Kolmatta kaipaavien tammikuu 2011

mymosa: Mistä lasket kiertopäiviä, jos viimeiset menkat oli elokuussa? Voisiko tässä kierrossa tulla kaksi ovista? Outoa kieltämättä... No ehkä se selviää tässä lähipäivinä, jos testailet ovista.

Lista päivitetty! Kiitos tiedoista =)

Painonpudottajat: Miten urakka on käynnistynyt? Mulla oli tänään vaikein päivä tähän asti. Ihan koko ajan on nälkä ja tekee mieli suklaata... :p Vielä kun muutaman päivän kestää kärvistellä, nämä himot toivottavasti helpottavat.
 
Onnea Äpyli :flower:

Flunssaa pukkaa, päätä särkee :snotty: En tiedä onko väsymyksestä johtuvaa ärtyneisyyttä vai PMS, mutta pinna on aika herkkä pätkimään. Alavatsassa välillä paineentunnetta, mutten mä siitäkään voi päätellä suuntaan tai toiseen.

Meitä on taas aika monta samoilla päivillä, mites teillä?
 
mymosa
Niin siis edelliset menkat oli elokuussa, ennen tätä kiertoo. Tätä kiertoo tietty lasken tän kierron menkoista :)

Pitää laittaa kuvaa kuhan kerkee niin noista kolmesta tehdystä ovistestistä. Onko viiva vahvistunut vain mun silmään vai mitä..
 
huomenia...:)
tänään herätesssä yskänrakko huulessa:confused: aiemmissa odotuksissa ollut merkki raskautumisesta,katsotaan mitä tällä kertaa. pissittää ja rinnat kipeät,valkkaria tiputtaa kuten ylerensäkin ennen menkkoja...aamuyöstä käynyt vessassa jo viikon verran...hmm. en uskalla testata herkemmällä testillä vieläkään,eilen testarin rfsun testillä ja nega,mutta JOS olis hormoonia niin eihän se vielä näkyiskään missään. anteeksi omanapainen viestini.:ashamed:
 
mymosa: kyllä se saattas ollakin vahvistumassa. Näytöltä vaikeampi päätellä, mutta ihan kuin ois :)

Minä kans huomasin aamulla huulessa pienen haavauman, ei tosin yskänrokko, mut jotenkin mä miellän sen mahdolliseksi oireeksi... Ja kolmelta yöllä nousin pissalle, mitä ei normaalisti tarvitse tehdä. Rinnat ei ole aremmat, mutta ihan kuin olisivat painavammat. Jauheliha haisi pahalle vaikka oli tuoretta. Ja jostain kumman syystä keittiön viemäristä lehahtelee homeen haju... Toivottavasti mä en ainoastaan kuvittele :ashamed:

:heart: plussia pian kaikille :heart:
 
Eevaliisa ja Mädchen:Hyvältä kuulostaa, peukut pystyssä.

Kävin aamulla kontrollissa ja hetki sitten soitin tulosta. Hormoonit oli laskussa, eli se mitä oli on tullu nyt sit pois. Vuotokin on vähentynyt ihan minimaaliseksi, eli en tiedä voiko tätä sit vielä mikskään kierroksi laskea.. Mut mennään näin kunnes toisin todistetaan...
Ajattelin nyt sit kans alottaa tuon painon pudotuksen. Painoindeksi on 25 paikkeilla, eli jokunen kilo ois kiva saada pois. Voisisn olla mukana teidän tsempissä ja tsemppaamassa teitä muita. Lisäksi kaverin innostuksesta ilmoittauduin siihen go fat go haasteeseen. Vielä ehtii kait mukaan jos muutki haluaa. Vois saada hyvän alku sysäyksen tolla.. Jos joku ei tiedä mistä pölisen..

GO FAT GO -haaste

Vauvanteko puuhia odotellessa.
 
Tännää oli vielä pakkao ostaa digitesti, RASKAANA 2-3viikkoa. :heart:
Kai mun täytyy siis uskoa. En vielä tohi liittyä tuonne odotuspuolelle. Käyn lukkeen sekä teän, että odotuspuolen juttuja.
Paljon PLUSSATUULIA kaikille! Toivon etenkin niille jotka ovat pidempään jo yrittäneet tuloksetta!

Väsymys näköjään kaartanu paikalle.
Teitä ajatellen Äpyli +matkalainen
 
mymosa
Mä kattelin tuota haastetta ja totesin, ettei mulla onnistu. En pysty syömään annettuja ruokia, saati noin monta kertaa. Koulussa on melkeinpä syötävä sitä mitä on tarjolla, aamupalaa en syö.

Meinasin kokeilla nutrilet juomia, ilta- ja aamupalana.
 
Minäkin olen aikasta "kranttu" ruokien suhteen, mut aion tosissani kokeilla. Se jää sit nähtäväksi mitä tuosta tulee. Mut just tuolla paljon syömisellä on kait se idea, että saadaan se aineenvaihdunta käyntiin.. Melekosta hifistelyä.:D
Jotain pitää keksiä siihen asti, että on taas kanttia aloittaa lapsenteko tosissaan. Mut siihen asti taas mennään sillä ajatukseella, että tulee jos on tarkoitus.
Olen ollut reilun kuukauden työttömänä ja maantaina pitäs aloittaa uudessa paikassa, eipähän tarvi huonolla omallatunnolla aloittaa. Hitto ei tunnu yhtään kivalle, vaikka kuin hakis positiivista.:headwall:
 
mymosa
Tilasin noita nutrilettin juomia ja sitten on tulossa kehonpuhdistajaa (kerran syönyt ja totesin hyväksi).. Jos alkais vaan kokeilee taas vähähiilarilla.
Koulussa kun ois ees salaattia enemmän, mutta ei.. Joskus miettii miten paljon nää täällä panostaa ala-aste ikäisten ruokailuun.. ei kasviksia tms.. (olen siis a-asteella harjottelee).

zumba alkaa taas ja jos vaikka kaivais ton kuntopyörän tuolta nurkasta ruostumasta ;)
 
Äpyli onnittelut! :D

Painon pudottamiseen konstit kaivelen kirjasta "Syö oikein oman tyyppisi mukaan". Kirjan ruokavaliot perustuvat veriryhmiin ja minulla on siitä tosi positiivisia kokemuksia. Reumatyyppiset kivut pysyivät ruokavaliolla pois, mutta sitten sitä alkoi lipsua ja homma karkasi käsistä kun on tätä arjen hässäkkää niin paljon (seli seli.....). Yllätys yllätys painoa on kertynyt kun olen syönyt ihan mitä sattuu ja monelta osin juuri sellaisia ruoka-aineita, jotka eivät veriryhmälleni sovi kirjan mukaan. Suosittelen kirjaa kaikille!
Leipä on se minun kompastuskivi. Pitäisi tehdä salaattia jemmaan valmiiksi niin kiireen tullen voisi sitä popsia leivän sijaan.
 
Onnittelut plussista!! :heart:

Ja koiksa:lle :hug:

mymosalle en osaa noista ovistesteistä mitään sanoa... peukut pystyyn, että olis merkki matkalaisesta :)
Mistä mymosa tilasit noita juomia ja kehonpuhdistajaa?
Erityisesti toi kehonpuhdistaja kiinnostais.
Painonpudotus on lähtenyt ihan ookoo käyntiin, suklaata tekee mieli ja sitä oon syönytkin (tädin vika;)). Liikuntaa oon lisännyt kävelyn muodossa ja mies on mukana jutussa, niin ollaan lenkkeilty sit koko perheen voimin. Mulla ei toimi toi syömisen vähentäminen ja liikunnan lisääminen yhtä aikaa, mitä enemmän liikun, sen suurempi on nälkä.. :D
Siksi liikunta kävelyä ja vain ruokavalion tarkistus. Vihreää teetä ostin, sitä ajattelin kahvin tilalla opetella juomaan, jos sais nesteet liikkeelle nopeammin.

Tuo tyhmä täti sais kyllä pakata jo kamppeensa...
 
mymosa
Hyvinvoinnin tavaratalosta tilasin, päärynän, suklaan ja mansikan makuisia. Ja tuo kehonpuhdistaja samasta paikasta. Detoxin forte. Ja ostin viel candida fortea myös, joka puhdistaa hiivaa elimistöstä. Viimeksi söin yhtaikaa ja huomas ku puski kakkaa ihon läpi ihan, naama oli kamalan näköinen. Mut se oli vaan sen hetken..
 
Mä luotan ihan perinteiseen keinoon: ruokavalio kuntoon ja lisää liikuntaa. =)

Pudotin 20 kg raskauskiloja painonvartijoissa ja sekin toimi tiettyyn pisteeseen saakka. Kun alkoi olla siinä tavoitepainossa, sai syödä enää niin vähän, että oli koko ajan nälkä ja heikko olo. Kaveri oli saanut hyviä tuloksia karppauksella ja suositteli sitä minullekin. Kokeilin ja ihastuin. Se ruoka pitää pitkään kylläisenä ja olo on energinen ja hyvä. Sillä pääsin helposti alle tavoitepainoni ja sain sen pidettyä useamman vuoden ajan. Harmittaa, kun päästin taas hiilarit ja sokerit takaisin ruokavalioon ja sitä myötä kilot korkojen kera... :headwall:

Nyt koitan lisätä liikuntaa, jätän turhat hiilarit pois ja siirryn enemmän sinne karppaus suuntaan, mutten kovin tiukkaan. Siis leivät, pizzzat, hampurilaiset, karkit, limut, mehut ym. pois kokonaan. Syön edelleen paljon kasviksia ja hedelmiä ja pääruossa on toistaiseksi perunaa ja riisiä. Jos painonpudotus tyssää, taidan jättää nuo pääruoan lisukkeet pois. Ainakin toistaiseksi toimii näinkin vaikkakin hitaammin kuin kunnon karppaus.

Listan kärkipäässä on taas monella jännät päivät. Koska testailette?
 
mymosa
Mä olen niin kranttu taas liikunnan suhteen.. zumbaan just ja just pääsen 2 krt viikossa.. jos miehel iltavuoroo niin en sitäkään.. joten pakko nipistää ruuasta jotenkin. En tykkää oikein kotona jumppailla ja lasten kanssa ei pääse mihinkään..

Mä luulen, että mun ainut pahe on herkut ja iltasyöminen, joten niitä hillitsemään nuo nutrilettit.. Karppausta on kanssa kokeiltu, ei vaan aina jaksa tehdä eri ruokia itselleen ja anopin tekemä ruisleipä on maailman parasta! Mut riisin ja makaroonin aion korvata kasviksilla niin paljon kun pystyn. Kevyt tuotteita ei tässä perheessä ole ikinä käytetty eikä tulla käyttämään :)

Mä taidan olla listan kärkipäässä, mutta en testaile, oottelen ne menkat.
 
heipat

Äpylille onnea!!

Täällähän alkoi vuoden vaihteen myötä kunnon terveysaalto =)
Itse myös olen luvannut jättää herkut ym. napostelut pois.. Painoa nyt ei völttämättä tartteis kun jokunen kg lähetä, mutta jos tuota tahtia jatkaa mässäilyä niin kuin loppu vuotena niin alkas pian jo olla mitä tiputtaa :whistle:
Itsellä kans paheena iltamussutus.. Mutta olen korvannut sen porkkanalla, omenalla, mandariineilla tms.. Ja huomaan ettö nukunkin paljon paremmin ( siis jos lapset ei herättele ) kuin että söisin kaikkia herkkuja illasta.
Ja mies mukana =)

Tilasin mammaksilta noita ovistestejä ja eilen illalla sain yhtä vahvan testiviivan, kuin mitä kontrolli viiva on. Tänä aamuna sama juttu.. Voiko näin olla??
Itse kun en oikein ole vielä jyvälle päässyt kunnolla noista. Toinen kierto vasta missä ovat käytössä. Ja ihmetyttää myös että jos viime kierrossa sain ovis+:n kp22, niin voiko oikeesti heittää näin paljon??
 
Mulla on myös nuo iltasyömiset ja etenkin suklaa ne suurimmat ongelmat ja se, etten liiku tarpeeksi. Nyt olen pysynyt erossa herkuista jo 4 päivää =) Ensi viikko on jo helpompi, kun ei enää tee edes mieli niitä. Liikuntaa lisäilen ihan pikkuhiljaa sitä myötä, kun kilot karisee ja kunto paranee.

Taisin olettaa oviksen ajankohdan väärin. Maanantaina tuli kovat kivut, joiden oletin olevan oviskipuja. En siis testannut ollenkaan tässä kierrossa. Ihmettelin kuitenkin, kun sen jälkeen ei tullutkaan kuivaa kautta eikä lämmöt nousseet. No nyt tuntuu taas sellaista hengen salpaavaa (en tiedä johtuuko mun astmasta) kipua. Parin päivän sisällä sen sitten tietää... Jos alkaa taas kuiva kausi ja lämmöt lähtee nousuun, ovis olikin vasta tänään. En tiedä mikä se maanantain kipu sitten oli... outoa :confused: Oikeastaan olisi ihan hyvä, jos ovis olisi vasta nyt. Se tarkoittaisi, että kierto olisi vihdoin pitenemään päin ja hyvin ollaan hyödynnettykin tässä viime päivinä. =)
 
Tuon veriryhmäjutun mukaan minulle ei passaa mm. kana, vehnä, tomaatti, tattari, linssit, maissi, avocado ja maapähkinä. Painon alentamista edistäviä ruoka-aineita ovat esim. vihreät vihannekset, liha, maksa, munat ja vähärasvaiset maitotuotteet. Kaura, riisi, hirssi ja speltti ovat viljoista ok, mutta vehnä, ruis, ohra eivät sovi. Ja sen kyllä huomaa turvotuksen määrästä...
 
Onnittelut kaikille plussanneille :heart:
Oma olo on toisaalta kuin menkkoja edeltäen, mutta toisaalta ei ollenkaan sellainen : / Painontunne, jomotus alapäässä, EI selkäsärkyä, lämpö koholla (37.0-37.2), viluttaa, päänsärky, ummetus.. 3 päivää ollut tämmönen olo. Limaa ei tule yhtään (yleensä ennen menkkoja tulee) ja "menkkaripuliakaan" ei oo :D Huh, tekis mieli huomenna pinkaista ostaan testi, mut en haluais pettyä..negaa se kumminki näyttää :(
Niin ja uutena juttuna huomasin tällä viikolla, että tukka on alkanu rasvottuun :O
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä