Kokemuksia piilolinsseistä. Miltä niiden käyttö tuntuu?

  • Viestiketjun aloittaja "xxx"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ja ajelet sujuvasti ilman laseja:) vaude:) Kun on vahvat piilarit niin huomaako niitä keskusteluetäisyydeltä vrt. pullonpohjarillit? Siis pystytkö halutessasi pitämään omana tietonasi vierailta että olet vahvasti likinäköinen?
No mulla on se -4.75 ja hajataittoa, eikä äitinikään piilareita mun silmissä nähnyt, ennen kuin kunnon valon alla kädestä pitäen suunnilleen osoitin, että tuossa :D Ne on oikeasti ihan huomaamattomat.
 
Sokkomyyrä
Ja ajelet sujuvasti ilman laseja:) vaude:) Kun on vahvat piilarit niin huomaako niitä keskusteluetäisyydeltä vrt. pullonpohjarillit? Siis pystytkö halutessasi pitämään omana tietonasi vierailta että olet vahvasti likinäköinen?
Joo, piilareilla ajaessa näkökenttäkin on laajempi kun ei ole lasien kehykset ja aisat häiritsemässä reunoilla. Keskusteluetäisyydeltä ovat käytännössä huomaamattomat ellei sit ole ihan nenäkkäin jolloin tarkka saattaa nähdä iiriksen ulkopuolelle ulottuvan reunan, muuten kyllä täysin outo ei huomaa ainakin niin kauan kuin pystyn olemaan koskematta nenänvarteeni kuin nostaisin silmälasejani parempaan asentoon :) Toki jos silmien väri vaihtuisi oudosti niin joku puolituttu ehkä voisi siitä huomata.
 
[QUOTE="puhina";24026389]itselläni kertakäyttöiset on tuntunu parhailta,ei tarvi minkään litkujen kanssakaan säätää. Ja oon kuullu ettei silmälääkärit suosittele yön yli pidettäviä,vaikka ilmeisesti ovatkin hengittäviä jne. Tiedän yhden jolla silmä tulehtui niin pahasti että melkein näkö lähti. Ja osasi kyllä piilareita muuten käyttää. Voihan nuokin tietysti olla ihmiskohtaisia,mutta luottaisin enemmän silmälääkäriin kuin optikkoon näissä aikajutuissa..[/QUOTE]

Mulla on sekä silmälääkärin siunaus piilareiden käytölle, että optikon kokemus ja näkemys asiasta. Silmälääkäri on erityisesti silmän ja näköjärjestelmän hoitoon ja kirurgiaan sekä silmäsairauksien ennaltaehkäisyyn erikoistunut asiantuntija, kun taas optikko on näkökyvyn ja -ongelmien asiantuntija.
Kertakäyttöisten jälkeen nämä yötäpäivää-pidettävät linssit ovat olleet aivan taivaalliset. Tosin mun kertakäyttöiset olivatkin vanhaa mallia, ja nykyaikaiset ovat varmasti parempia. En voinut kuvitella, että piilarit eivät tuntuisi ollenkaan, missään vaiheessa, vaan silmät ovat kuin ilman rillejä, mutta näkö on hyvä :)
Eikä illalla haittaa, vaikka nukahtaa piilarit silmissä :)
 
Olen nyt vuosia käyttänyt piilaireta ja hyvin silmät tottunu. Eivät enää kuivata vaikka ovat koko päivän silmissä. Omat piilarini olen aina tilannut netistä, kivijalkaliikkeistä saa samaa tavaraa, mutta paljon kalliimmalla. Suosittelen Enligo.comia, siellä on piilareista hintavertailua
 
vierailija1234
heippa, olen käyttänyt vuoden ajan dailis total1 linssejä, hirveän kalliita ovat olleet ja aika ois siirtyy kuukauslinsseihin, minkä merkkisii ja mallisii ehdottaisitte? tarvisin todella kosteat linssit ja air optix aqua / purevision olleet mielessä...
 

Yhteistyössä