Kolmatta kaipaavien tammikuu 2011



MAANANTAI 31.1.2011


kp 31-> ...




kp 21-30

m0308 .............................. kp 30/27-44 (28-31) ............ yk 5(11) -03 -08
Nindez80 .......................... kp 29/26 ............................... yk 4 -04 -07
koiksa-79 ........................ kp 29/28-36 ......................... yk 2 -02 -04
Usvametsän neito ............. kp 26/30-35 ......................... yk 1 -07 -09
Eevaliisa ........................... kp 25/27 ............................... yk 2 -05 -06
KauniinaPäivänäTuut..........kp 25/27-30 ..........................yk 5v+ -00 -04
smurffiina84 .................... kp 25/30 ............................... yk 7 -03 -05
miranda-81 ...................... kp 24/28-33 ......................... yk 1 -07 -09
Heja .................................. kp 21/x ................................. yk 1 -07 -08



kp 11-20

Niisku74 ........................... kp 17/29-31 ......................... yk 4 -06 -09
Barbamama35 ................... kp 13/23-28 ......................... yk 5 -00 -02
Pettunia ............................ kp 13/30-32(26-34) ............. yk 3 -XX -XX
leana ................................. kp 13/30-40 ......................... yk 3 -04 -05
Danjuska .......................... kp 13/32-34 ......................... yk 9 -05 -09
Tähti77 ............................. kp 12/30-34 ......................... yk 2 -01 -04



kp 1-10

Tails ................................. kp 10/29-33 ........................ yk 6 -04 -07
mymosa ........................... kp 9/46 ................................. yk x -04 -07
herttaliisa ......................... kp 8/28 ................................ yk 1 -08 -09
PieniTytönTylleröinen ....... kp 8/x .................................. yk 1 -04 -08
Sunflower11 ..................... kp 4/28-31 .......................... yk 2 -08 -10
Maijamehi ......................... kp 4/28 ................................ yk 2 -03 -10
Minnarun .......................... kp 4/29-31........................... yk 7 -04 -06
KaramelliApina ................. kp 3/28-30 .......................... yk 4 -07 -09



kp XX

KHJ .................................... kp xx/xx ......................... yk 0 -03 -06
Äidin onni ......................... kp xx/xx ......................... yk X -07 -10
Moonchaser ...................... kp xx/xx ......................... yk X -05 -10
MsMyway .......................... kp xx/xx ......................... yk 1 -00 -02




Uuden vuoden painon pudotus haaste!

Barbamama ........... -2,1 kg.........(-6 kg)
mymosa ............... -1,1 kg.........(-10 kg)
KaramelliApina........ -1,5 kg.........(-5 kg)
Äidin onni.............. -3,1 kg.........(-7 kg)
koiksa-79.............. -3,4 kg.........(-5 kg)
miranda-81............ -1,4 kg.........(-5 kg)
Tähti77................. -0,0 kg.........(-10 kg)
Niisku74................ -2,4 kg.........(-9 kg)
Usvametsän neito... -0,3 kg.........(-5 kg)
pudotus tähän asti (ensimmäinen tavoite)






2011 PLUSSAT - ONNEA :flower:

Tammikuu
Kerran vielä.....yk 7
Äpyli..............yk x
sporty............yk 8
kaneli87..........yk 3
Mädchen.........yk 15
Santtu81........yk 4
äiti88.............yk 6



:attn:
LUKUOHJEITA:

kp ?/?? kierron meneillään oleva päivä ja kierron pituus
dpo: days past ovulation eli suomeksi ovulaation jälkeiset päivät (ovulaatioplussa = dpo -1, ovulaatiopäivä = dpo 0, siitä seuraava = dpo 1 jne.)
yk: yrityskierto
Vuosiluvut perässä: punaisella merkityt vuodet tarkoittavat tyttöä ja sinisellä on merkitty pojat. Jos vuodet ovat tummansinisellä, ei ole kyseinen henkilö syystä taikka toisesta ilmoittanut sukupuolta.
XX- merkintää käytetään epäselvissä tilanteissa tai kun ei toinen ole mitään ilmoittanut kiertopäiviinsä, yrityskiertoonsa ja/tai lapsiensa kohdalle.



OVULAATIO- JA RASKAUSTESTIT HELPOSTI NETISTÄ:


www.mammaksi.fi
www.yliopistonverkkoapteekki.fi
www.testikauppa.fi
www.verkkoapteekki.fi
www.halpa-testi.fi
www.raskauskeiju.fi
www.kotitesti.fi
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta vuotta 2011:) Toivotaan että plussa tuulet kävis kohinalla..

täällä ei mitään uutta, yritän tarkkailla kroppaani, jotta mahdollisesti huomaisin oviksen. Tosin toi isännän työ asettaa aika haasteet pupuiluun.
 
Kiitos barbamama uudesta pinosta!

Täällä uusi vuosi nukkuttu yli ja tänään herätty kauheassa silmätulehduksessa...:headwall: silmä ihan turvonnut kiinni. Lääkärissä tämä päivä.
Voisko se olla oire:LOL::LOL:

nyt laskujen mukaaan dpo 8,vatsa juilii ja nippailee,rinnat alkaneet aristaa....mutta pessimisti ei pety.
 
mymosa
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!!!


ja nyt tehään alkuvuodesta plussaa kaikki.. joohan.

Barbamama: teetkö sen painon pudotus listan tuohon samaan vai tehäänkö se erikseen?

Täällä nippaanippaa.. maha on sekasi, tosin se voi ihan johtua noista herkuista mitä tullut ahdettua. Viiniä oli eiliseksi, mutta sekin oli pahaa.
 
Hyvää alkanutta vuotta!

Toivottavasti tämä vuosi alkaa yhtä plussavoittoisena kuin viime vuosi päättyi ;)

ON: Ei mitään oireita. Ellei sellaiseksi lueta joka-aamuista kokovartalokolotusta. Ihan hirveä jumitus selässä ja lonkissa. Toki voi olla seurausta joulunajan eri sängyssä nukkumisesta, mutta eikös sen pitäis viikossa jo normalisoitua :p
Jos ja kun tulee tässä kierrossa aihetta testata, niin teen sen vasta pisimmän kierron mukaan ja siihen päälle myöhästyminen. Parisen viikkoa vielä :p

:hug: tippuneille ja :flower: plussanneille
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää uutta vuotta kaikille!!

Ja Barbamamalle kiitos uudesta pinosta!

Mua ei edelleenkään huvita yrittäminen edellisen kovan pettymyksen jälkeen, mies taas on positiivissytta täynnä ja ehdottaa jokatoinenpäivä taktiikka tähänkin kiertoon... Mä en jaksa kyttätä päiviä ja jos mua ei huvita tai nukuttaa niin sitten ei. Saa nähdä miten käy. Kamalan toiveikaana en kyllä jaksa olla. Ovis on varmaan ensin viikolla, oireita tms en aio nyt seurailla (oon seuraillut kohdunnipukasta, siitä huomaa helposti), tulee vaan siitäkin liikaa stressiä. Itseasiassa en edes pieti kiertopäiviä ja menkkojen alkamisaikaakaan en kalenteriin oo merkannut. Eli tulee ensi kerralla kyllä täysin yllätyksenä se alkaminen, ellen sitten ala kyttämään tota listaa ja pysy kp:stä käryrillä ;) . Loppupäätä kun seuraa ja itse nousee sinne päivä päivältä niin pian näkee omatkin kp:t.

Oli muuten menkat nyt vasta sellaiset kun muistan niiden olleen aiemmin (jolloin siis tulivat normaalisti, hormoonikierukkahan mulla oli reilu 4v), joten olisiko niin että hormoonit ovat vasta nyt tasoittuneet...?

No mutta, tämä lopettaa tas tämän miettimisen ja suuntaa perheineen lumisateeseen luistelemaan :)
 
Kiitos Eevaliisa! =)

mymosa: Juu lisäsin sen tuohon. Eilen jäi vähän kesken listan säätäminen, kun mies hoputti makkarin puolelle juhlimaan vuoden vaihtumista ;)

Painonpudottajat: Käykääs jokainen tänään vaa'alla ja merkitkää lähtöpainonne itselle muistiin. Tehdäänkö muutos joka vai joka toinen viikko listalle eli punnitaanko joka vai joka toinen maanantai? Haluatteko joka viikkoiset muutokset tuohon listaan vai kokonaispudotus tästä lähtöpainosta (siis esim. 0/-2/0/-1... vai -3)?

KHJ: Onneksi saivat sinut herätettyä! Huh mikä kokemus! Miten voit nyt? Tuo on rankkaa, kun kaiken sen surun päälle joutuu vielä kaavintaan. Itsekin kävin sen läpi syksyllä. Vasta nyt uskallan rauhoittua ja uskon, ettei siellä ole enää mitään. Kävin viikolla terveyskeskuslääkärillä purkamassa pelkojani, että siellä on vieläkin jotain minkä vuoksi kierto on lyhentynyt eikä ole tärpännyt. Onneksi kohdalle osui tosi empaattinen lääkäri, joka ultrasi ja otti verikokeet. Kaikki kunnossa eli nyt voin vihdoin rentoutua sen suhteen. Jos kierto ei tästä muutu tai vielä lyhenee, testataan parin kuukauden päästä vielä ovuloinko ollenkaan. En olisi uskonut, että saan terveyskeskuksesta näin hyvää palvelua! Voi kunpa kaikki lääkärit toimisivat näin...

Mietin tuota listaa uudistaessa, että kuinkahan moni taustailijoista on vielä mukana? Mites olisi, jos pidetään nimenhuutoa yllä tämän tammikuun ajan ja jos ei mitään kuulu, pudotetaan pois listasta? Pääseehän sinne aina takaisin, jos haluaa.

Kunhan päästään tämän vuoden plussissa vauhtiin, taidan tipauttaa tuolta vielä nuo viime vuoden plussat pois - vai mitä olette mieltä?
 
Hyvää ja plussarikasta alkanutta vuotta kaikille.

Luistelemaan ollaan täälläkin kohta lähdössä.

Tämä kierto taitaa mennä harakoille, sillä oviksesta ei mitään viitteitä edelleenkään. Oviksettomia kiertoja oli jo viisi vuotta sitten, joten miksi ei nyt sitten. No eipä tarvitse niin jännäilläkään/stressatakkaan. Lepokierto. Mutta katellaan nyt vielä. Onhan noita 34päivän kiertojakin vuoden sisällä ollut.

Minnarunilla kurjasta olosta huolimatta vielä täydet mahdollisuudet plussaan. Peukutukset sinne.
 
Nimenhuuto kuulostaa hyvältä kuten myös viime vuotisten plussien poisto kun uusia alkaa tulla. Voisiko plussat laittaa vaikka kuukausittain, niin näkisi miten ryppäissä tulee vai tuleeko tasaisesti?

Nyt sinne ulos!
 
Santtu: Kiitos! Vähän on samat fiilikset tuosta päivien kyttäämisestä. Edelleen kyllä seuraan TCOYF kalenteria ja merkkaan lämpöjä, mutta ovista en meinaa testata enkä stressaa nyt ollenkaan niin paljon kuin aiemmin. Koitan nyt siirtyä enemmän "tulee jos on tullakseen" olotilaan. Jotenkin tämä vuodenvaihde oli itselle sellainen rajapyykki, että yhtäkkiä onkin helpompi olla - ei ole sitä deadlinea enää milloin muka pitäisi olla uudestaan raskaana (taisin asettaa tämän sellaiseksi elokuussa, kun raskaus keskeytettiin). Yksi sellainen rajapyykki on vielä helmikuulla, jolloin olisi ollut laskettu aika, mutta en ainakaan nyt jaksa ahdistua siitä. Jospa tästä meidän painonpudotus haasteestakin saisi jotain muuta ajateltavaa... =)
 
Juuri näin ajattelinkin tehdä plussien kanssa Santtu =)

Minnarun: En nyt vielä muuttanut päiviäsi listaan sen jälkeen, kun ehdin eiliseen listaan jo siirtää kp 1. Katsellaan nyt pari päivää, että tiedät missä kierto oikeastaan huitelee, niin korjataan sitten - jookos? Tee ihmeessä uusi testi vaikka huomisaamuna, jos vuotoa ei ole sen yhden pienen jälkeen tullut. Nehän saattoi olla valemenkat. Voi miten ihanaa olisi, jos saisit tämän vuoden ensimmäisen plussan. =)

Vai ehtiikö joku muu edelle? Onko joku testaillut tänään?
 
barbamama kyllä tuli toinen erä illalla ja on sitä vuotoa tullu hieman jo siteeseenkin mut ei todellakaan normaalit vuodot mut kyllä se niin menee et tää on kp1... mie lähden tuohon painonpudotus haasteeseen mukaan aion ottaa tämmöisen sivun avuks =) karppaus.info tuostahan pitäisi olla apua myös raskautumiseen siis vähä hiilarisesta ja jo aiemmasta kokemuksesta tiedän että tuosta tulee vielä pirun hyvä olo jää turvotukset huomattavasti vähemmälle sekä on koko ajan semmoinen taspainoinen olo...en oo pettynyt enää aikamoinen masennus vaan ja olo todella turhautunut, mutta niin kuin joku ja joku toinenkin on jo sanonut leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
 
Minnarun: Korjattu! Mä aloitin vuosia sitten tuon karppauksen ja sain pudotettua kivasti painoa. Se pysyikin poissa kunnes repsahdin ja aloin taas syödä hiilareita. :headwall: Nyt pitäisi taas ryhdistäytyä. Aloittelen kevyesti, ettei tule sitten repsahdusta liian tiukan alun vuoksi. Siis ensin herkut ja muut turhat hiilarit (leivät, pizzat, hampparit ym.) pois ja juomana vain vesi ja greippimehu. Ensimmäinen viikko on se vaikein, sitten helpottaa ja parin viikon päästä ei niitä tee edes mieli enää.
 
mymosa
Mun mielestä nimenhuuto on hyvä idea, tuolla on taustalla sellaisia, joista ei ole pitkään aikaan kuulunut yhtään mitään. Ja listaltakin voi pudottaa ne pois, jotka eivät aktivoidu ;) tässä kuussa. Ois kuitenkin kiva, että listalla ois sellaset jotka kirjoittelevat enemmän kuin kerran ja sitten pitkä tauko. Eivät edes ilmoita plussista tms.

Ja sekin hyvä, että plussanneiden lista nollataan ja laitetaan kuukaudet millon plussannut :)

Niin ja painon pudotukseen.. se ois hyvä, että merkataan kokonaispudotus, ei viikottaista. Ja joka toinen viikko punnitaan.. Mä käyn maanantaina puntarilla kun on noita herkkuja vielä jäljellä niin mätän ne tässä vielä ;)
 
:attn: NIMENHUUTO!

Niina22, Calumet, Orwokki, Criminal Mind, Taikawiitta, VauvaHai , PieniTytönTylleröinen, tuoli, punkku, Harmaana, Nipsu87, Äidin onni, olkkis74, Nume

Mikäli vielä seuraat listaa, ilmoittele itsestäsi. Ei ole tarkoitus ajaa ketään pois vaan seuraamme ketkä oikeasti vielä seurailevat listaa ja haluavat olla mukana taustajoukoissa. Nimenhuuto jatkuu tammikuun loppuun asti ja kaikki kenestä ei ole mitään siihen mennessä kuulunut, poistetaan taustalistalta. Sinne pääsee toki takaisin, jos nyt tämä nimenhuuto menee jostain syystä ohi.
 
hyvää ja plussa rikasta uutta vuotta tähänkin pinoon =)

täällä ei raportoitavaa :D alkukiertoa mennään.. nyt vielä kokeilen testata oviksen onko oikeasti noin myöhään vai oliko joku viivästyminen viime kierrossa..

poika rukka kipeänä ja ma pitäis aloittaa taas työt.. saas nähdä tuleeko miehelle kotipv. Itse en oikein heti pysty pois olemaan.

nyt jää lyhyeksi ja omanapaiseksi, sori.
 
KHJ
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!!! :wave:
Kiitos Barbamama uudesta pinosta. Ja kiitos kysymästä,täällä voidaan vaihtelevasti,jotenkin masentava olo,hermostunut,äreä yms. jospa se uuden vuoden tullen tästä : / Jos voin kysyä niin kuinka pian sinulla tuli ensmäiset kk kaavinnan jälkeen?? Toki muutkin kaavinnan läpikäyneet saavat vastata :)

Plussa onnea tulevalle vuodelle kaikille !!!!!
 
kiitos uudesta pinosta! Ja Onnea tähän vuoteen!

ON: Kp ois jo 28 eikä menkkoja oo kuulunu vielä!! Ootanko sinne 35päivään asti eli vielä ens lauantaihi enne ku testaan!!
Viime yön ramppasin vessassa, ku nippaili masua vähän väliä ja luulin tätin saapuvan minä hetkenä hyvänsä. Nii ei, sitä ei oo näkyny. Piti ihan valakosta wc-paperia ostaa, et näkkee paremmin tulleeko sitä vuotoa :p Kyllä mies nauro ku sanoin miks ostin nyt valkosta enkä keltasta niinku tavallisesti. Mulla ei oikeen muuta oireita oo.. tai onha mulla palellu iltasin ja päivällä on aiva tuskasen hiki yht äkkiä, et melekeen pittää ilikosilleen riisua. Vaihevuosi oireita ennenminki. :LOL: Ja Flunssa mulla on harvon, vaik muilla oiski.. paitsi kummassaki ekassa raskauessa oon ollu tosi flunssanen ku oon alkanu oottaan. Nyt se tauti on iskeny minnuunki, aivastelen tauotta.:snotty: Mieli herkkä, räjähän ja itken ihan mitättömästä asiasta.
Meillä sairasteltu koko viikko pojat ollu yhteensä kaks viikkoa kuumeessa, meinaan olla aika maitohapoilla. Rankkoja aikoja, mut silti haaveilen kolmosesta, ainaki.

Painonpudottajiin pitäs munki liittyä, kuopuksen imetyksen jälkeen(4kk), oon lihonu nelijä kiloa, enkä etes päässy vielä lähtöpainoon. Hyppään mukkaan jos en nyt oo raskaana! ;)

Tämmöstä tänne! Jännään niin etten malta nukkua |O
 
KHJ: Kiitos!

Halaus ja kovasti jaksamista. :hug: Juu saa toki kysyä. =) Kuukautiset alkoivat tasan 4 vk päästä kaavinnasta (ja 2kk keskeytyksestä). Sen jälkeen kiertoni on ollut n. 23-24 päivää eli tosi oudon lyhyt. Ehkä tämä on vielä jonkinsortin toipumisprosessia.
 
Menkat alkoi sit tänä aamuna... Testasin varmuudeksi kuitenkin ja negahan se :/
Oon ajatellut niin, että niin kauan kun pienimpien ikäero on alle kolmevuotta, niin kaikki hyvin :) Pienin nyt 1v4kk.
Nyt ainakin oon mukana teidän haasteessa! Ja lisäksi lupasin itselleni reissun Tampereelle lukioaikaisen ystäväni luo, yksin tai tuon miehekkeen kanssa, riippuu vähän kuinka onnistuu muksujen hoito :)
Eli positiivisella mielellä kuitenkin!

Voi KHJ ja barbamama mitä olette kokeneet... :hug: Jaksamisia!
 
Huomenta ja tosiaan, kiitos uudesta pinosta Barbamama :)

Tänä aamuna olikin jo ihan helppo kömpiä sängystä, taitaa kroppa tottua omaan patjaan. Mutta nyt alkoi kiertää kylmä rinki takapuolen alla... Ihme nippailuja alamahassa ja vessassa ramppaan tarkistamassa tilannetta : / Viime kierrossahan täti saapui tällä kp:llä, aivan liian aikaisin! Toivottavasti oli vain poikkeus!

Minä voisin muuten kans liittyä tuohon painonpudotusporukkaan, onko eka seurantapunnitus viikon päästä maanantaina?

Huomenna alkaa arki ja loppuu mässäily :D
 
Viimeksi muokattu:
KaramelliApina: :hug: Tyhmä täti! Onneksi olet noin positiivisella mielellä. =) Mä yritän myös nyt keksiä muuta ajateltavaa ja tää painonpudotushaaste on myös hyvä juttu. Nyt ei niin haittaa vaikkei tässä tai seuraavassa kierrossa tärppäisikään. Kunhan saa vähän kiloja pois ensin ;)

Mädchen: Peukutan, että oireet johtuisivat jostain muusta kuin tädistä. bd

Äpyli: Hienoja oireita! Tiedätkös missä vaiheessa ovulaatio oli tässä kierrossa? Dpo päiviä laskemalla tietää vähän koska kannattaa aikaisintaan testailla, ettei tule turhaa pettymystä liian aikaisin testatusta negasta. Miten herkkiä testejä sulla on? Kuulostaa nuo oireet kyllä niin hyviltä, että voisi aika pian jo näkyä testissä... =)

Painonpudottajat: Käykää siis viimeistään huomenna vaa'alla tarkistamassa lähtöpainonne. Ensimmäinen virallinen tsekkauspiste on 10.1. ja seuraava 24.1. eli kahden viikon välein maanantaisin punnitaan ja merkitään muutokset tänne listalle. Aloitettiin nyt miehen kanssa yhdessä. Se vähän helpottaa, ettei hänkään raahaa kotiin kiellettyjä herkkuja ja koitetaan liikkua enemmän yhdessä. Eilen testattiin ennen joulua hankittua Wii EA sports peliä ja huh kun on reidet kipeänä sen jäljiltä! Tänään olisi tarkoitus ottaa seuraava erä samaisen pelin 30 päivän haasteesta...
 
mymosa
Meillä sitten alkoi päivä pikku-ukko oksentamisella. Ei muuta ku apteekkiin ja mahahappobakteereja kera gefiluksen.. Tiistaina pitäis lähtee viemään isälleen lapsia ja on tietty just mun tuuria, että joku mahapöpö iskee.. Toivon todella, että ois vaan uuden vuoden herkutteluista tää, ei oo muuta oksentanut kuin aamupalan.

Mulla itelläni on kanssa etova olo, siksi innostuin laskee, että hyvällä tuurilla nyt ois dpo7, jos ovis ois ollut kp20. ainakin se plussa on sijoittunut kp17-18, jos on ovista ollut.
Tietty tää mun etovuus nyt johtuu vaan syömisestä ja kun täällä haisee oksennus.
Mielenkiinnolla ootan miten pitkä kierto meinaa tulla.
 
Hittolainen, pitkän viestin kirjotin ja netti heitti pihalle, eikä teksti tallentunut :headwall:
Mutta siis lyhyemmin;
Hyvää uutta vuotta kaikille! Ja barbamamalle iso kiitos taas uudesta pinosta :flower:
Ja Minnarun :ille :hug: Ja muillekin jotka on tädin yllättämiksi tulleet.

ON: Meillä täällä jännätään, kun koko viikonlopun on ollut niiiiiin paha olo! :x Ihan karseeta!!
Mutta samalla niin ihanaa jos olis tärppi vihdoin käynyt. Toukokuusta asti ollaan yritetty ja alkoi jo toivo hiipua.. Ollaan siis mökillä ja testejä ei ole mukana eikä kotonakaan valmiina. Käyn huomenna ostamassa ja teen jos ei sitten menkat ala sitä ennen. En oikeestaan enää edes usko siihen vaihtoehtoon, olo on ihan niin paha.. Mutta jos alkavat niin tipun niin korkeelta kyllä et oikeesti varmaan itken itteni uneen.. Kotosalla on kyllä niitä ovistestejä, aion sellasen tehdä heti kun kotiin pääsen.. Vaikken sen tulokseen ihan kokonaan uskokkaan, mutta kun joku testi täytyy saada tehdä :D Voisiko vihdoin meitä olla onni potkassut perseeseen näin kovaa?! Alkais kyllä uusi vuosi parhaalla mahdollisella tavalla!
 

Yhteistyössä