Kokemuksia Sir. Ephedrin paediatr. yskänlääkkeestä?

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Seuraavan kerran aion kyllä kokeilla tavalliseen yskään hunajaa, mikäli yskä häiritsee unta.
Hieman sekin auttaa... jos vaan lapsi suostuu hunajaa ottamaan. Meillä ei aluksi maistunut ollenkaan ja nyt haluttaisiin jo joka ilta.. (ei kuitenkaan anneta)
Meillä annetaan hunaja ruutalla "lääkkeenä" ettei vaan keksi että sieltä purkista sitä saa ottaa lusikalla suuhun.
 
huom.
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Lääkäri määräsi meidän vajaa vuoden vanhalle tuota lääkettä 5ml/ 3 kertaa vuorokaudessa.
Ja tuoteselosteessa lukee seuraavaa:

4.2 Annostus ja antotapa

Aikuisille 5-10 ml 3 kertaa vuorokaudessa.
Yli 12-vuotiaille lapsille 2,5-5 ml 3 kertaa vuorokaudessa.

Missäköhän kohtaa ilmenee että alle vuoden vanhalle voi antaa saman verran kuin joissain tapauksissa aikuisille?
://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/122320.shtml

Lääkäri oli vain todennut että antakaa vähemmän ensin, näette miten vaikuttaa. Itsellään kuulemma kaksi lasta, toinen väsähtää ja toinen virkistyy kun antaa tuota lääkettä.

Mä en nyt kyllä oikeasti tiedä uskaltaa antaa. Varsinkin kun tuo pakkausseloste kuulostaa tosi hurjalta. Yleensä mä nuo läpi luen ja annan + tarkkailen, tällä kertaa epäilyttää hyvin suuresti.

Joten, vertaistukea, kokemuksia?
Lpsille ja aikuisille oma vahvuus ap linkki aikuisten.
lastenlääkkeen annostus
5-12-vuotiaille lapsille 15 ml 2-3 kertaa vuorokaudessa.
2-4-vuotiaille lapsille 10 ml 2-3 kertaa vuorokaudessa.
1/2-1-vuotiaille lapsille 5 ml 2-3 kertaa vuorokaudessa.
Alle puolivuotiaille lapsille 2,5 ml 2-3 kertaa vuorokaudessa.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/3/122323.shtml
 
Ammattilainen
Mä en kans anna pikkulapsille enää yskänlääkettä, ja meidän lääkäri ei sitä suostu antamaankaan, vaan suositeli hunajaa. Meillä reilu 1-vuotiaalla on auttanut uskomattoman hyvin just se 1 tl hunajaa enne nukkumaanmenoa. Mut harmi vaan kun hunajaa ei saa antaa alle 1-vuotiaalle.
 
Meillä juuri lääkäri kirjoitti reseptille ko. lääkettä 3ml 3krt/vrk. Ei havaittavia sivuvaikutuksia, mut ei juurikaan auttanut. Tyttö on jo 4v. Tosiaan lääkettä taitaa olla eri vahvuiset aikuisille ja lapsille, ainakaan meidän pullossa oli annostelu ohjeet vain lapsille. Paremmin on tehonnut 5ml redol comp yskänlääkettä ja oli vielä antibiootti kuuri lisäksi. Oli todennäköisesti kurkunpään tulehdus, kun keuhkot oli puhtaat. Varmaan yli kuukausi meni yskiessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Seuraavan kerran aion kyllä kokeilla tavalliseen yskään hunajaa, mikäli yskä häiritsee unta.
Hieman sekin auttaa... jos vaan lapsi suostuu hunajaa ottamaan. Meillä ei aluksi maistunut ollenkaan ja nyt haluttaisiin jo joka ilta.. (ei kuitenkaan anneta)
Meillä annetaan hunaja ruutalla "lääkkeenä" ettei vaan keksi että sieltä purkista sitä saa ottaa lusikalla suuhun.
Vähkö olisi ollut hyvä ajatus tämä.. aina ei vaan hoksaa kaikkea =)
 
mira sööderlund
lapsellani todettiin korvatulehdus 27.03.2012 ja sai amoroin kuurin, ei siin mittää mut sit sai samas SIR. hengesahdistukset ja lopettaa hengittämisen mistä johtuu?= lääkettä mä rättiinn 2,5ml 2-3krty päivässä. tytär 2.5 5kk??!!!!!!!!!!!
 
........
meillä oli zitromax ab-kuuri korva ja keuhkoputkentulehdukseen sekä sir ephedrin yskänlääke. Samalla ilmeni voimakas nokkosrokko ja hengenahdistus. Mysteeriksi jäi kummasta johtui.. Yskänlääke vaiko antibiootti...
 
vierailija
Lääkäri määräsi meidän vajaa vuoden vanhalle tuota lääkettä 5ml/ 3 kertaa vuorokaudessa.
Ja tuoteselosteessa lukee seuraavaa:

4.2 Annostus ja antotapa

Aikuisille 5-10 ml 3 kertaa vuorokaudessa.
Yli 12-vuotiaille lapsille 2,5-5 ml 3 kertaa vuorokaudessa.

Missäköhän kohtaa ilmenee että alle vuoden vanhalle voi antaa saman verran kuin joissain tapauksissa aikuisille?
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/122320.shtml

Lääkäri oli vain todennut että antakaa vähemmän ensin, näette miten vaikuttaa. Itsellään kuulemma kaksi lasta, toinen väsähtää ja toinen virkistyy kun antaa tuota lääkettä.

Mä en nyt kyllä oikeasti tiedä uskaltaa antaa. Varsinkin kun tuo pakkausseloste kuulostaa tosi hurjalta. Yleensä mä nuo läpi luen ja annan + tarkkailen, tällä kertaa epäilyttää hyvin suuresti.

Joten, vertaistukea, kokemuksia?
Älä anna 5ml. Eiks 1- 2ml riittäisi. Mulla lukee itellä 5-10ml 1-3x pvä
 

Yhteistyössä