kokoarvio rv 36

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
minkä kokoisia vauvoja teillä on arvioitu rv 36 ja paljonko on painanu sitten synnttyään? Mulla nyt 2,7kg ja kovasti toiveissa alle sen 4kg..edelliset arviot menneet niin mönkään että voikohan noihin luottaa ollenkaan.
 
"viima"
meillä arvioitiin syntymäpaino viikolla36. oli3.6g. ja synty viikko la jälkeen ja painoi 4.1kg. eli aika nappiin meni koska vauva kasvaa helposti paljon lopussa.

mut miks kaikki pelkää 4kiloisia vauvoja? synnyttäminen oli ihan normaali; helppous on asennosta kiinni enemmän kuin koosta, vauvaa oli helppo käsitellä, oli pirteä ja tarkkaavainen yms. itse en tahtois kovin pientä vauvaa. ovat niin hentosia ja hauraita ja usein kovin uneliaita.
 
Mulla keskimmäinen syntyi 37+1 ja painoi 2500g :) Mutta yksilöllistähän tuo vauvan kasvu on. Tämäkin tapaus oli todella virkeä ja söi hyvin, ei ollut tippaakaan keltainen eikä muitakaan ongelmia ollut, joten en nyt tiedä oliko pienestä koosta meidän tapauksessamme haittakaan. Itse olen myös pieni :)

Tästä kuopuksesta sain rv 31 painoarvion 1500g, mutta lääkäri totes ettei syntymäpainoa voi arvioida, yksilöllinen kasvu kun tapahtuu tuossa loppuvaiheessa.
 
Muistan kuudennen lapsen kokoarvion rv 36. Se oli 3,3kg ja lääkäri sanoi, että hyvin ehtii
vielä kilon kasvaa. Niinhän siinä kävi, ja syntymäpäino oli 4,3kg.

Minulla vauvat ovat painaneet 3,3-4,3kg ja ei sitä kyllä siinä synnytysvaiheessa huomannut onko painoa kilo enemmän vai vähemmän.
 
Noh, mulle tehtiin viimeinen kokoarvio joskus rv 30 paikkeilla, silloin se oli 1500g. Jälkikäteen sitten neuvolassa ja äitiyspolilla hoettiin koko loppuraskauden ajan, ettei vauva voi olla yli 3500g koska mulla on niin pieni maha. Syntyessään oli 4130g :D
 

Yhteistyössä