menopuria :) mutta luulen että ne jotka ovat siitä plussanneet niin eivät niistä hirveästi enää tulee lapsettomuus-palstoille kertomaan. Tsemppiä kaikille! :)
 
"Jepu"
Hei "Kaisa78",
Ensimmäiseen menopur hoitokiertoon tärppäsi siis nuo tuplat, se hoitomuoto toimi kohdallani hyvin. Tätä ennen yritystä taustalla neljä vuotta terolutien ja clomien avulla, olin tuolloin 23..(pco taustalla)
Keskenmenon jälkeen hoitoja olisi jatkettu mutta aloinkin keskenmenon jälkeen ovuloida "luomusti",keskenmenon jälkitarkastuksessa huomattiin että olin ovuloimassa ja tästä sitten tärppäsi:) Kaksi luomulasta olen saanut..
Sillä tätä palstaa luen kun kolmatta kuumeiltu kohta nelisen vuotta...
Tsemppiä kaikille:)
 
"Kaisa78"
Kiitos Mappe & Jepu vastauksistanne. Täytyy vain elää päivä kerrallaan ja yrittää uskoa, että onni napsahtaisi vielä minullekin.

Aurinkoista kesää teille!

-kaisa-
 
Kiva lukea muidenkin kokemuksia menopurista. Itsellä toinen ja viimeinen inssi tasan pari viikkoa sitten, ja siinä buustina letrozol +menopur ja pregnyl irroitukseen. Eka inssi pelkällä letrolla ja ajankohta ei paras mahdollinen, mutta nyt toiseen kertaan ajankohta hyvä, mutta siittiöiden laatu huonompi pesun jälkeen.. Mutta menkat ovat myöhässä 5päivää, kaksi testiä tein negaa rinnat arat ja vatsassa nippaillut, mutta vuotoa ei vaan kuulu. Mietin että olisko tuo menopur pidentänyt kiertoa..nyt 30kp, kun yleensä lyhyt 24-26.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla menossa eka kierto letrozol+menopur+pregnyl combolla ja ei tainnut plussaa tulla tässä kierrossa :( Ensin söin siis letrot kp3-7, sitten piikitin menopuria 12 päivää ja sit pregnylillä irroitettiin yksi 20mm folli. Hyvin sujui piikitykset, mutta tänään testattu negat dpo12 joten toivotaan että ensikierrossa sitten onnistuisi..
 

Yhteistyössä