Kolmatta kuumeilevien KESÄ 2013

Hei muuten, en tiedä miten paljon te tässä pinossa juttelette, mut muistan aiempien lasten kohdalla esimerkiksi tuossa The esikoisesta haaveilevien pinossa, että höpöteltiin ummet ja lammet :D Oletteko jo kuinka moni työelämässä, vai onko joukossa kotiäitejä? Minä jäin kakkosen syntymän jälkeen kotiäidiksi ja nyt meillä on ystäväni kaksi lasta hoidossa.Mulla on ihan mukava ammatti, mutta tämä kotiäitiys tuntuu omalle jutulle :)
 
Cassyput no saattoihan se olla vielä liian aikaistaki:)

Heinäkuu mä oon kotiäiti, olen ollut jo 3v, oli tarkotus mennä töihin esikoisen raskausaikana mutta alkoikin heti sellaiset oksentelut ja pahoinvoinnit että piti kotisohvalla tyytyä olemaan. Esikoinen on nyt siis 2v 4kk. Ja kuopushan meillä on vasta 8,5kk että en raskis hoitoon noin pientä laittaa ja onhan tämä kotona olo ihan mukavaa, laiskotella ei kyllä ehdi ja aamulla herätään 06:30 viimeistään mutta ei meillä kyllä mitään kovin kiireistäkään ole, molemmat kuitenkin touhuilee paljon lelujen parissa itekseen tai keskenään. Vahtia täytyy vaan kokoajan ettei leikit käy liian rajuiksi pienemmälle, onneksi esikoinen on sen verran rauhallinen tyttö että harvemmin niin käy:)
 
heinäkuu: Tää pino on ollu vähän katkonainen, kun nyt vasta kesää vasten on tullut lisää porukkaa ja osa sit taas ehtiny raskautui, mut mitään hirveen syvällistä keskusteluun tänne ei ole kyllä tullu.
Mäkin oon kotiäiti neljättä, eiku oikeestaan viidettä vuotta ja jatkuu edelleen. Välillä on ollu muidenkin lapsia meillä. Tykkään, kun on touhua ja ois ihanaa, jos voisi olla vaikka "vain" perhepäivähoitajana niin kauan kun nuorin menee kouluun. Mulla on kans ihan hyvä työ, joten sinne kai kuitenkin palaan, kun tää yhteiskunnallinen järjestelmä pakottaa.

cassyput: toivotaan, et oli vaan liian aikaista tehdä testi! Tota mäkin just pelkään, et kun kesällä on kaikkee menoo, et vaan olla edes samassa paikassa, kun ois otolliset hetket. Ärsyttävää!
Ihania nousun maksun kommentit! :LOL:

Hei, lisää pulssia kesäkuulle, kiitos! =) Täällä aukes hanat, mutta eikun uutta yritystä kohti.
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen työelämässä jo toista vuotta, mutta kyllä sitä vaan kaipaa aika usein sitä kiireetöntä kotielämää. Varsinkin nyt kun lapset on isompia, niin se olis jopa mukavampaa kuin ihan pienten kanssa. Ja silti taas haaveilen siitä vauva-arjesta. :D

Nämä kierron alkupäivät menee vähän turhan hitaasti! Olis kiva päästä jo tositoimiin. Vaikka ne oviksen jälkeiset jännäyspäivät vasta hitaasti meneekin, niin sillon on ainakin jotain mitä koko ajan kyttäillä omassa kropassa. :D
 
Uskon kyllä että testi kertoo ihan siitä miltä näyttikin, mutta kiitos kumminkin lohdutuksista. :)

Mä olen tiukasti töissä, ja työelämästä irrottautuminen tulee olemaan yks isoimmista jutuista jos sen uuden vauvan saan. Oon esimiesasemassa mielenkiintosessa työpaikassa, ja tykkään työstäni. Nyt on kyllä joku suvantovaihe menossa kun ei tunnu oikein kiinnostelevan, mutta onneksi kesäloma on kohta. Ehtii sitten opiskella paremmin... :whistle:
 
Mää olen kotiäitinä,ollut siitä saakka kun esikoisen sain,eli reilu 4 vuotta...oon niin kotona viihtyvää sorttia,että tää sopii mulle =) Jotenkin tuntus tosi vaikeelta jos joku muu hoitas ja kasvattais mun lapsia,mutta toisaalta mietin joskus,et jääkö nuo jostain paitsi,kun eivät ole päivähoidossa? Tosin,vanhempi tyttö on 3 iltapäivää viikossa kerhossa ja yhtenä iltana jumppa. Pienempi (2v.) aloittaa syksyllä oman kerhon,se on ainakin näin alkuunsa yhden aamupäivän viikossa. Perhekerhoissa käydään myös välillä.
Nyt viimesen vuoden ajan olen tehnyt omaan työpaikkaan ja vähän muuallakkin vkloppukeikkaa,mikä on kiva juttu. Vaihtelua ja rahaakin tulee kivasti.

Jos nyt ei kesän aikana tärppää,niin sit tulee ikäeroa yli 3vuotta,ja se tietää sit sitä,et on mentävä töihin tienaamaan äippärahat,eli töihin ainakin puoleksi vuodeksi.
 
Kiva kun vastailitte kysymykseeni :heart: Mä jotenkin totuin aikanaan noissa pinoissa siihen, että oli hurjan aktiivista porukkaa ja tuntui, että itse oli aina se ei-aktiivisin, olin ihan kuutamolla välillä, että missä mennään, jos ei päivään käynyt juttuja katsomassa :) Jokainen pino on toki erilainen ja onhan se toki niinkin, että kun niitä muksuja on enemmän kuin se yksi tai ei yhtään, niin ei sitä koneella notkumisaikaa niin rutkasti ole.

Itse olen kotona viihtyvää sorttia, en ole mikään hurja leikittäjä tms. mutta tykkään että lapset saa pyöriä tässä kotona ja että se opettavaisin juttu olisi arki itsessään. Esikoinen oli päivähoidossa 1-2 vuotiaana kun minä olin alani töissä. Luulenpa ettei hän nyt siitä missään määrin kärsinyt, mutta tuskinpa hyötyikään. Silloin tuli tutuksi se hoitoon-töihin-kotiin rumba ja en siihen viitsisi takaisin lähteä jos ei ole pakko.

Noiden äippärahojen pähkäily on kyllä ärsyttävää, minä toivon, että ikäeroksi tulisi alle se kolme vuotta, että saisin rahan entisen työni perusteella.
 
Mullakin tuo äp-raha on työtulojen mukaan, ei mikään iso tosin kun osa-aikatyön mukaan laskettu mutta on se silti muutaman satasen isompi kun ihan perusraha ja hyvä niin.

Mulla taitaa tänään olla ovis, ainakin tuntuu siltä ja taispa mennä ihan harakoille kun viimeksi talletuksia oli pe tai la ja tänään vasta ihan illalla mahdollisuus. Viimekierrossa oli vasta kp12 niin en odottanut että ois näin aikaisin ollut... Täytyy olla enskierrossa tarkempi.
 
Saraheinä, ne tuntemukset yleensä liittyy siihen munasolun kypsymiseen tietääkseni. Kun ne loppuu, on munasolu irronnut ja hedelmöittymiskykyinen noin vuorokauden. Eli ehditte varmaan ihan hyvin. :xmas:

Mä olen kans mietiskelly noita ä-rahajuttuja. Mulle pitäis kyllä tulla tosi tuntuva korotus edelliseen ä-rahaan, mutta kaikista paras olisi viimeisen 6kk tulojen mukaan... En tiedä onko mulla palkka parantunut ihan 20% viime vuodesta, ei muistaakseni. En haluisi kuitenkaan viime vuoden verotuksen mukaan, koska palkka on kuitenkin aika hyvin siitä noussut. No, ehkä näitä on aika turha miettiä tässä vaiheessa. :)

Mulla on menkat alkamassa. Maha ihan pallo ja kipee ku mikä. |O Jos ne olis alkanu vasta la, niin oltais voitu ehtiä siihen heinäkuun ovikseen, mutta ei tietenkään. :headwall:
 
Mä en kovin viihdy sinänsä kotona, että jaksaisin lasten kanssa touhuta tai niille järkätä tekemistä. Tuntuu, että koko ajan lapset kitisee nyt lomalla, kun ei ole tekemistä ja jos jotain tekemistä keksii, niin se ei kelpaa tai muuten vaan kiukutellaan. Mä tykkäisin lomalla reissata, mutta kun miehellä ei ole lomaa, niin ne reissut olisi sitten minä+lapset keskenämme..Kyllähän meillä sellaisiakin reissuja on tiedossa, mutta harmittaa lasten puolesta, että niiden lomakokemukset on aina ilman isää. :(

saraheinä, toivottavasti ehditte vielä illalla talletella! Kyllä sen tosiaan pitäisi vielä riittää, niin kuin Cassyput sanoi.
 
Okei, luulin että on jo myöhästä mutta saattaahan sitä sitten vielä ehtiä:) Vaikea kyllä jotenkin uskoa että tulosta syntyis mutta ois nyt kiva yrittää kuitenkin.

Meillä on niin pieniä nuo lapset ettei tarvi keksiä tekemistä, viihdyttävät toinen toistaan kyllä. Ja virikkeeksi riittää pihalle/puistoon meno. Käy kyllä välillä tylsäksikin kun on vaan koti-puisto väliä kokoajan. Onneksi miehellä on kohta lomaa niin pääsee reissuun=)
 
Minä menin osa-aikatöihin, kun kuopus oli 1,5v. ja saatiin sumplittua niin, että ei tarvinnut viedä hoitoon, kun mies tekee tavallista ns. virastotyöaikaa. Nyt olen ollut kokoaikatyössä viime elokuusta asti, eli kuopus meni tarhaan juuri 3v. täytettyään ja esikoinen lähtikin viime syksynä jo kouluun. Ihan pientä en halua viedä hoitoon, äidille oli tarpeeksi kova paikka tuokin 3v. ;) Ihanne olisi, jos voisi olla kotona ainakin 2v. vaikka sitten noiden osa-aikatöidenkin turvin.

Ihan varma en ole näistä kiertopäivistä nyt, kun tosiaan en ole aikoihin seuraillut ja nyt tosiaan tämä eka ns. yrityskierto meneillään. Ovis oli mielestäni kuitenkin tuossa hieman ennen vkonloppua ja touhuiltu ollaan torstaina ja lauantaina. Liekö sitten sattunut sinnepäinkään, mutta katsellaan nyt. Jänskättää tietysti tosi paljon, vaikken uskokaan, että heti tärppäisi, varsinkin kun en ihan varma ole ees tuosta oviksen ajankohdasta. Ajattelin, että jos menkat ei ala 3.7 mennessä, niin testaisin. Huuuu, tämä on aina yhtä jännää aikaa... :)
 
Meillä meni kyllä tässä kuussa ajoitukset ihan päin peetä, viime viikolla oli ti-to välisenä aikana ovulaatio, oli kipuja ja ne ihanat limat :D Perjantaina sitten vasta ymmärrettiin mitään tehdä :D Noh, ensi kierrossa sitten, mä onneksi tunnistan ovulaation tosi hyvin, se on myös kaikkien laskureiden vastaisesti tosi varhaisessa vaiheessa :)
 
Hei kaikki! Täällä yksi kolmosen kuumeilija liittyisi joukkoon. Ikää 31 v. ja lapset -08 ja
-11. Miehen kanssa oli sovittu, että juhannuksen jälkeen alkaa kolmannen yrittäminen.
Ja se aloituspäivä on tänään! ;) Vanhin aloittaa 2014 eskarin joten olisi kiva olla vauvan
kanssa kotona vastaanottamassa lasta kotiin. Olin neljä vuotta kotona ja nyt reilut puoli
vuotta töissä. Olen enemmän kuin iloinen kahdesta lapsesta joten jos kolmosta ei kuulu niin
sitten ei. Vähän km:t jännittää kun niitä on ollut aiemminkin. Jaksaako sen vielä? Toinen
lapsi oli meilläkin aika haastava. Huuti vuoden verran yötä päivää. Kummasti ne ajat unohtuu ja nyt pääsee jo "niin helpolla" ;)
 
Tää hipsii takasin, taustalle tosin.. Tänään todettiin kemiallinen raskaus joten se loppui ennen kuin oli alkanutkaan. Positiivisin mielin tässä kuitenkin ollaan kun raskautuminen oli kuitenkin niin helppoa. Lueskelen mitä kellekin kuuluu kun tästä hieman tokenen ja ilmoittelen taas kun meillä alkaa yk1 =)
 
Voi että sweetpearl. :( Hyvä kumminkin ettet ole joutunut murheen valtaan.

Mulle tuli kans joku kärsivällisyyspuuska tänään, ja nyt tuntuu et jaksan hyvin odottaa syksyyn raskautumista. Mulla on aika lyhyet kierrot, joten pitkään ei jouduta koskaan kerralla jännäämään. Eikä sitä pelkkää vauvavauvavauva-ajatusta vaan JAKSA kovin kauaa, välillä olis kiva miettiä jotain muutakin.

(Oon ehkä ailahtelevaisin ihminen ikinä, joten huomenna lyön taas varmaan päätä seinään. :D)
 
  • Tykkää
Reactions: Kettula
Ihanaa,kun tulee tekstiä! Mulla menee vähän energia tohon päivittelyyn, niin ei enää ajatus muuten lennä, mutta kiva lukea teijän juttuja. Ja mielelläni päivittelen, kun oon niin tänne "kotiutunut". En oo paljon kirjoitellut kaksplussassa aikaisemmin. Aikaisemman nimimerkkinikin olin tyystin unohtanut, mutta Heinäkuu vaikutat "tutulta" aikaisemmilta pino ajoilta. :wave:

sweetpearl: Pahoitteluni!

vehnätähkä: tervetuloa!

Ainiin, meillä tulee nyt jokatapauksessa ainakin se 3v ikäeroa, että täytyy tosissaan miettiä noita kelarahoja. Töihin en ollu ajatellut mennä, mutta toivottavasti lomien avulla saan kikkailua niin, että äitiyspäiväraha säilyy entisellään. Kuulostaa vähän sosiaalipummilta, mutta on sitä töitäkin tässä elämässä tullut tehtyä. Se on sitä paitsi iso raha, minkä "menettää", jos tippuu minimipäivärahalle.
 
Ainiin, meillä tulee nyt jokatapauksessa ainakin se 3v ikäeroa, että täytyy tosissaan miettiä noita kelarahoja. Töihin en ollu ajatellut mennä, mutta toivottavasti lomien avulla saan kikkailua niin, että äitiyspäiväraha säilyy entisellään. Kuulostaa vähän sosiaalipummilta, mutta on sitä töitäkin tässä elämässä tullut tehtyä. Se on sitä paitsi iso raha, minkä "menettää", jos tippuu minimipäivärahalle.
No etkä kuulosta. Tilanteet ja ihmiset on erilaisia. Ei varmaan ole kovin järkevää mennä töihin muutamaksi kuukaudeksi, ei kait semmoisesta oikein kukaan työnantajakaan tykkää.

Oma pomo tulee varmasti järkyttymään jonkin verran. Mä olen sen oikea käsi, ja meillä on tosi hyvä suhde. En usko että se vois arvata mun toivovan vielä yhtä, kun nuorempikin tulee ens viikolla sen 4v. Mutta minkäs teet kun luonto ajaa tikanpoikaa puuhun. :stick:
 
KoiKoi nyt mua alkoi kiinnostamaan! Kurkistin tuosta etusivulta, että meillä on samanikäiset lapset, eli ihmekös tuo, jos ollaan samoissa pinoissa oltu. Kiva tavata "tuttuja" :D

sweetpearl :( Olen pahoillani.

vehnätähkä Oikein paljon tervetuloa!

Voi että mua jostain syystä jännittää nyt ihan hurjasti, että voiainko aittenkin olla raskaana <3 Mä olen myöa hyvin ailahtelevainen, yhtenä hetkenä ajattelen että mikäs tässä kun kaksi jo on ja sitten toisena hetkenä olen ihan tulisilla hiilillä :D
 
Hellurei!Vähän enemmän taustailleena, mutta jos nyt olisi aikaa kirjoitella. Kotona ollaan lasten kanssa, mutta tuntuu lapset vievän kaiken ajan niin ei ehdi kuin käväiskä koneella.

Tilannehan on se, että eilen tein testin ja plussahan sieltä tuli. :) Huono olo alkoi jo juhannuksena ja tulee mielenkiintoiset 3-4kk jos on samanlaista pahoinvointia ja oksentamista kuin esikoisesta..:-/ Ja nyt lisänä kaks lasta hoidettavana. Huh..
Nyt vain peukkuja, että pysyy matkassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kettula
Uusi "yrittäjä" ilmoittautuu mukaan :) Täällä menossa kp28/28-32 ja yk 2. DPO taitaa nyt olla 11-12. Testasin herkällä liuskatestillä eilen ja tänään mutta negoja olivat molemmat :( Ovistestiin sain vahvan viivan 14.6 ja vasta 16.6 päästiin sekstailemaan joten ilmeisesti ohi meni... No uutta putkeen heinäkuussa ;)

Onnea plussanneille ja muille pidän peukkuja!! :)

Ai niin, voiko joku lisätä minut listalle? Nyt siis kp28/28-32 ja yk 2 ja kolmas lapsi toiveissa :)
 
Jonsu123 ja Cassyput: Oi, onnea! :flower: oon niin iloinen teijän puolesta!

Ootteko muut huomanneet sellaista ilmiötä, että kun menee paikkaa, jossa on enemmän ihmisiä ( kesätapahtuma, marketit), katse kummasti hakeutuu ihaniin pyöreisiin vauvamasuihin? Yllätin tänään itseni tuijottamasta useampiakin masuja, kunnes tajusin olevani tuijotteluineni jopa röyhkeä. Ne vaan on niin kauniita. Kumpa sitä itsekin vielä...

heinäkuu: Meillä oli joo erikoisella kanssa laskettuaika heinäkuussa -09 ja toista ollaan saatettu kuumeilla samaan aikaa, kun toisen laskettuaika oli toukokuun lopulla. Kiva törmätä. :)

Mustag79: tervetuloa!

sparklingfun: onnea myös sulle! Huomasin vasta nyt sun ilmoituksesi edelliseltä sivulta. :ashamed:

Eltsiira : oletkos tekstaillut? :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä