Kokemuksia vyöhyketerapiasta?

  • Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
hmm
minkälaisia kokemuksia teillä on vyöhyketerapiasta omalla kohdallanne? minkälaisiin vaivoihin olette hakeneet/saaneet apua? onko teille tehty vyöhyketerapiaa vain jalkapohjiin, vai myöskin muuhun vartaloon?

mietiskelen tässä vyöhyketerapeutille menoa, mutta hieman skeptinen olen sen suhteen..
 
Lapsettomuuteen lähin hakemaan apua vyöhyketerapiasta. Olin melkosen tukossa, meni monta kertaa ennen ku tietyissä pisteissä rupes edes mitään tuntumaan. Jalkapohjat vain käsitteli, myöhemmin myös muutaman akupisteen muualta. Kävin 11 kertaa, ekat 10 kertaa viikon välein, sit tuli 2 tai 3 viikkoa väliä ja kävin vielä kerran. Sit olinki raskaana (joka tosin päättyi keskenmenoon)... Joten apua sain. :)
 
älä mee
vauvan rajuun koliikkiin heatiin apua. 5 kertaa ja 250 egee köyhempinä todettiin, että paskat siitä mitään apuja ole. Jonka jälkeen perehdyin asiaan tarkemmin ja totta, tutkimukset eivät tue vyöhyketerpian etuja koliikissa, vaikka siitä niiiiin paljon jauhetaan. Monilla auttaa koska hoito aloitetaan siihen aikaan, että huuto loppuis muutenkin.

Mutta siis itse olen käynyt ja ihana rentoutumiskeino. En käyttäisi hoitona yhtään mihinkään, mutta tulee ihana rentoutunut ja hierottu olo
 
älä mee
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Lapsettomuuteen lähin hakemaan apua vyöhyketerapiasta. Olin melkosen tukossa, meni monta kertaa ennen ku tietyissä pisteissä rupes edes mitään tuntumaan. Jalkapohjat vain käsitteli, myöhemmin myös muutaman akupisteen muualta. Kävin 11 kertaa, ekat 10 kertaa viikon välein, sit tuli 2 tai 3 viikkoa väliä ja kävin vielä kerran. Sit olinki raskaana (joka tosin päättyi keskenmenoon)... Joten apua sain. :)
Tähänkään vaivaan ei tutkitusti ole apuja. Lapsettomuudesta kärsineenä mulla aina kiukku nousee kun näen jopa mainoksia asiasta. Siis ihanaa jos toimii jollekin, mutta ei ole pystytty todistamaan. Lääketiede on kaikille avoin foorumi todistaa, että hoito toimii. Eikä lääketieteelliset hoidotkaan aina 100% toimi, joten hoidot, joita ei lääketieteen piiriin hyväksytä ovat vielä huonompia.
 
Mä oon käynyt tosin en mihinkää tiettyyn vaivaan. Hieroi sekä jalkapohjista että muutenki sekä käsitteli korvat. Tykkäsin et oli maailman kevyin olo sekä henkisesti että fyysisesti sen jälkeen ja sitä kevyttä oloa kesti kauan, toisin ku perinteiseltä hierojalta tullessa.

Kannattaa kokeilla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja älä mee:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Lapsettomuuteen lähin hakemaan apua vyöhyketerapiasta. Olin melkosen tukossa, meni monta kertaa ennen ku tietyissä pisteissä rupes edes mitään tuntumaan. Jalkapohjat vain käsitteli, myöhemmin myös muutaman akupisteen muualta. Kävin 11 kertaa, ekat 10 kertaa viikon välein, sit tuli 2 tai 3 viikkoa väliä ja kävin vielä kerran. Sit olinki raskaana (joka tosin päättyi keskenmenoon)... Joten apua sain. :)
Tähänkään vaivaan ei tutkitusti ole apuja. Lapsettomuudesta kärsineenä mulla aina kiukku nousee kun näen jopa mainoksia asiasta. Siis ihanaa jos toimii jollekin, mutta ei ole pystytty todistamaan. Lääketiede on kaikille avoin foorumi todistaa, että hoito toimii. Eikä lääketieteelliset hoidotkaan aina 100% toimi, joten hoidot, joita ei lääketieteen piiriin hyväksytä ovat vielä huonompia.
Mutta ainakaan näistä ei ole mitään haittaa, toisin kuin turhista lääketieteellisistä toimenpiteistä ja lääkehoidoista voi olla.

Näillä aloilla vaan voi olla paljon itseoppineita, jotka ei välttämättä osaakaan mitään. Joten jos vyöhyketerapiaan tai muuhun vaihtoehtohoitoon menee, niin kannattaa hakeutua semmoselle jolla on kunnon koulutus.
 
hmm
no joo, tutkitusti ei taida olla mitään hoitoa, josta olisi kiistattomasti kaikille apua. sen takia olisikin kiva kuulla niitä hlökohtaisia kokemuksia. olen siinä mielessä vähän samoilla linjoilla, ettei tuosta haittaakaan ole, ainoastaan ehkä rahanmenoa, jos ottaa jonkun pitkän hoitosarjan.
 
älä mee
Ja kun niitä kunnon koulutuksiakaan ei oikeasti valvo kukaan. LÄÄKÄREITÄ VALVOTAAN! Joka sairaalassa on potilasasiamies. Lääketieteelliset hoidot on tutkittuja, tosin kokemuksesta tiedeän, että rajuja hoitokeinoja. Mutta paremman katteen rahalleen saa lääkäriltä. Silti uskallan suositella vyöhyketerpaiaa rentoutumiskeinona. On ihanaa jos hoitaja on oikeanlainene ihminen. Ei ihan ilmaista kuitenkaan.
 
älä mee
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no joo, tutkitusti ei taida olla mitään hoitoa, josta olisi kiistattomasti kaikille apua. sen takia olisikin kiva kuulla niitä hlökohtaisia kokemuksia. olen siinä mielessä vähän samoilla linjoilla, ettei tuosta haittaakaan ole, ainoastaan ehkä rahanmenoa, jos ottaa jonkun pitkän hoitosarjan.
Itseasiassa jos lapsettomuuteen löytyy syy niin hyvin harvoin se jää hoitamatta. Juuri yksi kaveri raskautui 11v yrityksenä jälkeen kun vihdoin uskaltautui lääkäriin tutkittavaksi ja syy oli helposti hoidettavissa.

Siis ehdottomasti kaikkea kandee kokeilla jos pätäkkää riittää ja mieli on avoin. Mutta olen vihainen siitä mitä ne lupaavat. Toiveet nousevat ja rahaa palaa. Lääkärit eivät lupaile katteettomia ja ovat oikeasti koulutettuja.
 
Itse olen käynyt joskus aikanani... mulla ei ollut lähes 4 vuoteen ollut kuukautisia, eikä siis hormooneillakaan saatu kuin kerran tulemaan. Kun kävin 3 kertaa vyöhyketerapiassa, alkoivat menkat ihan "omasta halustaan". Mä ainakin sain silloin avun ja skeptisenä sinne menin kun tavallinen lääketiedekään ei saanut mulle silloin menkkoja... mulla hierottiin pääasiassa jalkapohjista (ja varpaista :eek: auts!!! )...
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja älä mee :
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no joo, tutkitusti ei taida olla mitään hoitoa, josta olisi kiistattomasti kaikille apua. sen takia olisikin kiva kuulla niitä hlökohtaisia kokemuksia. olen siinä mielessä vähän samoilla linjoilla, ettei tuosta haittaakaan ole, ainoastaan ehkä rahanmenoa, jos ottaa jonkun pitkän hoitosarjan.
Itseasiassa jos lapsettomuuteen löytyy syy niin hyvin harvoin se jää hoitamatta. Juuri yksi kaveri raskautui 11v yrityksenä jälkeen kun vihdoin uskaltautui lääkäriin tutkittavaksi ja syy oli helposti hoidettavissa.

Siis ehdottomasti kaikkea kandee kokeilla jos pätäkkää riittää ja mieli on avoin. Mutta olen vihainen siitä mitä ne lupaavat. Toiveet nousevat ja rahaa palaa. Lääkärit eivät lupaile katteettomia ja ovat oikeasti koulutettuja.
niin, mä tarkoitin oikeastaan sitä, että paljon löytyy ihmisiä, joiden oireilu täsmää johonkin tunnettuun diagnoosiin, mutta mikään tunnettu hoitokeino ei tepsi :/

vauvaa käytin itsekin koliikin takia vyöhyketerapeutilla, mutta terapeutti sanoi lähes heti, ettei ole hänen mielestään "perinteistä koliikkia" eikä usko vyöhyketerapian auttavan. hieroi kuitenkin vauvan (ilmaiseksi), että toisaalta ainakaan turhia lupauksia en saanut.
 
Sehän liittyy energiapisteisiin ja energioiden vapaaseen virtaamiseen. Mun mielestä yhtä vaarallista huuhaata kuin kaikki maailman joogat sun muut meditaatiot. Uskovaisena ihmisenä olen sitä mieltä että turhan vaarallisia tollaset jutut, joissa ei tiiä mihin sekaantuu. Mieluummin turvaudun ihan toisenlaisiin voimiin. Periaatteessa, jos uskoo vyöhyketerapiaan, niin uskoo siihen, että itsellä on mahdollisuus vaikuttaa esim. lapsettomuuteen, koska vyöhyketerapiassahan on kyse siitä että autetaan energioita, jotka omista elintavoista tai esim. stressistä johtuen on menneet tukkoon, niin virtaamaan vapaammin. Höpön pöppöä.
 
Olen käynyt vyöhyketerapeutilla ja hän hieroo koko kropan läpi päästä varpaisiin. Aukoo selästä lukot (niiden vuoksi yleensä menen). On kyllä aina ihana olo monta päivää hoidon jälkeen. Hieroo yleensä myös eston migreenille (en voi tietää tulisiko migreeniä ilman hierontaa, mutta eipä ole tarvinnut kärsiä migreenistä).

MyPoodles vyöhyketerapiassa käsitellään mm. hermoratoja, joita tosin terapeutit kutsuvat meridiaaneiksi. Ja koska länsimaalainen lääketiede ei osaa selittää miksi vyöhyketerapia auttaa ihmisiä, se ei sitä myöskään myönnä.
 
"Jaana"
Halusin vaan kirjottaa omia kokemuksia. Mulla alko noin 7 kk sitten pikku hiljaa kuukausittain pahenevat kuukautis kivut. Parin kk jälkeen kivut oli niin pahoja että oksesim kivusta ja jouduin sairaalaan..
Monta kertaa käytyäni kaikki mahd. Tutkimukset läpi selvisi että mulla on vaam liikaa munasarjoissa munasoluja jokka puhkeaa kuukautisten aikaan samaan sysyyn ja niitå vuotaa vatsaonteloon ne nesteet jokka aiheuttaa sen kivun ett taju ja henki lähtee. :) ja mitään ei voi tehä muuta kun lähtee päivystykseen kun kipu kasvaa liian suureks.
Oon käyny nyt 5 kertaa kerta viikossa vyöhyketerapiassa ja ainakin edelliset kuukautiset oli ekaa kertaa 7 kk kivuttomat.!! Tuntu ihan mahtavalta!
Eli ainakin voisin epäillä sen johtuvan hoidoista.. Muuta elämässäni en oo muuttanu.
Plus se onntodella rentouttavaa. Melkein maagista kun sen oikein osaa ottaa. :) suosittelen siis. Mulla autto tälläseen vaivaan:)
 
Mievaan.
Käytin vauvaani koliikin takia ja saatiin apu. En tiedä oliko sattumaa vai auttoiko, mutta hieroi ekan kerran jalkapohjat ja vatsaa ja antoi ohjeet kotiin hierontaa varten. Toisella kerralla hieroi noin 5-10 min ja sanoi että kaikki vaikuttaa siltä että koliikki loppuu 1-2 päivän aikana ja ei ottanut maksua, käski soittaa jos näin käy. Ja onni kyllä näin kävi... Sanoi myös toisen hieronta kerran jälkeen että vauva nukkuu ensin tosi pitkät unet ja sen jälkeen itkee pitkään yhtäjaksoisesti kipuitkua ja näin tapahtui. Menisin uudelleen jos olisi koliikki vauva, katsoakseni auttaako myös toisella kertaa. Niin ja vauva oli 4vk kun menimme ekan kerran.
 

Yhteistyössä